Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2906
Hei, jeg er nysgjerrig have Finn.no lagrer. om man kan da Bypasse alt om man bruker tor og legge ut annonser via tor?

"

5. Hva slags opplysninger samler vi inn?

Vi registrerer personopplysninger om deg både ved opprettelse av en SPiD-konto og ved påfølgende bruk av brukerkontoen. Opplysningene samles inn på følgende måter:



a) Opplysninger du selv gir til oss

Når du registrerer en brukerkonto hos oss og utfører en del aktiviteter som å legge ut annonser, registrere deg i CV-databasen, svare annonsører eller interessenter via e-post m.m vil du oppgi en del data som lagres av oss. Disse opplysningene lagres i vår database for å yte eller sikre leveranse av den tjenesten du har bestilt, for å forbedre tjenestene våre og for å forebygge svindel.

Likeledes vil vi lagre opplysninger når du kontakter oss ved å sende oss en e-post eksempelvis til kundesenteret eller gir tilbakemeldinger gjennom funksjoner i tjenesten, herunder e-postadresse, telefonnummer og innholdet i epostforespørsler slik at vi kan svare på dine spørsmål. Vi lagrer også anonymiserte data om hva brukerne våre lurer på, slik at vi kan forbedre tjenestene våre.

b) Opplysninger som samles inn gjennom bruk av tjenestene

Når du bruker våre tjenester vi informasjon om aktiviteten din, herunder hvilke tjenester og nettsider du besøker og hvordan du bruker dem. Informasjonen kan deles opp i følgende typer:



Teknisk informasjon om din enhet og internett-tilkobling

Gjennom tjenerlogger og andre verktøy registrerer vi informasjon om enheten og tilkoblingen til våre tjenester, herunder operativsystem, nettleserversjon, ip-adresser, informasjonskapsler og unike identifikasjonsfiler. Denne informasjon brukes ofte i anonym og aggregert statistikk, men vi kan også koble den mot din brukerkonto. Informasjonen gjør blant annet at vi kan tilpasse visningen av våre tjenester til den enheten du bruker, i tillegg til at vi kan analysere ulike måter som brukerne benytter tjenestene våre på.



Informasjon om bruk av tjenestene

Når du utfører et søk på FINN, gjennomfører en handel eller bruker tjenestene våre for øvrig, registreres denne aktiviteten automatisk i våre datalogger. Noe informasjon lagres på oppfordring av deg, så som når du lagrer annonser i lister. Vi bruker denne informasjonen blant annet til å begrense misbruk av tjenestene, for å forbedre tjenestene våre og for å gi deg innhold tilpasset ditt bruksmønster (eksempelvis annonser i ditt nærområde).



Informasjon om posisjon

Vi beregner en geografisk posisjon ut i fra ip-adressen ved bruk av tjenestene våre, og hvis du bruker våre app-er kan vi også lagre mer nøyaktig posisjonsdata. Informasjonen brukes eksempelvis til å vise deg annonser eller annet innhold som er relevant for der du befinner deg og til å utarbeide statistikk.



Informasjonskapsler og annet innhold som lagres lokalt

Når du besøker våre tjenester bruker vi ulike teknologier for å gjenkjenne deg som bruker. Vi bruker eksempelvis informasjonskapsler (cookies) for at du skal slippe å logge inn hver gang du besøker FINN.no. Det kan også hende at vi lagrer anonyme identifikatorer lokalt på din enhet, eksempelvis for enheter hvor vi ikke kan benytte informasjonskapsler. Disse identifikatorene fungerer i stor utstrekning på samme vis som informasjonskapslene, men kan være vanskeligere å fjerne. For å unngå at anonyme identifikatorer lagres må du eventuelt deaktivere javascript i nettleseren eller la vær å installere våre applikasjoner fra eksempelvis iTunes sin App-store



c) Informasjon fra andre kilder

Vi kan fra tid til annen motta informasjon fra andre kilder som eksempelvis kunder, måleverktøy eller andre tredjeparter som hjelper oss eller dem med å forstå brukeraktivitet, dine preferanser eller generelt å forbedre tjenestene vi tilbyr. En annonsør kan eksempelvis gi oss informasjon om hva som skjedde etter at du klikket på en annonse hos oss, slik at vi kan måle effekten på en annonse og gi deg mer relevant innhold. Informasjon fra disse kildene kan også omfatte data som ble registrert av disse før du inngikk en brukeravtale med Schibsted Payment."


Noen som kan fortelle meg hva de lagrer? om jeg er safe om jeg bruker for eksempel Tor for å logge inn og lage bruke og legge ut annonser via den?

jeg tror virkelig ikke at de lagrer informasjon som pc-adressen men at de bare lagrer IP-Adressen brukeren er blitt registrert med osv.
Sist endret av brezzo; 14. oktober 2015 kl. 15:08.
Hvorfor er du interessert i dette? Scam?
Safe fra hva?
Så vidt jeg kan se er en god del av informasjonen som lagres informasjon som sendes inn av nettleseren når du går inn på siden. F.eks. operativsystem og nettleserversjon er informasjon som sendes inn fra nettleseren.
IP-adresse kommer også via disse kallene, siden serveren hos Finn må vite hvor den skal sende responsen. Tor eller andre forwarding-tjenester vil sannsynligvis omgå dette i den forstand at Finn mottar IP-adressen fra serveren som kontakter Finn og ikke maskinen som initierer kontakten.

Det er også en mulighet for at bruk av Tor el. vil forhindre deg i f.eks. å legge inn annonser, ved at de ikke mottar informasjon de anser nødvendig for å hindre misbruk.
Trådstarter
5 0
Sitat av Jurgen1337 Vis innlegg
Hvorfor er du interessert i dette? Scam?
Vis hele sitatet...
nei bare lurte, er jo bra kunnskap detta

Sitat av doseren Vis innlegg
Safe fra hva?
Så vidt jeg kan se er en god del av informasjonen som lagres informasjon som sendes inn av nettleseren når du går inn på siden. F.eks. operativsystem og nettleserversjon er informasjon som sendes inn fra nettleseren.
IP-adresse kommer også via disse kallene, siden serveren hos Finn må vite hvor den skal sende responsen. Tor eller andre forwarding-tjenester vil sannsynligvis omgå dette i den forstand at Finn mottar IP-adressen fra serveren som kontakter Finn og ikke maskinen som initierer kontakten.

Det er også en mulighet for at bruk av Tor el. vil forhindre deg i f.eks. å legge inn annonser, ved at de ikke mottar informasjon de anser nødvendig for å hindre misbruk.
Vis hele sitatet...
Tusen takk for raskt svar, så om jeg får til å legge ut annonser via Tor så kan de ikke tracke meg ned?
Sist endret av brezzo; 14. oktober 2015 kl. 15:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av brezzo Vis innlegg
nei bare lurte, er jo bra kunnskap detta



Tusen takk for raskt svar, så om jeg får til å legge ut annonser via Tor så kan de ikke tracke meg ned?
Vis hele sitatet...
Jo, det kan godt tenkes. Det kommer helt an på hvordan du bruker Tor.
Trådstarter
5 0
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Jo, det kan godt tenkes. Det kommer helt an på hvordan du bruker Tor.
Vis hele sitatet...
hva mener du egt? jeg tenkte jo egt helt vanlig > åpne browser > finn > legg ut annonse > selge. > slett annonse.

er dette farlig?

jeg tenker de fleste som blir tatt på finn er personer som legger ut sitt opprinnelige Nummer og legger ut Ekte navn og har en IP-Adresse som er connected til hjemme nettverket..

om jeg forhindrer alt dette så burde jeg være safe, om ikke de lagrer MAC Adresse?
Sist endret av brezzo; 14. oktober 2015 kl. 15:55.
Det er ihvertfall ikke trygt. Men jeg gidder ikke hjelpe deg med å svindle folk på finn. Du får finne ut av det selv. Med den tekniske kompetansen du ser ut til å ha, ville jeg imidlertid droppa det hvis jeg var deg. Skaff deg en avisrunde eller noe sånt =)
MAC er ikke en rutbar adresse, så det trenger du ikke bekymre deg over.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Det er ihvertfall ikke trygt. Men jeg gidder ikke hjelpe deg med å svindle folk på finn. Du får finne ut av det selv. Med den tekniske kompetansen du ser ut til å ha, ville jeg imidlertid droppa det hvis jeg var deg. Skaff deg en avisrunde eller noe sånt =)
Vis hele sitatet...
De som er smarte nok til å rane banker uten å bli tatt, gjør det ikke
Hvordan skal du motta pengene? Bankoverføring til et kontonummer som tilhører deg?
Trådstarter
5 0
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Det er ihvertfall ikke trygt. Men jeg gidder ikke hjelpe deg med å svindle folk på finn. Du får finne ut av det selv. Med den tekniske kompetansen du ser ut til å ha, ville jeg imidlertid droppa det hvis jeg var deg. Skaff deg en avisrunde eller noe sånt =)
Vis hele sitatet...
Som jeg ser ut til å ha?, jeg har ganske bra teknisk kompetanse men ville ikke sagt neitakk til å spisse den opp litt.

du sier at du skal hjelpe meg å svindle folk? hvem sa at jeg skal svindle folk?
jeg leverer varen de ønsker.

Sitat av |d13m0b Vis innlegg
MAC er ikke en rutbar adresse, så det trenger du ikke bekymre deg over.
Vis hele sitatet...
åja, tusen takk for hjelpen!

Sitat av Stormen Vis innlegg
De som er smarte nok til å rane banker uten å bli tatt, gjør det ikke
Vis hele sitatet...
men jeg skal tenke smart, skal ikke svindle noen skal gi de produktet.
Sitat av raze Vis innlegg
Hvordan skal du motta pengene? Bankoverføring til et kontonummer som tilhører deg?
Vis hele sitatet...
Jeg skal møte personen in real life, gi han produktet han gir meg pengene jeg går det som skjer i senere anledning bryr jeg meg ikke noe om pga jeg ikke kan bli tracket ned. (ny mobil) (ny nummer) (Tor) og (Falsk adresse)
alt skjer face 2 face.
Sitat av brezzo Vis innlegg
Som jeg ser ut til å ha?, jeg har ganske bra teknisk kompetanse men ville ikke sagt neitakk til å spisse den opp litt.

du sier at du skal hjelpe meg å svindle folk? hvem sa at jeg skal svindle folk?
jeg leverer varen de ønsker.
Vis hele sitatet...
Det var vel ingen som sa det, men det var nærliggende å tro. Du får unnskylde meg hvis det ikke er tilfellet. Isåfall har jeg ikke noe imot å hjelpe deg, men du forstår sikker min skepsis. Men hvis du er så teknisk kompetent, så finner du vel uansett ut av det
Hvis du skal møte folk face 2 face og "gi de produktet" (drugs?), hvor kommer finn.no inn i bildet?
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Isåfall har jeg ikke noe imot å hjelpe deg
Vis hele sitatet...
Med mindre det er tjuvgods da, noe jeg er så frekk å anta.
Sitat av brezzo Vis innlegg
...

jeg tenker de fleste som blir tatt på finn er personer som legger ut sitt opprinnelige Nummer ...?
Vis hele sitatet...
Det er vel dette som får folk til å tro at du ikke har ærlige hensikter...

Finn er nok ikke rette plassen da sjansen for å bli tatt er stor. Søk i stedet ut plasser som du kan selge stasjet mot bitcoin. Det er vel en av de få tingene bitcoin kan brukes til.
Sist endret av BAN; 15. oktober 2015 kl. 01:52.