Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2572
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har gått på oxy i 2 år nå men nylig vært på avrusning. Etter avrusningen begynte jeg pån-igjen og har nå brukt cirka 300mg oxy hver dag i cirka 15 dager men er enda mer bestemt rir å slutte nå enn noensinne

Abstinensene jeg får er uutholdelige. Oxy har jeg nok av log vil helst styre unna, men jeg har masse lyrica liggende og Immodium

Vil Lyrica hjelpe mot abstinenser? Og hva kan jeg forvente både psykisk og fysisk ved å seponere fra OxyContin nå?
Anonym bruker
"Parallell Hund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kom deg over på subutex
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
300mg om dagen?? Kom deg over på subutex eller noe annet, for dette er ikke sunt!
300mg er dritmye kis. Ville kanskje ha snakket med legen om en nedtrappingsplan når det er snakk om slikt inntak.
Har gått på monster doser før å trappa ned ca 10-20mg i månden,det tar tid men bli no kvitt det til slutt går ikke an å kutte 300mg så fort
Sist endret av Rognkjeksa; 29. november 2021 kl. 14:48.
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvor lenge var du på avrusning?
15 dager er ikke mye, men jeg bruker som regel 50mg /dag i et par mnd før jeg tar en pause. Rekker å bli frisk nok til å dra på jobb på en helg.
Eru så bestemt som du sier så bør du sette opp en nedtrappingsplan. I starten pleier det å være lettere å gå ned større doser enn når du kommer litt lavere.

Hvor lenge var du clean før du starta på igjen. Kanke ha vært så lenge hvis du er oppe på 300mg om dagen allerede.

Jeg har gått cold turkey av 200-250mg om dagen, av oxynorm riktignok men det gikk ok. Du vet hva som kommer oh er du bestemt så klarer du det, men jeg ville trappet ned en god del først.

Hvis du ikke klarer det på egenhånd må du inn på avrusning igjen. Da kan du få hjelp med små doser buprenorfin som jeg ville tatt bare når det blir for jævlig.

Også er det jo LAR da. Hvis du ikke klarer å holde deg uten og snubler igjen og igjen så må du ta noen sure valg.

Å være avhengig av sterke opioider ekke noe liv.
Sjekk ut serien dopesick som er om purdue pharma og oxycontin skandalen, så kan du se hvor jævelig de greiene der er.. ønsker deg lykke til
Sitat av Sæd Vis innlegg
Sjekk ut serien dopesick som er om purdue pharma og oxycontin skandalen, så kan du se hvor jævelig de greiene der er.. ønsker deg lykke til
Vis hele sitatet...
Ja, genial serie! Anbefales på det sterkeste til folk som har interesse av opiater

https://www.imdb.com/title/tt9174558/
Sist endret av Fun-Light; 30. november 2021 kl. 07:59.
Sitat av Fun-Light Vis innlegg
Ja, genial serie! Anbefales på det sterkeste til folk som har interesse av opiater

https://www.imdb.com/title/tt9174558/
Vis hele sitatet...
Ja den ser bra ut foreløpig, men vi får nå se om de klarer å belyse flere sider av saken enn bare overdoser og avhengighet. Det er jo tross alt også et veldig bra legemiddel og helt supert for end of life care, og alvorlige smerter.
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Crime of the century er den ekte dokumentaren om oxy som filmen er laget fra,den ligger også på hbo max det er en sjokkerende dokumentar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Crime of the century er den ekte dokumentaren om oxy som filmen er laget fra,den ligger også på hbo max det er en sjokkerende dokumentar
Vis hele sitatet...
Ekte? Hva definerer den som mer ekte en den andre? Men skal se den serien også
Sist endret av Fun-Light; 30. november 2021 kl. 17:22.
Den andre er filmatisering av opidokrisen som kansje tar seg litt kunstneriske friheter,vet du ikke forsjell på en dokumentar å spillefilm?dopesick er spillefilm,crime og the century er dokun som dopesick filmen er basert/laget fra
Sist endret av Rognkjeksa; 30. november 2021 kl. 20:24.
Sitat av Rognkjeksa Vis innlegg
Den andre er filmatisering av opidokrisen som kansje tar seg litt kunstneriske friheter,vet du ikke forsjell på en dokumentar å spillefilm?dopesick er spillefilm,crime og the century er dokun som dopesick filmen er basert/laget fra
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig vet jeg forskjellen på en dokumentar og en drama serie, men det var det inngen som sa noenting om. Det ble sagt at den ene serien var EKTE! Det skjønte jeg ikke betydningen av, før jeg så de første 5 minuttene av "The crime of the century". Så med EKTE så mente han dokumentar altså!

Og ja, den serien ga et mer nyansert bilde av opioid krisa i USA

Jeg må ha ting inn med teskje!
Sist endret av Fun-Light; 1. desember 2021 kl. 06:47.