Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  70 5015
Doom 3 har endelig blitt ferdigstilt, og er snart klar til å sendes ut til butikkene
av SkyFex

Tidligere i dag la Todd Hollenshead ut en ny .plan oppdatering. Der kunne han informere om at: "DOOM 3 has been code released and has been approved for manufacturing!". Doom 3 vil bli gitt ut i enkelte butikker 3. August i år. Den offisielle datoen er 5. August.

Storbritannia vil kunne kjøpe Doom 3 rundt 6. August, mens resten av verden vil sannsynligvis få Doom 3 rundt 13. August.

Doom 3 er en gjenfortelling av den originale Doom serien: Doom 1, Doom2 og Final Doom. Den nye versjonen vil ikke ha horder av monstre slik den første versionen hadde, men vil heller fokusere på å skremme spillerne med et nytt revolusjonerende lyssystem. Mange av monstrene fra Doom 1 og 2 vil komme tilbake. Men alle har fått en skikkelig overhaling. Det treige, brune "Imp" monsteret er i Doom 3 blitt lynraskt og spenstig. Den rosa muskelbunten av et monster kalt "Demon" (av fans kalt "Pinky Demon") vil i Doom 3 bli mer "hundelignende" og være delvis mekanisk.

Historien i Doom er satt i en forskningsbase på Mars, eid av Union Aerospace Corporation. Etter et omfattende eksperiment går noe fryktelig galt, og det ender opp med at helvetes horder inntar basen. Du må stoppe dem før de når Jorda.

Doom 3 har et nytt universalt lys og skyggesystem. Lys og skygger vil bli et stort element i gameplayet. Du kan gjemme deg i skyggene, og det samme kan monstrene. Alle lyskilder kan bli ødelagt så du må være forsiktig med hvor du skyter, den eneste lyskilden du har er en lommelykt, og du kan ikke holde lommelykten og våpenet ditt samtidig. Om du er heldig kan det hende du finner en overlevende som kan holde lommelykten for deg. Doom 3 vil også ha et eget fysikksystem og vil bruke det siste av Surround Sound teknologi. Doom 3 blir selvfølgelig tilgjengelig på Windows, Linux og Mac OS X.

Doom var det første FPS spillet som lot folk spille mot hverandre over et nettverk, og blir også regnet med som spillet som startet FPS trenden. I lang tid etter at Doom ble gitt ut var det mer vanlig å si "DOOM clone" enn å si "First-Person Shooter".

Mer informasjon:
PlanetDOOM
Wikipedia
Offisiell Webside
United Aerospace Corporation
*glede seg*

dette vil gjøre mitt planlagte kjøp av ati x800xt verdt alle penga! nå mangler bare half life 2! egentlig bra at doom 3 kommer nå, sånn at ventetiden til half life 2 ikke blir så lang
å herre som jeg gleder meg, leste også at Doom3 vil være en av spillene det skal kjempes om edle dollar/euro's i på Qcon 2004 ...

håper Doom3 kan overta der Quake3 slapp når det kommer til Online gaming ..

leste også at minimum systemkrava var på 1.2 hhz + gf2 og anbefalt var 2 ghz med Radeon 9700+ noe som er positivt overaskende da jegge hadde forventa å delvis slite med mitt 9800 pro kort ..
ID Software er relativt smoothe som gir ut binaries til Linux. Kan hende jeg faktisk gidder å oppgradere maskina for å njute dette spillet, ellers blir jeg nødt til å ankre meg hjemme hos noen (IvIoyner?) og masturbere mens jeg sender haugevis av monstre til Porsgrunn.
De lovet at Geforce 3 ville være riktig kort å spille det med når de annonserte det, så da burde jeg være rustet med mitt overklokkede Geforce 3 ti 500
Åh gud og jesus! ENDELIG! jeg har bare venta 5 år på detta!

Hvis den ikke kjører på GeForce ti4600 og AMD duron 1.6(kødder ikke) ser jeg meg endelig tvunget til å oppgradere. Uten tvil.

Og til alle dere hyklere som sier at pysespill som HL-2, HALO2 og snake eater kommer til å bli bedre: I officially give you the finger.
Tror du burde vurdere å skaffe deg en bedre prosessor iallefall, men skjermkortet holder nok. For den ultimate opplevelsen må man ha et sikkelig råskinn av et skjermkort - men jeg spiller såpass lite at det rettferdiggjører flere tusen kroner på en bit PCB.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Hehe, jeg følger IvI's eksempel og lar GF3'en min ta seg av det grafikkmessige. Det er jo i og for seg en helt kurant oppgave for GF3, spillet burde gå greit nok det. At spillets allerede nevnte lyssystem sansynligvis ikke får vise helt hva det er godt for grafikkmessig er ikke så nøye, i alle fall ikke nå, FØR jeg lar kortet prøve seg...

Forøvrig veldig flott at det fins en linux versjon allerede nå. At både UT2004 og Doom3 lanserer linux versjoner ved lansering kan være gunstig for framtidige lanseringer. Det er jo ikke til å trekke under en stol at mindre spill har en tendens til å følge de store spillenes suksess.
Likte dette med lys-systemet og lyskilder, og dette med personer som kan holde lyset ditt. Sweeet!
Opprinnelig postet av IvIoyner
De lovet at Geforce 3 ville være riktig kort å spille det med når de annonserte det, så da burde jeg være rustet med mitt overklokkede Geforce 3 ti 500
Vis hele sitatet...
Hehe, får håpe gf3 ti tar støyten. Hvis ikke er jeg nødt til å investere i nytt kort snart :P

Når dette spillet blir sluppet krysser jeg fingrene for at en home.no rel ikke er langt unna. Har konto til dette formålet når den tid kommer

Edit: Er det mulig å spille dette spillet i Linux. Trodde ikke pingvinen godtok spill jeg..
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Jeg må vel upgrade fra mitt gf2ti kort =P. Men skulle jo hatt laptop før skolestart også. Kanskje jeg skal poste kontonummer.
Opprinnelig postet av slickflick
*glede seg*

dette vil gjøre mitt planlagte kjøp av ati x800xt verdt alle penga! nå mangler bare half life 2! egentlig bra at doom 3 kommer nå, sånn at ventetiden til half life 2 ikke blir så lang
Vis hele sitatet...
gå og legg deg. hl 2 blir garantert en flopp *forhondsdømme*

Jada. doom3 blir konge, men jeg tror ikke vi vil få farta og hoppinga fra quake.
tid for nytt skjermkort ser det ut som igjen ...

bytte ut 9800 xt...
Hvem bytter ut 9800XP..

Send meg pm hvis du vil selge det
uhm, trudde Doom 3 skulle lanserer fredag den 13?? August altså.. leste det et sted, og det virker jo mer logisk..! hehe
Hyssing: det er sant, verden kommer aldri til å se ett multiplayer spill i samme stil som q3 OSP/CPMA som fenger på samme ...

Raymond: det var bare rykter, det ble aldri bekrefta fra ID at det skulle slippes den 13'de...
I like turtles
Skyfex's Avatar
Bare så dere vet det, Doom 3 er hovedsaklig et Single-Player spill. Multiplayer delen kommer foreløpig bare til å være 4 player (aner ikke om det er mulig å fikse på, eller om det er hardcoda). Multiplayer delen kommer til å være ganske annerledes fra det vi har sett så langt, tidligere har for ekspempel spill bare hatt bokser for å skjekke hvor du blir truffet, mens i Doom MÅ du treffe for å faktisk treffe. Det betyr at du kan skyte mellom beina eller mellom armene og kroppen uten å treffe. Det betyr også at headshots blir mye vanskeligere. Annet vet jeg ikke, men de som har spillet sier det er moro, så vi får stole på dem.

Lurer på_om Powerbooken min (Radeon 9600 Mobility) klarer Doom 3 Har store problemer med å_bestemme meg for om jeg skal kjøpe nytt 3d kort til PC'en min eller ikke. Grrrr..
Jeg har sjekket litt, man kan endre grensen på multiplayerspillere ved å redigere en enkelt configfil. Quake 4 baseres på Doom III-motoren, så det betyr at det blir nok av gromspill som kommer traskende til linux
Bortsett fra mangelen på spill er linux en utmerket plattform for spill, man kan sette i gang et grafisk grensesnitt helt uten noe som helst ressurskrevende og så fyre opp spillet dedikert. Har man nvidia, så har man superbe drivere å bruke for god ytelse i Opengl.
Huh, tøft. Hvis denne trenden fortsetter kommer jeg anteglig snart til å konvertere (lei av virus).
FY FASAN, jeg gleder meg!

Blir nok en smule HW oppdatering av august lønna mi ja..
da begynner oppgraderinga av pcen ja nytt sjermkort må på plass
leste foresten at Mac og Linux versjonen ikke kommer ut før utpå høsten en gang...
nFF Marshall
morten's Avatar
Dette gjelder xbox versjonen også. Det florerte lenge rykter om at grunnen til at spillet ble utsatt gang på gang, var at Microsoft betalte iD software for å slippe spillet til xbox først.
Fikk lastet ned beta 2.. Det var helt sinnsykt scary ass.. Tror det kommer til å stå til de fleste forventninger..
konge, dette har jeg ventet lenge på

Og det veldig bra at jeg får ny pc også, men jeg vil vente på den nye socket typen som kommer (fra Intel) og at PCI Ekspress tar av.

Nå har jo Intel sin klokke frekvens vært på 2.8-3Ghz lenge så det må komme noen updates nå (hvis dem klarer å løse varme problemet).
ztaale: Linuxutgaven ligger på samme cd som windowsutgaven.
btw, litt offtopic:
noen som veit om det bler multiplayer på doom3? ikke bare singelplayer?
Les da mann. Det blir multiplayer.
oi,hm. sjuller på at det er tilikt på dagen ennå :P haeh
Opprinnelig postet av Hyllekjeks

Edit: Er det mulig å spille dette spillet i Linux. Trodde ikke pingvinen godtok spill jeg..
Vis hele sitatet...
Opprinnelig postet av IvIoyner

Doom 3 blir selvfølgelig tilgjengelig på Windows, Linux og Mac OS X.
Vis hele sitatet...
Blir det noe spessielt RAM-krevende da?
Jeg sitter her med en brikke på 256 mb
Kanskje oppgradere littegranne der...?
DOOM III er råeste spillet som blir gitt ut i år, og at det kommer til Linux samtidig som Windows er genialt. Og slikt vil jeg ha mer av... derfor KJØPER JEG Doom III, dette burde også dere andre som liker spillet og vil støtte de som utvikler spill til Linux gjøre...


...for mange som tror at spill ikke koster penger og utvikle....
Hører bra ut, men når ble den lansert til xbox?
Det svirrer rykter om at september-utgaven av PC Gamer har den første anmeldelsen, og at det er denne som er postet her.

Visstnok scan av PC-Gamer forsiden

Diskusjon på PlanetDOOM
I like turtles
Skyfex's Avatar
Hører bra ut, men når ble den lansert til xbox?
Vis hele sitatet...
Fuck XBox.. who cares
Er det fremdeles Trent Reznor som har soundtracket?
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Ser lovende ut må jeg si.
noen som har fått sett hele PC Gamer reviewet som ble lagt ut via Schroet.com ?

EDIT: never mind :P
uhm, vil bare vise til gamereactor sin nyhet om release datoen..
http://www.gamereactor.no/news/index.asp?NewsID=8797

og, en annen ting! Er det noen som vet om det vil bli coop i doom 3? Det hadde vært spennende..

EDIT: Etter en annen titt så fant jeg denne
http://itavisen.no/art/1303966.html?fm=nbh
så, 13 august var vel bare rykter alikevel..!
Sist endret av RayMonk; 15. juli 2004 kl. 20:57.
Det blir bare coop på xbox.
Fra IGN:
Though the Xbox version will offer cooperative play through the campaign the PC version will not. This is a reflection of both the party nature of the general console market of course, but the scary nature of the game has something to do with it too. The team feels that the fear experienced when playing the PC version would tend to be lessened by the presence of a buddy.
Vis hele sitatet...
hmm, faen, jeg som hadde gleda meg til å traske rundt i de mørke gangene med coop mode..! Helvete..!
Ser veeeldig lovende ut. Vel, ikke for kontoen min men uansett. Tror jeg må gå til innkjøp av p4 3gHz og Radeon x800 pro. Og det er jo fort drøye fem tusen ut av vinduet. Grunnen til at grensen på multiplayer er fire er nok pga de syke systemkravene. Jo flere folk jo mer matte :s

Gleder meg til å se benchmarks
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
For meg ser det ut som USrel er 3 august, mens UKrel er 13 august.
I like turtles
Skyfex's Avatar
Raymond: 13. August er vel Norges release dato da? ITAvisen er jo selvfølgelig copy-paste av Todd's .plan fil.

DonTomaso: 404!
Anmeldelsen er postet på gamer.no-forumet

Fra Todds .plan fil
Retailers in the States will be allowed to pick up games starting at 12:01 AM on August 3rd (...) Internationally, the game will take a few more days to make it to the store shelves. The UK will probably get it first, on or about August 6th. Everywhere else will probably be Friday, August 13th (que Twilight Zone Theme) or close to that date, with just a few exceptions (e.g. Russia and Poland).
Vis hele sitatet...
I like turtles
Skyfex's Avatar
PCGamer sitt review:
http://chouzan.net/crap/doom3/

ADVARSEL: SPOILERS!
hoho. Der var doom3 forhåndsbestilt fra eb games på kjøpesenteret ved nordby
Opprinnelig postet av Raymond
hmm, faen, jeg som hadde gleda meg til å traske rundt i de mørke gangene med coop mode..! Helvete..!
Vis hele sitatet...
det kommer jo sikkert mange modes som sikkert gjør dette mulig..
man får håp det..
hehe, håper det, ellers tør ikke jeg spille spillet iallefall..

Skummelt..