Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 992
Hei,

Jeg ser nå i nyere tid at det har blitt en trend med sånn cannabis olje / extrakt.

Men jeg ser ofte folk som bruker hydrauliske pressere for og hente ut oljen direkte fra planten, men øker dette thc prosenten på noen som helst måte?

Fordi jeg forstår virkelig ikke vitsen med og presse 30 Gram med blomster for og motta 5 gram med olje.

Noen som kan forklare om det er slik at det brukes siden man kan bruke mye mindre mendger for og få samme effekt eller går faktisk thc prosenten opp?

Takk for svar
Sist endret av TAketbrett; 21. januar 2019 kl. 08:56.
Ja, det blir høyere konsentrasjon av virkestoff. En kvitter seg tross alt med alt plantemateriale.
Det blir like mye THC i de 5 gramma som i 30g pot, du kan da røyke 6 ganger mindre på vekta med olje en hasj. Røyker man en 0,1. 0,2 olje blir man fjerne enn ett trekk enn av mange pot trekk
Ja okei, Tusen takk for svar.

Så det blir på en måte samme greia så lenge man bruker mindre menge, si vis man røyker en j med et gram i seg (Jeg bruker ikke et gram i en jay, ikke gjør dette til en diskusjon) så vil 0,1g konsentrert være det samme.

1Gram hasj = 0,1 Gram konsentrert THC?
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av pikkoras Vis innlegg
Ja okei, Tusen takk for svar.

Så det blir på en måte samme greia så lenge man bruker mindre menge, si vis man røyker en j med et gram i seg (Jeg bruker ikke et gram i en jay, ikke gjør dette til en diskusjon) så vil 0,1g konsentrert være det samme.

1Gram hasj = 0,1 Gram konsentrert THC?
Vis hele sitatet...
Tror du må regne litt mer på dette.
Var det ikke 30 til 5 du sa?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tror du må regne litt mer på dette.
Var det ikke 30 til 5 du sa?
Vis hele sitatet...
Var jo ikke det regnestykket jeg brukte, var et helt annet eksempel.

Har aldri sett like resultater, Ser ikke helt poenget med svaret ditt.
Sitat av pikkoras Vis innlegg
Ja okei, Tusen takk for svar.

Så det blir på en måte samme greia så lenge man bruker mindre menge, si vis man røyker en j med et gram i seg (Jeg bruker ikke et gram i en jay, ikke gjør dette til en diskusjon) så vil 0,1g konsentrert være det samme.

1Gram hasj = 0,1 Gram konsentrert THC?
Vis hele sitatet...
Blir det ikke logisk og da ta 1g «blomster» og presse, se hva du får ut av det så har du svaret ditt.
Har som regel fått 0.3-0.5 ut av 1g bønne eller greens.
Anonym bruker
"Rik Svin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg bruker butan i stedet for presse og tror jeg får mer ut av det. Har prøvd presse også noe som jeg syns funka dårlig, man må ha en ganske kraftig sak hvis det skal funke skikkelig. Jeg bruker alt av plantemateriale som blir igjen av trimming og popcorn buds, får masse olje som er skikkelig potent
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Se på det som juice og konsentrat.

For å lage eplejuice (fra konsentrat) må du først ha konsentratet (røykings: enten lage olje med aceton o.l eller presse) som du da får ved å presse og koke eplesaften slik at alt vannet og eplekjøttet forsvinner. Da sitter du igjen med konsentrert eplejuice (1 shot = 1 vanlig glass).
I en juice-situasjon vil du da kunne blande ut konsentratet med vann igjen for å få tilnærmet likt produkt.

Samme greia med røykings.
Men at det blir 1 til 1 forhold tror jeg ikke stemmer da noe virkemiddel vil bli sittende igjen i planterestene.