Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  79 9541
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Hearts of Iron 3 - Fantastisk strategi spill.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/a/a3/HeartsofIron3_temp_packshot1.jpg

World of Tanks - Et free to play mmo, kjør tanks og artilleri fra 2vk tiden.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/b/b8/World_of_Tanks.jpg
Sist endret av r0bin; 17. mai 2012 kl. 17:56.
Phoenix Wright serien til Nintendo DS.
Still grounded
32 8
Hva med " http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/c/c3/Thief_Deadly_Shadows_boxart.jpg"

Alle Thief spilline egentlig utrolig bra laget
Hobby Filosof
'må legge til DukeNuke'Em3D fantastisk bra spill!
- gjett om jeg skal finne fram den chippaPs1'n min dååå! >.<
Return Fire

Spilte dette spillet hver dag i tenårene. Et fantastisk spill, two player eller single og kjempeartig over Lan.
Friend of Laphroaig
Deadlock Radium's Avatar
Donor
Sitat av olaPola Vis innlegg
baldurs gate: dark alliance på ps2.
Konge hacknslash, masse items, stor verden, fin grafikk i forhold til sin tidsalder, spells, skills, levelupgreier, masse monstre, side quests, bra voice acting. Digger det.
Vis hele sitatet...
Her snakker vi kvalitetsspill! Har selv Baldurs Gate: Dark Alliance I og Dark Alliance II. Personlig liker jeg Dark Alliance II bedre, da det er mer videreutviklet i hvert aspekt.
Jeg kunne anbefalt dette spillet gang på gang til enhver person noen gang, da det er konge å spille gjennom med en venn. Et langt og underholdende, samt veldig fengslende spill som bare blir bedre å spille med en kamerat!
Oh god not this guy
Shorono's Avatar
Trådstarter
Sitat av flyskeleton Vis innlegg
Hva med " http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/c/c3/Thief_Deadly_Shadows_boxart.jpg"

Alle Thief spilline egentlig utrolig bra laget
Vis hele sitatet...
Hvordan kunne jeg glemme dem, utrolige spill. tanken på det andre oppdraget får beg til og skjelve fortsatt. De kan kjøpes på gog.com hvis noen er interessert.
Boyka1234
8 45
age of empires 2!!!
Historieentusiast
Sexarz's Avatar
Sitat av Taurean Vis innlegg
Quake 1 er bedre enn alle oppfølgerne ^^ Helt konge spill, runda det på alle gradene
Vis hele sitatet...

Helt enig med deg! Originalene er som oftest de beste
Sist endret av Sexarz; 18. mai 2012 kl. 00:24.
Discworld.
Trenger vel ikke si stort mer? Spillte dette masse som liten kid.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/c/c9/Discworld_Cover.jpg
Rocket Knight Adventures på Sega Mega Drive er et sykt undervurdert og veldig underholdene spill!

Grafikken er på grensen til hva Mega Drive'n klarte og gameplayer er så variert at du rekker ikke å kjede deg, for ikke å snakke om den awesome musikken.

Finnes lett tilgjengelig som ROM til emulatorer, men den beste måten er å spille det på den obligatoriske sega'en

Rocket Knight Adventures: Level 2
[CENTER]TAGAP serien:[/CENTER]

Spillene er laget av to finske (Linux anyone) hobbyutviklere. Dette betyr at alt er gratis

Serien består av to spill, med et tredje og mest sannsynelig siste i pre-alpha. Spillene er i 2D, og et av de spillene jeg kan spille på hvilken som helst maskin. Det krever nesten ingen ting. Har hatt utallige timer med disse på skole-pc ish

Spillene er kort forklart at du, en sint pilleknaskende pingvin ved navn Pablo, går rundt og dreper dopa zombie-pingviner og bosser. Veldig mye eksploderer, for dere som liker det. (Har faktisk fått vondt i øynene når ting har eksplodert lenge). Spillene har mange rare våpen og baner, og ikke minst piller Med innebygget editor så man kan modifisere og kose seg. Kan nevne mulighet ti å lage våpen, cut-scenes og baner selv.

Som sagt, spillet er helt gratis, og man kan også laste ned spillmusikk, bilder og annen moro. De har også laget forum, som omhandler spillet og modding av det

[CENTER]Linker:[/CENTER][CENTER]Tagap.net[/CENTER][CENTER]Tagap 1 trailer
Tagap 2 trailer[/CENTER]

Lykke til til dere som vil prøve, jeg anbefaler det til alle

Peace
Hehe, har funnet endel gullkorn opp igjennom tidene. Disse kommer jeg på nå

Monkey Island III - Pek-og-klikk eventyrspill. Det første spillet jeg spilte ordentlig fra jeg var ca 7. Musikken, humoren og stemningen spillet lager...Nostalgi! 1ern og 2ern var bra også, men jeg personlig synest gnisten forsvant etter 3'ern. Til PC.

Commandos I & II - Takisk RTS med fokus på stealth med en fin storyline under WW2. Til PC.

Phoenix Wright-spillene - En pek-og-klikk spillserie der man spiller som en forsvarsadvokat som lusker rundt som en detektiv for å samle bevis, når man ikke er i rettsalen for å forhøre vitner. Endel spinoffs, men jeg syntest den første var best.. Til Nintendo DS.

Hotel Dusk: Room 215 - Man spiller som Kyle Hyde, en ekspurk med en mørk fortid som kommer til Hotel Dusk, der alt fra fortiden kommer frem...Det beste spillet jeg har spilt på Nintendo DS. Oppfølgeren er også bra
Sist endret av RosaElefant; 18. mai 2012 kl. 02:06.
http://3.bp.blogspot.com/-fjGFHHaDqLA/TnSqZC9Q1nI/AAAAAAAAGws/dfDWtL2llzk/s1600/metalslug1-1-big.jpg


Hele Metal Slug serien på diverse Arkade Maskiner (ja nettopp, de du faktisk slenger en mynt på, så får du gamet til du dør x-antall ganger!) Må seriøst være en av de mest nostalgiske og beste spillene jeg har spillt i mitt liv.

Brukte uendlig antall Dollar/Euro/Pund/Singapore-cash(aner ikke hva valutan deres kalles) som unge etter å ha mast på stakkars mor om å få cash til dette, men fytti grisen så gøy jeg hadde det!

Halve gleden er å spille dette spillet på arkade maskiner, noe annet dreper halve sjarmen med spillet!
Sist endret av Steeler; 18. mai 2012 kl. 02:13.
Shellschock 2. Spilte dette til xbox for noen måneder siden, ganske vanskelig og få tak i til konsoll, så anbefaler og laste ned til pc.
http://static.gamer.no/images/2/285/28517/9bf269f111327048ade7266c30758b43_The_Lost_Vikings_640x480.f.png


The Lost Vikings er et spill laget i 1992 for SNES av Silicon & Synapse som senere skiftet navn til Blizzard Entertainment. De tre vikingene skal styres gjennom forskjellige nivåer med økende vanskelighetsgrad, dette for å slå romvesenet «Tomator». De tre har forskjellige "Abillities". En som kan hoppe, løpe og knuse hode sitt i vegger, en som kan skyte piler og slå med sverd, og en som kan blokkere alt slags mulig faenskap med skjoldet sitt.

Spillet fåes også til DOS noe som gjør at man kan spille det på pcen sin via dosbox. Husker jeg satt mange timer med dette når jeg var liten på SNES, og har også spilt det en del ganger senere for nostalgi feelingen. Det er en liten smugkikk i karrieren til Blizzard. De laget faktisk ganske gode spill så tidlig som 1992 også.
Sist endret av Waffaz; 21. mai 2012 kl. 10:49.
Historieentusiast
Sexarz's Avatar
Sitat av Waffaz Vis innlegg
http://static.gamer.no/images/2/285/28517/9bf269f111327048ade7266c30758b43_The_Lost_Vikings_640x480.f.png


The Lost Vikings er et spill laget i 1992 for SNES av Silicon & Synapse som senere skiftet navn til Blizzard Entertainment. De tre vikingene skal styres gjennom forskjellige nivåer med økende vanskelighetsgrad, dette for å slå romvesenet «Tomator». De tre har forskjellige "Abillities". En som kan hoppe, løpe og knuse hode sitt i vegger, en som kan skyte piler og slå med sverd, og en som kan blokkere alt slags mulig faenskap med skjoldet sitt.

Spillet fåes også til DOS noe som gjør at man kan spille det på pcen sin via dosbox. Husker jeg satt mange timer med dette når jeg var liten på SNES, og har også spilt det en del ganger senere for nostalgi feelingen. Det er en liten smugkikk i karrieren til Blizzard. De laget faktisk ganske gode spill så tidlig som 1992 også.
Vis hele sitatet...
Dette er ett spill jeg faktisk hadde helt glemt. Takk for påminnelsen om dette fantastiske spillet!
på heltid
iSkurk's Avatar
Habbo <3
titegn
Battle Isle- serien!

Bluebyte produsert, turn-based strategi spill

Vet ikke hvor mange timer jeg har klokket med det...Kan lastes ned på nett
Vet ikke om mange har prøv dette spillet, men er sikkert noen ^^
Er som Minecraft, bare i 2D.

http://media-curse.cursecdn.com/attachments/56/871/terrariaheader.jpg
Arma II med Dayz moddet Kontinuerlige servere der du skal overleve på et 256km2 kart som er fylt av zombier, loot og players(både snille og slemme). Anbefaler virkelig alle å prøve det, utrolig morsomt!
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Wurm Online
Open world mmo, se for deg en mer "seriøs" og "realistisk" versjon av minecraft (Notch var med å utvikle dette spillet før han hoppet av og lagde minecraft btw)

Store servere med muligheter for å faktisk flytte seg fysisk mellom de (ved å seile båt over havet etc).
Er så sinnsykt mye å fortelle om dette spillet, at jeg sliter med å finne ut hvor jeg skal begynne

Noen av mine beste spillstunder har jeg hatt med dette spillet, faktisk.

Anbefaler dette spillet for de som liker minecraft etc, men som blir fort lei og savner mer seriøse målsettinger.
I wurm bruker du gjerne 1 kveld på å lage et lite hus første gang, om ikke lenger. (med mindre du får med kompiser! )
Dette er fordi du faktisk må hugge ned alle trær som skal brukes selv -> lage tømmerstokk av tre-> lage planke-> begynne å mekke husvegg.
Med andre ord tidkrevende, men utrolig artig om man spiller sammen!

En viktig detalj med Wurm er at ALT er player made!
Alt fra kart (som du må finne på wikipedian dems), til merchants, byer og f.eks gigantiske tunnel-prosjekter gjennom svære fjell.
Alt terreng kan forresten formes slik players vil, så lenge man har tid og skills til å gjøre det.

Det er rett og slett meget imponerende hvor mye sjel dette spillet får kun av players som driver på
Anbefales absolutt, noe utenom det vanlige!
Sist endret av Alzo88; 4. mai 2013 kl. 17:38.
STAR WARS - KNIGHTS OF THE OLD REPUBLIC
Loadout @ loadout.com
Fyfaen så morro. Gratis er det og.
Sitat av Jannis! Vis innlegg
Commander Keen (DOS) - gammelt DOSspill som handler om en liten gutt som dreper romvesner. Genial spillserie.

EV Nova (Mac - senere også til PC) - gammelt science function romspill, der du styrer et romskip som kjører rundt og gjør oppdrag. 6 avslutninger, svært bra story.

Terranigma (SNES) - spill til snes, RPG spill. Et av de bedre jeg har spilt åp snes, på linje med Chrono Trigger, men noe ukjent.

Toribash (multiplatform) - ikke fullt så gammelt, ikke så kjent, genialt slossespill toribash.com
Vis hele sitatet...
Trodde jeg var den eneste som hadde spilt EV Nova og Toribash, fantastisk!
Rumble Racing



Bilspill fra tidlig 2000-tallet. Kjør deg gjennom turneringer på 3 og 3 baner, progresser og få flere og bedre biler ettersom banene kommer rullende. Forvent corny kommentarer fra sørstatskommentatoren, som stadig påpeker plasseringen din og hvor kule triks du tar i luften. Elevation sensation! Med triksene følger superfarten, og kombinert med ulike power-ups (bombe, snøball, steiner) blir man en real trafikktrussel å regne. Skjult finnes det også snarveier og finurlige påskeegg som, når knust, belønner deg med en ny bil. 88 kroner, forøvrig.
Battle of wesnoth. Klassisk fantasy strategispill, med hex-grid og hele pakka. Gratis. Og fri software (publisert under GPL v2), for de som bryr seg om slikt.

Dersom du sitter på et linuxsystem, så ligger det normalt i repoet, så du kan innstallere med en enkel sudo apt-get install wesnoth (eller tilsvarende).
Sist endret av Myoxocephalus; 9. mai 2013 kl. 15:52.