Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1295
Er for tiden på utkikk etter ny bærbar, og en iBook 12" står høyt på listen, men et lite problem gjenstår:

Jeg har en jobb der jeg er avhengig av å kode litt vb.net og asp, og er avhengig av å kunne kode litt også på den bærbare, er det noen her som har vært i samme situasjon og evt kan gi råd?

Erfaringer med Visual Studio .Net gjennom emulatorer, "Remote desktop", eller tredjepartsprogrammer ønskes!

Velmente, men totalt nytteløse oppfordringer om å bruke php, og {C++, Java, Etc} trengs ikke da det ikke er jeg som gjør de valgene.

Håper på litt tilbakemeldinger her så jeg kan få kjøpt meg en mac snart!
Få dem på jobben til å sette opp en terminal server, og så installerer du terminalklient på mac'en..

Scha
Trådstarter
Ja, var det jeg mente med "Remote desktop".. Har du erfaringer med dette, og hvordan det evt fungerer gjennom litt tregere forbindelser? Fungerer sikkert gull gjennom 100Mb lokalnett, men hva med 56k dialup feks? Poenget med bærbar er jo at jeg skal kunne jobbe fra litt forskjellige steder..
Virtual Pc duger kanskje?

Ta også en titt på mono. www.go-mono.com
Trådstarter
Takker, mono ser lovende ut ved første blikk.. Erfaringer er sterkt ønsket..
terminal klient funker ok over 56kbit men det er ikke akkurat noe å se video over.. så lenge du koder for det meste burde det holde..

Scha
jeg har brukt iBook med .NET på terminalserver over internett (~5mbit opp/ned). Det fungerer, men vil ikke påstå at det er veldig suksess. Responstiden er høy på alt som skjer, så hvis du er av den utålmodige typen vil jeg absolutt ikke anbefale det for deg. Derimot, hvis du virkelig ØNSKER deg en iBook og klarer å leve med stygg responstid er det den beste løsningen jeg fant. Jeg prøvde virtual pc også, men det hadde jeg flere problemer med. Løsningen med Virtual PC vil nok fungere bedre for deg enn for meg ettersom nye iBooks har G4 (jeg har G3).
Opprinnelig postet av nalle
Løsningen med Virtual PC vil nok fungere bedre for deg enn for meg ettersom nye iBooks har G4 (jeg har G3).
Vis hele sitatet...
Det er jo et hav med forskjell på de gamle G3 iBookene og de nye G4 iBookene som nettopp erstattet de gamle G4 iBookene. Virtual PC burde gå greit der så lenge man har en del ram å flekse.
Trådstarter
Takker for mange svar så langt i posten. Heller mer og mer i retning mot en iBook nå.. Noen kreative forslag til å få tak i en billigst mulig? (utlandet, rabattprogrammer, brukt?)

Dersom noen har klart å kjøre visual studio gjennom Virtual PC så er jeg meget interessert i å høre deres erfaringer!
betaler du den selv eller? Hvis den er på jobben liksom...
Skrive av mva?
Opprinnelig postet av moyd
Takker for mange svar så langt i posten. Heller mer og mer i retning mot en iBook nå.. Noen kreative forslag til å få tak i en billigst mulig? (utlandet, rabattprogrammer, brukt?)
Vis hele sitatet...
Studentbevis kan gi deg en liten rabatt (5%?), og ADC-medlemskap (over 18, noen kriterier for å bli medlem, koster 100$) vil gi 20% rabatt på en maskin. Sjekk dette opp for å finne ut om jeg har rett eller ikke, jeg er ikke verdens beste på å huske ting.
Det fungerer helt fint å kjøre visual studio i virtual pc. Bare sørg for å ha minst 256 mb ram til rådighet på den virtuelle maskinen.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Jeg kjører Virtual PC 6 med Windows 98 (for å sjekke nettsteder i Internet Explorer.)

Det går helt greit til å programmere i regner jeg med, så om du kjøper en ny iBook G4 skal nok det gå forholdsvis smertefritt.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Driver med mye visual basic jeg også. Har XP cd og Visual Studio. Vil det funke med Win XP og programmere også?
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
For å være helt ærlig: Hvis du programmerer i VS.NET er det ikke en genistrek å kjøpe en Macintosh. Tok et valgfag i VB.NET i fjor på høyskolen og prøvde meg på VS.NET i Virtual PC (PB G4 1.25GHz, 512MB minne). Fungerte helt greit, men endte alltid opp med at jeg fant en PC med Windows for akkurat denne programmeringsbiten.

Altså: Skal man kode mye i VS.NET er det ikke å anbefale at man bruker en Mac for å emulere Windows. Hvis man bare skal innom plattformen i ny og ne kan man derimot gjennomføre jobben helt greit. Når alt kommer til alt er det viktigste et komfortabelt utviklingsmiljø. Jeg synes Mac OS X er et fantastisk utviklingsmiljø (selv med C#), men det sier seg selv at VS.NET er bedre i Windows.
Har en kompis med en rimlig ny PowerBook som hadde så og si det samme problemet, han valgte selvsagt Vitrual PC. Og det fungerer utmerket. Det at laptopen i seg selv er lekker som fy er vel et argument for seg selv.
Trådstarter
Ah.. Endelig mange forløsende svar i en gammel post..

Sitter fortsatt på min 366 mhz her fordi jeg ikke har klart og bestemme meg.. Men nå haller det veldig mot en ibook..
Moyd: jeg skal også kjøpe meg en ibook 12":P