Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 4960
Hei. Min gode gamle playstation 3 60 gb tok kvelden i dag (Death of light).
Irriterende med tanke på jeg hadde håpet å kunne ha den til ps4 kommer, men slik ble det ikke.

Jeg sitter å vurderer playstation 3 super slim 12 gb flash. Jeg ser mange klager på lagringsplassen og viftestøy. Viftestøy bryr jeg meg ikke om, men ang lagringsplassen. Jeg orker ikke begynne å skifte hardisk etc, så jeg lurer på følgende:

Jeg spiller KUN Nhl 13 og Battlefield 3... Vil 12 gb være nok til dette? (Blir ikke å laste ned, eller kjøpe noe downloadsrelatert fra playstation store".

Anyone?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Er ikke verre enn å flytte over disken fra den gamle til den nye.

http://www.youtube.com/watch?v=Tga51Hki_Gc
Litt skeptisk på om det holder, regner med du ikke får 12 GB, sikkert 9 eller 10 pga. systemet.

Jeg kjøpte meg nettopp Super Slim 500 gb å bare da jeg tok inn BF3 måtte jeg laste ned en oppdatering på 2 gb. Men om du har en ekstern harddisk eller en stor minnepenn er det vel ikke noe problem?
Trådstarter
Tror ikke jeg kan sette gamle over i den nye pga Serial nr etc er låst til gammel hardisk, slik jeg forstår det. Det hadde jo vært suverent om det funka fordi alt av save games etc er jo på den gamle og jeg får jo ikke laget backup pga light of Death.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Susie Vis innlegg
Tror ikke jeg kan sette gamle over i den nye pga Serial nr etc er låst til gammel hardisk, slik jeg forstår det. Det hadde jo vært suverent om det funka fordi alt av save games etc er jo på den gamle og jeg får jo ikke laget backup pga light of Death.
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri prøvd, men det er iallefall verdt et forsøk, du har ikke brukt kontobackup mao ?
Min spør meg om jeg vil lagre savegames på interwebs hver gang jeg starter et nytt spill.

Uansett skal disken fungere, selv om den ber deg formatere den, så har du 60GB kontra 12GB.
Trådstarter
Hardisken til 60 og 80 GB utgaven passer ikke i super slim står det på nettet når jeg googler dessverre for meg
Sist endret av Susie; 7. juli 2013 kl. 20:28.
Mange som selger brukte ps3r nå, hvorfor ikke kjøpe en brukt framfor en ny mens du venter på ps4?
Sitat av Settoz Vis innlegg
Mange som selger brukte ps3r nå, hvorfor ikke kjøpe en brukt framfor en ny mens du venter på ps4?
Vis hele sitatet...
hva er vitsen med brukt når ny kunn 500gig koster kunn1500-2000
Er det verdt å betale 2500 for slim playatation som er jaiøbroka å inneholder 23spill på harddisk?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av morsom vampyr Vis innlegg
Er det verdt å betale 2500 for slim playatation som er jaiøbroka å inneholder 23spill på harddisk?
Vis hele sitatet...
Mtp at den koster 990,- i butikk (for 12GB utgaven) + hiv på 500GB disk for 499,- og jailbreak er imo waste, spørs.

Jeg betaler heller 350ish kroner i året for å slippe å få en ubrukelig maskin hver gang det kommer en oppdatering eller de går etter shitkids, samtidig som jeg får spill for flere tusen i året gratis.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=763537

Sitat av Susie Vis innlegg
Hardisken til 60 og 80 GB utgaven passer ikke i super slim står det på nettet når jeg googler dessverre for meg
Vis hele sitatet...
Du har helt rett, standarddisker er 12.5mm, jeg har 9.5mm i min PS3 fat og PS3 superslim bruker 7mm

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=763537
Trådstarter
Hvor finner du ps3 superslim 12 gb til 990?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Susie Vis innlegg
Hvor finner du ps3 superslim 12 gb til 990?
Vis hele sitatet...
Var det den kostet når jeg var inne på Expert forrige uke, om dette var en vedvarende pris vet jeg ikke.
Trådstarter
Kjøpte fra ludostore til 1095 kr, var billigste pr dags dato

Sitat av Exonize Vis innlegg
Litt skeptisk på om det holder, regner med du ikke får 12 GB, sikkert 9 eller 10 pga. systemet.

Jeg kjøpte meg nettopp Super Slim 500 gb å bare da jeg tok inn BF3 måtte jeg laste ned en oppdatering på 2 gb. Men om du har en ekstern harddisk eller en stor minnepenn er det vel ikke noe problem?
Vis hele sitatet...
Er du sikker på at jeg kan lagre oppdateringer etc på minnepenn? Trodde man kun kunne lagre savegame backups, og musikk etc? Ergo man kan ikke ha en ekstern hardisk koblet til som vil fungere som hoveddisken slik jeg forstår det... dessverre for meg
Hva med å levere inn på reklamasjon og få ny PS3 helt gratis (eventuelt den du har reparert)? Reklamasjonstiden er på 5 år.
Sist endret av Mkvarner; 8. juli 2013 kl. 15:03.
Trådstarter
Garantien gikk ut før 2 mnd siden , og når jeg kontakter playstation.com nordisk film får jeg beskjed om å ta kontakt med den personen som solgte meg ps3-en.... og han var på ebay, aner ikke navnet hans lengre, og vil koste skjorta å sende til usa igjen osv... latterlig man ikke kan enkelt levere inn i norge. Noen som veit ka det koster å reparere en ps3 utenfor garanti`?
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Susie Vis innlegg
Garantien gikk ut før 2 mnd siden , og når jeg kontakter playstation.com nordisk film får jeg beskjed om å ta kontakt med den personen som solgte meg ps3-en.... og han var på ebay, aner ikke navnet hans lengre, og vil koste skjorta å sende til usa igjen osv... latterlig man ikke kan enkelt levere inn i norge. Noen som veit ka det koster å reparere en ps3 utenfor garanti`?
Vis hele sitatet...
Like mye som en ny en. Ca 999... Så det er bare like gjerne å kjøpe en ny en.
Sitat av Warpiggy Vis innlegg
hva er vitsen med brukt når ny kunn 500gig koster kunn1500-2000
Vis hele sitatet...
Da får du en brukt til 500? Og du har 1000 kroner igjen du ksn bruke på andre ting, feks ps4
Sist endret av Vod0; 8. juli 2013 kl. 17:27.
De fleste på finn selges jo for over 1000 kr brukt! Ludostore sin nye ps3 er jo faktisk billigere en mange brukte lol
Sitat av Susie Vis innlegg
Garantien gikk ut før 2 mnd siden , og når jeg kontakter playstation.com nordisk film får jeg beskjed om å ta kontakt med den personen som solgte meg ps3-en.... og han var på ebay, aner ikke navnet hans lengre, og vil koste skjorta å sende til usa igjen osv... latterlig man ikke kan enkelt levere inn i norge. Noen som veit ka det koster å reparere en ps3 utenfor garanti`?
Vis hele sitatet...
Du kjøpte fra Ebay ja... Ingen reklamasjon altså :/
Sitat av Susie Vis innlegg
Kjøpte fra ludostore til 1095 kr, var billigste pr dags dato
Vis hele sitatet...
Hvis du skal putte inn harddisk i denne,det følger IKKE med festebrakett til hd på 12gb versjonen.
Trådstarter
Hva med ekstern hardisk formatert i fat 32?
Sitat av Susie Vis innlegg
Hva med ekstern hardisk formatert i fat 32?
Vis hele sitatet...
Vil nok fungere men skal ikke si for sikkert,har selv ekstern koblet til men bruker den kun til filmer.
Trådstarter
Men faen, vil jeg ikke kunne få til å bruke 80 gb hardisken som står i den ødelagte YLOD ps3? For den 80 gb HDD som var i fat ps3, bør da kunne funke i superslim eller? (Jeg vet at setter du i ny hardisk så slettes alt på disken), men tenkte på at da skal jeg greie meg uten å måtte kjøpe 500 gb disk til ps4 kommer. Vil det funke?
Sitat av Susie Vis innlegg
Men faen, vil jeg ikke kunne få til å bruke 80 gb hardisken som står i den ødelagte YLOD ps3? For den 80 gb HDD som var i fat ps3, bør da kunne funke i superslim eller? (Jeg vet at setter du i ny hardisk så slettes alt på disken), men tenkte på at da skal jeg greie meg uten å måtte kjøpe 500 gb disk til ps4 kommer. Vil det funke?
Vis hele sitatet...

Du trenger vel en 7mm hd til superslim.
Trenger du 500 gb da ?
Kan jo kjøpe en med mindre plass til en billigere penge...
Trådstarter
Tok kontakt med kundeservice til sony, dem sa det skulle passe... men når du sier 7mm så mener jeg å ha lest at det skal stemme. Vet du hvor store hd diskene på fat utgaven er?

http://www.gamefaqs.com/boards/92775...ion-3/66652012

Virker jo som jeg kun trenger en annet "cage" som selve hardisken ligger i slik jeg tolker svarene?
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Du har helt rett, standarddisker er 12.5mm, jeg har 9.5mm i min PS3 fat og PS3 superslim bruker 7mm
Vis hele sitatet...
Har bare tatt utgangspunkt fra hva Atx her skriver,jeg vet ikke for sikkert.
Men er vel bare og se om du får plass til den gamle hd når du får den nye ?

Har linket til en brakett tidligere,kan godt hende du bare trenger den så skal det passe.
Sist endret av FlyingLurr; 10. juli 2013 kl. 21:09.
Trådstarter
Okei takk, glemte av svaret til ATX, men så merkelig at Sony sa det vare var å ta den gamle 80 gb disken rett i superslim.... faen da :P
Sitat av Susie Vis innlegg
Okei takk, glemte av svaret til ATX, men så merkelig at Sony sa det vare var å ta den gamle 80 gb disken rett i superslim.... faen da :P
Vis hele sitatet...
Kan godt tenkes at hd får plass men at festebraketten er anderledes ?
Ikke vet jeg,du får prøve å google deg fram.
Trådstarter
Ja blir spennende å se Har bestillt slim caddyen nå. Så får vi se om 80 gb disken vil passe i den

Takk for hjelpen FlyingLurr