Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1514
Kjøpte meg en bil tidligere i sommer som jeg nå skal vrake. Selger hadde betalt årsavgiften for dette året. Det jeg sitter å vurderer nå er om jeg vraker den før 1. Juli, vil da jeg eller selger få tilbake den halve årsavgiften?
http://toll.no/upload/Bilder/SA-MOS/aarsavgiftshjul_2012.png
http://toll.no/templates_TAD/Topic.a...epslanguage=no

snodige greier som finnes på statensvegvesen.no/toll.no sine sider gitt
Sist endret av tribalgoth; 27. juni 2012 kl. 09:33.
Sitat av tribalgoth Vis innlegg

snodige greier som finnes på statensvegvesen.no/toll.no sine sider gitt
Vis hele sitatet...
Kanskje en fordel å svare på spørsmålet, og ikke linke til noe helt irrelevant når du skal leke eplekjekk da?

OT: Vi vraket russebilen våres, som eier før oss hadde betalt årsavgiften på. Vi mottok pengene.
Trådstarter
Den tabellen vær meget irrelevant, ja..

Mottok du penger fra biltilsynet eller fikk du de utbetalt ved vrakhandleren?
Sitat av Storebrand Vis innlegg
Kanskje en fordel å svare på spørsmålet, og ikke linke til noe helt irrelevant når du skal leke eplekjekk da?

OT: Vi vraket russebilen våres, som eier før oss hadde betalt årsavgiften på. Vi mottok pengene.
Vis hele sitatet...
om det bildet var irrelevant så får du unnskylde meg veldig

der står det vitterlig att fristen for innlevering og tilbakebetaling av 1/2 årsavgift er 30 juni hva var vanskelig og forstå med den?

og eplekjekk?
jeg var oppgitt og lei over att folk ikke bruker søke knappen evt bare gå inn på den rette instans sin hjemmeside for og se litt rundt selv

og det er jo selvfølgelig Eier av bil som får årsavgiften på bilen tilbakebetalt...
Sist endret av tribalgoth; 27. juni 2012 kl. 09:57.
Da kunne du jo skrevet det med en gang? Står jo i OP at han lurer på hvem som får pengene, ikke tidsfristen han må holde seg innenfor.

Og ja, du som registrert eier vil få pengene.
Sitat av tribalgoth Vis innlegg
om det bildet var irrelevant så får du unnskylde meg veldig

der står det vitterlig att fristen for innlevering og tilbakebetaling av 1/2 årsavgift er 30 juni hva var vanskelig og forstå med den?

og eplekjekk?
jeg var oppgitt og lei over att folk ikke bruker søke knappen evt bare gå inn på den rette instans sin hjemmeside for og se litt rundt selv

og det er jo selvfølgelig Eier av bil som får årsavgiften på bilen tilbakebetalt...
Vis hele sitatet...
Fordi det var kun den siste setningen du akkurat skrev som var relevant i den tråden. Ikke datoen, dette hadde TS tydligvis allerede under kontroll.

OT: Vrakpanten fikk vi der og da. Det ble så automatisk sendt inn papirer på at vi skal ha penger tilbake. Hvor disse kom fra er uvisst. Men det var ikke vrakhandlere. Bare pass på å gå til en autorisert vrakhandler. Ellers går ikke denne prosessen automatisk.
Hva om jeg eier en bil som ikke har blitt omregistrert på meg, men det er fremdeles jeg som eier den og jeg som vraker den? Er det forrige eier som får pengene da, siden bilen ikke er registrert på meg?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av staM Vis innlegg
Hva om jeg eier en bil som ikke har blitt omregistrert på meg, men det er fremdeles jeg som eier den og jeg som vraker den? Er det forrige eier som får pengene da, siden bilen ikke er registrert på meg?
Vis hele sitatet...
Du kan jo ikke "eie" en bil uten at den er registrert på deg, det er jo passelig logisk.
Vet ingenting
Sitat av staM Vis innlegg
Hva om jeg eier en bil som ikke har blitt omregistrert på meg, men det er fremdeles jeg som eier den og jeg som vraker den? Er det forrige eier som får pengene da, siden bilen ikke er registrert på meg?
Vis hele sitatet...
Så lenge du ikke har omregistrert bilen så kan faktisk forrige eier si at bilen er hans/hennes siden den ikke står i ditt navn.
Sist endret av margido; 27. juni 2012 kl. 20:43.
Man kan selvsagt eie en bil selv om man ikke omregistrerer den. Man skriver en vanlig kjøpskontrakt som er bevis på at bilen er din, og leverer deretter inn skiltene. Nei, det er ikke skilt på bilen, men det er fremdeles min bil. Jeg har jo kontrakt på at bilen er min, så han kan si hva han vil. Poenget her er at jeg ikke skal betale omregistreringsavgift, fordi jeg ikke skal bruke bilen.

Spørsmålet er om jeg nå vraker denne bilen, vil da forrige eier få pengene?
Vet ingenting
I utgangspunktet vil jeg tro at forrige eier får pengene siden den står oppført i hans/hennes navn sålenge du ikke omregisterer den i ditt navn. Den står oppført på han helt til du leverer inn del 2 av vognkortet/salgsmeldingen.

Men skal du få ett ordentlig svar må du nesten ringe biltilsynet å høre.
Sist endret av margido; 30. juni 2012 kl. 17:06.