Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 3878
Hei, lurer på om det er noen her som kan vise meg veien til å lære det grunnleggende for å lage en bot til et tekstbasert mafiaspill(ja, nm det er snakk om).

mvh. oxas
Lær deg å programmere i f.eks Java. Nå aner jeg ikke om Java er det mest optimale for denne bruken, men kjekt å kunne likevel..

Hvis du ikke har vært borti programmering før vil jeg tro det tar en liten stund før du er i stand til å lage en fungerende bot til nm. Største problemet er vel "captcha" kodene som må leses. Du kan lage det slik at det popper opp et vindu hver gang en kode må tastes inn, men da må du likevel sitte ved pc'en. Å få det til å gå automatisk er litt mer trøblete, da må du muligens sende den til noen japser som kan løse den og så sende tilbake. Å lage bot som leser captcha tror jeg det bare er å glemme med det første.
Trådstarter
7 0
At den ikke klarer antibot er helt greit, det forventer jeg absolutt ikke.
Er det noe spessielt innenfor programeringen jeg burde kunne som angår dette?
Har sett litt på C#, java har jeg såvidt vært borti for mange år siden(ikke det at jeg kan noe som helst).
Sitat av Marr Vis innlegg
Lær deg å programmere i f.eks Java. Nå aner jeg ikke om Java er det mest optimale for denne bruken, men kjekt å kunne likevel..

Hvis du ikke har vært borti programmering før vil jeg tro det tar en liten stund før du er i stand til å lage en fungerende bot til nm. Største problemet er vel "captcha" kodene som må leses. Du kan lage det slik at det popper opp et vindu hver gang en kode må tastes inn, men da må du likevel sitte ved pc'en. Å få det til å gå automatisk er litt mer trøblete, da må du muligens sende den til noen japser som kan løse den og så sende tilbake. Å lage bot som leser captcha tror jeg det bare er å glemme med det første.
Vis hele sitatet...
Det er ikke captcha på NM, sånn btw
Sitat av oxas Vis innlegg
At den ikke klarer antibot er helt greit, det forventer jeg absolutt ikke.
Er det noe spessielt innenfor programeringen jeg burde kunne som angår dette?
Har sett litt på C#, java har jeg såvidt vært borti for mange år siden(ikke det at jeg kan noe som helst).
Vis hele sitatet...
lær deg programmering med hvilket som helst språk - men et høynivå-språk som python, java eller C# er å anbefale. Oppgaven du ber om er relativt simpel, og krever at du har generell programmeringsforståelse, samt at du kan programmere med sockets/nettverk samt at jeg anbefaler deg at du setter deg ned å lærer deg HTTP-protokollen og hvordan kommunikasjon blir sendt når man bruker nettsider. Gjerne også greit å lære seg et godt bibliotek for å drive med HTTP-kommunikasjon (som urllib i python).

men egentlig trenger du i første om gang må du lære deg enkel programmering.
Jeg kan henge meg på å anbefale Java som språk til dette. Kombiner dette med Selenium, så har du en fin fin base for browser manipulering. Har selv skrevet bot som tar hånd om captcha i tillegg. Til det formålet bruker jeg tesseract.
Vil anbefale Python til dette. Kan ikke python noe godt selv, men blitt hvertfall litt flinkere siste to ukene(Takk etse ). Genialt språk til slike formål syns jeg. (Kan ikke uttale meg om hvordan ruby, perl og lignende språk).

Edit: Kan legge til litt mer i håp om KP :>

Skrev noe lignende i Python forrige helg. Det jeg fant lettest var å bruke XPath til å lese ut data og linker. Har ikke prøvd "Nordic Mafia", men har prøvd "Mafia Spillet". Den største utfordringen(utfordring, ikke problem) er vel å lese CAPCTHA kodene som kommer av og til.
Denne fant jeg veldig nyttig når jeg slet med det; http://www.debasish.in/2012/01/bypas...ython-and.html

Når det kommer til XPath så brukte jeg "lxml", "requests", "urllib" og "urllib2".
lxml har god dokumentasjon, http://lxml.de/

Det samme har requests, her, men det som gjorde at jeg valgte requests over.. husker ikke navne på de to andre jeg så på.. var at det håndterte sessions og cookies(for innlogging mm) så enkelt.


Edit 2: Rakk ikke edit-time-limit.
Den beste måten er å bruke ghostmouse. men du må jo skrive catchpa kodene selv
Sitat av cold Z Vis innlegg
Den beste måten er å bruke ghostmouse. men du må jo skrive catchpa kodene selv
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikke best. Da må du sette av hele pcen til å klikke på et browser game. Det er dyrt og unødvendig.
Trådstarter
7 0
har ikke noe krav om at denne skal kunne klare antibot(som nå fortiden er et slags spill, der du må ta tak i bevegelige deler, og sette dem på riktig plass).
Har tenkt på å prøve meg på python, har dere en fin plass å begynne for en nybegynner?
Jeg tror ærlig talt at det hadde vært bedre om man hadde klart å lage et Javaprogram som kjørte opp n*rdicmafia.*rg i "programmet" ditt.

Når man hadde klart det kunne man laget "enkle" hooks som hentet ut informasjon. Noe ala RuneScape bots. Der har man et javaprogram som man kan skrive scripts til fra en API som de har.

Noe slikt kan man evnt. lage til NM også.

Hvis man f.eks. har en base med API så kan man lage sine egne scripts som man kan lansere/ha sine private scripts. Dette vil få opp kvaliteten betraketlig siden man kan velge og vrake blant ulike scripts.
Det kan jo være i hvilket som helst språk, intet krav at det er java. Kan få til akkurat de tingene du ønsker med både python og c#.

Men vil si at det blir som når man lager spill: ønsker du å lage et spill lager du ikke en hel spillmotor med mindre du vet du blir å kunne bruke den mye i framtiden. Samme her: ikke lag en motor for botter, når å bare lage en bot er så mye raskere og enklere.
Trådstarter
7 0
Er det noen som kunne være interisert i å lage en? Evt pris?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg driver å lager en akkurat nå, den botter bare kriminalitet for øyeblikket da