Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3159
Hei, jeg er en av de mange som heller har et par veldig gode venner enn en gjeng halvgode. Slik er vi vel alle.


Saken er att jeg har ikke funnet den gode vennen enda. Jeg har prøvd og prøvd, men har rett og slett ikke funnet en god venn rundt her jeg bor, derfor tenker jeg på å virkelig gå inn for det og ta en kjøretur til steder rundt meg for å bare ...-lete etter folk og bli kjent med de.

Jeg har selv veldig lite tro på att det blir å gå så bra, for nordmenn er jo litt spesielle når det kommer til slike ting. Jeg har liten tro på att jeg kan bare gå opp til tilfeldige folk som ikke ser opptatt ut og spørre hvordan de har det uten att de tror jeg vil ha noe eller vil rekruttere de til noe.

Men jeg skal prøve likevel. Dessuten er det Sogn og Fjordane det er snakk om, med andre ord så er det ikke så mange store byer rundt her. Det gjør det hele veldig rart og spesielt.

Jeg har gjort noe av samme type før, men det var jo i fylla og da er jo alt noe helt annet.

Uansett - to the point, hvordan ville dere ha reagert om det kom en person og ville prate med dere?

Har noen av dere erfaring fra slikt?

Fins det andre måter å gjøre det på?

Og jo, trust me, jeg har prøvd her hvor jeg bor. Men her fins det ingen som har min type personlighet som fortsatt er innen min aldersgruppe.
Om du kunne sagt noe om alder, kjønn, og interesser hadde det vært enklere. Om en vilt fremmed hadde kommet bort å prata med meg, hadde jeg bare kost meg, og skravla med vedkommende. Jeg blir fort kjent med folk, og kommer i kontakt med nye mennesker så og si daglig. Det er bare å finne en GRUNN til å prate. For eksempel om du står i heisen med noen, eller står ved noen i en kø, eller kjøper en pølse på statoil, så kan du jo slå av en prat? Gjøre kø tiden bedre, heisturen hyggeligere. Gjøre en persons arbeidsdag bedre. De fleste liker å snakke med andre mennesker, men er for redde for å selv ta kontakt. Det er kanskje ikke så lurt å stoppe mannen i gata for å snakke, det ville ha vært litt snålt.. hehe.. Hvis du ønsker, så kan du alltid møte noen fra ps3'en din? Legg dem til på skype, og bli kjent med dem, for og så møte dem! Funker fjell!

Håper jeg var til hjelp.
Sist endret av Relevant; 12. juni 2014 kl. 01:25.
Trådstarter
15 0
Sitat av Relevant Vis innlegg
Om du kunne sagt noe om alder, kjønn, og interesser hadde det vært enklere. Om en vilt fremmed hadde kommet bort å prata med meg, hadde jeg bare kost meg, og skravla med vedkommende. Jeg blir fort kjent med folk, og kommer i kontakt med nye mennesker så og si daglig. Det er bare å finne en GRUNN til å prate. For eksempel om du står i heisen med noen, eller står ved noen i en kø, eller kjøper en pølse på statoil, så kan du jo slå av en prat? Gjøre kø tiden bedre, heisturen hyggeligere. Gjøre en persons arbeidsdag bedre. De fleste liker å snakke med andre mennesker, men er for redde for å selv ta kontakt. Det er kanskje ikke så lurt å stoppe mannen i gata for å snakke, det ville ha vært litt snålt.. hehe.. Hvis du ønsker, så kan du alltid møte noen fra ps3'en din? Legg dem til på skype, og bli kjent med dem, for og så møte dem! Funker fjell!

Håper jeg var til hjelp.
Vis hele sitatet...
Jo, til hjelp var du! Det du skrev var veldig relevant (ha!)

Men slik som jeg selv har sett det så avskyr folk att enkelte prater med de og spør hvordan det går. Dessuten er jeg også glad i å prate med folk, så lenge jeg ikke har noe vetig å gjøre.

Det siste jeg vil er vel å skremme noen, så jeg får holde meg til folkegrupper. F.eks en "vennegjeng" og slike ting, så jeg ikke blir sett på som truende, fordi de er flere.

Jeg har til og med gått så langt att jeg har vurdert å lage en tråd her for å møte freaks fra Sogn og Fjordane, men jeg vil liksom ikke spamme forumet med treff / kontakttråder heller. Ihvertfall siden mange av oss ikke bor i S & F.
Sitat av Cloakafort Vis innlegg
Jo, til hjelp var du! Det du skrev var veldig relevant (ha!)

Men slik som jeg selv har sett det så avskyr folk att enkelte prater med de og spør hvordan det går. Dessuten er jeg også glad i å prate med folk, så lenge jeg ikke har noe vetig å gjøre.

Det siste jeg vil er vel å skremme noen, så jeg får holde meg til folkegrupper. F.eks en "vennegjeng" og slike ting, så jeg ikke blir sett på som truende, fordi de er flere.

Jeg har til og med gått så langt att jeg har vurdert å lage en tråd her for å møte freaks fra Sogn og Fjordane, men jeg vil liksom ikke spamme forumet med treff / kontakttråder heller. Ihvertfall siden mange av oss ikke bor i S & F.
Vis hele sitatet...
Jeg sier ikke at du skal konvertere, men prøv å gå i en moske eller et internationalt senter og vise litt interesse for andres kulturer og finn et par du får lett tonen med. Du skal fort se at det er helt utrolig hvor mange lærerike samtaler du kan ha og hvor fort du blir introdusert for nye mennesker som stort sett alltid er høflige og spør hvordan du har det. Det er et brorskap et samhold og man diskuterer livet over en god kopp te når man ikke finner på andre ting sammen. Så lenge man er åenhjertet og fordomsfri så er det utrolig hvor flotte vennskap of familie verdier du kan finne hos mennesker fra mindre bortskjemmte land en vårt, hvor vi bare tar hverandre for gitt. Vet ikke om du er åpen for innvendrere med andre religioner og levemåter, men de som snur ryggen til våre nye landsmenn de går glipp av mange flotte verdier, venner og livserfaringer. Det fine er at man også kan få gleden av å lære andre Norsk mens du selv lærer språk elller andre lands historie.
kom til Bergen
Dra ut på byen, lett måte å finne nye folk Har selv møtt en del folk ute på byen og de har introudsert meg for folk i vennegjengen sin senere.
Sitat av EuroPalleJesus Vis innlegg
Jeg sier ikke at du skal konvertere, men prøv å gå i en moske eller et internationalt senter og vise litt interesse for andres kulturer og finn et par du får lett tonen med. Du skal fort se at det er helt utrolig hvor mange lærerike samtaler du kan ha og hvor fort du blir introdusert for nye mennesker som stort sett alltid er høflige og spør hvordan du har det. Det er et brorskap et samhold og man diskuterer livet over en god kopp te når man ikke finner på andre ting sammen. Så lenge man er åenhjertet og fordomsfri så er det utrolig hvor flotte vennskap of familie verdier du kan finne hos mennesker fra mindre bortskjemmte land en vårt, hvor vi bare tar hverandre for gitt. Vet ikke om du er åpen for innvendrere med andre religioner og levemåter, men de som snur ryggen til våre nye landsmenn de går glipp av mange flotte verdier, venner og livserfaringer. Det fine er at man også kan få gleden av å lære andre Norsk mens du selv lærer språk elller andre lands historie.
Vis hele sitatet...
Kloke ord!
Kan bare snakke for meg selv. Men om jeg blir oppsøkt av en person som helt tydelig er ute etter å finne seg en ny venn (føles litt som om å bli sjekket opp) så blir jeg litt satt ut og greier ikke være helt meg selv. Det blir aldri noe vennskap ut av disse situasjonene...

Du skal ikke heller tenke over hvorfor du ikke greier å finne deg venner i området du bor i? Det å innlede et vennskap har alltid for meg vært en veldig naturlig prosess, ikke noe taktisk eller påtvunget. Om du hele tiden "prøver" å finne venner så tror jeg det merkes på deg, kanske du virker litt desperat, og da vil andre holde avstand.
Dra ut på byen eller gå på en fest! Ofte du finner flere som er som deg og kanskje vil være en venn eller kanskje noe mer! hehe Blir litt vanskelig å finne seg venner ved å gå rundt omkring tror jeg, men man skal aldri si aldri! Stå på, så går dette nok fint
Trådstarter
15 0
Sitat av EuroPalleJesus Vis innlegg
Jeg sier ikke at du skal konvertere, men prøv å gå i en moske eller et internationalt senter og vise litt interesse for andres kulturer og finn et par du får lett tonen med.
Vis hele sitatet...
For å komme til en moske eller en plass hvor jeg kan forvente att det er folk fra en annen kultur / et annet land, så tror jeg att jeg må kjøre rundt en fire-fem timer. (Så lenge jeg ikke banker på døren til ett asylmottak, men det blir også noe annet.)

Men jeg skal se meg rundt, takker for svaret!

Sitat av Settoz Vis innlegg
Dra ut på byen, lett måte å finne nye folk Har selv møtt en del folk ute på byen og de har introudsert meg for folk i vennegjengen sin senere.
Vis hele sitatet...
Tar "ut på byen" som "den nærmeste bygda som har folk som er ute", og jo, god ide. Ihvertfall når du kan vise til att du har klart deg på den måten, så jeg kan jo faktisk prøve det slik jeg også.

Sitat av wanna-b Vis innlegg
Kan bare snakke for meg selv. Men om jeg blir oppsøkt av en person som helt tydelig er ute etter å finne seg en ny venn (føles litt som om å bli sjekket opp) så blir jeg litt satt ut og greier ikke være helt meg selv. Det blir aldri noe vennskap ut av disse situasjonene...

Du skal ikke heller tenke over hvorfor du ikke greier å finne deg venner i området du bor i? Det å innlede et vennskap har alltid for meg vært en veldig naturlig prosess, ikke noe taktisk eller påtvunget. Om du hele tiden "prøver" å finne venner så tror jeg det merkes på deg, kanske du virker litt desperat, og da vil andre holde avstand.
Vis hele sitatet...
Du har helt rett! Jeg ser problemet med att det kommer en person opp til deg og bare begynner å mase om slikt. Det blir liksom generisk og bare helt tynt, jeg forstår. Må liksom ha en grunn for å prate med personen.

Og jeg har tenkt over (ganske lenge) hvorfor jeg faktisk ikke kan klikke med folk rundt meg i det hele tatt. Jeg tror ikke jeg blir avslått, for telefoner som lurer på om jeg blir med på ditt og datt får jeg støtt og stadig, men sier som oftest nei.

For de som spør meg ut er generiske, som en stygg måte å forklare det på.

De har ingen interesser og de har ingen ide om hva de vil med livet sitt. De oppfører seg ikke slik som dere, for dere her jo liksom interessene og den gode oppførselen på plass. Enten det er IT eller dop, uansett så er det en interesse som de fleste her har kunnskap om.

Folka rundt meg er den typen som kjører rundt i en gammel rusten rånebil til langt på natt, de fester og skryter godt over hvilken fjortis de prøvde seg på "forrige helg", etc. De sitter ikke inne med ønsket om hvordan livet skal være, og de vil heller bli kjent for hvor populære de er en hvor gode venner de kan være.

Jeg blir med de 'ut' av og til, men da kjører vi enten i ring rundt den lokale Coop-en, eller så drar vi hjem til noen av de og ser på en film. Filmtypen er som regel aldri min smak, heller. Og de diskuterer ikke filmen eller forstår den helt. De vil bare le av de eksploderene bilene og de vil se på damene i filmen.

Jeg er også klar over att jeg ser ut som en person som tror jeg er bedre enn de nå, og nei, det gjør jeg ikke. Jeg er bare desperat etter folk av min egen type slik som dere. Jeg takler ikke å kjøre rundt i ring lenger, jeg vil ha kjentfolk som heller ...-kan litt mer om bedre vennskap og er like nerdete som meg. F.eks må jeg forklare en venn alt om hvordan ting fungerer, enten det er spill eller datamaskiner eller dyr. Jeg er drittlei av å være "han smarte" i gjengen. Jeg vil finne noen som er som meg.
Hvordan by bor du i? Eventuelt hvordan fylke, vist by blir litt for spesifikt
Sist endret av Flubbah; 12. juni 2014 kl. 15:27.
Trådstarter
15 0
Midten av Sogn og Fjordane, rundt kyststrøket.
Ville syns en prat hadde vært hyggelig jeg. Vær deg selv å prat med folk, så går det bare fint.