Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1187
Jeg brukte 500kr på en PIC programmer men nå viser deg seg at den kun har støtte for Windows og jeg har ikke noen RS232 porter på laptopen er det noen som vet om en enkel programmer krets jeg kan lage? Slik som de Picpro kretsene.

Å er det mulig og få støtte for RS232 via Windows som blir emulert fra WMware?

Mvh: Christian

EDIT: Vet noen om en enkel pic-programmer krets som går via printer port eller rs232 som har støtte for Linux?
Sist endret av Skummetmelk; 31. desember 2006 kl. 09:24.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Søk etter PIC programmer på freshmeat.net. Ja, det er rimelig mange brennere som er støtta.
Finnes vel USB<->RS232 konverterere som du kan bruke til Linux. Etter det kan du jo kanskje lese rundt på nettet om hvordan du kan bruke kretsen med Linux, sikkert noen som har laget kode for det hvis det skulle trenges.
Har søkt en del rundt men fant ikke noen drivere eller annet som støttes den kretsen jeg hadde.

Takker for svar så langt.