Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  195 22073
Mitt drømmespill må være et avansert minecraft hvor alt er litt mer inviklet, ser f.eks for meg at det kun er online. Man får seg yrker på en naturlig måte og det er stabil og fungerende økonomi.
En kan f.eks jobbe hardt og lage seg en smie hvor man får inn noen slanter på å lage verktøy til andre spillere, man kan da gjøre om huset sitt til en butikk som alle kan komme inn i.
En annen kan f.eks være snekker, å bygge et hus er ikke lett og tar tid for noen som ikke er erfaren.
Som i den virkelige verden må man bygge seg et navn slik at folk velger deg forran konkurrentene, dette vil være med på at folk ikke er drittsekker.
Liker minecraft elementet hvor man må bygge seg et hjem for natten. Bygge ute om dagen og inne på natten, kunne f.eks være en slags mild pvp modus på natten uten at folk kan rasere huset ditt totalt.

Grafikken er ikke firkantet, men heller ikke skyrim. En mellomting som f.eks borderlands hadde vært kult.
Sist endret av Cheese; 22. august 2012 kl. 20:34.
Minecraft bare ikke så klossete
Sist endret av 1nameless; 22. august 2012 kl. 20:34.
Et spill som handler om å overleve en zombieakapolypse. Noe alla "the walking dead". Der du spawner et eller annet sted, i en kjent storby, eller noe. Så må du finne mat, vann osv. Og kunne bruke så mye "items" som mulig. Biler, fly, etc.

Må også være multiplayer med store servere.
Jeg kan se at DayZ har påvirket dere veldig.
Sitat av ExoticSamie1 Vis innlegg
Et spill som handler om å overleve en zombieakapolypse. Noe alla "the walking dead". Der du spawner et eller annet sted, i en kjent storby, eller noe. Så må du finne mat, vann osv. Og kunne bruke så mye "items" som mulig. Biler, fly, etc.

Må også være multiplayer med store servere.
Vis hele sitatet...
Det finnes allerede og heter DayZ.
DayZ Standalone
Har ikke prøvd det så mye, syntes serverene var altfor små..

Men ser frem mot The War Z!
Historieentusiast
Sexarz's Avatar
Et middelalder RPG uten alle former for monstre og magi. Vil ha et vanilla høymiddelalder-rpg, type Mount & Blade, men i en åpen Free Roam verden som i The Elders Scrolls-spillene. Man kunne hatt flere kart iform av Jordas verdensdeler som man kunne byttet mellom etter behov. Man kunne blitt absolutt hva som helst, soldat, lege, munk, ridder, konge etc.

Man spilte i en sanntid verden hvor de valgene man tok hadde en virkning for verdenen rundt, ikke nødvendigvis markert "Positive" og "Negative" slik som i f. eks Mass Effect-spillene.

Dette er mitt drømmespill, for øyeblikket.
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Har hatt et spill i tankene en god stund nå:

Et MMORPG spill i Free Roam.
Man skal kunne velge hvilken "Mytologi" man vil tilhøre (F.eks, norrøn, gresk, romersk.).
Man starter som en halvgud (demigod) og jobber seg opp til å bli kraftigere og mektigere. Man må passe på at innbyggerene fortsetter å tilbe deg og dine guder og kjempe imot andre religioner.

En annen idé er:
MMORPG spill, ganske likt det over, bare det at du velger hvor i verden du vil være fra, tenker da mest på vikinger, romere, mongolere, japanere, indianere, etc. og man skal kunne dra ut på raids og kjempe i aktive PvP (Internasjonale og avgrensede områder i sitt eget land) soner og PvE (I sitt eget område) soner.
Sitat av Kramer Vis innlegg
GTA Oslo! med hele oslo og omegn. Tenk å cruise rundt i oslofjorden feks.
Det skal være realistiske kroppseffekter, så hvis du skyter en i magen med pumpehagle skal det sprute blod og innvoller på veggen bak og på folk. Menneskene måtte også vært tilpasset Norge, så kunne jeg gått rundt og skutt alle de stygge fjortissgangsterne med barret 50.cal
Vis hele sitatet...
Jeg tror man hadde blitt tullete i hodet av det jeg. Hvertfall hvis man bor i Oslo. Tenk deg da å gå ned til bussterminalen på morningen IRL så møter man en fyr som man irriterer seg over. Så drar man hjem å skyter fyren på bussterminalen i spillet senere på ettermiddagen. Fort gjort å begynne å tulle da. Hvertfall hvis man spiller det mye.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Når det kommer til drømme spill er det vel bare det hær jeg ser for meg.

Tenk deg... Battle Field world, det jeg har i tankene da er et map på størrelse med hele verden. en lattelig stor map som er "interaktive" vil si verden er i konstant forandring og kriger bryter ut hvor som helst, og valgene spillerne gjør har utspill over verden skala. spillerne tilhører sin egen nasjon, norske spillere tilhører det norske militærer, tyske spillere tilhører den tyske hæren and so on. og alt er fully distuctable så man kan f.eks sprenge naboen sitt hus

Detter er nå mitt størte håp om spill, eller det neste BF4 kansje 5
Jeg venter allerede på mitt drømmespill, GTA V.
Det er en liten ting jeg digger ! Det er når man skyter ned et helikopter i Arma 2 at det faktisk styrter å ødlegger terrenget. Sann som battlefield 3 at helikopterer bare sprenges og vrak restene like lett som papir.

fantasi mesig tenker jeg et skytespill eller zombie spill som faktisk fåregår i den kommunen du bur i. Så kan du gå rundt utenfor huset ditt eller ha huset ditt som en safe zone
Et spill som tar utgangspunkt i noe lignende Gta. Å ha muligeheten til å "leve" et liv, som kriminel eller en vandelig jobb. Hadde vært fett med ekte byer, feks starta med london å hat muligheten til å kjøpe expansions som feks oslo, ny osv

Sitat av FellowMellow Vis innlegg
Et spill som tar utgangspunkt i noe lignende Gta. Å ha muligeheten til å "leve" et liv, som kriminel eller en vandelig jobb. Hadde vært fett med ekte byer, feks starta med london å hat muligheten til å kjøpe expansions som feks oslo, ny osv
Vis hele sitatet...
Fikk ikke til å redigere men men:
Så at mange har hatt samme tanken som jeg har. De kunne jo faktisk bare gjort gta litt mer avansert, mtp biler, våpen, jobb osv. Å ikke minst ikke lakt opp spillet at man må spille på en spesiel måte.

Man kunne da KUN startet med feks london og deretter gjort det mulig for folk og lage egne maps som man kunne spilt via servere, akuratt som Counter strike.
Kunne startet med feks 10 offisielle servere å flere uofisielle der folk kunne legge inn egne baner. Og etter mye fiksing på de egenlagde byene så kunne disse blitt fikset på av eierene av spillet å integrert i de offisielle serverene, slik at man kan ta fly/båt og evt bil til den byen
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Fifa 13. Titegn
LittleBigPlanet bare at den ene ullfiguren er "Freaken"
Ellers lar jeg spillutviklerne finne ut hva som er mitt drømmespill..
Mitt drømme spill ville vært å kunne gjøre så å si alt, få seg jobb som feks. doplanger eller korupt snut. Helle verden som map, kidnappe en 3 åring å at det vil havne på nyhetene på spillet og når du får løsepengene kan du selge kidden til en menneske handler å du kunne sprenge bygningene og at dem ville bli bygget opp igjen eller at d ble bygget andre ting der, og hvis man dreper en person som er viktig for ett oppdrag vil oppdraget bli endret. osv.. Ja dere skjønner forhåpentlig vis hva jeg mener ^^
Du vil kidnappe 3åringer i et drømmespill, faen for en pedogris!
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Hva med Dayz moddet av Bf3! Da hadde dayz vært meget spillbart
Sitat av Oatre Vis innlegg
Du vil kidnappe 3åringer i et drømmespill, faen for en pedogris!
Vis hele sitatet...
Det går an å voldta en 3åring uten å voldta barnet.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Sims
+SecondLife
+SimCity m/ NAM, CAM, CAN-AM og RHW
+ Garry's Mod
+ Saints Row
= mitt drømmespill.
GTA IV med San Andreas mappet. Og ett snev bedre grafikk og en hel hau med koder Det kan høres barnslig ut, men, det hadde vært sinnsykt moro
Et ordentlig twin-tip spill med fet grafikk og ordentlige store fjell
Vet ikke om det har blitt nevnt, men her er altså drømmespillet mitt:

Europa, middelalderen (eller noe tilsvarende, romertiden f.eks). Man kan velge hvilken nasjon man vil, har én karakter (noe alá skyrim). Man velger alder på karakteren, f.eks 20 år. Karakteren blir eldre etterhvert, går gjennom krigshandlinger med naboer, drar i korstog, etc. IKKE noe magi, bare et veldig godt fight-system med haugevis av variasjoner og spesialiteter. Man har selvfølgelig levels og blir bedre med tiden (treg når karakteren blir gammel). Mao, et ekstremt realistisk spill som tar for seg virkelige hendelser og personer under europa.
Sitat av Kalakov Vis innlegg
Mitt drømmespill må være et _enmort_ MMO spill som er en blanding av vanlige MMORPGer, The Sims, GTA, FIFA, BF2, Flight Simulator, Theme Park, +++

Hadde vært fett om de i fremtiden hadde klart å bruke en slags protokoll slik at alle spill kunne blitt spilt i en slags cyber-verden der du f.eks kunne tatt deg jobb som soldat ala BF2, Bussjåfør ala et vanlig bilspill, politi, brannmann, fotballspiller waddevah.

Hadde de klarte å lage noe så enormt og fullkomment ville samfunnet uansett gått til h siden alle ville sittet inne og spille 24/7.
Vis hele sitatet...
Det er faktisk laget en bok om hva som ville skjedd hvis et sånt spill fantes ;-)
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av Pope Vis innlegg
Jeg har snakket mye med en kompis om dette.

Man kjøper en egen konsoll til spillet og siden vi bor i Norge, er det naturlig at vi kjøper en bundle som gir oss hele Norge i sandbox. Konsoll og region koster et sted mellom 5000-10.000kr.

En nyutviklet grafikkmotor klarer, ved hjelp av Google maps, diverse satelittbilder og street view, å generere en verden med veier, bygninger og realistisk topografi som simulerer landet du lever i.

Alt foregår over nett og MMORPG får en helt ny dimensjon.

Du begynner som 20-åring og velger veien du ønsker å gå mtp utdanning og andre valg. Ønsker du å være politi, tar du en politiutdannlese. Vil du være eiendomsmegler, tar du den veien.

Alt du gjør får konsekvensen. Jobber du hardt, tjener du gode penger. Utfører du en kriminell handling, vil politiet gjøre alt for å etterforske saken. Kanskje du blir arrestert og dømmes til en uke i fengsel for drap. Kanskje du går fri?

Grafikkmotoren klarer selvsagt ikke å gjøre alt feilfritt, men konsollen gir spillerene en mulighet til å forbedre terreng, bygninger, parker osv. på egenhånd.
Jeg har solgt aksjene mine i Telehor AS og ønsker å kjøpe et hus i Oslo. Grafikkmotoren har sørget for at huset jeg vil kjøpe finnes og i gjennom "Slashdot Eiendom AS" legger jeg inn et bud på boligen. Jeg vinner budrunden og detter opp til meg å få huset til å se bra ut grafikkmessig.

Kjøretøy koster en del penger, men du tar opp et lån som må nedbetales og kjøper kjøretøyet. Du cruiser igjennom landet og oppdager nye steder som finnes i virkeligheten. Faen! Der blitset det i en fotoboks. Det var de pengene.

Vil du ha et våpen må du søke om å få lov til det. Eller du kan møte et medlem av "Freak Gangbangers" under en bro og kjøpe en overpriset "gønner" av han.

Mulighetene er uendelige!

Vil et slikt spill kanskje bli for realistisk?

Jeg har hvertfall innsett at jeg aldri kommer til å patentere ideen.
Men kom ikke her og si at dette ikke ville blitt verdens kuleste spill.

Peace out!
Vis hele sitatet...
God kveld, freaks!

Vet dette er en gammel tråd, men jeg kjøpte meg iPhone denne uken da jeg brukte maps-appen kom jeg til å tenke på denne tråden.

Da jeg skrev denne posten, snakket jeg om en ny grafikkmotor om kunne generere maps ved hjelp av satelittbilder o.l.

http://www.youtube.com/watch?v=vfmlSgCOxAg

Ta en titt på videoen. Det ville vært mulig å bruke kartet i et spill.
Hadde vært sykt tøft!
Sitat av Sinken Vis innlegg
Det går an å voldta en 3åring uten å voldta barnet.
Vis hele sitatet...
Nei.

*titegn*
Sitat av sam500 Vis innlegg
Fifa 13. Titegn
Vis hele sitatet...
Hvis dette er drømmespillet ditt...
...Jeg bare prøver å forestille meg gliset i trynet ditt den dagen du finner ut at fotball finnes i real life...


Mitt ønske er et out-of-the-ordinary MMO post-apok survival i grafikkmotoren til FUEL.
Sist endret av Rolsen Royce; 9. august 2013 kl. 21:30.
7 ways to die, når det enn lanseres, vil være farlig nær mitt drømmespill.

http://7daystodie.com/
Apatisk Narsissist
lurvelen's Avatar
Sitat av Vegar Vis innlegg
Edit:
Grand Theft Snøscooter!
Vis hele sitatet...
Simpsons did it!
Castlevania: Curse of Darkness til PC helt uten bugs. Noen ekstra timer gameplay og et par flere pets.
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Blanding av MW2 og fifa 12.
Et nytt MMO som tar steget i en ny retning. For mange har gått i WoW sine fotspor(Age of Conan, Rift, SWTOR). Jeg håper på et spill som kan gi meg den samme følelsen jeg fikk da jeg satt en mørk høstkveld i 2006 og hoppet inn i Azeroth(Tirisfall Glades) for første gang. Kanskje Tom Clancy's The Division vil være spillet som revolusjonerer sjangeren? Jeg har i hvertfall klokketro på et MMO-sjangeren. Eller et førstepersons MMO? Eller hva med et COOP med et snev av MMO? Mange forskjellige varianter og veier en kan ta.

Greia er at jeg føler at MMO er sjangeren som gir best sosial opplevelse innen spill. Å utforske verdener sammen, gjøre oppdrag sammen eller spille mot hverandre. Mange muligheter i et og samme spill.
Sword Art Online
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Ganske enkelt konsept som har halvveis blitt gjort før:

Konsept: Bygge din egen by/festning satt i Romertiden/middelalderen.

Fra den spede begynnelse med en liten bygd for så å bygge den opp til antikkens roma.
Man får full frihet til å bygge den akkurat slik du vil. Tenk minecraft frihet, bare med bedre grafikk og mindre manuelt arbeid med å bygge.
Har du lyst til å bygge Roma eller Paris med sine brede boulevarder gjør du det, eller kanskje du har lyst til å lage en festning som Dragonstone/Eryie (Game of Thrones referanse )

Du må planlegge slik du gjør i Simcity, med hvordan du fører vann inn til byen, du må gjøre så du får økonomisk vekst og samtidig planlegge forsvaret av byen/festningen og alle andre aspekter med å drive et samfunn.

Fikk lyst på et slikt spill helt siden jeg spilte Rome:total war for første gang, når du kan trykke på den knappen på byen for å se nærmere på den i battle map view.
Frykter for at jeg hadde brukt ekstremt mye tid på et slikt spill. Jeg elsker å sette sammen og bygge ting slik som dette, har brukt stygg mange timer på prison architect for å sette opp alt symetrisk riktig.
et spill som har vært akuratt som ekte bare att du kan gjøre ting som også er ganske umulig (ingenting er umulig, det umulige tar bare lengere tid) foreksempel: du kan plukke opp en stein fra bakken med og trykke på en knapp eller noe og gjøre hva du vil med den, spise den opp, kaste den på en voksen, gjøre hva som helst. og att verdenen har vært akuratt like stor som ekte verden, like langt og alt så du kan dra på lang turer og sånn, og hvis du måtte kjøre bil så måtte du fylle bensin da du går tomm for det (eller diesel). jeg liker jo ganske godt bil spill som foreksempel og bygge biler på SLRR (Street Legal Racing Redline) er kjempe gøy, ivertfall det med att du kan bygge bilen helt fra karoseriet, det har vært gøy og sånn. og hvis du foreksempel på spillet har bestilt en vare så har du kunne stilt in real time elelr fake time på varen sånn att det kansje har tatt en dag og fått noe sendt fra amerika på fake time eller real time så det har tatt ca 3 uker (vet ikke hvor lenge det tar egentlig) men rett og slett bare ett apsolutt alt mulig spill har vært helt sinnsykt rått (sorry hvis dere ser ord feil, har litt problemer med og skrive)
Sitat av donJonazo Vis innlegg
Et nytt MMO som tar steget i en ny retning. For mange har gått i WoW sine fotspor(Age of Conan, Rift, SWTOR). Jeg håper på et spill som kan gi meg den samme følelsen jeg fikk da jeg satt en mørk høstkveld i 2006 og hoppet inn i Azeroth(Tirisfall Glades) for første gang. Kanskje Tom Clancy's The Division vil være spillet som revolusjonerer sjangeren? Jeg har i hvertfall klokketro på et MMO-sjangeren. Eller et førstepersons MMO? Eller hva med et COOP med et snev av MMO? Mange forskjellige varianter og veier en kan ta.

Greia er at jeg føler at MMO er sjangeren som gir best sosial opplevelse innen spill. Å utforske verdener sammen, gjøre oppdrag sammen eller spille mot hverandre. Mange muligheter i et og samme spill.
Vis hele sitatet...
Husker godt følelsen av det du sier med azeroth i tirisfal glades, men den følelsen får jeg aldri igjen merker jeg
Dota 2 Nordic only server. Eller bare egen klient til russerne som ikke samsvarer med vår
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av sam500 Vis innlegg
Blanding av MW2 og fifa 12.
Vis hele sitatet...
Hahah, hadde vært genialt. Bare springe rundt på en fotballbane og plaffe ned fotballspillerne som spiller?
Ok, basically. Så handler drømmespillet mitt om å drepe dyr. Forskjellig typer dyr som du blir stillt i en 1 on 1 situasjon.
Det som gjør spillet interresant er at du kun har et redskap til å drepe dem med, og det er et fartøy. Jo vanskeligere/dårligere fartøy du bruker jo mer poeng får du. Og jo vanskeligere difficulty du har jo større/sterkere dyr får du.

For eksempel så får du lite poeng for å drepe en struts med en stasjonsvogn, men hvis du på en eller annen måte klarer å drepe en flodhest eller en elefant med kun en moped eller sparkesykkel, da får du massevis av poeng. Andre ting som hadde vært kult er en replay funksjon, en mode som gjør at du kan planlegge angrepet ditt (sette opp hopp, modifisere kjøretøyet ditt (scooter med NOS elns) eller angripe fra en rar vinkel. Og hvis du tar livet av dyret på en kul eller taktisk måte (gjøre triks eller lignende) får du også ekstra poeng.

Senere i spillet (jeg vil ha det lvl basert) så vil du få veldig interresante/vanskelige matchups. La oss foreksempel si en sykt kraftig motorsykkel mot en voksen gorilla, ubåt mot en blåhval, traktor mot 3-4 kuer, osv. Spillet skulle ha vært veldig dynamisk slik at du kan være kreativ og taktisk på en gang og slik at spillet hadde hatt en bra replay value. I starten skulle det ha vært enkelt slik som foreksempel en sparkesykkel mot et piggsvin eller en bil mot en ung elg. Husk at det har ingenting å si om personen du styrer dør eller ikke, hele poenget med spillet er kun å drepe dyret.

Jeg og en kompis diskuterte dette konseptet i ganske mange timer sist gang vi røykte oss fjerne. Skulle virkelig ønske noen kunne lage et slikt spill.
Sist endret av Juicekongen; 13. august 2013 kl. 13:52.
Fantastisk Juicekongen. Det hørtes ikke bare gøy ut å spille; men har jo også vannvittig potensiale til fantastisk humoristisk mediedekning. Et spill hvor man dreper dyr for moro skyld på den måten hadde jo fått moraliseringsmafiaen til å gå absolutt helt av skaftet.
Sist endret av DumDiDum; 13. august 2013 kl. 13:55.
Sitat av sam500 Vis innlegg
Blanding av MW2 og fifa 12.
Vis hele sitatet...
Noe lignende dette?

Bare bedre grafikk:-)
Sist endret av Zaloz; 13. august 2013 kl. 14:09.
Sitat av ^ProXo^ Vis innlegg
Det der har jeg tenkt 1000 ganger, hadde vært helt rått! Eller lagd en kopi av sin egen stue eller sitt eget soverom...som var gigantisk å du kunne løpe rundt mellom tastene på tastaturet, gå mellom sofaputene, gjømme deg bak hybelkaniner osv.
Vis hele sitatet...
Har hatt den samme tanken selv. Det er faktisk ikke så veldig vanskelig å få til! Invester noen kvarter i youtube-tutorials om Source SDK sin Hammer tool, finn en blueprint av huset ditt (eller lag fra hukommelsen), og et kamera eller en grafiker til å lage textures. Lagde selv et enkelt map i 9. eller 10. klasse.

Kode

Brukte Photoshop med Nem's VTF-Plugin for å lage overview'en (http://nemesis.thewavelength.net/index.php?c=154), og Pakrat for å pakke BSP-fila.

Rokusho sine tutorials
Radar overview tutorial
TES: Oblivion med total overhalt grafikk, og flere voiceactors.
Det staves Stearin!
Sterain's Avatar
Et universitets simulator aktig spill jeg tenkte på idag;

Man starter som en høyskole, på "bunnen" i en rangering av skoler i landet og i verden. Man bygger seg opp ved å utvide skolen og taktisk sette stokken for inntak ved hjelp av prøvegjennomsnitter, jo høyere requirements, jo mer prestsje, jo høyere pris.
Man må også utvide staben ved å ansette doktorgradsstudenter og anerkjente proffesorer som gjør at gjennomsnittet på eksamen på slutten av hvert år går opp. Så stiger man da på rangeringen av skoler. Etter høyskolen din har nådd et høyt nivå på rangering, og ganske høyt nivå på rangering av en eller to subjekter, kan man oppgradere statusen til universitet.

Andre drømmespill jeg har:
Et spill som the Division, bare at det er et MMO som the Crew og viser deg bare de aller nærmeste menneskene. Spillet må også ha en mye større verden enn the Division har.

Og Need For Speed Most Wanted(2005) 2 er noe jeg har lengtet etter i lang tid.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Jeg tror jeg ville ha gitt en god del penger for noe som smelter sammen Elder Scrolls, Far Cry og GTA på en dugelig måte.