Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 12410
For de som ikke vet trenger man det til å løse opp heroin i vann. Jeg fikk bommet en del gram av en fyr en gang så jeg har ikke gått tom før nå. Jeg regner med at mange får det fra en svensketur, men jeg har også sett sånne engangspakker som jeg tror er fra sprøyterommet. Er det sånn at man bare får én der, eller kan man ta en håndfull?
Nå ble jeg litt forvirra, pga artikler som dette: http://www.nrk.no/ostlandssendingen/...mane-1.7336668

Narkomane i Norge får alvorlige helseproblemer fordi de ikke får tak i askorbinsyre til å blande ut heroinet med
Vis hele sitatet...
– De kommer løpende etter meg. Jeg deler ut askorbinsyre for rundt 30.000 kroner i måneden, forteller Arild Knudsen som er leder i Foreningen for human narkotikapolitikk.
Vis hele sitatet...
Har ikke sett han siden sommeren.
Sist endret av bloodshotEyes; 6. januar 2014 kl. 06:58.
http://www.nettavisen.no/imagecache/parameter/?upsizable=true&action=resize&width=980&height=-1&url=http://pub.nettavisen.no/multimedia/na/archive/00733/sitronsaft_Tips__73349016x9.jpg

Trodde dette funket? Jeg er ikke junkie så kan ikke gå 100% for den.
Det skal visst være mye mer skadelig enn ren askorbinsyre, som visstnok er reseptbelagt i Norge (men ikke i Sverige).
Takker, men er litt skeptisk til å innføre et reseptbelagt legemiddel gjennom tollen. :/
Det går bra vettu, skulle du vært så uheldig at det blir stoppet i tollen så har du aldri bestillt noenting somhelst!

Good luck chuck

Hvis du må ha kjapt så burde du ta turen innom sprøyterommet eller en harrytur
Sist endret av monoxide; 6. januar 2014 kl. 07:09.
Askorbinsyre er ikke reseptbelagt. Grunnen til at mange junkier velger sitronsyre isteden, er at askorbinsyre er ganske dyrt i forhold.

Jeg ser nå at det står at det er reseptbelagt i noen artikler som er noen år gamle. Men i sommer kjøpte jeg altså et glass med noen hundre gram askorbinsyre til en junkie på apoteket på jernbanetorget, og ingen spurte om resept, så noe er kanskje endret?
Sitat av Susanna Vis innlegg
Askorbinsyre er ikke reseptbelagt. Grunnen til at mange junkier velger sitronsyre isteden, er at askorbinsyre er ganske dyrt i forhold.

Jeg ser nå at det står at det er reseptbelagt i noen artikler som er noen år gamle. Men i sommer kjøpte jeg altså et glass med noen hundre gram askorbinsyre til en junkie på apoteket på jernbanetorget, og ingen spurte om resept, så noe er kanskje endret?
Vis hele sitatet...
Jøss, jeg var innom for noen måneder siden og da fikk jeg bare vitamin c når jeg spurte etter askorbinsyre. Men jeg skal den veien etterpå uansett så da prøver jeg igjen.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Jøss, jeg var innom for noen måneder siden og da fikk jeg bare vitamin c når jeg spurte etter askorbinsyre. Men jeg skal den veien etterpå uansett så da prøver jeg igjen.
Vis hele sitatet...
http://no.wikipedia.org/wiki/Vitamin_C

Rart det der...
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Takker, men er litt skeptisk til å innføre et reseptbelagt legemiddel gjennom tollen. :/
Vis hele sitatet...
Norge er virtuelt medlem av EU (EØS) og du har krav på de 4 friheter.

Vitamin C er ikke ett legemiddel - Det er er ernæring.
(Noen har spisse albuer og er frekke som F. - De vet å roffe til seg.)

Norge kan ikke sitte egenmektig på en (Stortings)haug og bestemme i hytt og gevær.
Stortinget plikter å følge instrukser fra Brussel.

Regler er til for å følges.

Kjøp rimelig, lovlig og trygt på Tysk Ebay.de

http://www.ebay.de/itm/1-kg-100-Vita...item2a35ec5343

De 4 friheter er din venn

Ikke la deg lure av apoteket som krever over 80 kroner (NOK 220 ?) for 100 gram.
Prisen på Vitamin C lå i Tyskland 1998 på USD 6-7 per kilo ved kjøp i fat på 200 kilo.

Å legge hinder i løypa for narkomane som vil kjøpe Vitamin C er skikkelig nedrig og burde i seg selv kvalifisere til bråstans for enhver politisk karriere.
Gjerne kombinert med virtuell gapestokk.

Hva blir det neste?
Resept for kjøp av Farris?
Sist endret av Jim114; 6. januar 2014 kl. 20:09.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Jim114 Vis innlegg
Ikke la deg lure av apoteket som krever over 80 kroner (NOK 220 ?) for 100 gram.
Prisen på Vitamin C lå i Tyskland 1998 på USD 6-7 per kilo ved kjøp i fat på 200 kilo.

Å legge hinder i løypa for narkomane som vil kjøpe Vitamin C er skikkelig nedrig og burde i seg selv kvalifisere til bråstans for enhver politisk karriere.
Gjerne kombinert med virtuell gapestokk.
Vis hele sitatet...
Kva får deg til å tru at det er resept på det? Kva får deg til å tru at det ikkje er legalt å omsettje? Kva får deg til å samanlikne prisar i bulk og i detaljistvolum? Ein kubikkmeter vatn kostar omlag ingenting, like fullt betaler folk 15-20 for en halvliter av det i butikken.
Sjekk kiloprisen på ebay.de Jeg har ikke skrevet noe om resepter.
Kiloprisen på apotek i Sverige, Danmark og Norge er kunstig
høy i forhold til tilsvarende på apotek i Tyskland.
Hvis prisen er høy nok så er det i praksis ett teknisk frihandelshinder.
Vi har ett høyere kostnadsnivå i Norge, men så mye høyere er det slett ikke.
Jeg kjøpte C vitamin på 250 gram bokser i Tyskland i 1998 for DM 4-5.
Jeg kjøpte nettopp 1 kilo Vitamin C for under € 20 med frakt på tysk Ebay.de
Prisen uten frakt var € 10 per kilo.
(De har MOMS i Tyskland også :-)
Det er ikke vanskelig å skru opp priser.
Først ganger du med 5 - så legger du på prisen til du rødmer - så ganger du med 2.
Sist endret av Jim114; 6. januar 2014 kl. 20:39.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Trenger ikke være spydig når jeg over linker til artikkelen som er grunnen til forvirrelsen min:
Narkomane i Norge får alvorlige helseproblemer fordi de ikke får tak i askorbinsyre til å blande ut heroinet med.
Vis hele sitatet...
Selv de fattigste junkiene har råd til å betale 100-200 for en boks vitamin c som varer i flere måneder, så jeg gikk ut i fra at helseproblemene stammet fra disse vitamin-boksene som jeg antok ikke var ren askorbinsyre, men heller tilsatt noe smaksshit.

Men problemet er løst for min del.
▼ ... over et år senere ... ▼
Sorry hvis det er kjipt å vekke en så gammel tråd, men jeg havna her siden jeg vil prøve å lage Caffenol-C (hjemmelaga fremkaller for svarthvittfilm, billig pulverkaffe og C-vitamin..)

Men jeg kan iallefall fortelle at jeg fant askorbinsyre til 59 kroner på en norsk nettbutikk http://bryggeland.no/askorbinsyre-c-vitamin-50g.html
Sist endret av wollweber; 10. februar 2016 kl. 12:41.
Sitat av wollweber Vis innlegg
Sorry hvis det er kjipt å vekke en så gammel tråd, men jeg havna her siden jeg vil prøve å lage Caffenol-C (hjemmelaga fremkaller for svarthvittfilm, billig pulverkaffe og C-vitamin..)

Men jeg kan iallefall fortelle at jeg fant askorbinsyre til 59 kroner på en norsk nettbutikk http://bryggeland.no/askorbinsyre-c-vitamin-50g.html
Vis hele sitatet...
foreningen for human narkopolitikk i Oslo vet jeg har kontakter som selger store mengder til latterlig lave priser. Nesten gratis, og det er ikke tull engang. Siden det bare er askorbinsyre er snakk om og hvis man skal ha en del så er det jo verdt å høre. Men linken du fant var jo en rimelig bra pris det også.
Og ja, sorry for oppvåkning av gammel tråd men kan være nyttig for noen
Sist endret av skrpappa; 11. februar 2016 kl. 13:52.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg jobber på et sted der vi har masse ascorbinsyre, får det i 25 kilos esker.. Prisen vet jeg ikke men...
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sykepleiere på hjul delte ut ganske store bagger i høst ihvertfall..
I Sverige er det på varenda matbutikk, tror t om det er på 7eleven! Tror jeg kjøpt det på Coop i Norge og?

Er ju helt standard for sylt og saft ��
Sist endret av Loranga; 30. juni 2016 kl. 21:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... flere år senere ... ▼
Sitat av skrpappa Vis innlegg
foreningen for human narkopolitikk i Oslo vet jeg har kontakter som selger store mengder til latterlig lave priser. Nesten gratis, og det er ikke tull engang. Siden det bare er askorbinsyre er snakk om og hvis man skal ha en del så er det jo verdt å høre. Men linken du fant var jo en rimelig bra pris det også.
Og ja, sorry for oppvåkning av gammel tråd men kan være nyttig for noen
Vis hele sitatet...

Kjenner personlig Knutsen og co veldig godt, samt har hatt en grei med FHN å gjøre. Vi skal absolutt ikke ha betalt for utstyrsutdeling- FHN driver IKKE butikk! Målet vårt er tross alt skadereduksjon, i bunn og grunn. Det hadde blitt fullstendig feil å kreve betaling, "vilkår" eller noe som helst..♡ Vi har delt ut og deler ut alt fra naltrokson (motgift), ordentlig askorbinsyre i store, drøye mengder, pumper + kanyler, og hva enn som er tilgjengelig.
Dessverre er det aldri garanti at vi har til massevis av alt slags utstyr i massive mengder, så rasjonering må naturligvis til når lageret nærmer seg tomt, og dog det er sjeldent at vi har gått helt tomme, har det skjedd. Likevel, du er så godt som alltid garantert å få noe, derimot. Det er fryktelig sjeldent vi har gått tom for mer enn en ting, det skjer så godt som ikke- stort sett har vi mer enn nok av alt.
Vi deler samtidig ut LANGT BEDRE askorbinsyre enn sprøyteluka gjør. Ikke at kvaliteten er forskjellig i det hele tatt, vet ikke personlig hvor vi bestiller vårt fra da jeg ikke har hatt noe med akkuratt slik logistikk å gjøre, for all del kan det være fra nøyaktig samme leverandør som sprøyteluka- vet derimot ikke sikkert. Uansett, når jeg sier vi i FHN har bedre askorbinsyre mener jeg ikke kvalitet, jeg mener soleklart KVANTITET! Vi deler heller ut relativt store, men som holder selv de mest aktive brukere i lang, lang tid.

Det er jo helt tragisk hvor vanvittig lite syre man får i luka, spesielt når man får de standard, små utstyrsposene.
Likevel, selv om man benytter seg av "puck-tilbudet" deres eller hva man kan kalle det, der man kan få pucker til å samle alle dine brukte kanyler i. For hver eneste oppfylte puck man tilbakeleverer, får man ekstra svære poser (minst dobbelt så mye enn de vanlige små standard-posene, muligens trippelt så store, fulle poser/pakker). Dessverre, selv om fordelen er veldig merkbar mtp pumper, kanyler og antibac-servietter, får man kanskje kun en eller to ekstra småposer (som de deler ut separat, følger jo ikke med pakken med "hovedutstyret" da i det hele tatt ikke alle som skyter trenger syre, samt kokekar, syre, filter og en liten mengde saltvann er så vidt dyrere enn "basic"-utstyret, og med mindre jeg husker feil, har kommunen innført langt strengere regler på hvor mye av det "ekstra" utstyret luka har lov til å dele ut. Vet det var en periode en liten stund tilbake der det var fullstendig stopp på utdeling av syre og kokekar, av en eller annen dustete grunn - som vanlig, kun snakk om å gjøre det så ytterst vanskelig, dyrt og skadelig som mulig for sprøytebrukere, da åpenbart spesifikt heroinbrukere som skyter. Noe så vanvittig dust, men vi fikk heldigvis den biten av utdelinga tilbake, men virkelig i så minimale mengder det bare gikk ann. Forferdelig irriterende og unødvendig.

Så, for all del, vil anbefale å sende en melding på Facebook/messenger til FHN/Foreningen for Human Narkotikapolitikk, eller ringe å høre om du kan komme innom/bli møtt ute for å få utstyr inkl. askorbinsyre som holder deg mye lenger da du får veldig mye mer, så du slipper å tenke på påfyll så ofte, og/eller for å slippe sånn forferdelig sviende sitronsyre man får kjøpt på butikken (i bakeavdelingen, hehh ), eller netthandel/grense/utenlandshandel. Bor du i Oslo, spesielt dersom du bor i/oppholder deg i sentrum fra tid til annen/ofte er det veldig gunstig å kunne benytte seg av det tilbudet. Anbefales! Anbefales også å støtte FHN - vi jobber alle hardt for en bedre, rettferdig, MENNESKELIGGJØRENDE, verdig, brukervennlig, anti-diskrimimerende og anti-straffende/anti-kriminaliserende hverdag for alle og enhver, uansett hvilket stoff du bruker eller hvordan.