Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2407
hadde tenkt å kjøpe meg en beretta (softgun altså) og lurer på om denne er noe http://redwolfairsoft.com/redwolf/ai...l?prodID=23802 . den er full metall, og skyter 330 fps i sekundet. men den koster likevel bare 86$. lurte på om denne prisen betyr at det er dårligere kvalitet på den enn for eksempel en som er laget av plastikk og er dobbelt så dyr?
grei den der, men det som er ulempen er det at den sikkert ikke er like presis som de litt mer dyre gunerene, selv synest jeg at glock softgun er mye bedre en beretta.
Det betyr ikke automatisk at det er en dårlig pistol nei, men KJ Work er ikke regnet for å være et godt merke. Selv har jeg en Tokyo Marui-pistol som skyter rundt 550fps. Jeg ville tittet litt rundt og lest litt reviews først hvertfall.
Tokyo Marui og andre japanske merker har produsert pistolene i plast som standard grunnet lovverk. Om du har en TM som skyter 550 fps må du ha oppgradert med metalslider, fjær og løp, og det kan koste avhengig av hvilke deler du kjøper.

KJ Works skal fungere greit, den har adjustable hopup, men alt i metall har større behov for gass, og en del KJW sliter med gasslekasjer. Som skrevet, prøv å les reviews, skal du ha en pistol som skyter over 300 fps og du har tenkt å bruke pistolen som hammer, så skaff i det minste en med metallslider og forsterket løp.

Av merker som skal ha god kvalitet som jeg kommer på i farta: Tokyo Marui, Western Arms, KSC, KJ Works, HFC (avhengig av model).
Sist endret av ne0; 25. januar 2009 kl. 20:13.
ok, takk for svar. skal vurdere saken
Har akkurat samme, den er helt nydelig. Og du får følelsen av at det er en ekte pistol når du har den i handa, men jeg har fått gasslekasjer på min som ne0 sier, men ellers drit bra pistol, skyter hull på tynne gipsvegger
Du har så rett, det er ikke Tokyo Marui, snarere en KWC. Min har metall slide og oppgradert løp (lengde og tykkelse) og PVC i pistolgrepet. Har vel gitt rundt 2500 totalt for pistolen. Men den er selvsagt verdt hver eneste kroner når man spiller SIBO :-)

Skulle jeg hatt ny pistol nå ville jeg kjøpt en glock-modell av noe slag og et safariland pistolholster. Et godt pistolholster avgjør stort sett om du får tid til å benytte deg av pistolen i et hurtig spill. På grunn av elendig holster må jeg nå velge enten pistol eller AEG da det blir for mye styr å drasse på begge.
...og skyter 330 fps i sekundet.
Vis hele sitatet...
Jeg måtte le..
Sitat av juzz Vis innlegg
Jeg måtte le..
Vis hele sitatet...
vel, bra at du ler. men hva er det å le av? om du har dårlig humor eller ikke vet ikke jeg, men finner ingenting morsomt i tråden...

å, så akkurat hva du mener. my mistake
Sist endret av Deagleflyndre; 29. januar 2009 kl. 19:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvis man spiller SIBO er 300FPS mer en raskt nok. I bygget hvor vi holder til (extremesibo.no) så skjer det meste av spillet på 3-5m avstand, og da trenger man faktisk ikke mer enn 2-300 for at det skal gjøre vondt nok!
Spiller softgun selv og i følge de som følger reglementet så er 300FPS _og_ semi-auto max guffe for SIBO. De som er organsierte chroner børsene før du får lov til å være med. Kjipt når du har overtrekt kontoen og brutt norsk lov for å få AK'en din over 500fps...
Bryter da for pokker ingen norske lover ved å skyte raskere enn 500 FPS. Norges Airsoft Forbund (NASF) sine regler gjelder for spill i klubber som er en del av NASF. Hvis man benytter seg av skikkelig verneutstyr, og gjerne heldekkende maske så er det høyst usannsynlig at man skal bli skadet, og kan uten store problemer skyte med airsoft som skyter langt raskere enn 500 FPS. Men et sted mellom 250-500 FPS er ypperlig til innespill og man trenger ikke kraftigere.
Sist endret av Deezire; 29. januar 2009 kl. 22:57.
Nei for all del, det var ikke NASF sine regler jeg mente, det var heller staten representert ved tollevesenet jeg skulte til. Men 500fps er i overkant for innespill, har førstehåndserfaring med drøye tannlegeregninger etter 400fps sniper på 30m hold utendørs.
Hvis du er dum nok til å spille uten munnbeskyttelse så kan du like godt legge airsoft på hylla. En enkel neopren-maske gjør susen, og hindrer heller ikke spill. Briller eller brilleglass bør også være sertifisert etter ANSI Z87.1- 2003 eller bedre, da klassifiserer de som skytebriller og skal vel tåle 6g stålkule i 500ms.

Har heller aldri hatt noe problemer med innførsel av airsoft som skyter langt kraftigere enn 500 FPS til Norge, så du må ha vært svært uheldig hvis noe av ditt ble stoppet. Har heller aldri hørt om noen slike regler... Kan dog være vi har sluppet billig unnav pga. dårlig merking (les: ingen) av selger.

Du har helt rett at 500 FPS er i overkant til innespill, men erfaringsmessig så lønner det seg å ha en relativt kraftig pistol da det korte løpet gjør at banen fort blir ustabil ved svak fart. Men rundt 300 FPS er fult ut brukbart på distanser ut mot 15m, men blir det noe lengre enn det så har gjerne kulebanen endret såpass retning at man enten må lobbe kulen eller overlegge siktemidlene.
Noen som har sett wanted? ikke?
Se den, og du skjønner hva FPS på kuler er.
Animerte kuler i allefall... :/
juzz: når folk snakker om fps på kuler her, så snakker de om fot pr sekund, altså farten kula har.

Derimot har jeg sett wanted, og skjønner ikke hva du babler om.
Sist endret av atomet; 31. januar 2009 kl. 13:08.
Juzz har spilt litt for mye og tenker på frames pr second!
Sitat av Deci Vis innlegg
Juzz har spilt litt for mye og tenker på frames pr second!
Vis hele sitatet...
Likevel var det litt morsomt.. feet per second i sekundet
Sitat av shalabais Vis innlegg
Likevel var det litt morsomt.. feet per second i sekundet
Vis hele sitatet...
ja men så ikke quoten hans. så misforstod helt
http://buyairsoft.ca/catalog/product...64ca612a40fd8b er det noen som har bestilt gass i utlandet og vet noe om dette blir stoppet av tollen og blir sendt tilbake der det kommer fra? bare lurte siden dette altså er gass under trykk.
før du kjøper airsoft sjekk http://www.kims.nu
bra leverings tid og mye bra utstyr, kjøpt en del selv

de har noen berettaer på kims også (y)
▼ ... noen uker senere ... ▼
hva slags side burde jeg bestille av? www.pvairsoft.com eller uncompany.com?