Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1047
Hei Freaks! Ser at det er høy etterspørsel etter IDM her inne på forumet, men svært få norske IDM-produsenter!

Sjekk ut den nye låta mi: Origins Of Life (VIP). Dette er en re-edit av min mest populære låt. Nå er den fyldigere, og cleanere, samt mer detaljert!

https://soundcloud.com/williamfrench...rigins-of-life


Håper dere liker Kom gjerne med spørsmål om alt som er musikkrelatert, jeg vil svare på alt!

Lik på facebook:
http://on.fb.me/IEYGO4

- William
Fantastisk låt. Digger introen Har ingen spørsmål. Hehe
Den var sinnsykt bra! Dette er en låt som definitivt er material for MrSuicideSheep og andre kanaler på youtube.

Synes den introen var veldig kreativ. Digger den dype, runde bassen som "fader" inn og ut. Også interessant at synthen på starten høres ut som en trompet, og ikke "hands up", som er ganske vanlig.

"Main-melodien" til bassen er også ganske unik, kan ikke huske å ha hørt de akkordene/tonene brukt så mye i et elektronisk riff.

Btw, hvorfor er dette IDM og ikke chillstep?
Takk for positiv tilbakemelding folkens! Det varmer!

Sitat av Ferner-Jensen Vis innlegg

Btw, hvorfor er dette IDM og ikke chillstep?
Vis hele sitatet...
touché! vel, Chillstep er ingen sjanger, det heter liquid dubstep, future garage eller melodic dubstep. Men poenget her er at jeg ikke vil bli assossiert med "vanlig chillstep" med piano og wobb-wobb bass. Riktignok er IDM som regel mye mer "elektronisk" og statisk. Hadde jeg kunnet kalle dette hva jeg vil, hadde kallt det "post-IDM", ettersom det er samme nivå med detaljer men samtidig en mye mer melodisk og organisk approach.

Håper dette gir mening
Liker! Ingen tvil om at man skal like fb siden din også.
Men hadde likt å ha bassen liiitt dypere! Stå på
Digget låten, skarpt produsert og temmelig innovativt. Jeg vet ikke om du gjør deg selv noen tjenester ved å kalle den IDM, jeg ville nok sagt at dette er melodic dubstep, som du selv nevner. Ligner litt på KOAN Sound, noe som i mine øyne er et stort kompliment.
Produksjonskvaliteten er noe helt tullete bra. Trommene er fantastiske og melodien er til å smelte av. Terningkast: 6!
Kjempefett!
Choose life...
Bardo's Avatar
Ahh.. French. Fantastisk bra, håper du når langt!
Jeg er stor fan av den første versjonen av "Origins of Life". Er den tilgjengelig noe sted enda?

Sitat av Bardo Vis innlegg
Ahh.. French. Fantastisk bra, håper du når langt!
Jeg er stor fan av den første versjonen av "Origins of Life". Er den tilgjengelig noe sted enda?
Vis hele sitatet...
Blingsa litt. Den ligger på soundclouden enda. Herlig!

Blingsa litt. Den ligger på soundclouden enda. Herlig![/quote]
Nå husker jeg hvor jeg har hørt om deg før. Du er typen som står bak "Hyperstretch".
Du er noe helt jævlig flink altså... Du burde få en platekontrakt snarest (om du ikke allerede har en).
Fantastisk! Fett å høre noen fra norge produsere så bra som dette! Jeg kan dra på en reise med denne sangen og det er ingenting som stopper meg og forstyrrer underveis! GODKJENT
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Lonely Robot Vis innlegg
Ligner litt på KOAN Sound, noe som i mine øyne er et stort kompliment.
Vis hele sitatet...
HVIS DU BARE ANTE HVOR MYE JEG ELSKER KOAN SOUND!! sorry for caps lock, men best compliment ever <3

Sitat av hodgeyboy Vis innlegg
Terningkast: 6!
Kjempefett!
Vis hele sitatet...
Som en ekstrem perfeksjonist (på et nivå hvor jeg har marreritt om natten om at jeg aldri kommer til å bli fornøyd med egen musikk, på et nivå hvor det hindrer meg fra å slippe musikk), så gjør dette komplimentet meg glad på et spirituellt nivå. tusen hjertelig takk!

Sitat av Bebisnull Vis innlegg
Jeg kan dra på en reise med denne sangen og det er ingenting som stopper meg og forstyrrer underveis!
Vis hele sitatet...
et av de største målene mine innenfor musikk er å gi folk en opplevelse, en reise gjennom sinnet.. (vet det høres cheesy ut men det er sant..).. at du føler nettop dette om Origins Of Life er sinnsykt hyggelig å høre.


tusen takk for alle komplimentene folkens, jeg vet jeg sikkert høres litt intens ut med all takknemligheten, men jeg har aldri fått så herlige komplimenter på musikken min noen sinne.

som takk så kan jeg tilby dere en private-link med hele EPen jeg jobber med som er i final stages nå (4 spor med lignende musikk). send e-posten deres på PM hvis dere er interessert
Sist endret av itstherubberduc; 19. desember 2013 kl. 01:57.
Sitat av itstherubberduc Vis innlegg
HVIS DU BARE ANTE HVOR MYE JEG ELSKER KOAN SOUND!! sorry for caps lock, men best compliment ever <3
Vis hele sitatet...
Saken er den at det er ikke bare litt likt Koan Sound. Det er helt utrolig likt, og ikke bare like bra, men mye bedre. Den neuro bassen sammen med pianoet og trommene + den bridge'n som bare slår alt ned i støvlene gjør denne låta noe mer enn bare bra.

Den er jo ubeskrivelig bra...