Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  257 115962
Når jeg sjekket første posten, så jeg bare eksempler på den gamle kampanjen. Den fra april. Skal innrømme at jeg ikke sjekket alle linkene. Ble lei etter en stund...

Noe som hadde vært effektivt, ville vært om flere skrev til webhotellet til zeroismore.com (den ligger på IP adressen 83.136.90.23 ), som er domenet som blir reklamert for i forum spammen denne gangen. zeroismore.no ligger forresten på samme IP adresse.

Det er et webhotell som ligger på nianet.dk. Selve webhotellet er litt vrient å finne noen mail adresse på. Hmm, fant det. Se under "Kontakt os" på dette domenet:
http://www.phd.dk/

Om webhotellet ikke gidder å høre på oss, så pleier vi å ta kontakt med "upstream". De som leverer IP adresser til webhotellet.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Legg ut den formelle klagen her i tilfelle det er av interesse. Om det er upassande får heller nso slette den...

Sitat av Formell klage til FO
Coca Cola driv fordekt markedsføring, gjennom å linke til videoer som
inneholder strategisk plasserte cola-logoer. Linkene vert posta på diverse
store norske forum, utan samtykke frå forumet. Brukarnamnet, norge1 er det
samme over alt, og e-postadressene går igjen. Videoane linkar til ei side
som er eigd av Coca Cola Company.

Dette meiner eg er brot på marknadsføringslova, §1:
All markedsføring skal utformes og presenteres på en slik måte at den
tydelig framstår som markedsføring. Ved muntlig markedsføringshenvendelse
til en forbruker skal en næringsdrivende straks presentere seg og opplyse
forbrukeren om at henvendelsen skjer i markedsføringshensikt.

Coca Cola si reklamekampanje er fordekt reklamekampanje, og det går ikkje
tydleg fram at det er marknadsføring, og det står ikkje noko om kven som
står bak kampanja.

I tilleg finn eg dette veldig rotten strategi, sidan ein god del forum, m.a
freakforum.nu tilbyr annonseplass mot betaling. Å nytte forumet som gratis
annonsekanal blir difor i mine auge heilt på kanten av å utnytte andre sine
ressursar til å spre reklame gratis.

Freakforum, som først vart oppmerksome på fenomenet i Noreg, har ein tråd om
dette, med lsite over vevsider som har vorte plassert reklame på:
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=72245

Dei to filmane som er reklamert for er
http://www.metacafe.com/watch/111906...ndslagstrenere
http://www.netaddict.se/player/f13100/p13135.php

Ordlyden som vert nytta på dei ulike foruma er nøyaktig lik, og dette tyder
på at dei nyttar ei form for robot for å legge ut desse innlegga, noko som
er i strid med brukarvilkåra på mange av foruma.

Eg ber difor om at de ser på marknadsføringsmetodane til Coca Cola, og får
klargjort om dette bryt med marknadsføringslova eller ikkje.
Vis hele sitatet...
Er da egentlig ikke noe nytt med dette, det er bare skalaen og aggressiviteten i spamminga som er ny, viral markedsføring er gammelt nytt. Vanligvis spres jo virale kampanjer rett og slett ved at de er kule/interessante nok i utgangspunktet, til at folk sprer dem mer eller mindre uoppfordra, men her ser det ut til at de har innsett at den ikke er kul nok til at dette vil funke, og dermed har de ansatt en (flere) seedere til å spre den, ikke noe nytt med det heller i og for seg, det er igjen bare skalaen/aggressiviteten som er ny.

En ting er ihvertfall sikkert... og det er at jeg legger inn en klausul i brukeravtalen på repeat.no som gjør at vi har vårt på det tørre for å sende coca-cola en heftig regning hvis de skulle spamme oss også
Sist endret av atomet; 3. oktober 2006 kl. 21:31.
Er desverre litt vanskelig å gå på Coca Cola mot dette siden e-post addresse/IP-addresse ikke er knyttet opp mot de på noen måte..
Ministry of Love
sptz's Avatar
Ueland, sant men når det samme har sjedd i Australia når Coca Cola kjørte sin kampanje der (jf devine's post) så er det bare snakk om hvor personen fysisk sitter ikke hvem han jobber for.
kansje vi ikke skal legge ksylda på coca cola så fort likevel.
ettersom disse postene er helt elendig kamuflert og det er sinnsykt lett å gjennomskue dem som "snikreklame", så kande det egentlig ikke er det.
kansje noen driver å poster dette på pur faen, for å få det til å se ut som coca-cola driver med snikreklame. kansje ikke så veldig sannsynlig, men det er en mulighet.
jeg mener vi ikke skal stemple noen som syndebukker før vi vet sikkert. men det er ugler i mosen, uten tvil.
Sitat av nso
Det du mener er at fordi CC har lyst til å være i pressen så skal man ikke påpeke når de faktisk har gjort en feil og/eller brutt loven? De skal liksom få ture på som de vil?
Det som bør settes fokus på her er mangelen på etikk, og det ser jeg ikke kan ha noen positiv tilbakevirkning på CC. Ingen liker bigcompany (tm) når de oppfører seg som rasshøl.
Vis hele sitatet...
Det jeg mente, var at jeg ikke skjønner vitsen med at dere, som er så i mot hele opplegget, går til pressen når det mest sannsynlig er akkurat det Coca-Cola vil dere skal gjøre. Da lager kanskje VG en sak om det, som beviser absolutt ingenting, og da får CC masse oppmerksomhet rundt kampanjen og brusen, og de taper ingenting på det. I allefall ikke noe tap som de vil merke.

Det jeg antydet var hvis det først skal gjøres noe, så er det best å ta det med noen andre enn media, ta det med noen som virkelig kan etterforske dette, som kan finne ut om det i det hele tatt er noe vits i å prøve og opprette sak. Hvis det er det, gå til media med saken å CC vil sikkert få problemer. Hvis ikke, dropp det, for da jobber dere egentlig bare mot dere selv.

Men meningen min er uansett at dette er meget godt planlagt av CC, de utløste denne "forum-bølge-spammingen" bevisst, og de var også bevisst på at det kom til å bli gjennomskuet, og har derfor gjort dette på en måte slik at INGENTING kan spores tilbake til dem. Som sagt, så nekter jeg å tro at CC ikke visste med seg selv at dette kom til å bli oppdaget, og siden de visste det, så har de sikkert gjort en meget grundig jobb med å skjule spor.
Sitat av Moxus
kansje vi ikke skal legge ksylda på coca cola så fort likevel.
ettersom disse postene er helt elendig kamuflert og det er sinnsykt lett å gjennomskue dem som "snikreklame", så kande det egentlig ikke er det.
kansje noen driver å poster dette på pur faen, for å få det til å se ut som coca-cola driver med snikreklame. kansje ikke så veldig sannsynlig, men det er en mulighet.
jeg mener vi ikke skal stemple noen som syndebukker før vi vet sikkert. men det er ugler i mosen, uten tvil.
Vis hele sitatet...
hehe, den konspirasjonsteorien lignende 9/11 dette.
seffer'n er det cola selv som gjør dette. hvorfor skulle en privatperson orke å gjøre ALT dette, og i tillegg i andre land?
da må du ha seriøst mye fritid og ressurser
Nå som Coca Cola har innrømmet snikreklamen ( http://www.hardware.no/nyheter/nettv...kreklame/32091 ) er det vel egentlig bare å sende regning?
"Vi har kjøpt en rekke markedsføringstjenester, og det vi har gjort nå er å bruke en del byråer som har spesialisert seg på å treffe særlig unge menn i alderen 18 til 24, og det vi legger merke til nå er at en del blir litt provoserte av det her, og det kommer vi til å ta hensyn til da neste gangen vi skal kjøre en kampanje og også neste gang vi skal bruke et byrå"

Jeg fikk ikke med meg hvor CC innrømmet snikreklamen? Skal du fakturere noen må det vell bli markedsføringsbyråene de har brukt.
De har innrømmet at de juridisk sett står ansvarlige for disse postene, og har dermed avkreftet en eventuell mulighet for å si at de ikke har noe som kan spores tilbake til dem.
Selv om denne kampanjen er jævlig irriterende og skitten, må jeg krype til korset og innrømme at jeg kjøpte meg Coca-Cola Zero i går. Hadde det ikke vært for oppstyret rundt kampanjen hadde jeg nok ikke brydd meg om å smake den.
Og om 30 minutters tid skal jeg ned på butikken og kjøpe cola fra EUROSHOPPER!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Brenn i evige markedsførignshelvete, voldern.

Artig nok er det ofte sånn at budsjett på markedsføring er omvendt proporsjonalt med kvaliteten på produktet...8)
Sitat av Tierra
Og om 30 minutters tid skal jeg ned på butikken og kjøpe cola fra EUROSHOPPER!
Vis hele sitatet...
Ypperlig valg, det er skikkelig drikke


Tipper at Coca Cola i fremtiden ikke vil bruke det samme reklameselskapet...
Hehe.. Ufattelig morsomt at Coca Cola hadde fått med seg at dette slo "negativt ut" blant målgruppen. Jeg mener, hvor tett er ikke det mediebyrået, evnt. reklamebyrået, som ikke forstår nok om mediet de skal poste en beskjed i - til å IKKE vite at alle hater spamming? De som kom på ideen må være helt n00bs (nybegynnere) til internett, og anbefales følgende nettside:

http://tinyurl.com/pud56

Og når det gjelder Coca Cola sin lansering av ZERO:
http://www.forumspile.com/Care-Room.jpg
Sist endret av Stormen; 4. oktober 2006 kl. 15:09.
Sitat av voldern
Selv om denne kampanjen er jævlig irriterende og skitten, må jeg krype til korset og innrømme at jeg kjøpte meg Coca-Cola Zero i går. Hadde det ikke vært for oppstyret rundt kampanjen hadde jeg nok ikke brydd meg om å smake den.
Vis hele sitatet...
Jo, jeg gjorde vel noe som likner på en eller annen vanilla sak til cola. Kjøpte den, smakte på den og helte resten ut.
Har ikke lest alle trådene, bare main-post, men igår var jeg på salgskurs med jobben og der var regionsjefen for Rogaland (coca cola that is), og jeg konfronterte han med dette pr-stuntet. Han kjente selvsagt ikke til det, men var interessert å se denne tråden. Må bare få tak i mail adr. hans så får vi se hva han svarer.

Edit: Nevermind, NÅ tok jeg meg tid til å lese :/
Sist endret av tore-; 4. oktober 2006 kl. 15:14.
Skal ut å kjøpe Coke Zero nå! Jeg gleder meg litt...
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Og headliner på ITAvisen.
http://www.itavisen.no/php/art.php?id=341944

Fortsett å spre ordet så kanskje firma som ønsker å drive med denne type reklame blir avskrekket.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Veldig mange aviser som går ut med denne saken nå ser det ut som.

nFF får creds for å ha funnet ut dette!. Flotters det

(17 medlemmer og 53 gjester)^^.
Så den i stad men har ikke kjøpt den ennå. Kommer til å prøve den snart men ikke pga av reklame men jeg liker å teste nye ting. Hehe
Om Coca-Cola opplever større interesse for Zero så har ikke denne "kampanjen mot etisk uforsvarlig Cola-reklame" feilet. De har jo forstått at det ikke godtas, og ingen burde være fristet til å prøve det samme. Er nok en ting som bare fungerer første gangen, det blir neppe like stort oppstyr neste gang noen prøve noe så omfattende og folk vil bare heve et sint øyebryn.
Coca Cola visste at det kom til å bli slik oppstyr, og all PR er god PR. Det er akkuratt dette CC håpet på, masse overskrifter og bilder på de fleste store nettsteder.

Selvom dette kanskje gir folk et dårlig syn på CC, kommer det definitivt til å trekke kjøpere av produktet Coca Cola Zero. Jeg for min del skulle ønske ingen gadd bry seg, da hadde det ikke vært noe pr i det hele tatt. Det er ikke postene fra norge1 som gjør at Zero kommer til å selge,men oppstyre rundt. Akkuratt det CC vil!
Hvis de tjener så mye på dette så håper jeg de belønner oss med en liten "www.freakforum.nu" nederst på etiketten :P
All PR er nok ikke god PR

Om Cocca Cola taper noe på dette er en annen sak, de er jo tross alt verdens største leskedrikk produsent så. Så tror ikke de vil merke noe sådann.
nPulz: Du tror ikke Denne form for PR faktisk gir godt utslag for Coca Cola?All PR er god PR vil jeg si. PR er PR, god eller dårlig.
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
En representant for Coca-Cola uttalte nettopp følgende til VG.no:

Sitat av vg.no
Stemmer det at all reklame er god reklame?

- Det spiller ikke så stor rolle hvem som reagerer når det er negativt, sier Flatby til VG Nett.
- All reklame er ikke god reklame, vi ønsker god oppmerksomhet rundt produktet.
Vis hele sitatet...
Siden det er et bigcompany (tm) så vet de vel kanskje litt bedre enn den gjenge mann i gaten hvorvidt slagordet "all reklame er god reklame" stemmer eller ei.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=132981
Vil si at dette er god PR.

Her har CC klart å lage blest rundt ett nytt produkt, og truffet akuratt den målgruppen de søkte.

Greia er jo at vi som sitter inne på forumene fikk øynene opp for at det har kommet en ny cola, noe vi ellers ikke hadde lagt merke til.
CC: Effekt oppnåd!

Så skal jeg legge til at dette sef. er helt uetisk og at denne typen reklame ikke bør benyttes i fremtiden.
Sitat av *Joachim*
Coca Cola visste at det kom til å bli slik oppstyr, og all PR er god PR. Det er akkuratt dette CC håpet på, masse overskrifter og bilder på de fleste store nettsteder.

Selvom dette kanskje gir folk et dårlig syn på CC, kommer det definitivt til å trekke kjøpere av produktet Coca Cola Zero. Jeg for min del skulle ønske ingen gadd bry seg, da hadde det ikke vært noe pr i det hele tatt. Det er ikke postene fra norge1 som gjør at Zero kommer til å selge,men oppstyre rundt. Akkuratt det CC vil!
Vis hele sitatet...
Veel, dette er vel opp til den berømte definisjonen å avgjøre. Selv er jeg prinsipielt imot reklame, men slik som samfunnet er lagt opp, er dette ikke til å komme unna. Og skal man først reklamere, mener jeg man skal gjøre det på riktig måte, med andre ord, BETALE for seg. Særs når det kommer til et så stort selskap som the Coca Cola Company.

Min personlige oppfatning er at CC ville økt salget, hadde de bare holdt seg unna denne sleske markedsføringen. De eier et kjempestort marked, og folk hadde uansett fått vite om dette nye produktet. Nå har de en del negative overskrifter over seg, som jeg håper noen kan ta til seg. Jeg kommer i alle fall _ikke_ til å kjøpe den nye brusen.

Det er en grunn for nso opprettet denne tråden (all ros til deg, nso). Nettopp for å sette søkelyset mot en heller tvilsom markedsføringsaffære startet av the Coca Cola Company.

Sitat av nicon
Greia er jo at vi som sitter inne på forumene fikk øynene opp for at det har kommet en ny cola, noe vi ellers ikke hadde lagt merke til.
CC: Effekt oppnåd!
Vis hele sitatet...
Du mener altså at du ikke ville lagt merke til TV-reklamen eller store reklamebannere oppheng rundt om i byene?
Sist endret av raze; 4. oktober 2006 kl. 17:11.
Sitat av raze
Du mener altså at du ikke ville lagt merke til TV-reklamen eller store reklamebannere oppheng rundt om i byene?
Vis hele sitatet...
Klart du legger merke til tv-reklamen osv, men du hadde ikke tenkt noe på på det. Nå sitter vi og diskuterer et produkt ikke så mange av oss har smakt.

Jeg støtter Joachim i det han skriver, det er blesten CC tjener på, ikke selve forumpostene. Nå er jo greia hovedsak på nesten alle nettavisene...
Sitat av nicon
Klart du legger merke til tv-reklamen osv, men du hadde ikke tenkt noe på på det. Nå sitter vi og diskuterer et produkt ikke så mange av oss har smakt.

Jeg støtter Joachim i det han skriver, det er blesten CC tjener på, ikke selve forumpostene. Nå er jo greia hovedsak på nesten alle nettavisene...
Vis hele sitatet...
Men det jeg ikke helt skjønner, er at nesten alle her ser seg negative til denne formen reklame CC opererer med, men ingen mener den kommer til å virke negativt. Hvordan klarer dere det?
raze: Jeg tror vi alle her er enige om at det er en negativ form for reklame, men reklame er det jo uansett. og reklame gjør det reklame er til for. Det er sikkert "et par" stykker som har kjøpt noen cola-produkter i det siste pga. alt oppstyret rundt reklamekampanjen.
Fikk du svar der?

Edit: OT: ey, hvorfor ble sig'en min grønn nå mon tro?

Edit igjen: hehe, skal si det ble mange gjester som leste her nå lurer på hva det kan komme av
Sist endret av 9co; 4. oktober 2006 kl. 17:49.
Forbruker.no også ute med sak: http://forbruker.no/digital/nyheter/...cle1482714.ece

Relativt desperat av Coca-Cola med slik reklame
Sitat av 9co
Fikk du svar der?
Vis hele sitatet...
Vel, egentlig ikke. Mulig vi snakker om hverandre her, men skal klargjøre litt her nå. Jeg skjønner at det blir blest om produktet, og det er jo sikkert det CC selv vil. Men, med fare for å trøkke litt feil, så skjønner jeg ikke hvordan dere kan støtte produktet, når dere snakker så negativt om det selv.

Just my two cents.
Får vel klargjøre litt jeg og da
Jeg støtter ikke coca cola nei. Og det er nok av andre brus-sorter å velge mellom til at jeg "bare Må ha" coca cola. Så jeg vil nok ikke bli den mest lønnsomme kunden dems for å si det sånn. Spsielt nå, når jeg er EKS.KUNDE. (mohaha). Jeg sier bare at Det Er mulighet for at man blir fristet av produktet da det diskuteres så mye rundt det. Men jeg tror det er få her som STØTTER det. Correct me if I am wrong.
Sist endret av 9co; 4. oktober 2006 kl. 18:17.
Skjønner egentlig ikek hvorfor Coca Cola har behov for å reklamere når de allerede har millioner kunder daglig. Men den "gode" PR fikk ikke meg lyst til å kjøpe Cola Zero. Jeg syns at dere skal sende faktura til Coca Cola AS for å ha reklamert her for hver reklame koster penger.
Jeg rekner med at vi fortløpende får oppdatering fra administrator(er) om Coca-Cola skulle finne på å beklage ovenfor Freakforum ?
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Sitat av marsboer
Skjønner egentlig ikek hvorfor Coca Cola har behov for å reklamere når de allerede har millioner kunder daglig. Men den "gode" PR fikk ikke meg lyst til å kjøpe Cola Zero. Jeg syns at dere skal sende faktura til Coca Cola AS for å ha reklamert her for hver reklame koster penger.
Vis hele sitatet...
Det kan jo ha noe med at Norge (så vidt jeg har forstått det riktig) er det eneste landet hvor Pepsi har større markedsandel enn Coca Cola.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Det kan umulig stemme, jeg kjenner ingen som drikker Pepsi, og det er ikke like mange steder som selger Pepsi som coca cola.
Sitat av Kakcoo
Det kan jo ha noe med at Norge (så vidt jeg har forstått det riktig) er det eneste landet hvor Pepsi har større markedsandel enn Coca Cola.
Vis hele sitatet...

Jepp, men helt fram til 90-tallet var Pepsi den eneste cola i sovjet.
Sitat av Tias
Det kan umulig stemme, jeg kjenner ingen som drikker Pepsi, og det er ikke like mange steder som selger Pepsi som coca cola.
Vis hele sitatet...
Mindre gatekjøkken, kiosker og slikt selger stort sett bare Pepsi-produkter.
Dvs. de som ikke ligger midt i Oslo sentrum.

Edit: Stort sett alle utesteder også mener jeg å huske.
Sist endret av Goophy; 4. oktober 2006 kl. 18:49.
Sitat av Kakcoo
Det kan jo ha noe med at Norge (så vidt jeg har forstått det riktig) er det eneste landet hvor Pepsi har større markedsandel enn Coca Cola.
Vis hele sitatet...
Stemmer nok ikke. Har ikke tall på Norge,men tviler veldig sterkt.
I midtøsten derimot,husker ikke om det var Irak kanskje, så er Pepsi mye større. Har noe med å gjøre at Cola var bannet en lang stund der eller noe sånt.
Sitat av Kakcoo
Det kan jo ha noe med at Norge (så vidt jeg har forstått det riktig) er det eneste landet hvor Pepsi har større markedsandel enn Coca Cola.
Vis hele sitatet...
Hmm, der lærte jeg noe nytt - jeg som trodde at Coca Cola slo Pepsi overlegen. Men jeg kan ikke komme på noe sted i Bergen som selger kun Pepsi. Eneste som ikke selger Coca Cola i Bergen jeg vet om, er kinoene. Hva vet jeg vel som ikke går ofte i byen?
Sitat av raze
Du mener altså at du ikke ville lagt merke til TV-reklamen eller store reklamebannere oppheng rundt om i byene?
Vis hele sitatet...

Jo selvsagt ville jeg lagdt merke til En reklame på tv og bannere i byen.

Men hva tror du selv du vill legge mest merke til, en tv reklame som de fleste pleier å bla over, eller at mange tusen rundt på forumer leser og skriver deres meninger om dette?

Dette er helt klart mere PR enn de noen sinne ville fått ved en allminelig reklame film.



Sitat av raze
Vel, egentlig ikke. Mulig vi snakker om hverandre her, men skal klargjøre litt her nå. Jeg skjønner at det blir blest om produktet, og det er jo sikkert det CC selv vil. Men, med fare for å trøkke litt feil, så skjønner jeg ikke hvordan dere kan støtte produktet, når dere snakker så negativt om det selv.

Just my two cents.
Vis hele sitatet...

Det er ikke det at vi støtter produktet. Det jeg og nicon prøver å få frem er at dette er skikkelig PR for CC, at det trekker kunder er helt klart selvom vi alle er enige om at det er veldig dårlig måte å gjøre det på. Fornøyd nå raze?

Du og jeg nicon
Sist endret av Sokkull; 4. oktober 2006 kl. 18:47.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Sitat av Tias
Det kan umulig stemme, jeg kjenner ingen som drikker Pepsi, og det er ikke like mange steder som selger Pepsi som coca cola.
Vis hele sitatet...
Etter litt søking med google fikk jeg bekreftet utsagnet mitt. Pepsi har en markedsandel på 60 prosent i Norge.

http://www.nrk.no/musikk/1.861914

Jeg har blitt fortalt at det selges mer Coca Cola enn Pepsi, men at det til gjenngjeld selges mye mer Pepsi Max enn Coca Cola Light. Lettbrus er visstnok siste skrik.
Sitat av VG nett
«Bør absolutt slå ned på Coca-Cola reklame, enten det nå er subliminal eller ei. Syns ikke noe om at de skal få leke seg her på forumet, eller i samfunnet ellers for den saks skyld.» sier brukeren Tiras på nettstedet FreakForum der flere lufter ut sine meninger om reklamen.
Vis hele sitatet...
Mente de Tias? Går fort i svingene når alle skal skrive om det her
Sist endret av 9co; 4. oktober 2006 kl. 18:54.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Goophy: Okey...
Kakcoo: My bad then. Temmelig utrolig, men bra folk drikker lettbrus da
9co: Ja jeg tror det

Om dette ikke er sykt mye PR for Coca Cola, som jo allerede er i media, så er det ufattelig mye PR for nFF!
Sist endret av Tias; 4. oktober 2006 kl. 19:05.
Sitat av *Joachim*
Men hva tror du selv du vill legge mest merke til, en tv reklame som de fleste pleier å bla over, eller at mange tusen rundt på forumer leser og skriver deres meninger om dette?
Vis hele sitatet...
Vel, det er jo akkurat det jeg mener. Noen vil se på dette som veldig uakseptabelt, og har prinsipper nok til å boikotte produktet. Andre derimot (inkludert deg selv?) syns CC har opptredt på en uakseptabel måte, men bryr seg katta da man kjøper produktet likevel.

Jeg mener at all PR ikke er god PR. Jeg selv er imot dette, og kommer altså ikke til å kjøpe produktet.

Det var jo ikke god PR den tiden flyselskapene var et hett tema i mediene.

Edit: Men er sikkert en død diskusjon, iom at vi har forskjellige meninger. Og det er helt lov og gratis å ha
Raze: Jeg kommer fortsatt til å kjøpe cola som vanlig og mener derfor at dette var et vellykket PR stunt. Og jeg forstår og aksepterer din mening. Men denne diskusjonen legger vi død.'

Edit; Men vellykket mener jeg ikke at det var riktig måte og gjøre dette på,men at CC har oppnådd akkuratt det de ville.
Sist endret av Sokkull; 4. oktober 2006 kl. 19:12.