Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  95 14881
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Jeg skriver en kort liten notis for å gjøre dere alle oppmerksom på at vi har nådd enda en milepæl her på Norsk FreakForum.

Vi har nå over 10,000 medlemmer registrert på nettsiden!
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Gratulerer! Enda et steg nærmere verdensherredømme.
Heftig Det er ikke dårlig da
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Ikke verst, slettes ikke verst..
Mine varmeste gratulasjoner til administratorer, crew og alle medlemmene som er med på å opprettholde nFF som et av de mest særpregede og interessante norske nettforaer. Gratulerer, og tack så mycket!
Grattis nff! Og en fortsatt god påske til alle 10 000 medlemmer
...and the nerds shall rule the world! Grattis nFF!
Ministry of Love
sptz's Avatar
tja lurer på om ikke forumet snart kommer inn på top 10 lista av store forum i norge jeg... Eller kanskje vi er der allerede
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
10,000 medlemmer "i dag" eller 10,000 registrerte? hvor mange er aktive?
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Det TurboAciid sa
Vi vil før eller senere overta verden. En verden hvor samtlige skriver egne koder, digger Binärpilot og forbanner CS

(Det over var en ren og skjær kødd, så ikke bli fornærmet)
all your geeks are belong to nff!
snart på tide å begynne å ta betalt for å bruke forumet da.. 5 kr mnd betalt med en sms.. eller 10, enda bedre..
Ministry of Love
sptz's Avatar
cyber ja da kommer nok forumet til og fortsette og vokse lenge...
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Sitat av mongob0ffel
10,000 medlemmer "i dag" eller 10,000 registrerte? hvor mange er aktive?
Vis hele sitatet...
I dag. Hva er definisjonen på et aktivt medlem?
Artig.

Lurer litt på det mangob0ffel lurer på også. Hvor mange av medlemene logger seg inn en gang i løpet av uka? (Om det kan være en definisjon på aktivt medlem.)
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Hvilken uke? Denne uken? Forrige?

Jeg kan kun henvise til rådata, ikke hvordan dem skal tolkes. Og siden "aktiv" ikke har noen definisjon i forhold til dette blir det også da helt umulig å svare på.

Forrige uke var det dog rundt 3-4,000 ulike medlemmer online.
Congrats! (10 gratulasjonspoeng)
Sitat av spetznaz
cyber ja da kommer nok forumet til og fortsette og vokse lenge...
Vis hele sitatet...
Vel, ja? www.somethingawful.com har et stort og aktivt forum selv om de tar betalt. Og jeg tror freakforum kunne blitt en lønnsom affære med en liten medlems avgift som alle har råd og kan betale.. Samtidig som man hadde sluppet reklame, og alltid hatt penger til hardware og videre utvikling av forumet, samtidig som man utvide og utvikle freakforum som en internett portal..

Tror at hvis man tok en månedlig fee på 10 kr over sms for at man skal lese og skrive på forumet hadde ting vært til det beste for Freakforum..
Sitat av Cyber
Vel, ja? www.somethingawful.com har et stort og aktivt forum selv om de tar betalt. Og jeg tror freakforum kunne blitt en lønnsom affære med en liten medlems avgift som alle har råd og kan betale.. Samtidig som man hadde sluppet reklame, og alltid hatt penger til hardware og videre utvikling av forumet, samtidig som man utvide og utvikle freakforum som en internett portal..

Tror at hvis man tok en månedlig fee på 10 kr over sms for at man skal lese og skrive på forumet hadde ting vært til det beste for Freakforum..
Vis hele sitatet...
Dårlig ide, alle er ikke like aktive her!
One small step for a geek..A huge step for all@nFF

Gratulerer
grattis.

somethingawful.com tar vel betalt for å slippe alle idiotene som hadde en tendens til å spamme ihjel forumet.
Sist endret av voktern; 10. april 2006 kl. 02:06.
Grattis, elsker dette forumet!

Når vi første snakker om å ta betaling for forumet, hvor mye tjener dere ca. på den der google-aden? Husker jeg fikk 100$ den første uken på en ikke så alt for aktiv side.
dette er stort, gratulerer.

er man et aktivt medlem, så sjekker man vel siden daglig.

personlig har jeg nff opp døgnet rundt og refresher siden hvert minutt omtrent.. men det er mitt fritidsproblem
God påske nFF. Og håper det blir enda flere
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Sitat av CryptoN
Grattis, elsker dette forumet!

Når vi første snakker om å ta betaling for forumet, hvor mye tjener dere ca. på den der google-aden? Husker jeg fikk 100$ den første uken på en ikke så alt for aktiv side.
Vis hele sitatet...
Fikk vel det den første uken vi også, men nå ligger det vel på en ca 150-200 i mnd - pretty much akkurat nok til å dekke utgiftene.
Gratulerer norskfreakforum!

Cybers ide er tåpelig. Ideen med nFF har vel aldri vært at noen skal tjene seg fete på det, afaik.
Cybers ide var ikke at noen skulle tjene på det, annet enn oss medlemmer. Færre useriøse folk, og freakforum får penger til å bruke på ny hardware og vedlikehold.

Jeg ville vært villig til å betale en 10er. Men tror flesteparten her ikke er villig til det.
Gratulerer! Hvem ble medlem nr. 10000?
Sitat av Cthulhu
Gratulerer! Hvem ble medlem nr. 10000?
Vis hele sitatet...
To svar på det. Den ene er selvsagt http://www.freakforum.nu/forum/member.php?u=10000, men det tar ikke i betraktning at vi har slettet flere tusen brukere som aldri aktiverte kontoen sin og lignende. Det medlemmet som ble nummer 10k som faktisk ikke ble sletta blir da som følger:

Medlemmer: 10.089, medlem nummer 10.089 er uid 12397. Nummer 10k blir da 12308, dvs http://www.freakforum.nu/forum/member.php?u=12308 som aldri har posta.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Sitat av ivioyner
To svar på det. Den ene er selvsagt
...
Medlemmer: 10.089, medlem nummer 10.089 er uid 12397. Nummer 10k blir da 12308, dvs http://www.freakforum.nu/forum/member.php?u=12308 som aldri har posta.
Vis hele sitatet...
... og av det jeg kan se på profilen hans håper jeg egentlig han fortsetter slik.
Sist endret av m0b; 10. april 2006 kl. 14:32.
Sitat av voktern
grattis.

somethingawful.com tar vel betalt for å slippe alle idiotene som hadde en tendens til å spamme ihjel forumet.
Vis hele sitatet...
Og for å finansiere de latterlig store hostingkostnadene.
Grattis, og lykke til med de 10 000 neste! Sette i gang en rekruteringsaksjon på tg kanskje?
Ministry of Love
sptz's Avatar
NoRemorse nei helst ikke o_0
vil bare si gratulerer, nso og crew, dere gjør en kjempejobb!
Hva blir neste milepæl nå da? Vi har jo nettop nådd 500000 innlegg, og nå har vi 10000 medlemmer... Uansett: gratulerer^^
Så kult Må nesten si gratulerer da ;D
Seriøst, Freakforum kan jo bli en gullgruve.. 10 kr for hvert medlem, hvor mange medlemmer skal da måtte betale for å gjøre det til en lønnsom affære?

Samtidig som kvaliteten på siten hadde blitt bedre, og man hadde fått vekk reklame..

1 kr pr mnd, man må bare sende Freakforum til 2056 også er man aktiv.. konge system det..
Hvorfor skal man på død og liv gjøre penger av alt? Nettet er kommersialisert nok som det er, om ikke diskusjonsforum også skal koste. Driter i om det er en tier, det er er viktig prinsipp. Trenger man penger til en ny server organiserer man en innsamling og så løser det seg. Det har vi gjort før.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Cyber: NEI!

DonTomaso: Nettopp! Tror ikke innsamlinger er noe problem heller.
10 000 aktive brukere hadde vært noe, hehe. Masse spam
Problem, officer?
thomasf's Avatar
hehe ja.. 80% er vel gamle og "idle" kontoer. somme har vel også flere kontoer.
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Det stemmer nok ikke helt. Over 50% av kontoene har vært online de siste månedene.
Reklamene legger jeg ikke merke til engang, og jeg syns også det vil være bedre med en kronerulling iblant enn månedlig betaling, jeg vil kunne logge på nFF hvor som helst i verden, når som helst og med eller uten mobiltelefon (med eller uten ringepenger) til disposisjon. Så kan jeg heller rive i litt når det trengs.
Å ta betalt for en side som freakforum vil ikke fungere uansett. Det vil ta nøyaktig en halvtime før en eller annen raring har funnet ut hvordan man kan "surfe gratis på nff, wuhu!!".
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
a) Du overvurderer våre medlemmer
b) Du undervurderer administrasjonen
c) Dette er bare å legge debatten om det emnet død ettersom det da altså ikke kommer til å skje
▼ ... over en uke senere ... ▼
det er jo ikke rart at det er 10.000 medlemer fordi det er jo et kongebra forum
grattis
▼ ... over en måned senere ... ▼
nå er det vell bare å starte en privat skole for hackere da.. nFF vgs. for de ultimate hackerne
Hva har det med at vi nå er 10.000 medlemmer å gjøre?
Sikkert bare en brøkdel av de som er her kan/har interesse for hacking.

Og hvem skulle vært lærere på nFF vgs. ?
Sweet ;D
Begynner å bli stort nå
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av SexDetector
nå er det vell bare å starte en privat skole for hackere da.. nFF vgs. for de ultimate hackerne
Vis hele sitatet...
3 deltakere og 500 søppelnerder?