Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 5158
Hei. Har oppdaget at en venn av meg gjør gode penger på og kjøpe ting fra Ebay ol. for så å selge de videre til venner osv. og tenkte at jeg selv skulle prøve det samme. Derfor lurte jeg på om noen av dere her inne kunne komme med forslag til hva jeg eventuellt kan kjøpe ?
Setter pris på alt av forslag

Mvh

Labtec
hva vil vennene dine ha?
Det må du vell nesten undersøke med venner og bekjente? Som Viva hintet til!
Mp3spillere,mobiler,klær og samle objekter( hvis noen av vennene dine samler på noe)
Trådstarter
Men vil gjerne ha mulighet for å selge til ukjente også, ellers ville jeg som du nevnte VivaLatrina spurt vennene mine
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Protip: Finn en selger som selger mye rart, unngå å kjøp for mye av en ting, men kjøp varierte ting som du VET vil selge. Om du kjøper fra samme selger så blir frakt billigere.
Forhør deg med "kjøperen" som nevnt over, få diskutert ut eventuelle priser. Selge kjeder kan være en buisness du kan tjene penger på, her i bygda var det ganske så populært med et type smykke, som ikke koster noe som helst på ebay, selg videre for 50 kr, 30 kr profitt.
Trådstarter
Ja, dette hørtes absolutt ikke dumt ut Fleff.
Men om jeg kjøper en god del forskjellige ting og selger på f.eks www.finn.no vil dette da være ulovlig på noen som helst måte?
Sitat av Labtec Vis innlegg
Ja, dette hørtes absolutt ikke dumt ut Fleff.
Men om jeg kjøper en god del forskjellige ting og selger på f.eks www.finn.no vil dette da være ulovlig på noen som helst måte?
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal det være ulovlig? Hvis du kjøper en tv, så kan du selge den videre. Selger har full rett til å selge en vare videre, så fremt at det ikke står noe imot dette i en undertegnet avtale(Som sjelden forekommer).
Sitat av Labtec Vis innlegg
Ja, dette hørtes absolutt ikke dumt ut Fleff.
Men om jeg kjøper en god del forskjellige ting og selger på f.eks www.finn.no vil dette da være ulovlig på noen som helst måte?
Vis hele sitatet...
det er jo ingen grunn til det, selger velger først hvor mye h*n vil selge for og deretter kan du velge hvor mye du vil selge for. ingen tvinger kjøper til å handle

Edit: for sent der ja
Sist endret av epledisco; 3. mai 2010 kl. 22:25.
Trådstarter
Ok. Men da fikk jeg hvertfall oppklart det
Bare og komme med flere forslag, freaks!
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Har selv erfart at diverse artige lightere fra dealextreme selger godt...
iPad er vel ikke en dum ting å begynne å hente inn. Var vel en del som tjente noen kroner på iPhone før dem hadde kommet til Norge.
Sitat av syre Vis innlegg
iPad er vel ikke en dum ting å begynne å hente inn. Var vel en del som tjente noen kroner på iPhone før dem hadde kommet til Norge.
Vis hele sitatet...
Det ville jeg aldri gjort. Bor selv i USA og tror ikke jeg skal ta med engang.. Bare se hvor mange på finn.no som selger. Er jo helt overopphetet hele greien.
Sitat av Matthiesen Vis innlegg
Det ville jeg aldri gjort. Bor selv i USA og tror ikke jeg skal ta med engang.. Bare se hvor mange på finn.no som selger. Er jo helt overopphetet hele greien.
Vis hele sitatet...
enig oppskrytt virksomhet.

men mine stikkord er : "alt som er ulovelig og ubrukelig selger som fitte:P"
Sitat av h33t Vis innlegg
enig oppskrytt virksomhet.

men mine stikkord er : "alt som er ulovelig og ubrukelig selger som fitte:P"
Vis hele sitatet...
Det var en setning, ikke sikkord.

Men tilbake til saken, jeg har selv erfart at en del billige krimskrams fra dealextreme som lasere, lommelykter og kondomer (vilt billig på dealextreme) kan selge godt med rette salgsmetoder.
Sist endret av staM; 3. mai 2010 kl. 23:52.
Sitat av Labtec Vis innlegg
Hei. Har oppdaget at en venn av meg gjør gode penger på og kjøpe ting fra Ebay ol. for så å selge de videre til venner osv. og tenkte at jeg selv skulle prøve det samme. Derfor lurte jeg på om noen av dere her inne kunne komme med forslag til hva jeg eventuellt kan kjøpe ?
Setter pris på alt av forslag

Mvh

Labtec
Vis hele sitatet...
Du sier en venn av deg gjør gode penger på dette.. Har du ikke peiling på hva han selger da..?
Sist endret av Don Veto; 4. mai 2010 kl. 00:01.
kjøp billig fra dx.com, selg dyrt i norge.

noen som husker linken til de klokkene en fyr solgte for nærmere 2000,- her og dx hadde samme driten for $30 eller hva det var?
Sitat av ErikH Vis innlegg
kjøp billig fra dx.com, selg dyrt i norge.

noen som husker linken til de klokkene en fyr solgte for nærmere 2000,- her og dx hadde samme driten for $30 eller hva det var?
Vis hele sitatet...
korrekt.

Og det fine med dx er at du kan annonsere produktet før du har solgt det.
du kan med andre ord rappe bildet fra dx sine sider av det du ønsker å selge, og bruke dette som bildet i annonsen til finn.no

når du får napp på annonsen, får du pengene fra kjøper først og bestiller varen fra dx med addressen til kjøper og betaling fra deg.

du har nå solgt en vare med fortjeneste uten å være i bestittelse av den overhodet!

du har bare tatt deg betalt for å bestille en vare for noen andre!
Sitat av Turbolego Vis innlegg
korrekt.

Og det fine med dx er at du kan annonsere produktet før du har solgt det.
du kan med andre ord rappe bildet fra dx sine sider av det du ønsker å selge, og bruke dette som bildet i annonsen til finn.no

når du får napp på annonsen, får du pengene fra kjøper først og bestiller varen fra dx med addressen til kjøper og betaling fra deg.

du har nå solgt en vare med fortjeneste uten å være i bestittelse av den overhodet!

du har bare tatt deg betalt for å bestille en vare for noen andre!
Vis hele sitatet...

"Yes, da har jeg fått pengene! Varene kommer på ditt nærmeste postkontor om ca. 6 måneder. Kos deg med lighterene dine!"

Om du absolutt skal bruke DX, så sørg for å bestille FØR handelen finner sted. ...Lenge før.
Sitat av Lille Nikotin Vis innlegg
"Yes, da har jeg fått pengene! Varene kommer på ditt nærmeste postkontor om ca. 6 måneder. Kos deg med lighterene dine!"

Om du absolutt skal bruke DX, så sørg for å bestille FØR handelen finner sted. ...Lenge før.
Vis hele sitatet...
du gir dem selvfølgelig tracking-nummeret fra dx, så veit de hvorfor det tar litt tid.
dessuten tar det bare mellom 1-2 uker de gangene jeg har bestilt.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
du gir dem selvfølgelig tracking-nummeret fra dx, så veit de hvorfor det tar litt tid.
dessuten tar det bare mellom 1-2 uker de gangene jeg har bestilt.
Vis hele sitatet...
Mine egne erfaringer med DX tilsier at jeg rekker å glemme hva jeg har bestilt, for ikke å nevne bestilt noe i det heletatt, før pakken kommer til Norge engang.

Blir positivt overrasket hver gang jeg plutselig får en hentelapp fra posten. Like spennende å se hva jeg bestilte for et halvt år siden hver gang!


EDIT: Jeg vet ikke med deg, men jeg ville nå følt meg helt forjævlig snytt og bedratt om jeg hadde kjøpt en vare av noen, og det eneste jeg får er et tracking-nummer fra Hong-Kong.
Sist endret av Lille Nikotin; 4. mai 2010 kl. 00:38.
Sitat av Lille Nikotin Vis innlegg
Mine egne erfaringer med DX tilsier at jeg rekker å glemme hva jeg har bestilt, for ikke å nevne bestilt noe i det heletatt, før pakken kommer til Norge engang.

Blir positivt overrasket hver gang jeg plutselig får en hentelapp fra posten. Like spennende å se hva jeg bestilte for et halvt år siden hver gang!
Vis hele sitatet...
ouch... alright, ser poenget ditt.
I så tilfelle burde man gå for litt dyrere ting, hvor man kan ta seg 100 kroner ekstra for EMS-frakta dx tilbyr for raskere levering.

Du kan for eksempel selge mobil-jammer eller ligndende, og bake inn de 100 kronene ekstra for raskere frakt i salgsprisen.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
ouch... alright, ser poenget ditt.
I så tilfelle burde man gå for litt dyrere ting, hvor man kan ta seg 100 kroner ekstra for EMS-frakta dx tilbyr for raskere levering.

Du kan for eksempel selge mobil-jammer eller ligndende, og bake inn de 100 kronene ekstra for raskere frakt i salgsprisen.
Vis hele sitatet...
Ser for meg at dette kanskje kan fungere. Hvis man går for litt dyrere varer, mener jeg.

Men du må ikke glemme at "Raskere levering", i forhold til det man vanligvis får, fort kan bety 4 måneder istedetfor 6 måneder. Hujja!
Jeg hopper hovedsaklig på gode tilbud

Komplett solgte et fullgodt tastatur&mus sett til 19 kr stykket om jeg ikke husket feil. Med frakt og oppkrav så ble det totalt rundt 400 kr for 10 tastatur.
Jeg selger nå tastaturene for 100 kr stk (De har en salgsverdi på rundt 300 kr i norge). Selv uten noen form for "reklamering" o.l, så har jeg solgt 4 stk uten problemer.. Med andre ord er jeg i pluss, og har fått en god del tastaturer til lek og morro til overs ^^,
Hadde jeg villa, kunne jeg lett ha tatt 200 kr for de på finn, og hatt mer fortjeneste, men i akkurat denne sammenhengen er ikke fortjeneste mitt mål, bare å dekke inn "tapte" utgifter :P


DX som nevnt er en meget fin måte å tjene penger på. Problemet er at det er alt ifra 2 uker til 6 mnd leveringstid, så kan være grett å ha varen selv før man selger den...
Sitat av syre Vis innlegg
iPad er vel ikke en dum ting å begynne å hente inn. Var vel en del som tjente noen kroner på iPhone før dem hadde kommet til Norge.
Vis hele sitatet...

Hørte og en greie på Radioen.
Om du kjøper en ipad fra usa og selger den videre på f.eks finn, så er du som selger faktisk pliktig til å stå for garanti \ reparasjon.

En ting til : Gjør man det "stort" , med dette kjøp\salg opplegget, er man da skattepliktig på fortjenesten ?
Jeg kjøper og selger Tysk WW2 Militaria, handler da ifra ebay og privatpersoner og jeg vil påstå at dette lønner seg. Solgte nettopp ei lue jeg betalte 1600,- for til en amerikaner for 60.000,000NOK
Her er et forslag til noe du kan selge.

Bluetooth USB-Adapter
Disse koster 1.93$ på DX, har sett akkurat den samme på Teknikkmagasinet til 150-200kr.

iPhone Silicon Case
Disse koster 1.88$ på DX, har sett akkurat den samme på Spaceworld til 200-300kr.
Sitat av Henrik-Vanger Vis innlegg
Jeg kjøper og selger Tysk WW2 Militaria, handler da ifra ebay og privatpersoner og jeg vil påstå at dette lønner seg. Solgte nettopp ei lue jeg betalte 1600,- for til en amerikaner for 60.000,000NOK
Vis hele sitatet...
60 mill eller 60 tusen?
Sitat av Frende Vis innlegg
Hørte og en greie på Radioen.
Om du kjøper en ipad fra usa og selger den videre på f.eks finn, så er du som selger faktisk pliktig til å stå for garanti \ reparasjon.

En ting til : Gjør man det "stort" , med dette kjøp\salg opplegget, er man da skattepliktig på fortjenesten ?
Vis hele sitatet...
Dette gjelder "bedrifter" - om du sier du har kjøpt en ekstra iPad da du var på ferie og vil selge den. Så kan ikke kjøper kreve 5års reklamasjon. Om du derimot har et AS/enkeltmannsforetak, og importere fra DX.com. Så står du ansvarlig for garanti/reklamasjonsrett.

Ja, man er skattepliktig. Man kan drive med det som hobby. Tror man kan tjene opptil 25 000,- på en hobby (usikker på dette) uten å måtte skatte for det.
Sitat av simen929 Vis innlegg
60 mill eller 60 tusen?
Vis hele sitatet...
Nei bare 60 tusen dessverre
Trådstarter
Sitat av Henrik-Vanger Vis innlegg
Jeg kjøper og selger Tysk WW2 Militaria, handler da ifra ebay og privatpersoner og jeg vil påstå at dette lønner seg. Solgte nettopp ei lue jeg betalte 1600,- for til en amerikaner for 60.000,000NOK
Vis hele sitatet...
60 000,- ? Si meg hvor jeg finner disse luene
Majestic 12
Tothep's Avatar
Jeg har tjent en del på å selge gamle radiorør.
300B rør har jeg tjent en god del på. Men du må kunne litt om slike ting får at du skal kunne tjene på det. Men er jeg litt heldig får jeg ofte 200% fortjeneste på et rør
Populære rør er
300b
211
12ax7

Send en pm hvis du vil vite mere.

http://cgi.ebay.com/Western-Electric...ht_1102wt_1165

Har noen ganger fått slike til en meget god pris. Så selger jeg dem på nytt
Sist endret av Tothep; 4. mai 2010 kl. 19:39.
Sitat av Frende Vis innlegg
Hørte og en greie på Radioen.
Om du kjøper en ipad fra usa og selger den videre på f.eks finn, så er du som selger faktisk pliktig til å stå for garanti \ reparasjon.

En ting til : Gjør man det "stort" , med dette kjøp\salg opplegget, er man da skattepliktig på fortjenesten ?
Vis hele sitatet...
Hvis du selger for mer enn 6000,-
Alt under det går som hobbyinntekt, som er skattefritt.
▼ ... flere år senere ... ▼
fake merke sko fra www.goonvip.com de fleste skoa koster rundt 60 dollar der å hvis du kjøper 6 ting blir det gratis frakt,kan legge til 5 par sokker feks til 4 dollar. ihvertfall nike air max 90, orginale koster ca 160 dollar + ca 50 dollar i frakt hvis man kjøper fra usa da på ebay som blir ca 1000 kr+hvis du er uheldig å tollen stopper det blir det ca 200 i fortolling.. orginale i butikk rettover veien til oslo city selger de air max 90 til 1400 kr.
hvis du søker på youtube etter fake,replicas eller conterfeit som er navn på fake sko og andre produkter å sånn ser du at det er nesten perfekte kopier, det eneste man kan se forskjellen på de orginale og fake er at de fake skoa kan du nesten bøye i halv mens orginale er mer stive, de fake har også bra kvalitet selv om de sikkert bruker andre materialer å gummi enn de orginale
Sist endret av morsom vampyr; 25. juli 2013 kl. 20:35.