Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  59 4221
Hadde vært litt interessant å vite hvorfor dere røykere ikke stumper den, selv om det er farlig. For meg er det at jeg koser meg med siggen, utrolig godt med 5min bare for seg selv. Også er det den sosiale delen. Har faktisk blitt kjent med veldig mye kule folk bare pga røyken.

Så hva er dine grunner?
Jeg røyker fordi jeg er full og vet ikke bedre. Også får jeg nikotin sjokk nesten hver gang, så det er digg
Jeg røyker for det meste cannabis, men når jeg drikker blir det fort en røyk eller fem. Utrolig dårlig vane da det åpenbart skader deg, for ikke å snakke om hvor vondt man faktisk lukter etterpå. Jobber med å vende vanen fra meg, men man kan vell heller ikke nekte for at nikotin føles ganske avslappende til tider.
Gammel (dårlig) vane, vond å vende.
Jeg stumper den da etter jeg har røkt den?
Jeg har prøvd mange ganger og slutte og ofte går det fint i en måned eller to også sprekker det. Blir alltids til at jeg røyker når jeg drikker. Vet ikke hvorfor, men det er den delen hvor man bare kan gå ut fra utestedet og ta seg en røyk på hjørnet. Ofte er det her man møter mange mennesker og man faktisk har en unnskyldning for å gå bort å prate til jentene.
Forstår ikke at folk stappa den i trynet in the first place. Joda, jeg har gjort det jeg også, men jeg var ikke så dum at jeg tok 20 stk og deretter løp til bensinstasjonen for å kjøpe meg en pakke som var min.

Gutter eller jenter som røyker, så får jeg bare et lite inntrykk av at de er svake mennesker. Kall det gjerne fordommer.
Prøvde og slutte og røyke 2-3 ganger på 6mnd. Det som til slutt funket var og kjøpe en helt ny 20 pakning og la den ligge i bilen og overbevise meg selv om at jeg ikke røyker fordi jeg ikke har, men ikke vil. funket ganske snus må vell også nevne at jeg begynte og snuse kort tid etter. vært uten røyk i 1 år nu.
Er så lett og bare ta seg en sigg og lure seg selv til og tro at det får bli med bare en.
Har selv sluttet, men fest røykingen klarer jeg aldri og droppe. Får jeg tilbudet om en sigg på byn blir det til at jeg svarer ja uansett..

Sitat av Mr.NicePrice Vis innlegg
Forstår ikke at folk stappa den i trynet in the first place. Joda, jeg har gjort det jeg også, men jeg var ikke så dum at jeg tok 20 stk og deretter løp til bensinstasjonen for å kjøpe meg en pakke som var min.

Gutter eller jenter som røyker, så får jeg bare et lite inntrykk av at de er svake mennesker. Kall det gjerne fordommer.
Vis hele sitatet...
Du er jo perfekt, teach me.
Og ja, det kan kalles fordommer.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Slutta å røyke for en del år siden og bytta den ut med snus, funket kjempefint! Har jeg lyst på en festrøyk når jeg er brisen+ nå for tiden så tar jeg meg det med god samvittighet. Men å røyke edru er noe jeg rett og slett bare syns er ubehagelig.
Dere gikk litt off-topic Det jeg mente var hva som holdt deg igjen til å slutte! Sånn som meg, jeg velger og ikke slutte pga den sosiale delen og avbrekket.
Grunnen for min del er at jeg er avhengig. Både av stoffene tobakken inneholder, og det sosiale aspekteret. Har vurdert å slutte å røyke en stund nå, og det vanskeligste er faktisk det sosiale ved å røyke.

Sitat av Mr.NicePrice Vis innlegg
Forstår ikke at folk stappa den i trynet in the first place. Joda, jeg har gjort det jeg også, men jeg var ikke så dum at jeg tok 20 stk og deretter løp til bensinstasjonen for å kjøpe meg en pakke som var min.

Gutter eller jenter som røyker, så får jeg bare et lite inntrykk av at de er svake mennesker. Kall det gjerne fordommer.
Vis hele sitatet...
Så du har prøvd å røyke? Svake menneske! Drikker du av og til? Svake menneske.. Prøvd litt sterkere saker enn tobakk? Svake menneske. Veldig lett å ha fordommer ikke sant?
Slutter ikke pga jeg ikke føler jeg har no grunn til det. Så lenge jeg synes det er godt å ta en røyk så blir jeg vel ikke å slutte ^^
jeg har røyket ca 10 år nå og har klart å slutte å røyke 2 ganger mens jeg har sittet inne i fengsel, holdt meg mange mnd etter jeg hadde kommet ut og det lengste jeg ikke røyka på var vel 6-7 mnd. det er lett der for man får så lite penger å jeg har klart å prøve å spare litt på dagpengene å heller kjøpe andre ting fra handlelista istedenfor å bare ha 1 tobakspakke i uka å ikke ha råd til noe anet enn det, å så er det jo veldig teit å gå å bomme røyk av de samme innsatte hele dagen og, men når jeg er fri og når jeg bor hos moren min som røyker blir det veldig mye bomming og når jeg er ute også, hvis jeg ikke bommer røyk plukker jeg sneiper en skjelden gang når fristelsen blir så stor, det ligger jo hele røyk så å si over alt man går hehe! ellers kjøper jeg aldrig røyk i butikken men bare i brugata for 40 kr pakka fra de pakistanere som står å selger
Sist endret av morsom vampyr; 30. juli 2013 kl. 01:07.
Jeg skal stumpe røyken 1.august i hvertfall Har røyket i snart 16 år. Vurderer i tillegg tabletter fra fastlegen, men det koster 2000-3000 kr, så skal i det minste prøve på egenhånd. Viljen er der i hvertfall!
Et lite spørsmål. Merker veldig godt abstinensene 4 timer uten sigg, øm i leddene osv om morgenen. Men la oss si om 10 år, er abstinensens mye verre da?
Sist endret av nattenssønner; 30. juli 2013 kl. 01:23.
Anbefaler alle som røyker å ta seg en tur ned til din lokale hjerte og lungeklinikk for se de som ligger der og kreperer pga. lunge kreft, kjempe kule greier...
Sist endret av Opteryx; 30. juli 2013 kl. 01:27.
Sitat av Opteryx Vis innlegg
Anbefaler alle som røyker å ta seg en tur ned til din lokale hjerte og lungeklinikk for se de som ligger der og kreperer pga. lunge kreft, kjempe kule greier...
Vis hele sitatet...
Nei det er ikke kult. du røyker vell ikke, greit det. Men du må ikke tro røykere er mongoer, vi vet godt om farene.
Godt med sigg.
Sitat av nattenssønner Vis innlegg
Nei det er ikke kult. du røyker vell ikke, greit det. Men du må ikke tro røykere er mongoer, vi vet godt om farene.
Vis hele sitatet...
Jeg røyket fra jeg var 12-13 år til jeg var 27, men fikk se first hand åssen kreften spiser opp en person, du drukner sakte men sikkert over en periode som kan ta årevis.

Etter å ha sett min egen mor dø en horribel død pga. en idiotisk liten pinne man pakker i kjefte, så klarte jeg ikke å fortsette.
Sist endret av Opteryx; 30. juli 2013 kl. 01:41.
Sitat av Opteryx Vis innlegg
Anbefaler alle som røyker å ta seg en tur ned til din lokale hjerte og lungeklinikk for se de som ligger der og kreperer pga. lunge kreft, kjempe kule greier...
Vis hele sitatet...
Siden nikotin er ikke et av de mest avhengighetsskapende stoffene som finnes og derfor det ble valgt av tobakk firmaene. Du kan ikke si at røykere er idioter som bare røyker fordi det er kult. Jeg røyker ikke selv, men folk rundt meg gjør det og det skal veldig mye til for å få noen til å slutte.
Sitat av Opteryx Vis innlegg
Jeg røyket fra jeg var 12-13 år til jeg var 27, men fikk se first hand åssen kreften spiser opp en person, du drukner sakte men sikkert over en periode som kan ta årevis.

Etter å ha sett min egen mor dø en horribel død pga. en idiotisk liten pinne man pakker i kjefte, så klarte jeg ikke å fortsette.
Vis hele sitatet...
Var tilstedet de siste dagene før min morfar gikk bort av lungekreft, ganske horribelt ja. Blir vell å slutte før jeg blir uti årene, væærsåsnill og ikke si at jeg blir å røyke til jeg dør.

Du som har ganske lang erfaring, svar meg. Hvor mye verre var abstinensene etter 4 år med røyking i likhet til rett før du sluttet?
Historieentusiast
Sexarz's Avatar
Først og fremst fordi det gir en behagelig og avslappende følelse, men også fordi det smaker utrolig godt.
Sitat av nattenssønner Vis innlegg
Også er det den sosiale delen. Har faktisk blitt kjent med veldig mye kule folk bare pga røyken.

Så hva er dine grunner?
Vis hele sitatet...
nå er det ikke lengre kult og røyke flere å flere har slutten og færre begynner så dere røykere kan ikke lengre skylde på den sosiale biten da røyking er UT og kunn forbeholdt tapere
Sitat av Warpiggy Vis innlegg
nå er det ikke lengre kult og røyke flere å flere har slutten og færre begynner så dere røykere kan ikke lengre skylde på den sosiale biten da røyking er UT og kunn forbeholdt tapere
Vis hele sitatet...
Raring. titegn
Jeg stumper den ikke pga jeg syns det er så sykt digg å ta en sigg en gang i blant. 2-3 ganger om dagen. Røyka mer før.. Har forøvrig bestemt meg for å slutte helt ganska snart!
Sitat av Warpiggy Vis innlegg
nå er det ikke lengre kult og røyke flere å flere har slutten og færre begynner så dere røykere kan ikke lengre skylde på den sosiale biten da røyking er UT og kunn forbeholdt tapere
Vis hele sitatet...
Mange som røyker enda.. Tar nok en del år til før man ikke kan skylde på den sosiale biten. Men du merker det nok ikke så lett selv siden du ikke røyker.

Tapere er slike som ikke tåler at andre tar sine egne valg.

Forøvrig er det merkelig at dere hetser røykere så mye på dette forumet, som har mye med langt sterkere stoffer og gjøre enn tobakk. Hvorfor hetser dere ikke disse i like stor grad? Kanskje lurt å tenke litt før man skriver her.
Sist endret av Fuzzybossen; 30. juli 2013 kl. 02:51.
Selv så er det motivasjonen som er problemet.

Vet veldig godt om farene og røyking er på vei ut blant mange sosialt, så jeg tenker stadig oftere på at jeg burde slutte...

Men jeg mangler rett å slett den avgjørende motivasjons biten som får en til og bite tennene sammen og bare si fuck it.
Hvis jeg prøver og slutte, ender det opp med at jeg legger på meg vekt. Jeg er lubben nok fra før
Sist endret av RagebunnY; 30. juli 2013 kl. 05:53.
Proff kannibal
Sitat av nattenssønner Vis innlegg
Nei det er ikke kult. du røyker vell ikke, greit det. Men du må ikke tro røykere er mongoer, vi vet godt om farene.
Vis hele sitatet...
Jepp, dere vet om farene og den lille formuen dere bruker men ignorerer det i den gode tro om at dere skal oppleve det samme som et familiemedlem som hadde en forferdelig død, men fortsatt mangler dere ryggrad nok til å legge den vekk og forandre en vane, gjerne med et par latterlige unnskyldninger på toppen .

For all del, deres liv, men røykere er noen av de svakeste.

Sitat av Kong Grizzly Vis innlegg
Jepp, dere vet om farene og den lille formuen dere bruker men ignorerer det i den gode tro om at dere skal oppleve det samme som et familiemedlem som hadde en forferdelig død, men fortsatt mangler dere ryggrad nok til å legge den vekk og forandre en vane, gjerne med et par latterlige unnskyldninger på toppen .

For all del, deres liv, men røykere er noen av de svakeste.

Vis hele sitatet...
Hva gjør røykere til mer svake mennesker enn andre?
Skal jeg begynne å kalle de som nyter alkohol for et svakt menneske fordi det kan drepe en?, eller de som som spiser ekstra mye søt saker enn andre?

Røyking er en dårlig vane som en hel haug med andre ting her i verdenen, men det gjør de ikke til en svakere person enn andre. Om en går inn for å slutte med denne uvanen en har så kan alle klare det, det går ikke på det at vi ikke klarer det, men at man ikke har nok lyst og motivasjon til det.

Jeg røyker selv å har ingen planer om å slutte enda, om et par år ja mest sannsynlig. Alle røykere forstår konsekvensene av det å røyke men det gjør de ikke til et svakere menneske.
Sist endret av Chemdog; 30. juli 2013 kl. 10:17.
Jeg røyker bare sigg på fylla, og gjør det fordi øl+sigg er like god kombo som godteri+cannabis

Røyka fast før, gikk over til snus og syntes faktisk det var easy peasy å gå over til bare festrøyking.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Kong Grizzly Vis innlegg
Jepp, dere vet om farene og den lille formuen dere bruker men ignorerer det i den gode tro om at dere skal oppleve det samme som et familiemedlem som hadde en forferdelig død, men fortsatt mangler dere ryggrad nok til å legge den vekk og forandre en vane, gjerne med et par latterlige unnskyldninger på toppen .

For all del, deres liv, men røykere er noen av de svakeste.

Vis hele sitatet...
Vil tørre å påstå at å røyke er nærmest like ille som å stikke på helgefylla iblant.

At røykere er de "svakeste" er jo heller ikke sant. Ikke for å romantisere det, men de gjør jo noe livsfarlig uten å bry seg om faren. En skikkelig "svak" person er jo en som sitter inne hele døgnet og ikke tør å gå ut fordi han er redd for verden.

La folk gjøre det de vil. Jeg går ikke opp i trynet til feite folk på Burger King og sier at de er svake idioter. Men hvis jeg ser en feit idiot på Burger King som klager over at han er feit, da kan jeg gjerne gjøre det.
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Røykte en del år i tenårene, og tar meg enda en pinne hvis jeg er på kafe med venner, eller hvis noen tilbyr meg. Men for meg selv er jeg mye mer glad i snus. Røyker også som en gal på fylla, siden jeg ikke takler å drikke samtidig som jeg snuser. Dessuten er det når man står utenfor festen og røyker man ofte har de beste samtalene. Det er også en veldig bra, men usunn, måte å komme i kontakt med nye mennesker på byen.
Til dere som sier dere skal slutte "senere" eller "om noen år" så lurer jeg på: Hva mener du vil endre seg på den tiden som gjør at du vil ha større ønske om å slutte da?

Ser flere av dere sier dere røyker bare fordi det føles godt, altså ikke noe sosialt rundt det. Tror dere det vil føles mindre godt med en røyk om noen år?
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av PiGmeNt- Vis innlegg
Til dere som sier dere skal slutte "senere" eller "om noen år" så lurer jeg på: Hva mener du vil endre seg på den tiden som gjør at du vil ha større ønske om å slutte da?

Ser flere av dere sier dere røyker bare fordi det føles godt, altså ikke noe sosialt rundt det. Tror dere det vil føles mindre godt med en røyk om noen år?
Vis hele sitatet...
Regner med jeg går lei etterhvert, eller som jeg bruker spøke om; det ligger i genene mine. Omtrent alle voksne medlemmer av familien min har på et eller annet tidspunkt røkt, men har sluttet nå.
Jeg er vel ikke et svakt menneske fordi jeg selv velger å røyke. Er man svak fordi man velger å ikke legge den fra seg? Er man svak fordi man velger å ikke bry seg?

For meg er det et lite tegn på å bevare en form for frihet. Jeg blir dømt hver dag av mennesker rundt meg som tror de er bedre enn meg fordi de velger å stappe en pris under leppa i stedet. Jeg blåser og nyter siggen min, og vil vise det for verden. Jeg er en stolt røyker. Røykeforbud på offentlige steder, 10-pakning forbud, fuck that. Jeg snur ryggen til å gir faen.

Det er forøvrig ikke så jævlig sosialt å røyke lengre (om man ikke er ute på byen). Jeg røyker stort sett alene. På trikkestoppet, på skolen, hjemme, ute i parken. Jeg er ensom og røyken min skyver mennesker fra meg. Jeg liker å være selvstendig. Jeg liker den avslappende følelsen kroppen min sitter igjen med. Jeg liker helseeffektene jeg får av det. Avføringen blir bedre. Lungene svartere. Jeg liker lakris. Svart som natten. Kall meg gjerne emo.
Sist endret av kn^tte; 30. juli 2013 kl. 13:06.
I wouldn't know, for jeg har aldri forsøkt å røyke. Men det er én ting jeg ikke skjønner: hvorfor røyker dere sigaretter? Jeg kjenner folk som sverger til sigar og jeg kjenner folk som sverger til pipe. Disse menneskene ville aldri vurdere å ta i en sigarett igjen. Og alle sigarettrøykere jeg kjenner mener også at så og si alle andre former for tobakksrøyking er bedre. Jeg skjønner at sigarer kan bli dyrt, men løstobakk til pipe er da ganske rimelig? I tillegg er (i alle fall slik jeg ser det) langt mer stil over pipe, og da får man jo også muligheten til å velge ulike typer tobakk osv. Som sagt, jeg aner ikke hvordan dette er med tobakk, som som garva te-elsker, så regner jeg med at variasjon og eksperimentering også er noe røkerne burde sette pris på.

Så, av alle tilgjengelige alternativer - hvorfor velger dere det tilsynelatende dårligste? Dette har jeg lurt på i veldig mange år. Er det bare et spørsmål om tilgjengelighet?
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Men det er én ting jeg ikke skjønner: hvorfor røyker dere sigaretter? Jeg kjenner folk som sverger til sigar og jeg kjenner folk som sverger til pipe. Disse menneskene ville aldri vurdere å ta i en sigarett igjen. Og alle sigarettrøykere jeg kjenner mener også at så og si alle andre former for tobakksrøyking er bedre. Jeg skjønner at sigarer kan bli dyrt, men løstobakk til pipe er da ganske rimelig? I tillegg er (i alle fall slik jeg ser det) langt mer stil over pipe, og da får man jo også muligheten til å velge ulike typer tobakk osv.

Så, av alle tilgjengelige alternativer - hvorfor velger dere det tilsynelatende dårligste? Dette har jeg lurt på i veldig mange år. Er det bare et spørsmål om tilgjengelighet?
Vis hele sitatet...
Sigarer er ikke noe man røyker, det er noe man puffer.
Noe man bruker til å feire, eller dele over en god flaske whiskey.

Pipe røyker jeg for såvidt, men med andre substanser.
Sigaretter er lett tilgjengelig (+ lettvint), og ser mindre mistenkelig ut en rullings eller pipe. Guess that's why for min del i det minste.
Sist endret av kn^tte; 30. juli 2013 kl. 13:39.
Sitat av kn^tte Vis innlegg
Jeg er vel ikke et svakt menneske fordi jeg selv velger å røyke. Er man svak fordi man velger å ikke legge den fra seg? Er man svak fordi man velger å ikke bry seg?
Vis hele sitatet...
Mulig det oppleves sånn for deg, men faktum er at røykere er fysisk avhengige, og kroppen og hjernen vil fortelle deg at du "har lyst til" å fortsette, nettopp på grunn av denne avhengigheten. Dermed er ditt "frie valg" om å røyke påvirket av en kjemisk avhengighet. Samme kan man si om en haug andre ting, blant annet sukker. "Kunne sluttet å spise godteri hver dag, men gidder ikke fordi jeg synes det er godt".
Jeg slutter ikke og røyke da jeg synes det er så godt. Gir meg en rolig og avslappende følelse. Har prøvd og slutta 2 ganger før, er ikke nikotinen som er verst for min del men vanen. har en utrolig dårlig vane og røyke i bilen min, så hver gang jeg setter meg inn der sliter jeg fryktelig med og ikke tende.
Sitat av PiGmeNt- Vis innlegg
Mulig det oppleves sånn for deg, men faktum er at røykere er fysisk avhengige, og kroppen og hjernen vil fortelle deg at du "har lyst til" å fortsette, nettopp på grunn av denne avhengigheten. Dermed er ditt "frie valg" om å røyke påvirket av en kjemisk avhengighet. Samme kan man si om en haug andre ting, blant annet sukker. "Kunne sluttet å spise godteri hver dag, men gidder ikke fordi jeg synes det er godt".
Vis hele sitatet...
Hva med folk som klarer å slutte da? Det er jo et fritt valg å røyke hvis ikke så hadde ingen klart å slutte med det.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
I wouldn't know, for jeg har aldri forsøkt å røyke. Men det er én ting jeg ikke skjønner: hvorfor røyker dere sigaretter? Jeg kjenner folk som sverger til sigar og jeg kjenner folk som sverger til pipe. Disse menneskene ville aldri vurdere å ta i en sigarett igjen. Og alle sigarettrøykere jeg kjenner mener også at så og si alle andre former for tobakksrøyking er bedre. Jeg skjønner at sigarer kan bli dyrt, men løstobakk til pipe er da ganske rimelig? I tillegg er (i alle fall slik jeg ser det) langt mer stil over pipe, og da får man jo også muligheten til å velge ulike typer tobakk osv. Som sagt, jeg aner ikke hvordan dette er med tobakk, som som garva te-elsker, så regner jeg med at variasjon og eksperimentering også er noe røkerne burde sette pris på.

Så, av alle tilgjengelige alternativer - hvorfor velger dere det tilsynelatende dårligste? Dette har jeg lurt på i veldig mange år. Er det bare et spørsmål om tilgjengelighet?
Vis hele sitatet...
Jeg digger sigaretter, lettvint, slipper å rulle og styre og herje. Tror jeg fortsatt er for "ung" (alder, mentant, klesstil osv) til å røyke pipe uten at det ser rart ut.
Sitat av MÎmTheKeeper Vis innlegg
Hva med folk som klarer å slutte da? Det er jo et fritt valg å røyke hvis ikke så hadde ingen klart å slutte med det.
Vis hele sitatet...
Jeg tror at de som klarer å slutte har sterkere vilje, og dermed klarer å gjennomføre det. Mulig det er det som skjer til slutt, fornuften tar overhånd når du ser hvor galt det går
Sitat av PiGmeNt- Vis innlegg
Jeg tror at de som klarer å slutte har sterkere vilje, og dermed klarer å gjennomføre det. Mulig det er det som skjer til slutt, fornuften tar overhånd når du ser hvor galt det går
Vis hele sitatet...
Hva med de som ikke vil slutte da? Som synes det er godt og som ikke har helseproblemer? Hva har det med viljestyrke å gjøre?

Jeg snuser f.eks og er i god form, trener og driver med fysisk arbeid. Hvorfor skal jeg slutte når jeg synes det er godt? Kan fint gå en måned uten snus hvis det er noe som tilsier det (dårlig råd, manglende tilgang). Hva hat det med viljestyrke å gjøre?
Proff kannibal
Sitat av Tombøtte Vis innlegg
Jeg slutter ikke og røyke da jeg synes det er så godt. Gir meg en rolig og avslappende følelse. Har prøvd og slutta 2 ganger før, er ikke nikotinen som er verst for min del men vanen. har en utrolig dårlig vane og røyke i bilen min, så hver gang jeg setter meg inn der sliter jeg fryktelig med og ikke tende.
Vis hele sitatet...
Du skulle ikke få kp men kom borti på den massive tlfskjermen
Når en leser igjennom her er det godt en ikke røyker selv
Sitat av MÎmTheKeeper Vis innlegg
Hva med folk som klarer å slutte da? Det er jo et fritt valg å røyke hvis ikke så hadde ingen klart å slutte med det.
Vis hele sitatet...
Ga deg kp istedenfor å sitere deg...

Folk klarer å slutte med heroin også, men flesteparten klarer det ikke. Jeg veit om personer som har fått slag og blitt halvt lamme (bare høyre side som fungerer), og de røyker fortsatt, det er veldig avhengighetsskapende.
Sitat av MÎmTheKeeper Vis innlegg
Hva med de som ikke vil slutte da? Som synes det er godt og som ikke har helseproblemer? Hva har det med viljestyrke å gjøre?

Jeg snuser f.eks og er i god form, trener og driver med fysisk arbeid. Hvorfor skal jeg slutte når jeg synes det er godt? Kan fint gå en måned uten snus hvis det er noe som tilsier det (dårlig råd, manglende tilgang). Hva hat det med viljestyrke å gjøre?
Vis hele sitatet...
Ja, men grunnen til at du ikke vil slutte er at du synes at det er godt, som igjen er på grunn av at du er avhengig. Hjernen din liker følelsen pga den er avhengig og vil si til deg "ikke slutt, dette er noe jeg liker". Det har alt med viljestyrke å gjøre, å stå imot den gode følelsen for å få det bedre i det lange løp.
La meg si det slikt; Det å slutte å røyke krever to ting - vilje og disiplin.

Noen har viljen, men ikke disiplinen. Andre har disiplinen, men ikke viljen.

Jeg mener slikt; Har du ikke viljen, er du dum - Har du ikke disiplinen, er du svak.