Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1483
Hei folkens!
jeg har en yt kanal hvor jeg sliter med å få views. Jeg lager kontant fra mange forskjellige spill og prøver å variere for kvalitetens skyld. Men viewsene ute blir har på 45- ish klart å opparbeide meg 13 subs. Dette gjennom forum som er ment for disse kanalene. Men er det noen som har tips til hvordan en kan opparbeide seg en større base? Vil jo ikke spamme andre og drive markedsføring som plager de som ikke vil se. Om noen vil se min er det bare å søke opp det samme brukernavnet på yt som brukes her ( linker ikke her for dette skal egentlig handle om på generelt nivå)
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Bra reklame
Ja om du da tenker på å bruke den adsense/annonseringen som ligger inne på yt er jo dette noe som kan fungere, eneste minuset er jo at fette er noe som koster penger, sånn at i lengden er det jo noe dyrt for en så liten kanal.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av akvisvik Vis innlegg
fette er noe som koster penger
Vis hele sitatet...
Prostitusjon er ikke lov å kjøpe i Norge.
Minecraft, Amnesia osv. er allerede melket ferdig av de største youtube personlighetene og å komme opp å bli populær på den arenaen for en ukjent nordmann er tilnærmet umulig.
Du må prøve å finne noe som ikke er gjort, eller som du tror du kan gjøre bedre, da vil folk komme for å se.
Missclick ftw

Sitat av ZELDUR Vis innlegg
Minecraft, Amnesia osv. er allerede melket ferdig av de største youtube personlighetene og å komme opp å bli populær på den arenaen for en ukjent nordmann er tilnærmet umulig.
Du må prøve å finne noe som ikke er gjort, eller som du tror du kan gjøre bedre, da vil folk komme for å se.
Vis hele sitatet...
Ja for så vidt sant. Men de få gangene jeg Jar beveget meg mot evoland og ducktales så har views falt en del. Så for min sin del har de jo vært høyst innen MC ( mn grunnen til dette er jo antallet viewers som vil se dette)
Sist endret av akvisvik; 25. september 2013 kl. 15:48.
Sitat av akvisvik Vis innlegg
Missclick ftw



Ja for så vidt sant. Men de få gangene jeg Jar beveget meg mot evoland og ducktales så har views falt en del. Så for min sin del har de jo vært høyst innen MC ( mn grunnen til dette er jo antallet viewers som vil se dette)
Vis hele sitatet...
Poenget som jeg vil frem til er at du må være tidlig ute med nyskapende idèer hvis du vil opp og fram i det som har blitt spillkommentator-industrien på Youtube. Bare å spille gjennom et spill, som deg ''akvisvik'', som så mange allerede har gjort i så utrolig mye bedre kvalitet og kvantitet vil ikke føre noen steder, desverre.

Industrien består i hovedsak av to forskjellige typer videoprodusenter, det er underkategorier, men disse er de to største. Det er de som lager korte filmer >10min, som skal være sjokkerende,informativ, hysterisk artig, underholdende, godt klippet og noe som gir deg en følelse av at du vil ha mer, nå!

Også har du de som lager lange lets plays, der hele vidoen som oftest er en tagning, og det er ikke like mye tull, ting er mer rett på sak og det er en profesjonell og moden gjennomgang av et spill (som oftest).

Begge kategoriene er fulle av veldig flinke folk, og som har hatt lang tid med å finne hva som funker for dem. Ta Robbaz for eksempel, som absolutt hører til i kategori en, han har funnet noe som manglet i industrien, eksplodert og fortsatt med det som har funket. Og det er ofte slik folk kommer opp og frem på Youtube nå til dags. Alt er liksom tatt, så man må finne sin egen lille vinkling av noe som allerede er tatt for å prøve å gjøre det bedre eller mer interessant.

Så du må analysere hva de suksessfulle gjør, prøv å finn din egen ting som minner om det de gjør og kjør på!
Siden Norge er et ganske lite marked i forhold til alle engelsktalende kan du jo prøve å finne norske folk på Youtube, og se hva det gjør. Kan du lage noe som er bedre, mer interessant og mer underholdende?

Håper du kan ta noe godt ut av det jeg sier, har litt feber så hjernen driver å fucker med kreativiteten min...Lykke til!

jo takk for det, er enig i det du sier. Står bare igjen å finne stiln :P
Gå på spillforum for de spillene du legger ut video om, og se om det er noen tråder/undertråder hvor du kan "reklamere" for din youtube kanal, vet det er det for en del forskjellige spill(Minecraft). Ellers er det vel bare det å lage bra videoer og smøre seg med tålmodighet, samt være aktiv med å legge ut videoer gjevnlig. Delta i konkurranser til andre store youtube kanaler i det spillet du spiller også kan være en mulighet.
Husk å ikke reklamer under andre sine youtube videoer, det blir du hatet for.
Sist endret av WeeDLY; 25. september 2013 kl. 18:57.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Trådstarter
48 0
Sitat av WeeDLY Vis innlegg
Gå på spillforum for de spillene du legger ut video om, og se om det er noen tråder/undertråder hvor du kan "reklamere" for din youtube kanal, vet det er det for en del forskjellige spill(Minecraft). Ellers er det vel bare det å lage bra videoer og smøre seg med tålmodighet, samt være aktiv med å legge ut videoer gjevnlig. Delta i konkurranser til andre store youtube kanaler i det spillet du spiller også kan være en mulighet.
Husk å ikke reklamer under andre sine youtube videoer, det blir du hatet for.
Vis hele sitatet...
ja dette er jo en god ide, men er jo norsk for tiden så sliter jeg litt med de også men men, vi får vente å se