Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1875
Hei!
Jeg har sittet her i tre timer og googlet meg ihjel for å finne en god streamingserver som kan kjøre på Debian.

Det jeg er ute etter er en streamingserver, hvor jeg på forhånd velger en bestemt mappe på serveren den skal hente filmer fra. Denne serveren skal også ha et GUI hvor jeg kan se filmene direkte fra nettleseren.

Det hadde også vært fint om det var mulig å streame filmene via en app på Android.

Kan nevne at jeg har forsøkt med MediaTomb og Bubbleunpnp, men ingen av de ga meg helt det jeg ønsket..

(Jepp, dette blir vel det samme som Netflix, bare at det er filmer jeg har lagret på serveren)
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Apache + Jerowing flv player f.eks? VLC? Det er veldig få løsninger som har integrert avspiller på ei nettside, så du må nok godta å lage det seperat.
Det er vel helt avhengig av hvilket format filene er i, men med mindre det er noe veldig eksotisk så vil jeg tro at det eneste du trenger er en webserver som kan liste filene, samt en nettleser i andre enden.
Du kan feks bruke subsonic.

http://www5.picturepush.com/photo/a/11931988/480/Anonymous/screen02.png

Den gjør alt det du tenker på og har du båndbredde nok hjemme kan du streame til venner også

Det er jo andre alternativer også. http://lifehacker.com/5516945/the-be...o-your-gadgets

Subsonic kjører på Debian og andre Linuxvarianter også. Krever dog Java.

First, install Java: sudo apt-get install openjdk-6-jre
Download the Subsonic .deb package and install it: sudo dpkg -i subsonic-x.x.deb
Vis hele sitatet...
Sist endret av random67489; 11. januar 2013 kl. 02:15.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hei!
Vil gjerne informere om at Subsonic fungerte FETT til formålet
Ved å installere DSub (android app) og legge til mpegts kodeker, kan du også spille av videoer
Takk til random67489
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Ellers så kan du sjekke ut PLEX
Plex har vel også transcoding av filene serverside om jeg husker rett. Så da går det litt lettere på telefonen og nettet. Vet ikke om Subsonic har det samme.

Personlig; Subsonic for musikk, Plex for film.
Trådstarter
Sitat av hayer Vis innlegg
Plex har vel også transcoding av filene serverside om jeg husker rett. Så da går det litt lettere på telefonen og nettet. Vet ikke om Subsonic har det samme.

Personlig; Subsonic for musikk, Plex for film.
Vis hele sitatet...
Hei!
Løsningen ble Subsonic. Streamer filmene via nettleseren eller subclient. På telefon (Android) Har jeg DSub til å streame.
Fungerer FETT