Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1823
Anonym bruker
"Identisk Mink"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen som har vært gjennom abstinser etter bruk av høye doser med benzodiazepiner? Jeg har holdt på i 6 måneder nå. Plages av mye uro og nedstemthet. Lurer på hvor lenge dette skal holde på.
Det er veldig individuelt. For min del hjalp det å holde på med det jeg ellers ville gjort. Å være i aktivitet er viktig, det er bra både for å få fokus ut og for kjemien i hjernen. Lykke til!
Anonym bruker
"Identisk Mink"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for svar Hvor lenge varte det hos deg?
Anonym bruker
"Ulykkelig Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nye tråder om det samme:

https://freak.no/forum/showthread.php?t=308751

https://freak.no/forum/showthread.php?t=308770

Finner mange flere om du søker.
Anonym bruker
"Identisk Mink"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Takk for svar Hvor lenge varte det hos deg?
Vis hele sitatet...
Jeg har sluttet flere ganger,
Men har nå vært uten i et år, og det har gått helt fint. Jeg har vært heldig og sluppet unna de verste abstinensene, men ubehaget varte vel noen uker. 3-4 uker kanskje, så har jeg holdt meg i aktivitet og holdt på med noe, det har hjulpet mye for meg
Anonym bruker
"Ulykkelig Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Denne kan også være verdt å lese.

https://freak.no/forum/showthread.ph...00#post3229900
Kommer an på hvor mye du har brukt, og hva.

Og, det er veldig fra person til person. Noen i samme situasjon som deg kan være tilbake på baseline etter 4 uker, mens du trenger 8 uker. Ting som metabolisme, forbrenning, trening, kosthold spiller inn.

Lykke til, håper du føler deg bedre snart. Benzo abstinenser er ingen spøk.
Ja. Ble plaget av det samme, pluss skjelving, sovevansker, mye irritasjon og noe annet...

Har du trappet ned, eller slutta du helt plutselig? Det kan spille en svært stor rolle angående abstinenser, fant jeg ut...
For meg varte abstinensene i en måned eller to. Og da dette ble for plagsomt og hemmende for meg, tok jeg kontakt med legen min og forklarte at jeg hadde tatt for mye sobril og diazepam, grunnet at jeg fikk toleranse, og forlangte en nedtrappingsplan (noe han huffet seg over)...
Anonym bruker
"Identisk Mink"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg trappet ned men tror det var for raskt. Ble ihvertfall veldig dårlig. Masse angst og uro. Som sagt så har jeg slitt med abstinenser i mange måneder nå. Formen er mye bedre nå men noe henger igjen ennå. Det verste er den indre uroen og at jeg er nedstemt.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg trappet ned men tror det var for raskt. Ble ihvertfall veldig dårlig. Masse angst og uro. Som sagt så har jeg slitt med abstinenser i mange måneder nå. Formen er mye bedre nå men noe henger igjen ennå. Det verste er den indre uroen og at jeg er nedstemt.
Vis hele sitatet...

Det går over med tiden - hvor lenge er vanskelig å si. Det kommer nok også an på hvordan kostholdet er og om du mosjonerer. Det kommer til å gå over - hold ut! Du har gjort en utrolig bra jobb som mange ikke klarer!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Identisk Mink"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Noen andre som har hatt langvarige abstinenser etter å ha sluttet med benzodiazepiner? Hvor lenge varte det hos dere? Jeg sliter med depresjon, uro og mye angst. Har hatt det sånn i et halv år nå. Det går fremover men det tar tid.
Overskriften er «blir ikke bra», men du sier det går fremover? Da er du jo på vei til å bli bra. Avhengig av dose og hvor lenge du har brukt det så kan det ta jævlig lang tid ja. Det kan også være at det du evt begynte å bruke benzo mot kommer tilbake og da kan føles som abstinenser. Det må bearbeides og det kan være lurt å oppsøke profesjonell hjelp. Stå på, det vil bli bedre
var på ekstreme doser lenge da jeg importerte.
måtte isolere meg fra alt av stimuli og hadde det oppløst i alkohol i flaske med dropper som en nær hadde tilgjengelig om jeg hadde fått anfall..
lå på sofaen og ikke sjangs for skikkelig søvn i nesten en uke, bare on/off på sofaen, og brukte hasj for å klare slappe av litt før d værste var over, slapp unna uten å måtte ha mer.

nå om dagen har jeg d på resept, og klarer kontrollere meg til og "bare" ta en dag i ny og ned med 10-20 oppsparte piller uten å føle sug i etterkant ^^
Anonym bruker
"Identisk Mink"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Noen andre som har hatt langvarige abstinenser etter å ha sluttet med benzodiazepiner? Hvor lenge varte det hos dere? Jeg sliter med depresjon, uro og mye angst. Har hatt det sånn i et halv år nå. Det går fremover men det tar tid.
Vis hele sitatet...
Ser det var klønete skrevet. Jo, jeg er bedre enn jeg var for 3 måneder siden men det går fryktelig sent. Føles som dette aldri tar slutt. Takk for svar
du vet hva benzo gir deg, de minnene blir ikke borte og vil sitte i deg.
men du er langt over den værste delen om du bare har ca en uke uten, og da må du bare drive med ting som får huet ditt okkupert til minnet er vagt nok til å motstå fristelsen.
om du "må" ta en pille til, prøv å bare røyke deg møkkings fjern isteden så du sovner og mer tid har gått..