Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1285
Vitsebokforfatter
Tommy Lilfinger's Avatar
35 8
Hei

Er på mitt 2. semester av det nye kapittelet i livet som student.
Har nå de siste månedene kunne fått tak i stæsj selv, og flørter med bruken i ny og ne, men vil helst unngå å røyke 4-5 spikere hver dag og bare ligge i sofaen, men er jo litt spennende nå i starten da jeg kan skaffe shit selv.

Har bare forelesninger 2 ganger i uka, og bor alene i en leilighet. Lesing og studering er ingen problem, er noe jeg får gjort ferdig før jeg fyrer.


Har dere noe tips på hva man kan gjøre for å forhindre å bare røyke hele dagen? Hva gjør dere for å holde dere opptatte, eller holde disiplinen i sjakk? Har venner hvor jeg bor, men jeg tenker mens jeg er hjemme da
Det enkleste er vell bare å unngå å kjøpe inn store parti. Om du skal kose deg en helg kjøper du kun inn til da, typ 1-2g alt ettersom hvor mye du røyker. Om man har det liggende er det utrolig enkelt å tenke "Jeg skal jo ikke gjøre noe i dag uansett, så enten kan jeg sitte og kjede meg eller så kan jeg kose meg med fyro mens jeg ikke gjør noe".
I tillegg til det SoppVandreren sier er det viktig å ha ting å holde på med, steder du skal.
En av grunnene til at jeg begrenser egen bruk til ferier og liknende er fordi jeg merker at jeg blir så slapp. Vanskelig å komme seg opp de dagene du ikke har noe skikkelig program utover å gå på lesesalen.
Ha avtaler med kompiser, møt for å trene, gå en tur, ha kolllokvie. Alt som gjør at du skuffer noen andre enn deg selv hvis du bare blir liggende hele dagen. Best av alt er jo om du gjør noe du synes er kulere enn å røyke, sånn at det holder seg som en liten biaktivitet.
Anonym bruker
"Rik Svin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bare røyk hver dag bror, dropp forelesningene og studiet. Det er chill å bare smoke og se på trailer park boys.. frisk luft får du deg når du skal ut med bosset som har stinka opp kjøkkenet ditt, men som du ikke kjenner stanken av siden du er vant til det. bare chill..
Vitsebokforfatter
Tommy Lilfinger's Avatar
Trådstarter
35 8
Bare røyk hver dag bror, dropp forelesningene og studiet. Det er chill å bare smoke og se på trailer park boys.. frisk luft får du deg når du skal ut med bosset som har stinka opp kjøkkenet ditt, men som du ikke kjenner stanken av siden du er vant til det. bare chill..
Vis hele sitatet...
Notert bror.
Du klarer det du bestemmer deg for. Personlig fullførte jeg ingeniørstudier med røyking tilnærmet hver dag. Fyrte opp etter endt dag på universitetet. Pleide også fyre opp dersom jeg hadde lesefag jeg øvde på. Matte og fysikk ble værre for min del. Har dog en kompis med bachelor i fysikk som har motsatt erfaring.

Er forøvrig kuttet ned på mitt forhold til cannabis etter rundt 8 års daglig bruk. Er deilig og være utenfor tåka også
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
- Hvorfor bruker du cannabis?
- Er disse grunnene forenelige med studier m.m.?
- Hva er alarmene dine for når du går over streken? (Karakterer, droppe ting som Marlboro666 nevner, renslighet og orden i kåken)
- Om de du bor med vet om greia er det nok best å ha de med på laget. Om dette er en byrde de er villige til å påta seg.
- Tipper en ukentlig gjennomgang av alarmene dine, i nykter tilstand, er en god idé. En tid å være ærlig med seg selv.
- Om du er i tvil: Bruk mindre enn det du tror er optimalt.

Er den frykten å gjøre det av kjedsomhet i hjemmet, finnes det flust av tråder her på bruket om hobbyer, jobber, organisasjoner man kan være med på. Aktivitet i en studentby er lett å finne. Finnes den ikke der du bor? Sett den i gang selv.
Kosthold og trening