Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 7824
Det ser ut som at foreldrene mine er nødt til å bytte ut med ny fjernkontroll til garasjeportåpnere deres. Det foreldrene mine har nu har sluttet å virke for noen dager siden. Trodde først at det var batterie som gikk tomt og prøvde da å bytte ut med nye batterier. Funker fortsatt ikke... Så ble det bestemt å skaffe seg noe nytt. Disse fjernkontrollene har foreldrene mine arvet fra den tidligere eieren av huset. Slik ser fjernkontrollene ut:

- Bildet 1
- Bildet 2

Garasjeport motoren:

- Bildet 1
- Bildet 2
- Bildet 3
- Bildet 4


*Så det jeg lurer på er det mye som må monteres ut fra motoren hvis jeg skal erstatte de gamle fjernkontrollene? Som jeg har skjønt så kan man fortsatt bruke samme motor :P men at man må bytte ut den gamle "senderen" som er montert i motoren, eller? Passer alle slags fjernkontroll til denne motoren eller må jeg bare skaffe den riktige "sorten" for denne motoren?

Tok en titt hos portspesialisten.com og trykket meg frem til dette:

Universale fjernkontroll

Antar at denne vil funke med motoren som foreldrene mine har hjemme ettersom vi har; Gran-O-Matic. Eller? Help
Kan dere ikke bare få tilsendt ny fjernkontroll?
Trådstarter
Har snakket med forskjellige forhandlere og alle sa bare at disse fjernkontrollene er "eldgamle" xD Skal jeg ha den samme typen, må jeg bestille den fra utlandet...
send en mail eller ring til granomatic sin leverandør, og send de bildene du har lagt ut her, og vips du får tillsendt en ny i posten mot ett lite tillegg
http://www.grandal.no/aapnere/granomatic.htm

de skal jo være behjelpelige uannsett hvor gammel den er, enten ved og si desverre denne kan vi ikke skaffe, MEN vi kan skaffe deg en ny type for en liten slump penger
Sist endret av tribalgoth; 14. juni 2012 kl. 13:30.
Trådstarter
Skal ringe og høre med dem jeg :P Takker for tipse tribalgoth.
Geek på deltid
SteInMetz's Avatar
Bare for ordens skyld. Var det DIP switch inne i den gamle fjernkontrollen? Sjekket at denne står riktig i forhold til hvordan det skal stå?
▼ ... mange måneder senere ... ▼
http://portspesialisten.com/fjernkon...kontroll-220v/

Denne vil uansett fungere tror jeg
Om, motoren fungerer, er sikkert en knapp på den som kan trykkes på for å åpne porten opp og ned. Om den fungerer kan du skru fra verandre kontroleren å sjekke om den er dårlig lodda, bosch åpner vi har hjemme hadde det problemet, da var det bare en kontakt inni som var dårlig lodda som gjorde at den fungerte litt sporadisk. Lodda denne på nytt og fungerer utmerket!