Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  140 54030
Skal det være sånn?



Jeg mener, siden ble veldig liten når jeg søkte i forhold til hva den er på hovedsiden.
Irriterer meg over folk som sutrer over noe nytt altså. Det er jo slik man utvikler seg. Noen her høres ut som gamle gubber som fortsatt vil skrive gear i stedet for gir.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
*irriterer seg over folk som irriterer seg over ting*

Er det mulig at Google Analytics lar vente på seg til tider?
Hva var galt med Freakforum.nu? likte den jeg. nå føler jeg meg som en freak hver gang jeg leser url'n :P
Nå har jeg vært vandt med "freakforum" navnet siden jeg kom, men har ingen ting imot dette.
Sist endret av sixfeetunder; 7. januar 2010 kl. 12:38.
Skal vi først være nostagiske i forhold til endringer vil jeg gjerne tilbake til:
http://web.archive.org/web/200403280...freakforum.nu/

Nei, dette er fint og en naturlig utvikling av et av norges største fora. Husk at det er lenge siden nFF var et mørkt, dystert sted frekventert av samfunnets avskum...
Fett nok, så lenge det forumet er her
er nFF større enn Diskusjon.no? :s
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Slurpeedelic Vis innlegg
er nFF større enn Diskusjon.no? :s
Vis hele sitatet...
Nei, men bedre.
hvorfor freak? De grunnene du nevner er ikke gode argumenter.
Selv synes jeg freakforum forklarer mye bedre hva siden handler om isteden for 'Freak'
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av eskil2k Vis innlegg
hvorfor freak? De grunnene du nevner er ikke gode argumenter.
Vis hele sitatet...
Fordi han bestemmer.
Sitat av eskil2k Vis innlegg
hvorfor freak? De grunnene du nevner er ikke gode argumenter.
Selv synes jeg freakforum forklarer mye bedre hva siden handler om isteden for 'Freak'
Vis hele sitatet...
Trengs det gode argumenter?
Vi har egentlig fint lite å si, vi kan være glade for at dette forumet finnes!

selv syntes jeg at .no er meget positivt, også freak, nettop med tanke på at det er lettere å huske for nye folk, og er raskere å skrive.
Sitat av eskil2k Vis innlegg
hvorfor freak? De grunnene du nevner er ikke gode argumenter.
Selv synes jeg freakforum forklarer mye bedre hva siden handler om isteden for 'Freak'
Vis hele sitatet...
Det heter fremdeles freakforum, men domenet ser litt annerledes ut. freak.no/forum i stedet for freakforum.nu. Om du ikke synes argumentene er gode er ærlig talt ikke så viktig for oss, men hvis du føler du har blitt begått en grov urett kan du få tilbakebetalt medlemsavgiften
Sitat av Jonta Vis innlegg
Fordi han bestemmer.
Vis hele sitatet...
Så bare pga han er admin så kan han gjøre hva han vill? Ja.
Og mange gode admins hører på sine brukere.
Syns det du skrev var barnslig
Sist endret av eskil2k; 7. januar 2010 kl. 15:36.
Sitat av eskil2k Vis innlegg
Så bare pga han er admin så kan han gjøre hva han vill? Ja.
Og mange gode admins høre på sine brukere.
Syns det du skrev var barnslig
Vis hele sitatet...
Kan godt være barnslig, men strengt talt er det sant. Syntes dette bare blir tåpelig eskil2k, dette er ikke noe å diskutere, endringene er tredd i kraft, og du burde være glad for at forumet finnes. hvis du fortsatt ønsker å skrive: freakforum.nu, er det ingen som hindrer deg i å gjøre dette...
Sitat av ivioynar Vis innlegg
Det heter fremdeles freakforum, men domenet ser litt annerledes ut. freak.no/forum i stedet for freakforum.nu. Om du ikke synes argumentene er gode er ærlig talt ikke så viktig for oss, men hvis du føler du har blitt begått en grov urett kan du få tilbakebetalt medlemsavgiften
Vis hele sitatet...
Har ikke sagt at jeg har noe i mot selve forumet og navn skifte. Syns bare argumentene var dårlig for det framtiden vill bringe. Tror heller det påvirke mere negativt enn positivt, men så klart..let's wait and see

Spelley, du har missforstått
Sist endret av eskil2k; 7. januar 2010 kl. 15:41.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
eskil2k: nFF er et fascistisk regime. Gjennom tidene har det vist seg at forslag til forandringer blir hørt på en sjelden gang, og at det å klage over forandringer som blir iverksatt ikke har hjulpet. nso er kapteinen på denne skuta, og vi sitter på gratisbilletter. Han forbeholder seg retten til å kaste hvem som helst i havet om han vil, og han kan også senke hele sulamitten om han finner dette nødvendig.
Sitat av Jonta Vis innlegg
eskil2k: nFF er et fascistisk regime. Gjennom tidene har det vist seg at forslag til forandringer blir hørt på en sjelden gang, og at det å klage over forandringer som blir iverksatt ikke har hjulpet. nso er kapteinen på denne skuta, og vi sitter på gratisbilletter. Han forbeholder seg retten til å kaste hvem som helst i havet om han vil, og han kan også senke hele sulamitten om han finner dette nødvendig.
Vis hele sitatet...
Såklart, det var du som startet med å snakke om kaptein greia di. Jeg bryr meg fint lite. Det jeg derimot bryr meg om er at det vill påvirke mer negativt enn positivt og syns ikke kapteinens argumenter var gode nok. Tror han tok en sjangse ved å se hvordan det går. Men, for all del, do so. That's all.
Sitat av Stormen Vis innlegg
Like? Hva er det å like eller mislike? Vi har fått et nytt domene - noe verre er det ikke.

.nu har vel alltid vært befengt med et litt dårlig rykte (gratis domener, i hvert fall før i tiden - og generelt mye tull) - så det er bare fint at det blir et .no-domene. Det eneste kjipe med dette er at nso garantert får mange flere telefoner fra idioter som søker ham opp via søketjenesten for norske domener...
Vis hele sitatet...
dette + at det er raskere å skrive freak.no og ikke minst: enklere å huske for nykomlinger, syntes jeg er gode grunner til å bytte til freak.no. Ser ikke noe negativt som skal komme ut av dette, hva mener du skal være negativt med dette, eskil2k?
Sist endret av Spelly; 7. januar 2010 kl. 15:54.
Akkurat sånn som foreldre vil det beste for sine barn vil admins det beste for sine brukere!
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Jeg kan vel ikke si annet enn gratulerer med ny URL

Og å spare 0.05 sekunder er jo bare fantastisk
som han sa selv, så knyttet navnet "freakforum" veldig til forum delen. Vi ser og at den nye URL'n er freak.no/forum, med andre ord virker det veldig, som NSO hentyder til i førstepost, at freak.no har et mål om å være mer enn bare et forum - derfor navnebytte.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
For meg blir det veldig vanskelig å venne seg til Freak.no Men det er et mye bedre domene navn, ikke bare for det er kortere men vi har også fått .no

Slettes ikke dumt.
Sitat av robhol Vis innlegg
Sånn må det nesten bli.. F og FN er da opptatt allerede.
Vis hele sitatet...
Så nff er ikke opptatt? :P

Flott med .no domene forresten.
Sist endret av zaXu; 7. januar 2010 kl. 16:33.
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Protip: www.freakforum.nu redirecter til www.freak.no
Sitat av Cheroxx Vis innlegg
Protip: www.freakforum.nu redirecter til www.freak.no
Vis hele sitatet...
Jepp, står i første posten det
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Ja jeg vet det, men nso har også posta at det fortsatt vil hete Norsk Freakforum til tross for domeneendringa, men noen må visst ha det inn med teskje. Det samme gjaldt redirect.
Godt valg nso freak.no kommer til å få flere freak's og jeg gleder meg til en saftig ny logo (håper^^)

Sitat av etse Vis innlegg
som han sa selv, så knyttet navnet "freakforum" veldig til forum delen. Vi ser og at den nye URL'n er freak.no/forum, med andre ord virker det veldig, som NSO hentyder til i førstepost, at freak.no har et mål om å være mer enn bare et forum - derfor navnebytte.
Vis hele sitatet...
hvor hentyder han det?


Mer en bare et forum? hva skal dette bli?
Sist endret av noobpower; 7. januar 2010 kl. 16:57.
Grunnen til at dette skjer er at nso har kjøpt opp The Piratebay, og dette er bare første skritt i hans plan om å overta verden.

Men for å leke seriøs:
Jeg synes dette er veldig bra. Det er lettere å huske for de som ikke er satt sammen av 90% menneske og 10% Freakforum, og til dere som ikke liker det:

Hørt om bokmerke? Da har det ikke noe å si hva de har kalt domenet. Freakforum.nu funker også fortsatt.

For min del kunne det godt ha byttet navn til "Norsk Forum For Dannede Unge Herremænd & Kvinder Der Finder Diskusjon Om Temaer Der Faller Under Data, Eksplosiver & Rusmidler Interresant (dot TK!)
Sist endret av drittunge; 7. januar 2010 kl. 17:06.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Skal vi først være nostagiske i forhold til endringer vil jeg gjerne tilbake til:
http://web.archive.org/web/200403280...freakforum.nu/

Nei, dette er fint og en naturlig utvikling av et av norges største fora. Husk at det er lenge siden nFF var et mørkt, dystert sted frekventert av samfunnets avskum...
Vis hele sitatet...
Det var i den perioden der vi faktisk hadde aktiv journalistikk... Hehe.
Sitat av Gusto Vis innlegg
Det var i den perioden der vi faktisk hadde aktiv journalistikk... Hehe.
Vis hele sitatet...


aktiv journalistikk? fortell?
Noen av brukerne hadde skribentstatus og postet IT relaterte nyheter på forsiden.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Stormen Vis innlegg
Like? Hva er det å like eller mislike? Vi har fått et nytt domene - noe verre er det ikke.

.nu har vel alltid vært befengt med et litt dårlig rykte (gratis domener, i hvert fall før i tiden - og generelt mye tull) - så det er bare fint at det blir et .no-domene. Det eneste kjipe med dette er at nso garantert får mange flere telefoner fra idioter som søker ham opp via søketjenesten for norske domener...
Vis hele sitatet...
Sett opp telefonsvarer og publisér opptakene = win
Vet ikke helt hvor spennende det er å sitte og høre på at noen prøver å pitche oppføring i et eller annet drittregister for store penger?
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Aner ikke om det er en feil men jeg blir ikke logget på automatisk lenger, bare på WiP..
Klokka er forresten 1 time for rask, om dette ikke er nevnt tidligere.
Flott med nytt domene! Gleder meg til ny logo, men savner fremdeles OldSchoolTheme.
Sitat av Bangfish Vis innlegg
Aner ikke om det er en feil men jeg blir ikke logget på automatisk lenger, bare på WiP..
Klokka er forresten 1 time for rask, om dette ikke er nevnt tidligere.
Vis hele sitatet...
Jeg bruker Google Chrome og jeg blir automatisk pålogget, har ikke prøvd med Firefox though.
Bra! Kanskje Freak.no ikke er blokkert av skolen min
Sitat av noobpower Vis innlegg
Godt valg nso freak.no kommer til å få flere freak's og jeg gleder meg til en saftig ny logo (håper^^)



hvor hentyder han det?


Mer en bare et forum? hva skal dette bli?
Vis hele sitatet...
Sitat av nso Vis innlegg
...Grunnen til byttet er fordi vi nå kan fokusere litt mer på det generelle "freak"-merket, og ikke være så låst til "forum"-delen. I tillegg skader det ikke å ha .no når vi tross alt driver med Norsk-å-sånn her på bruket. Dere sparer jo også nå 0,05 sekunder når dere skal skrive inn adressen. 7 sekunder hvis dere er Stephen Hawkins...
Vis hele sitatet...
Hva han mener med dette er det bare NSO som vet, men jeg tyder det som at han kanskje har noen planer og ideer om videreutvikling av siden - med funksjoner utover bare et forum. Kanskje han ønsker at det skal være nyheter og slikt som vi hadde en del av før; men dette er kun spekulasjoner. Blir spennende å se utviklingen her
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Sitat av junkpal Vis innlegg
Jeg bruker Google Chrome og jeg blir automatisk pålogget, har ikke prøvd med Firefox though.
Vis hele sitatet...
Merket det etter domeneskifte, men har muligens ikke noe med det å gjøre.
Ble automatisk pålogget før med både firefox og explorer.
Det gjør ingenting, ikke noe stress å skrive førstebokstaven i navnet.
(resten kommer automatisk).

EDIT: lot merke til klokken er normal nå GMT+1 (det var +2 istad)
Sist endret av Bangfish; 7. januar 2010 kl. 20:05.
Sitat av Bangfish Vis innlegg
Merket det etter domeneskifte, men har muligens ikke noe med det å gjøre.
Ble automatisk pålogget før med både firefox og explorer.
Det gjør ingenting, ikke noe stress å skrive førstebokstaven i navnet.
(resten kommer automatisk).

EDIT: lot merke til klokken er normal nå GMT+1 (det var +2 istad)
Vis hele sitatet...
Sikker på at du ikke blir redirecta fra gamle-domenet?
Hvis du blir det vil du ikke bli logget inn automagisk.
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Sitat av drittunge Vis innlegg
Sikker på at du ikke blir redirecta fra gamle-domenet?
Hvis du blir det vil du ikke bli logget inn automagisk.
Vis hele sitatet...
A-Ha
Da var problemet løst!
"Gå til siste nye innlegg" funker ikke med Opera 10.10 på Win7-64. Har sletta cookies og cache uten at det hjalp. Det er noe som gjør at siden ikke blir ferdig nedlastet, for den går til rett side (hvis det er en tråd med flere sider) men altså ikke til siste nye innlegg.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
"Gå til siste nye innlegg" funker ikke med Opera 10.10 på Win7-64. Har sletta cookies og cache uten at det hjalp. Det er noe som gjør at siden ikke blir ferdig nedlastet, for den går til rett side (hvis det er en tråd med flere sider) men altså ikke til siste nye innlegg.
Vis hele sitatet...
Gjelder på siste Firefox, winxp32 også. Dvs, noen gnager fungerer det, andre gnager ikke. Det fungerte til denne posten, men ikke på 5 av 7 andre tabs.
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Det er jo helt ulogisk. Jeg klarer ikke å reprodusere det heller. Får nesten bare ha tenkehatten på litt.
Sitat av nso Vis innlegg
Det er jo helt ulogisk. Jeg klarer ikke å reprodusere det heller. Får nesten bare ha tenkehatten på litt.
Vis hele sitatet...
Skal se hva jeg klarer å lage av feil. brb.

Slik ser det ut: http://picz.no/266
All HTML koden er der, men siden laster ikke helt, og det er helt tilfeldig HVILKEN tråd det dreier seg om.

den stopper rett mellom Søk og Hurtiglenker...
Sist endret av meitemark; 8. januar 2010 kl. 00:42.
"Gå til siste nye innlegg" funker fint her, 50 av 50 ganger (random innlegg), mer gadd jeg ikke å teste..

Firefox 3.5.7/ArchLinux
Safari 4.0.4 (!) under OSX 10.6 har heller ikke det problemet.
Da er det ikke samme problemet i Opera som i FF. I Opera lastes hele siden med unntak av ett "element" (hva pokker det nå enn er), og dette gjør tydeligvis at man ikke kommer til det siste nye innlegget. Dette gjelder forøvrig alle sider man går til; det er alltid ett element som ikke blir ferdig nedlasta.

http://picz.no/267
Har samme problem som DonTomaso. Opera 10.10.