Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1498
Motor klubben jeg er med i skal til sommeren bygge ut fiber til sommeren og da får vi båndbredde nok til å streame video.

Det er jeg lurer på er om noen her har erfaringer med å streame live video gjennom siden som justin.tv og ustream. Hvilke programmer som er gode og enkle å bruke. Hvilke kameraer man kan bruke osv.

Regner med å måtte bruke litt penger på dette og vil gjerne at det skal være så enkelt at det kan brukes av andre enn meg. Derfor må det være enkelt og så billig som mulig ettersom jeg blir å legge ut for dette.

Først så jeg på muligheten til å bruke webcams på viktige plasser som startsiden, mål passering og med speaker/komentarorene. Men webcams er dårlig å ta opp bevegelser og ved plasser som startsiden eller hvorsom helst på banen blir kvaliteten for dårlig.
Kameraer: http://www.logitech.com/en-us/webcam...ations/webcams

Streming: https://plus.google.com/hangouts (Filmen lagres direkte på youtube, og folk kan se på live.
Alt: http://ustream.com

Ville også kjøpt en kamera switch, men da trenger du nok andre kamera en noe som går på USB.
Da vil du nok også få enda flere muligheter med kamera+mic plassert rundt om på forkskjellige plasser, og vil gi deg et bedre resultat og en bedre produksjon.



Her kan jo du velge å vrake..

Lykke til!
Webcamera vil jo være godt nok til komentatorene.
Men vis man skal bruke webcamera vil også kabelstrekk være et problem. Startsiden, speakerbua, klubbhuset og mål passeringen er rundt 40-50 meter fra hverandre.

Har sett på utstyr som Blackmagic intensity pro og haupauge hd pvr for å ta opp ordentlig videokamera.
Tenkt at det billigste må være å bruke haupauge hd pvr og streame de kameraene over RTSP gjennom foreksempel vlc. For så å ta det inn på streaming programmet.

Har ikke kommet over google hangout før. Skal sjekke den ut.
USB kan slås over til Cat5e kabel som da kan strekkes opp til 50 meter uten problemer. Søk på eBay, er lett og relativt billige overganger. Men ja, å kunne switche mellom kameraene blir noe værre...
For switching og live redigering har jeg sett på to programmer som jeg ser som aktuelle.
Xsplit som desverre er leie på og wirecast som igjen er dyr. XD
Noen som vet om noen flere alternativ?

Har sett litt på disse kablene, tenker du på de som er har omkoder eller de som er en ren omkobling?
De rene omkoblerne funker dårligere i kaldt vær og trenger mest sannsynlig en ekstra strøm tilgang på enden. Det gjør forsåvidt om de som har omkoder også, men disse er igjen dyre.

Har søkt litt og det ser ut som de kablene som bare forlenger kabelen er ganske utstabil :/
Sist endret av snox; 5. desember 2012 kl. 10:26.
En kabel som fungerer dårlig i kaldt vær? Regner med at han mener en omkobler, for en TCP-pakke over cat5 kabel kan gå mye lenger enn 50 meter. Jeg vet ikke om USB data+ og - er ordentlige differensialsignaler, men den eneste fordelen jeg ser med en omkobler er at kablene krysses.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Ser du allerede har kommet til den konklusjonen av webkameraer generelt har for dårlig ytelse til jobben, og det er helt riktig. Min anbefaling er at du går bort fra tankegangen med en nettverksbasert løsning når det gjelder kameraer, og investerer i "ordentlige" kameraer og en bildemikser. Blackmagic Design sin ATEM Television Studio er et rimelig og godt alternativ hvor du kan benytte HDMI-kameraer. Det finnes også produkter som kan forlenge disse over fiber, slik at kabellengder ikke er noe problem. Jeg designer, integrerer og installerer denne typen løsninger, og kan også bistå med konsultasjon om dere har behov for det. Hvis det er interessant, kan du jo ta kontakt på PM, så kan vi utveksle epostadresser.

Hvis det er programvare som gjelder, så er Wirecast absolutt det beste på markedet pr nå, men du har også gratisalternativer. Livestream har et par programmer som er gratis, men det krever jo da at du streamer til Livestream og ikke de andre du nevnte. Om du velger å bygge en datamaskin for å bruke med Wirecast og flere kamerainnganger, vil du nok fort se at det blir tilnærmet like dyrt som å gå for en hardware-basert løsning med bildemikser og ordentlige kameraer.
Sitat av wanna-b Vis innlegg
Jeg vet ikke om USB data+ og - er ordentlige differensialsignaler, men den eneste fordelen jeg ser med en omkobler er at kablene krysses.
Vis hele sitatet...
USB bruker bare ett signal (+), og har et invertert kontrollsignal (-) sendt parallelt for at mottaker av signalet skal raskt luke ut signalfeil.