Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1512
Kjøpt en del brett med alprazolam.

Hovedsakelig skal bruken være og roe meg ned etter de gangene jeg tar eventuelt sopp, molly og LSD.

Hørt mye dårlig om benzo og avhengighet så jeg lurer bare på hvor lett man egt blir hooked av det? Føler jeg sitter med djevelen på brett
Det kan få gjort, jeg merka det ikke i starten, alt skjedde for fort som sagt.
Men en grei regel jeg har er at om jeg på ha piller for å komme meg ned fra et rusmiddel så styrer jeg heller unna
Jeg knaska piller i 1 uke og havna på kjøret da jeg var så bortreist at jeg ikke klarte å stoppe. Altså jeg brukte i et par mnd, men den ene uka fikk alt til å begge over.
Det er ikke vanskelig å bli avhengig av benzo-preparater.
Kan ikke si hvor lenge man må bruke det for å bli avhengig. Men det er ikke uten grunn at nesten ingen leger skriver ut benzo over lengre tid.
Jeg fikk kun en moderat mengde sobril av legen min. Noen måneder bare. Etter bråstopp fikk jeg ubehagelige abstinenser. Mest fordi jeg ikke forsto at dette var abstinenser. Ble så redd at jeg plutselig var ødelagt fordi jeg følte slik en stor uro dag og natt. Det ble mer overkommelig da jeg forsto hva det var.
Hvis du ruser deg på benzo og du merker at du må ha fler og fler piller for å oppnå samme effekt, da er det på tide å roe ned. Dette kan skje på ganske så kort tid.
Selv moderat bruk over tid er ikke å anbefale heller. Etter min mening kun bruk det i nødstilfeller. Alprazolam er også blandt de heftigste benzoene. Ikke bruk det ofte.
Jeg forstår ikke helt poenget med tråden.

Sopp, molly og LSD er jo ikke noe man tar hver dag, men kanskje en gang i måneden? Hva er da vitsen med "endel brett" for å ruse seg gjennom nedturen på disse stoffene?

Hvis du har det tilgjenglig og liggende i nattskuffen så er jo veien utrolig kort til å ta det. Så brått har man andre unnskyldninger for å knaske i seg et par piller.
"Hvis du har det tilgjenglig og liggende i nattskuffen så er jo veien utrolig kort til å ta det. Så brått har man andre unnskyldninger for å knaske i seg et par piller." som Superspurv sier. Men jeg synes det er meeget enkelt å misbruke tabletter man kjøper på gata, men de jeg får av lege bruker jeg på samme måte som f. eks paracet. Det ligger i fred å ro uten at jeg tenker på det, og bruker når det er absolutt nødvendig.
Vet ikke om du har kjøpt fra gata eller ikke. Om du har det så er erfaringa mi at terskelen for å spise tabletter er myye lavere siden du bare kjøper nye når du er tom. Det er en mulighet du ikke har til lege, ergo så er man mer forsiktig med resepten.
iallfall min erfaring
Ja, vær forsiktig! Jeg har vært på kjøret. Det startet med at jeg skulle prøve et par tabletter for moro skyld, og aldri mer igjen. Den gangen var fokuset mitt på å ikke bli fysisk avhengig. Jeg hadde ingen peiling på hvordan det ville påvirke min psykiske helse.
Nå i dag kan jeg aldri innta et rusmiddel igjen, spesielt ikke uten at det kan gi negative konsekvenser.

Ja, jeg vet det. Du tenker "Jada, jada, men det går bra for meg. Jeg bare tar noen tabletter, og kjøper ikke dette igjen. Jeg må jo klare det. Det går fint det"

Om en stund tenker du plutselig tilbake på dette, og tenker at jeg hadde rett.

Jeg anbefaler deg å være veldig nøye med hvilke "dører" du "åpner". Altså, har du først prøvd sigaretter, glemmer du aldri hvordan det er å være ruset på nikotin. Det er sånn et nikotinsug fungerer, man er nødvendigvis ikke fysisk avhengig, men man vil oppleve den samme rusen på nytt. Flere ganger om dagen. Man prøver en gang til fordi forrige gang ikke ga en så god rusfølelse, men kanskje denne gangen...

Jeg er ved din side, og forstår deg så absolutt godt i de fleste tanker jeg kan tenke meg du har nå. Jeg kritiserer deg ikke, jeg vil bare råde deg til å være veldig forsiktig!

Vær forsiktig!
Anonym bruker
"Øm Stingsild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen er også heldigere enn andre og klarer å ta toleransepauser og bruke de som foreskrevet, men de utgjør vel et sterkt mindretall her inne. Jo kortere onset/halveringstid, desto lettere å bli hekta/vanskeligere å slutte.

Du bør vel kanskje heller spørre deg selv om det er verdt å trippe om du må bedøve deg for å lande. Dette er også langt fra noen god praksis ifølge div. autoriteter, uten at jeg har noen kilder tilgjengelige her nå.
Jeg ble forelska i de jævla pillene, dessverre.
For min del skjedde det nærmest første gang jeg ordnet meg 15 Stesolid og fløt rundt på den deilige rosa Benzoskyen i en liten uke.
Det var så herlig å kjenne hjernen bremse ned og musklene slappe av, fy faen!
Anonym bruker
"Klar Brunbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Veldig lett om du først tillater deg å ta to dager på rad for å slappe av, for da gjør du det neste gang du vil unne deg å slappe av sånn også. Og sammen med at toleransen øker så tar du en til rett som det er fordi du ikke føler de gir deg like sterk rus lenger og tenker det ikke gjør noe å ta. Så tar du flere antall for å kjenne noe og mens du er rusa tar du et par til uten å huske det og boom så er du avhengig og knasker hver dag eller mange ganger i uka.

Klarer du å holde det til kun én stk én gang eller to i måneden så går det bra. Risikoen er bare fra man tillater seg å ta det oftere enn det
Anonym bruker
"Sammen Krake"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
"Hvis du har det tilgjenglig og liggende i nattskuffen så er jo veien utrolig kort til å ta det. Så brått har man andre unnskyldninger for å knaske i seg et par piller." som Superspurv sier. Men jeg synes det er meeget enkelt å misbruke tabletter man kjøper på gata, men de jeg får av lege bruker jeg på samme måte som f. eks paracet. Det ligger i fred å ro uten at jeg tenker på det, og bruker når det er absolutt nødvendig.
Vet ikke om du har kjøpt fra gata eller ikke. Om du har det så er erfaringa mi at terskelen for å spise tabletter er myye lavere siden du bare kjøper nye når du er tom. Det er en mulighet du ikke har til lege, ergo så er man mer forsiktig med resepten.
iallfall min erfaring
Vis hele sitatet...
Ja jævlig rart det der, jeg har resept på sobril og er veldig forsiktig med de, vokter de som gull nesten. Men her om dagen kjøpte jeg meg en del diazepam på gata og de føler jeg at jeg bare kan knaske i meg som ingenting for det er jo bare å kjøpe mer
Sist endret av Veggen; 1. september 2020 kl. 20:18. Grunn: P.g.a regler
Vær forsiktig med benzo! Det er vanvittig lett å bli avhengig av dem. Du føler at du sitter med "djevelen på brett", og det er helt korrekt. Har selv Vival på resept, og har tatt det i 2 år. I det siste har jeg spist masse illegalt anskaffet Xanax (Alprazolam), opp til 15 mg daglig, og ble fri for dem her om dagen. Har tatt 40 mg Vival fra resepten idag, en hel ukes rasjon på en gang, og allikevel sitter jeg her og skjelver som et aspeløv pga abstinenser...Fysj for et helvete, tror jeg blir gal. Må si det en gang til, vær forsiktig med benzo!
Benzo kan være til god hjelp i kortere perioder, men årevis med (mis)bruk har sine konsekvenser. Til slutt sitter du der og kan spise flere brett uten å merke noe, men allikevel må du fortsette å ta de pga abstinenser.
Anonym bruker
"Rik Kimære"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har selv kjøpt noen brett alprozalam som jeg bruker ved nødstilfeller om jeg har veldig angst.
Av og til også diazepam jeg bruker ved søvnvansker.

Er ikke sånn at jeg har blitt avhengig på noen måte, føler ikke at blisterne på bordet skriker "SPIS MEG" akkurat.
Men dette er vel ganske så forskjellig fra person til person og har vel kanskje også litt med bruken å gjøre.
Du blir nok neppe avhengig av å ta 1 pille 1-2 ganger i måneden.