Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 2634
Ja, Det har seg sånn att i morgen har jeg tenkt å kjøpe meg en Asus EEE med 1GB RAM og 16GB Hardisk for 2.590 kroner på komplett..

Det jeg da lurer på er om det er mulig å koble ekstern hardisk til den pcen, om det går ann å ha Windows XP på den?

Jeg skal bare bruke den til skole arbeid og lurer på om det er noe å satse på samt om det er verdt prisen?

Takk for svar på forhånden.
Ja du kan koble til en ekstern harddisk via USB,
Ja du kan legge inn Windows på den

Jeg har EEE'en med 8,9" skjerm og er storfornøyd. Kan kanskje bli litt liten skjerm hvis du skal skrive veldig mye og blir lett trett i øynene, men den er utrolig praktisk å ta med seg

Om den er verdt prisen er opp til deg, jeg trengte den fordi jeg skulle på ferie og måtte ha den veldig fort. Endte med ekspressbestilling fra England, kom på litt over 4000,- med tull&toll men god dam det var verdt det
Sist endret av campod; 6. august 2008 kl. 19:56.
Sitat av campod
Ja du kan koble til en ekstern harddisk via USB,
Ja du kan legge inn Windows på den
Vis hele sitatet...

Takk men er det verdt prisen?

Sitat av campod
Ja du kan koble til en ekstern harddisk via USB,
Ja du kan legge inn Windows på den

Jeg har EEE'en med 8,9" skjerm og er storfornøyd. Kan kanskje bli litt liten skjerm hvis du skal skrive veldig mye og blir lett trett i øynene, men den er utrolig praktisk å ta med seg
Vis hele sitatet...

OK ja som jeg skjønner er den verdt det, så jeg tror jeg slår til takk for hjelpen
Nei, det er idiotisk å kjøpe den med Celeron-CPU når det finnes en haug alternativer med Atom og 901 snart kommer til Norge.
Er enig med Goophy. Kan også legge til at det er greit med de netbookene som er hakket større. Tastaturet på Eee er for lite til å kunne brukes. Holder en knapp på Acer Aspire One blant de modellene som er tilgjengelige i dag.
Har i det siste fått interessen for Asus EEE og begynte febrilsk å søke gjennom ebay og diverse sider, og fant ut at 901 var det beste. Tenkte først å bestille fra ebay, men så ser jeg dere skriver at den snart kommer til Norge, er det satt noen dato på dette?

Uansett, under søkingen kom jeg over Asus EEE 1000 40GB på ebay, som er litt større enn 901 med tanke på bla. skjerm. Spørsmålet er om det er verd de ekstra pengene, eller om 901 holder? Og om jeg kan regne med å få den sendt i nærmeste framtid?(tenker da på at det var veldig få auksjoner med den, at den antakeligvis er helt ny, og jeg har lest at noen folk måtte vente opptil 1mnd med å få den.)
Sitat av eppes
Har i det siste fått interessen for Asus EEE og begynte febrilsk å søke gjennom ebay og diverse sider, og fant ut at 901 var det beste. Tenkte først å bestille fra ebay, men så ser jeg dere skriver at den snart kommer til Norge, er det satt noen dato på dette?

Uansett, under søkingen kom jeg over Asus EEE 1000 40GB på ebay, som er litt større enn 901 med tanke på bla. skjerm. Spørsmålet er om det er verd de ekstra pengene, eller om 901 holder? Og om jeg kan regne med å få den sendt i nærmeste framtid?(tenker da på at det var veldig få auksjoner med den, at den antakeligvis er helt ny, og jeg har lest at noen folk måtte vente opptil 1mnd med å få den.)
Vis hele sitatet...
Jeg solgte akkurat min G1S, og gikk over til en Eee 901 som sekundærPC. Akkurat som en sekundærPC er den genial. Har veldig god batteritid, blir ikke noe særlig varm, stille som få, og en haug andre fordeler.

Dog, nå som jeg sitter å glor inn i denne 8,9"-skjermen kunne jeg tenkt meg noe som er et hakk større. Var jeg deg ville jeg nok vente på 1000-serien.

Ang, 901 i Norge tror jeg den kom i september, med forbehold om at det er helt feil.

Edit; Kjører forresten Ubuntu-Eee på den. Er mye mer behagelig enn det medfølgende Xandros.
Sist endret av hedningen; 7. august 2008 kl. 21:56.
MSI Wind har 10" skjerm.
Sitat av Goophy
MSI Wind har 10" skjerm.
Vis hele sitatet...
Og MSI Wind er å annbefale over Asus EEE 1000 ? Og har MSI Wind med 6-cellers batteri kommet til Norge?(evt når kommer den?)
kan man få kjøpt Asus EEE 1000 i norge? og med xp?
Sitat av elzy
kan man få kjøpt Asus EEE 1000 i norge? og med xp?
Vis hele sitatet...
Nei, så vidt jeg vet finnes den kun med engelsk tastatur på ebay(og diverse andre sider), både med linux og XP.
Sist endret av eppes; 10. august 2008 kl. 23:14.
Sitat av eppes
Og MSI Wind er å annbefale over Asus EEE 1000 ? Og har MSI Wind med 6-cellers batteri kommet til Norge?(evt når kommer den?)
Vis hele sitatet...
Eee 1000 kommer nok ikke på flere måneder, så da er det bedre å gå for en Wind.
De er ca. identiske og 6cell-batteri får man billig på ebay.
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Jeg vurderer å anskaffe enten en 901, One eller Wind til kvinnfolket. Ettersom 901 ikke er kommet ennå tror jeg det blir en Wind. Hun bruker PC'en utelukkende til surfing, msn o.l.
Noen som har noen anbefalinger/erfaringer med disse?
Sitat av Jack Daniels
Ja, Det har seg sånn att i morgen har jeg tenkt å kjøpe meg en Asus EEE med 1GB RAM og 16GB Hardisk for 2.590 kroner på komplett..

Det jeg da lurer på er om det er mulig å koble ekstern hardisk til den pcen, om det går ann å ha Windows XP på den?

Jeg skal bare bruke den til skole arbeid og lurer på om det er noe å satse på samt ompluss det er verdt prisen?

Takk for svar på forhånden.
Vis hele sitatet...
Fikk min på fredag, og det er definitivt verd prisen. Har ikke testet med xp på denne da jeg ser på det som blasfemisk.

Maskinen har USB 2, så du kan bruke disker, skrivere eller hva du måtte ønske.

Du får naturligvis hva du betaler for, i forhold til kraft. Men den funker fint til de fleste skrivebordsoppgaver. Under Ubuntu går det f.eks. som smurt å kjøre IM, firefox, musikkprogram og pakkebehandler samtidig.

Ubuntu kan derimot være litt vrient å installere, men det er definitivt verd strevet. Kan også hende jeg skriver en liten guide om hvordan du gjør dette, eller i det minste deler med meg de scriptene jeg har brukt.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Sitat av eXpergefacio
Fikk min på fredag, og det er definitivt verd prisen. Har ikke testet med xp på denne da jeg ser på det som blasfemisk.

Maskinen har USB 2, så du kan bruke disker, skrivere eller hva du måtte ønske.

Du får naturligvis hva du betaler for, i forhold til kraft. Men den funker fint til de fleste skrivebordsoppgaver. Under Ubuntu går det f.eks. som smurt å kjøre IM, firefox, musikkprogram og pakkebehandler samtidig.

Ubuntu kan derimot være litt vrient å installere, men det er definitivt verd strevet. Kan også hende jeg skriver en liten guide om hvordan du gjør dette, eller i det minste deler med meg de scriptene jeg har brukt.
Vis hele sitatet...
Stress? Hiv det på en stor minnepinne?
Feilformulering. Er ikke stress å installere. Men med eee 900 er det en del jobb å lete frem løsninger til f.eks. wireless, mic, webcam m.m.
Expert selger ihvertfall Asus EEE 900 for 2599,-.
Sitat av eXpergefacio
Feilformulering. Er ikke stress å installere. Men med eee 900 er det en del jobb å lete frem løsninger til f.eks. wireless, mic, webcam m.m.
Vis hele sitatet...
Det kommer litt an på hvilken "buntu" du legger inn. Går du for en av eeebuntu, eeeXubutu eller en av de andre skreddersydde eee distribusjonene, så vil det fungere ut av boksen.

Kjøpte selv eeepc900 forrige tirsdag og er meget fornøyd. Første jeg gjorde var å legge inn eeebuntu standard. Mest fordi jeg bruker Ubuntu på den stasjonære. Brukte denne gaiden for å installere med minnepinne.
Eneste problemet jeg støtte på var at maskinen ikke slo seg av når jeg valgte "shutdown," men løsningen er her.

atlef.
Er datoen for 901 ubekreftet? Jeg skal ha meg en slik en sent i november, og syntes EEE virket grei for mitt bruk. Ser noen snakker om en "1000" her. Kan denne måle seg med 901? Er noen av de nevnte moddelene kommet til november - tidlig i desember?
1000 har identisk hardware som 901, men 10" skjerm.
901 skal komme i August en gang.
Sitat av atlef
Det kommer litt an på hvilken "buntu" du legger inn. Går du for en av eeebuntu, eeeXubutu eller en av de andre skreddersydde eee distribusjonene, så vil det fungere ut av boksen.

Kjøpte selv eeepc900 forrige tirsdag og er meget fornøyd. Første jeg gjorde var å legge inn eeebuntu standard. Mest fordi jeg bruker Ubuntu på den stasjonære. Brukte denne gaiden for å installere med minnepinne.
Eneste problemet jeg støtte på var at maskinen ikke slo seg av når jeg valgte "shutdown," men løsningen er her.

atlef.
Vis hele sitatet...

Uki, jeg brukte ubuntu eee, og den hadde en del "defekter".
Vuderer Asus EEE selv mene r det mulig å oppdragere ram? og er ikke 900 MHz litt lite for Win xP?
Sitat av Goophy
1000 har identisk hardware som 901, men 10" skjerm.
901 skal komme i August en gang.
Vis hele sitatet...
Kommer det til å være en stor prisforskjell mellom 901 og 900? Og når vi først er i gang, kommer 1000 samtidig som 901?


EDIT: leif
Sist endret av Erikj; 13. august 2008 kl. 12:53.
Jeg ser at MSI Wind har LED skjerm. Hvilke fordeler har dette? Bedre bilde? Strømsparende?
I tilleg har Wind en 1,6 ghz Atom prosessor, hvilket er en god del bedre enn eee's? (Da mener jeg at atom i seg selv er bedre enn celeron).

Og en nevnte at man kunne kjøpe et 6 cellers batteri til Wind på ebay? Jeg fant ingenting

IDG: MSI WIND test (mot ASUS EEE)
Til trådstarter: Jeg sitter og skriver dette innlegget på min Asus EEE 900 med en nLited WinXP Pro (komprimert OS). Jeg har slitt litt før jeg har blitt helt fornøyd, da det skal litt tweaking til før xp går smertefritt. Som det ble nevnt tidligere i posten, er 900mhz prosessor litt lite til WinXP, virker det i allefall som. Jeg kommer til å oppgradere til 2gb ram, koster litt over 300,- på komplett.no. Alt i alt syntes jeg at jeg har fått veldig mye for pengene. Asus leverer varene
Bestilte en EEE i natt. Var på fylla.. Greit nok, jeg har lyst på den uansett.

Har noen testa FM 2008 på den? Klar over at det ikke følger med CD-rom, men det får man jo fiksa.

Gleder meg til den kommer
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg har ringt rundt til de fleste butikker som selger asus eee, og det er INGEN som har en aneldse om når denne kommer, de fleste har ikke hørt om den en gang. Er det noen som med sikkerhet kan si at denne i det hele tatt kommer innen 2008? Vil prisen være mye høyere enn det prisen på 900 er?
Kom ikkje 901 nettopp ut i USA?
Sitat av rudde93
Vuderer Asus EEE selv mener det mulig å oppdragere ram? Og er ikke 900 MHz litt lite for Win xP?
Vis hele sitatet...
Nja - Har kjørt xp-pro på pII 350 mhz uten trøbbel. En stund siden da, men likavel,.- Vet ikke om disse acer eee xp-problemene kommer på grunn av nyere cpu-arkitektur eller hva, virker noe merkelig på meg da..
Sist endret av pidget; 22. august 2008 kl. 08:47. Grunn: tastetrøbbel
901 kommer aldri til Norge.
904 derimot. Kanskje slutten av September.
(dette ifølge leverandører)

Kjøpte en Acer One med atom prosessor, 1GB minne og Windows XP. Overraskende mye for pengene.
Hadde forventet at den kom til å være treg, men der tok jeg skammelig feil.
Sitat av Mr-ISO
901 kommer aldri til Norge.
904 derimot. Kanskje slutten av September.
(dette ifølge leverandører)

Kjøpte en Acer One med atom prosessor, 1GB minne og Windows XP. Overraskende mye for pengene.
Hadde forventet at den kom til å være treg, men der tok jeg skammelig feil.
Vis hele sitatet...
Er du sikker på dette? Goophy snakker jo om i slutten av august.
▼ ... over en uke senere ... ▼
hvilke fordeler har eee 901 over msi wind?
Sist endret av Saape; 31. august 2008 kl. 21:01.
Sitat av Saape
hvilke fordeler har eee 901 over msi wind?
Vis hele sitatet...
Hvem sier den har fordeler over MSI Wind?
nei, ingen egentlig. Eneste jeg har funnet må være batteriet?
▼ ... noen uker senere ... ▼
har 901 samme trege harddisk som 900?
faktisk så er vell det som gjør at windows går en smule tregt på eee 900 er vell at "harddisken" er ganske treg, men jeg har faktisk klart å spille noen spill på den,
foreksempel: Pariah og Half life(1)med alle tillegspakkene og Counter strike, disse spillene går helt glatt
Får vel omformulere meg. Har 901 samme problem med xp som 900?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ser her at 900 og 901 har samme removable ssd disk. Betyr det, som jeg har prøvd å fiske ut tidligere, at
901 kommer til å ha samme problem som 900 med å kjøre Xp?

Vurderer fortløpende om det er verdt å oppgradere fra 701 til 901 her...
Min subjektive mening;

Har selv en Asus EEE 900 som jeg kjøpte på ps.no i august, grunnen til at jeg kjøpte Asus var fordi det var den enkleste og billigste å få tak i når jeg kjøpte, jeg har ingen erfaring med andre netbooker.

Asus EEE er et av de beste kjøpene jeg noensinne har gjort, jeg drasset vanligvis med meg en stor laptop på skolen som kun var til skriving, totalt waste.
Bruker nå Asus EEE, veier 1kg, liten søt lader og funker til ALT jeg trenger på skolen, tilnå har de innebygde programmene oppfylt mine ønsker så jeg har ikke endret noe av OS eller lignende (funker det så endrer man det ikke imo)

Til skole/sekundær er pcen genial, veldig mange klager over det lille tastaturet som er altfor lite, jeg har litt over middels hender vil jeg si, og tok meg et par timer til å bli vant til den, jeg skriver nå touch (maks var rundt 300på en touch test) så dette er i mine øyne et mer smak og behag ting, da tastaturet ikke er for lite (med mindre du har pailabber) så du blir fort vant til det.

Pcen starter fort, gjør oppgavene som trengs, og Xandros som følger med er veldig brukervennlig, iallefall til mitt bruk. Sant nok, jeg merker prosessoren ikke er helt uptodate med resten av programvaren da det kan ta opptil 30sek å starte filbehandler (xandros explorer), lite irritasjonsmoment men noe måtte offres for størrelsen, et offer jeg ville gjort igjen.

Sier ikke at du skal kjøpe asus fremfor andre merker, det jeg sier er at Asus fyller et behov for meg, og stor sannsynlighet at det vil gjøre det samme for deg.