Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2054
Laptopen min falt 2 meter i dag, og skjermen funker ikke lengre. Den kostet 3500.

Bor i Oslo.

Er det noen her inne eller er det noen plasser jeg kunne gått for å fått fikset den for en rimelig slunt?
Forsikring? Reiseforsikring? Innbo?
Sitat av Stingray Vis innlegg
Forsikring? Reiseforsikring? Innbo?
Vis hele sitatet...
Innbo med uhellsforsikring er nok det eneste som dekker dette. Og de fleste forsikringsselskap operer med minimum 4000 i egenandel. Så vil tro det er lite poeng.


Tror også enentuell reperasjon vil koste minst like mye som en ny.
Forsøk koble den til en ekstern skjerm og se om det er noe liv i maskinen.
Er det det kan du jo gå videre og åpne den for å se om f.eks skjermkabel kan ha løsnet.
Uvaksinert 👍
Forsikringen kan dekke dette og som regel er det kun en liten egenandel på slike ting.

Er du medlem i lo eller noe slikt så sjekk forsikringen du har igjennom de.
Sist endret av daffe; 25. november 2018 kl. 10:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Noen som vet om en rimelig reperatør i Oslo?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
På ein laptop 3500?

Kjøp ny laptop.

Skjerm koster fort 1000-1500 frå ebay (les: uoriginal skjerm), og du har ingen garanti for at det er einaste problem. Om du skal få andre til å fikse det i tillegg er det fort ein time eller to arbeid, og du risikerer at printkort kan ha skader, så dei og må byttast.

Eg har bytta skjerm på ein del thinkpads, men då har eg gjort jobben sjøl, og det har vore laptoper til 15k, ikkje 3k.
Enig med vidarlo, kan ikke se for meg at reperasjonen havner på under 2500 kroner. Gitt at skjerm koster 1-1500 kroner. Kommer litt ann på hvilken PC det er snakk om, men kan være omfattende og tidskrevende prosess. i tillegg aner du ikke om noe annet er skadet, så før du i det hele tatt vurderer å bytte skjerm, koble til en ekstern skjerm og sjekk om at alt er som det skal om du absolutt skal bytte skjerm. Visst du ender opp med å bytte skjerm, og det koster si 2500 kroner, sitter du med en maskin med absolutt ingen garanti. Den garantien du får fra folkene som fikser dette for deg, gjelder som regel kun skjerm, og de kommer nok til å nekte ombytte om skjermen ikke fungerer etter 3 måneder..

Tror du slipper rimligere unna ved å ta ut deler i den du har, selge dette på finn og kjøpe en ny PC. Men sjekk at alt fungerer før du selger brukte deler.
Har reserveskjermer liggende, men da må du ha spesifikke Thinkpad modeller fra 2012.
Eet selger skjermer også, typisk under 1k