Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1002
Laget en ny beat i fruity loops her om dagen.

http://www.youtube.com/watch?v=os51uB8rKL4

Hva synes dere?
Skriv gjerne noen forslag så jeg kan gjøre den bedere
Var ganske så bra faktisk, men du burde ha en melodilinje til. En som ligger litt lavere i lydbilde en den som du har nå, men som kan komme opp i f. eks refreng. Blir litt kjedelig med bare en, men blir jo bedre med vokal.

Ganske bra, litt tam til nå, men kan blir kult med litt mer jobb og vokal!
Legg på en melodi da? Føler at det er noe som mangler

Helt ok
skjønner.. skal jobbe mere på den, så legger jeg den ut på youtube når jeg har gjort mer
Hmm.. ikke værst, men stringsa dine går ikke helt med bassen.. prøv å endre litt på tonene der. Og liker ikke helt den drumbeaten du har på sangen der.. Igrunn litt irriterende etter du har hørt den "loope" 10 ganger.. Og celloen eller hva du bruker av strings på slutten er igrunn for dyp og mørk.

Men har helt klart hørt værre ting, og det er slettes ingen dårlig sang

Jobb litt med stringsa og varier beaten så tenker jeg den blir konge

[EDIT : prøv å varier det mer og lag refreng og vers og slik.. høres igrunn bare ut som 1 beat som loopes med "litt" forskjell..men det er klart det kan bli annerledes med vokaler ]
Sist endret av LAlex; 16. august 2008 kl. 00:09.
Neeei... Syntes jo den sugde litt da.

Altså, ikke noe galt med låta/temaet i seg selv - men den er jo som en plain cheeseburger; det finnes en milliard av denne beaten/dette temaet, og alle er tilnærmet like. Den virker uferdig og platt - og veldig fruity loops.

Nå vet jeg ikke om du har jobbet i flere dager med denne, og om jeg med dette legger hele rap-karrieren din i grus, men jeg syntes godt folk kan jobbe litt skikkelig med tinga de skal legge ut på forumet - og ikke bare slenge ut 5 minutters-produksjoner.

Og grunnen til at jeg kritiserer deg for det? Fordi det virker faktisk som om du har potensiale. Fordi hvis man ser det fra andre siden, så var allikevel beaten og temaet frisk, tydelig og kommersiell - og det er alltid et bra tegn :-)
Sist endret av Stormen; 16. august 2008 kl. 00:09.
Enig med stormen der på 1 måte, men du kan ikke forvente at folk skal legge ut noe HELT spessielt hver gang her i forumet. Man må starte et sted, og det er ikke mange som starter med å lage noe helt annerledes.. da må man iallefall ha passe stort tallent
Sitat av LAlex
Enig med stormen der på 1 måte, men du kan ikke forvente at folk skal legge ut noe HELT spessielt hver gang her i forumet. Man må starte et sted, og det er ikke mange som starter med å lage noe helt annerledes.. da må man iallefall ha passe stort tallent
Vis hele sitatet...
Det er sant, og det ser jeg helt klart.. Men det er forskjell på å ha veldig stort talent, og jobbe veldig lenge med noe. Fruity loops gjør det veldig lett å lage beats, og jeg er sikker på at matse-mann kunne ha laget noe ENDA fetere hvis han jobbet lengere med den :-) Men som sagt, jeg syntes beaten har potensiale jeg - og syntes alltid det er kult at folk deler sakene sine.
Jaja, det er riktig
Må bare tilføye at det er veldig godt å få god tilbakemelding når man holder på å lage noe man synes er veldig kult selv! Synes det er en fin start, ikke mer enn det tho. Stå på!
Setter pris på alle svar Jobba med den i 2-3dager. før hørtes den anderledes ut men så fikk jeg satt på bass og litt ekstra og da ble det bedere... Har tenkt å jobbe mer med den, men jeg har på en måte gått tom for ideer akkurat nå Og det er sant som goillum sier, godt å få tilbakemeldinger til noe man har jobbet med selv
Men en ting jeg tror, er at jeg synes beaten høres mye bedere ut enn dere.. siden jeg har laget den selv=P
Sitat av matse-mann
Men en ting jeg tror, er at jeg synes beaten høres mye bedere ut enn dere.. siden jeg har laget den selv=P
Vis hele sitatet...
Ja, sånn er det jo alltid ;p
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hvor lenge har du jobet med fruity loops? Jeg må si jeg likte hvordan du har satt opp låta.. Da tenker jeg strings og rytme.. Kick,snare og hats hadde en bra kombinasjon og fylte hverandre bra! Hvis ikke lydøret mitt er svekket, så merket jeg litt at bassen helt ikke fylte inn stringsa.. den varte tross alt i 1:23, så jeg regner med at du ikke er helt ferdig med låta?

Alt i alt vil jeg si at du vet hvordan man lager beats, du vet hvordan det henger sammen.. Hvis du blander inn fantasien din i dette, så tror jeg du kan gjøre det bra

Hvis du/dere(som leser) vil, så har jeg en ny beat oppe.. Hvis du/dere vil skrive noen ord om den så hadde jo det vært trivelig

Her ligger'n: http://www.speedyshare.com/608874950.html

Jeg jobber selv med fruity loops! Har lært meg alt helt fra scratch uten pekepinn fra noen om noe som helst.

Gi lyd fra deg/dere, så hadde det vært kuli!

Strålende kveld videre til dere alle!
Sist endret av BlazinBeatmaker; 5. februar 2009 kl. 23:50.
for min del, så mener jeg at du må ha mer melodi i bildet, siden du ikke har noen stemmer o.l..
Prøv å få med litt synth i bakgrunn, og en heftig melodi i forgrunn..
Kp til innlegget over for en feeet sang, og god info..
Sist endret av juzz; 5. februar 2009 kl. 23:51.
Jeg er litt n00b i denne "freakshow-verdenen" ^^ Hva menes med "kp"? Hørte du på låta jeg la fram så raskt?
Hørt låta, og digget den.. KP er Kvalitetspoeng, og om du ser på vanstre side, under navnet ditt og under innlegg, då er der en del som heter KP.
KP Gis ved gode, informative tråder, samt gode innlegg og ting som rett og slett er bra for sammfunnet og resten av verden, som den låta der..

[RIGHT]for å gi KP så trykker du på dette "+" tegnet under til høyre[/RIGHT]
Sist endret av juzz; 5. februar 2009 kl. 23:58.
Herlige greier Da får du en kp fra meg for god informasjon og en tilbakemelding jeg satt pris på! Det er sikkert tusenvis av folk som ler for seg selv når jeg spør hva kp er, men man må da starte et sted ^^

Igjen, takk for god tilbakemelding.. Ønsker'æ en fin kveld videre =)
KP er en fin plass og starte vettu! Takker for at du synes posten var fin.
Du kan og trykke på "chat" øverst på siden, for å bli med i forumets egene IRC kanal. foregår alltid mye der, og hauger med morsomme ting som blir sagt, samt god plass og bli kjent med folket her!
Velkommen til nFF og til IRC hvor vi sitter en gjeng døgnet rundt!
Takk for velkomst,smude greier Akkurat nå vet jeg ikke om øynene klarer å holde seg åpne stort lenger, men jeg stikker innom på bakfyll-lørdagen eller skyggesøndagen å "sosialiserer" meg litt ^^ Dette er et meget allright sted for å snakke med folket ^^

Igjen, ha en fin kveld. Så skrives vi kanskje igjen en annen dag =)

I'm out.. HOY!
Sist endret av BlazinBeatmaker; 6. februar 2009 kl. 00:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
høres bra ut! Selv sitter jeg og en kompis og leker os med diverse HOUSE beats i FL.
Har ikke laget mer enn en 10-15 sanger det siste året, men regner med at han registrerer seg her snart for å legge ut våre felles verk, og sine egene snart..

Når det gjelder beaten din, så kan jeg se for meg en litt mer rund melodi, og vokal(?)
Om du har opptaksutstyr og tilgjengelighet på noen som er gode å synge, så mekk deg en tekst, og spill inn og legg på sporene dine.
Det vil høres ut som en mye bedre sang allerede da.