Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  89 13534
Heisann!

Ser det er mye snakk om at folk vil tjene lette penger på internettet, enten om det dreier seg om 1k i mnd, eller 20k i mnd.
Lurer igrunn litt på dette eg også, men klarte ikkje og finne noen "gode" svar.

La oss si det sånn, at eg kunne brukt +/- 10 timer i uken på noe som dette, hva kunne da vært ideelt? Kan jo selfølgelig drive med salg av fysiske ting, men med tanke på hvor mye som går med på sending, og ikkje minst innkjøp av tingene så vil eg slå fra meg det.

Hvilke andre valg finnes der ute? Og er det noen her som driver / har drevet med dette?
Noe du kan noe om? Blogg om interesse ikke om deg for gudsskyld. Et forum kan du jo starte, inntektskilde her er da reklame på siden.
Fjerde tråden jeg ser om med akkurat samme emne denne uken, søøøk for faen.
Sitat av Kramer Vis innlegg
Fjerde tråden jeg ser om med akkurat samme emne denne uken, søøøk for faen.
Vis hele sitatet...
Om AKKURAT samme emne sier du? Da kan du vel finne frem de tre andre trådene i samme slengen da.
Enig i at folk allerhelst bør søke selv, men det står veldig mye dritt-informasjon "der ute" også. Jeg mener dette spørsmålet er noe som passer greit til dette forumet, selv om dette ikke noe nFF bør oversvømmes av.

Lite å finne på norske sider om dette, og da søker folk hit for å få korrekt info. Dog - mongoinnlegg eller mongotråder bør strupes tvert!


HER !, tips om spørreundersøkelser
Spørreundersokelser.blogspot.com
Sist endret av aeon_illuminate; 4. mars 2012 kl. 22:01.
Du kan investere i aksjer. Selvom det alltid er en risiko, kan man i stor grad bestemme hvor stor risiko man ønsker å ta, ved å investere i aksjer med stor eller liten volatilitet (svigning). Men, jeg vil tro du må være svært oppegående for å tjene på lang sikt.
Sist endret av villmannen; 4. mars 2012 kl. 22:01.
Har du interesser for webdesign er dette enkle veier og gå. du kan produsere opp Wordpress temaer for folk, eller du kan lage nettsider.
Veldig enkelt, så kan du hive deg på telefonen og ringe rundt til lokale bedrifter uten nettsteder, eller med veldig dårlige løsninger på dette.
Det finnes mye informasjon på dette forumet om hvordan man designer en bra nettisde, og hva som burde være med.

Ellers så kan du selge tjenester på nett, eller begynne med oversetting på ilance. kan tjene greit på det og.
Man kan alltids selge seg selv
Om eg skal være litt vanskelig mot deg nå, så vil eg ikkje si at noen av disse trådene handler om det eg spørr etter.
Jeg satt opp en nettside og tjente 635 kr. nøyaktig ved bruk av Google AdSense. Brukeren ble stengt etter at jeg mottok pengene på grunn av ugyldig klikkaktivitet. Det funker - og det er gratis!
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Om AKKURAT samme emne sier du? Da kan du vel finne frem de tre andre trådene i samme slengen da.
Vis hele sitatet...
http://freak.no/forum/showthread.php...nger+internett

http://freak.no/forum/showthread.php...nger+internett

http://freak.no/forum/showthread.php...nger+internett

http://freak.no/forum/showthread.php...nger+internett



Gah! Kramer slo meg...
Sist endret av Wolfe707; 4. mars 2012 kl. 22:11.
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Om eg skal være litt vanskelig mot deg nå, så vil eg ikkje si at noen av disse trådene handler om det eg spørr etter.
Vis hele sitatet...
Neivel, da skjønner jeg ikke hva du spør om. Unnskyld meg.

Du er ikke vanskelig, bare en kverulant.
Sitat av Kramer Vis innlegg
Neivel, da skjønner jeg ikke hva du spør om. Unnskyld meg.
Vis hele sitatet...
Nei eg er for eksempel ingen 14 åring som vil ha råd til et par cola ekstra i mnd, eller at eg trenger pengene på under 3 dager..

Spørr enkelt og greit etter enkel måte og tjene penger på som alle kan gjøre, hjemme fra pc'n. Spørr heller ikkje bare for meg, men tenkte at vis vi kunne holdt denne tråden ren for idioti og scamming så ville det blitt en fin tråd for alle andre også. Alle de andre trådene der består av trolling og alt mulig dritt. Er det virkelig så vanskelig og bare komme med gode forslag vis du sitter på noe?

Og ja, eg har lest igjennom et par av disse trådene, men fant ingenting av min interesse.
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Nei eg er for eksempel ingen 14 åring som vil ha råd til et par cola ekstra i mnd, eller at eg trenger pengene på under 3 dager..

Spørr enkelt og greit etter enkel måte og tjene penger på som alle kan gjøre, hjemme fra pc'n. Spørr heller ikkje bare for meg, men tenkte at vis vi kunne holdt denne tråden ren for idioti og scamming så ville det blitt en fin tråd for alle andre også. Alle de andre trådene der består av trolling og alt mulig dritt. Er det virkelig så vanskelig og bare komme med gode forslag vis du sitter på noe?

Og ja, eg har lest igjennom et par av disse trådene, men fant ingenting av min interesse.
Vis hele sitatet...
Jeg gir opp, få deg et kredittkort eller noe..
Sitat av Five0-Five0 Vis innlegg
Man kan alltids selge seg selv
Vis hele sitatet...
Dette er ulovlig.


http://electronics.howstuffworks.com...n-internet.htm
Sist endret av juzz; 4. mars 2012 kl. 22:24.
Du kan vel alltids hjelpe noen via remote desktop, eller programmere noe noen trenger. men skal du ha pengene innen 3 dager skal du vel ha flaks.
Sitat av FlipMcFlop Vis innlegg
Du kan vel alltids hjelpe noen via remote desktop, eller programmere noe noen trenger. men skal du ha pengene innen 3 dager skal du vel ha flaks.
Vis hele sitatet...
Jo kanskje det, men hvor kan eg finne folk som trenger sånn hjelp?
Er ikkje det at eg må ha pengene med en gang, men at det kan være en inntekt i tilleg til min faste jobb.
Sitat av FlipMcFlop Vis innlegg
Du kan vel alltids hjelpe noen via remote desktop, eller programmere noe noen trenger. men skal du ha pengene innen 3 dager skal du vel ha flaks.
Vis hele sitatet...
Han sa han IKKE trengte pengene på 3 dager. det kunne godt ta tid, men bare det var hjemmefra.



Jeg vil si at første steg er å opprette ett enkeltmannsforetak, så du kan fakturere. dette er gratis.
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Spørr enkelt og greit etter enkel måte og tjene penger på som alle kan gjøre, hjemme fra pc'n.
Vis hele sitatet...
Er det ikke nøyaktig dette de andre trådene handlet om også? Det er ikke uendelig med måter å velge og vrake i, hvor vi kan velge ut de enkleste og beste måtene for deg slik at du kan bruke så lite energi som mulig. Mulighetene dine kan som regel ramses opp i et fåtalls realistiske forslag, som bl.a. dekkes i de nevnte trådene.

Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Er det virkelig så vanskelig og bare komme med gode forslag vis du sitter på noe?
Vis hele sitatet...
Etter å ha kommet med linker tror jeg vi bare kan ønske deg lykke til, ser ikke noe behov for å holde liv i en tråd som allerede er kopiert ørten ganger

Lykke til!
Hvis du er så jævlig keen på og tjene penger, hvorfor ikke bare få seg en "ordentlig" jobb? Siden du er villig til å bruke opptil 10 timer i uka, hvorfor ikke bare gå med avisa eller jobbe på Kiwi da?

Henger ikke helt med, jeg. Men er vel mye fetere ute enn forran en datamaskin flere timer i uka, kan nok fort bli jævlig ensformig og kjedelig.. Eller?
Sitat av Pisspreik Vis innlegg
Hvis du er så jævlig keen på og tjene penger, hvorfor ikke bare få seg en "ordentlig" jobb? Siden du er villig til å bruke opptil 10 timer i uka, hvorfor ikke bare gå med avisa eller jobbe på Kiwi da?

Henger ikke helt med, jeg. Men er vel mye fetere ute enn forran en datamaskin flere timer i uka, kan nok fort bli jævlig ensformig og kjedelig.. Eller?
Vis hele sitatet...
Og du har lest tråden eller? Første post her også ser eg, så unødvendig og være småfrekk her.
Nei altså eg har 100% stilling eg, derfor eg ikkje har tid til med enn ca. 10 timer i uken. Grunnen til at eg spørr er for og lære hva eg evt. kan gjøre for og få inn det lille ekstra i mnd.
hva med minecraft hosting? det kunne kanskje vært noe for deg
toppidrettsutøver
toffer125's Avatar
Hvis du er ute etter spørreundersøkelser, sjekk ut brandinstitute man får ca 15-30 dollar pr undersøkelse
Jeg vil anbefale trådstarter til å finne mange gode bruker/markeds-undersøkelser, bruk littegrann tid å dem i løpet av ei uke. Du har f.eks linken min på side 1 her, og følg med de innleggene som kommer.

Hvis det viser seg å stemme dette med at du faktisk får penger skattefritt(<< den er jeg litt usikker på) - så forvent kanskje alt fra 30-100 N-kr per uke etter å ha registrert deg på opp mot 10 steder - og du svarer ferdig på 10 undersøkelser.

Ikke helt dum måte å tjene noen slanter på, men herregud så kjedelig.
Sist endret av aeon_illuminate; 4. mars 2012 kl. 23:25.
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Og du har lest tråden eller? Første post her også ser eg, så unødvendig og være småfrekk her.
Nei altså eg har 100% stilling eg, derfor eg ikkje har tid til med enn ca. 10 timer i uken. Grunnen til at eg spørr er for og lære hva eg evt. kan gjøre for og få inn det lille ekstra i mnd.
Vis hele sitatet...
Jeg synes da at han kom med et godt argument jeg. 10 timer ekstra på Kiwi i uka er da over 1000,- ekstra i uken.

Om du sammenligner dette med en 100lapp du kan tjene på disse 10 timene ved å ta spørreundersøkelser er nok turen ut det beste.

Et annet forslag kan være goldfarming på ditt favoritt MMORPG spill.
Iphone apps gir jo fort noen tusen i måneden per stk
Ehmm. Lær deg å rediger bilder, så kan du fort tjene et par 1000-lapper i mnd.
Er nok reklame det er "lettest" å tjene penger på..
I tillegg til å tilby innholdstjenester.

Se f.eks på penest.no, deiligst.no og lignende sosiale sider med innholdstjenester.
Bakmenn bak disse sidene tjener fett med penger.

Så hva med å lage en lignende side?
Å starte en nettside ser jeg for meg er helt uaktuelt for deg, da jeg tipper du ikke har kompetanse nok til å realisere ett prosjekt som du vil tjene penger på. Du kan selvfølgelig få folk til å lage for deg, men da bruker du penger, i stedenfor å tjene.
Jeg vil anbefale deg å svare på undersøkelser, får selv noen mail i uka der jeg kan svare på undersøkelser for 10-30 kroner per. Tar litt tid å gjøre dette, oppimot 30 minutter på noen - men du har jo så mange timer disponible?

Jeg tjener per i dag ikke stort på min webside, 5 kroner dagen. Det er fordi annonsene ikke er plassert bra nok til at folk ser dem, eller i det hele tatt finner de interessante, gidder ikke å endre designet heller...DA jeg jobber med et nytt prosjekt for tiden, mer plasservennelige annonser som går i fordel for meg og annonsørene. Vil tro jeg vil tjene fett da det er oppe å går.

Lykke til!
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Jo kanskje det, men hvor kan eg finne folk som trenger sånn hjelp?
Er ikkje det at eg må ha pengene med en gang, men at det kan være en inntekt i tilleg til min faste jobb.
Vis hele sitatet...

Annonser der flest mulig folk med manglende kunnskap frekventerer
Hvis du har et snev av kreativitet og kan tegne litt, så sjekker du brønnøysund for nyregistrerte enkeltmannsforetag og tilbyr deg å lage firmalogo for 200-1000 kr.

Den siste der fikk jeg litt lyst til å gjøre selv, egentlig
Noen som har erfaringer med denne siden?
http://www.paid-surveys-at-home.com/

Får jo greit betalt for undersøkelser der, men er det scam? Ser en må betale for og få være med på dette.. Men ser også noen norske sider som sier at dette ikke er scam.

http://www.advarsel.info/betaltespor...urveys_at_home
http://www.kulenettsider.com/paidsur...urveys_at_home
▼ ... over en måned senere ... ▼
Du kan jo tjene noen kroner på å "shorte" URL'er linker, for så å legge de ut på nett.

For hver gang noen trykker på linken tjener du noen øre. Får du haugevis av folk til å klikke så kan man tjene en god slant Ikke spørr meg om hvordan man skal få det til..

http://adf.ly/
Sist endret av Marr; 7. april 2012 kl. 01:56.
Sitat av juzz Vis innlegg
Han sa han IKKE trengte pengene på 3 dager. det kunne godt ta tid, men bare det var hjemmefra.



Jeg vil si at første steg er å opprette ett enkeltmannsforetak, så du kan fakturere. dette er gratis.
Vis hele sitatet...
Litt offtopic, men kan man registrere enkeltmannsforetak under 18 år?
Skaff deg en lillebror på 11 år, som kan null og niks om pc. Sett opp spillservere til han for 100kr stk.
Affiliatea? Hostgator.com tilbyr syke payouts pr signup. Opptil 125dollar pr.

Sitat av Erlendman Vis innlegg
Litt offtopic, men kan man registrere enkeltmannsforetak under 18 år?
Vis hele sitatet...
Nei. titegn
f.eks r*dtube der er det livestream/chat der kan du tjene penger om du gjørt folk "horny" så sier du 200 dollar for et show uten klær :P
Sitat av Zumqlex Vis innlegg
Skaff deg en lillebror på 11 år, som kan null og niks om pc. Sett opp spillservere til han for 100kr stk.
Vis hele sitatet...
11år og 9 mnd for et par 100-lapper? Neh.
Ser at du driver med gamingvids på youtube, vist du klarer og få en større fanbase så kan du komme i kontakt med machinima og vertfall tjene ett par ekstra kroner på det, selv om det sikkert ikke er så mye.
Sønn av kongen
Ru11er's Avatar
Får nå utbetalt 40 kr. til min PayPal konto ettersom jeg har deltatt på diverse undersøkelser. Ikke store summen, men nok til å glede meg.
Sitat av Ru11er Vis innlegg
Får nå utbetalt 40 kr. til min PayPal konto ettersom jeg har deltatt på diverse undersøkelser. Ikke store summen, men nok til å glede meg.
Vis hele sitatet...
Hvilken nettside?
Den undervurderte
Selge fotografier, drive med Web-Hosting, selge ting på Ebay, tilby tjenester som folk ønsker og trenger (kundeservice, etc)

Mulighetene er uendlige !
40 kr .. det er ikke verdt timen engang.
Er det noen som vet om en gratis side med spørreundersøkselser på?
Spør deg selv: hvis det var en enkel måte å tjene penger på Internett, vil ikke alle ha gjort det?

Det handler om å bli populær på nettet, altså få mange klikk på siden din. Slenger du på reklame på denne siden, får du betalt og kanskje sponsorer. Som blogg feks. Du skal helst være flink på dette, by på deg selv og generelt være veldig flink eller morsom på ditt felt. Lykke til! Jeg tror imidlertid du må klippe håret og skaffe deg en ordentlig jobb, tho.

Edit: forøvrig er jeg med i VG Netts brukerpanel, og tjener penger på å ta undersøkelser. Hittil har Jeg tjent 18,50 kr, så du ser hvor landet ligger.
Sist endret av Chronic420; 7. april 2012 kl. 12:15.
Kjøp et .com domene for 99kr i året her: http://www.genialt.no/domene.php
Deretter lag en nettside der du enten skriver blogg innlegger, legger ut bilder du tar av naturen osv.
Prøv å få et spesifikt tema til nettsiden, og prøv å få den til å se attraktiv ut.
- Om du synst du er flink å ta bilder, legg ut bildene i veldig liten størrelse, og legg til pris for å kjøpe bildene i full størrelse.
- Eller om du er flink å designe websider, legg ut eksempler på hvordan sidene dine kommer til å se ut og send hjemmeside adressen din til bedrifter som har dårlige hjemmesider og diskuter pris.
- Om du er flink til å programmere, lag et program og få reklameselskaper til å slå sammen program med deg slik du tjener penger på det, f.eks: http://www.installmonetizer.com/

Fyll deretter siden med mye lite synlig reklame, fra sider som:
* Amazon: https://affiliate-program.amazon.com...erralfees.html
* Google AdSense: https://www.google.com/adsense/
Kort deretter ned navnet på hjemmesiden og spam den på YouTube/Facebook, sider hvor du tror du får mye oppmerksomhet, og tjen peng ved hjelp av: http://adf.ly/

Lag deg en e-post adresse, og meld deg på mange sider der du får betalt for å lese e-post adresser, som f.eks: http://www.uniqpaid.com/sh/main.shtml
Last ned programmer som kjører i bakgrunnen av PC'n din som du får betalt for, mot at det popper opp reklamer innimellom.
Lær deg skikkelig webprogrammering og ta betalt for å produsere og sette opp websider. Det kan ta litt tid å lære skikkelig, men hvis du er god til å markedsføre er det seriøse penger i det.
https://trustbuddy.com/ Noen som kjenner til dette her?
En kar som gir bort mye gratis info. om hvordan skape verdi win-win produkter/tjenester/combi. Det er mye nyttig å lese og videoer å lære av basert på hans egen erfaringer da han begynnte fra scratch og ikke likte å "lure" folk med å lage masse duplikat sider med ferdig skrivde artikler og masse reklame. Har lært mye fra Tim(fyren) og er virkelig inspirerende. Blog: www.freedombusinessblog.com

edit: en som fulgte han tattooverte logoen til Tim på leggen fordi det hjalp han så mye :-)
Sist endret av Egget; 7. april 2012 kl. 18:58.