Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2561
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Min far fant fram en boks med gamle saker og verktøy etter min onkel, og fant deriblant en bordtvinge/skrustikke (kan hende navnet er feil), men denne hadde en interessant ting med seg, det sto i store bokstaver "MADE IN USSR", litt kjapp googling senere finner jeg ikke ut noe info som peker til at russerne pleide å skrive engelsk på verktøyene sine istedenfor russisk, men jeg står fortsatt i blinde om denne saken faktisk er laget i USSR eller ikke, noen som kan hjelpe?



(Ja, bildet er litt dårlig, men kan ta ett bedre etterpå, om det trengs)

EDIT: Ja, det er alt som står på, ikke noe mer, så fremt jeg kan se.
Sist endret av Freddy_fred5; 31. august 2014 kl. 18:14.
"Øko-Terrorist"
Har vært borti gammelt utstyr med både ussr og cccp på, har en gammel søyledrill på skipet jeg jobber på med "made in ussr". Ganske vanlig å finne på eldre utstyr, somregel solid kvalitet.
Jeg har en gammel kikkert på hytten som det står "Made in USSR" på. Kjenner dog ikke historien til den..
Vel, det står "Made in China" på en hel haug ting nå for tiden og de bruker ikke det latinske alfabetet. Så der er nok løsningen din, det er varer som er lagte for eksport fra den gang da Sovjet.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Sitat av meitemark Vis innlegg
Vel, det står "Made in China" på en hel haug ting nå for tiden og de bruker ikke det latinske alfabetet. Så der er nok løsningen din, det er varer som er lagte for eksport fra den gang da Sovjet.
Vis hele sitatet...
Bare syntes det virket litt rart, vet at den ble kjøpt på 70-80 tallet, og samtidig vet jeg at russerne pleide oftest å skrive russisk på ting uavhengig, de skrev feks. kun innholdsfortegnelsene på maten sin på ISS på russisk ganske lenge.

Men håper at det bare er det, liker russiske småsaker ganske godt, men alle de andre tingene har det skrevet på russisk.
Artikler ment for eksport til vesten hadde, om jeg ikke tar feil, ofte Made in the USSR på seg.