Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1379
Flytende eller fast rente? Hva slags bil? by eller bygd? Skjulte kostnader? Verdt det?
3,5k
Flytende
Stor familiebil på bygda.
Skjulte kostnader? Tok lån i banken så nei, på bilen bare vanlig slitasje. Verdt det ja, bor langt fra alt, bortsett fra jobb. Så her er det kjøring.
Bil er taps prosjekt økonomisk. Så jeg bruker 0kr på det. Buss og sykkel holder lenge, leier bil i helgene om jeg skal noe sted.
3600 i måneden.
Flytende.
Bor langt ute på bygda så vi trengte en stor suv med firhjulstrekk.

Ikke hatt noe utgift på bilen annet enn EU kontroll og servicer siden jeg kjøpte den for 5 år siden.

Eneste som er påkostet utenom EU kontroll og servicer er EGR, DPF delete og hentet ut en del mere hk.

Pluss alt av kosmetisk som lakkere felger og lakkere opp noen Chrome detaljer til og passe bedre på bilen er gjort selv og kun betalt innkjøp av lakk på jobben.
Hadde inntil nylig en litt eldre bil (BMW 520D ‘14) betalte der ca. 4000kr i mnd. Enormt dyrt med reperasjoner, servicer, dekk, forsikring og diverse på disse bilene. Kjøpte nå en 1 år gammel Hyundai Santa Fe (2022). Betaler 7500kr i mnd, og selvom det er betraktelig høyere så er den fortsatt billigere totalt sett enn BMWen som hadde lavere månedspris.

Bor på bygda med 3 kids, så trenger mye plass og 4X4 på krevende veier.
Sist endret av Trailduck; 14. mars 2024 kl. 17:37.
18’ bmw 335d. Kostet rundt 4k/mnd. Konsoliderte med huslån for et par år siden og økte avdrag på huslån tilsvarende med 4k.

Ingen utgifter utover normal slitasje og service.

Bor i by og ferdes mest på by og motorvei.
Sist endret av loppetrusa; 15. mars 2024 kl. 09:21.