Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  44 6594
Hola senores og senoritas

Lurte bare på en ting som kunne være morro å få svar på: Hvis dere har noe knark av et eller annet ymse slag liggende hjemme. Klarer dere da å la være å ta det hvis det er meninga at dere skal spare det til en annen anledning?

Hvis jeg har noe morrogreier liggende hjemme, så tenker jeg ofte på det, men klarer fint å la det ligge til en passende anledning. Hvordan er viljestyrken deres?
Nå må jeg innrømme at det er lenge siden jeg har kjøpt meg noen godsaker, da jeg mer eller mindre har sluttet å (ihvertfall) kjøpe det. Men når jeg hadde hjemme klarte jeg ikke å la det være, samme hva jeg egentlig ville.
Cannabis forsvinner hvis jeg har det. Alt annet kan fint vente til en fin anledning.
Har jeg cannabis, blir det som regel borte etter noen dager :P ellers klarer jeg spare andre drugs, ettersom det som regel krever en litt mer planlagt setting enn hverdagen
Kommer helt an på hva det er snakk om. Jo mer det frister når du slapper av hjemme, jo vanskeligere er det å la være. Speed og MDMA f.eks er ikke noe problem å spare til det passer seg, mens weed derimot alltid kan gjøre en slapp kveld litt slappere. Kokain og heroin derimot må ut av huset om jeg ikke skal ta det.
Som regel bare psykedeliske ting jeg har samlet på og det har vært liggende lenge. Mdma sparer jeg også på lenge. Har kunnet ligge langt over ett år.... Synes det er bare en glede og ha det. Kan samle på det som alt annet. Men nå har jeg inget lenger....
Speed er ikke noe problem å ha liggende til en passende anledning. Kola er det litt verre med.
ArbeidsledigProletar
Sitat av BirkirBjarnason Vis innlegg
Cannabis forsvinner hvis jeg har det. Alt annet kan fint vente til en fin anledning.
Vis hele sitatet...
This. titegn
En ting jeg glemte. Veldig ofte hvis jeg har vors hjemme hos meg og har noe pepper liggende som jeg egentlig ikke har tenkt til å bruke, så sørger kong alkohol for at det er godt oppe i nesa før vi er ute av døra og på vei til byen. Kong alkohol altså! hehe, den lureste luringen <3
Jeg bruker kun cannabis, og det kan gjerne ligge i flere måneder. Har hatt en femmer siden desember, har fortsatt 2-3g igjen av den. Trenger også uvanlig små doser også da.
Choose life...
Bardo's Avatar
Har gjennom tidene sittet på mye rart over lengre tid. Eneste som ble problematisk var MXE og opiater.
Som sagt, cannabis er sjeldten lenge i hus.
Jeg kan ikke si jeg er flink til å spare. Det hender jeg kjøper litt større mengder men det blir på mystisk vis borte. Tror noe av problemet mitt bunner ut i at det finnes så mange anledninger der det passer med noe ekstra stuff
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Sitat av Bardo Vis innlegg
Har gjennom tidene sittet på mye rart over lengre tid. Eneste som ble problematisk var MXE .
Vis hele sitatet...
kutta quoten litt. meen..

MXE var veldig lettfordøyelig her, fant ikke halveringstiden særlig effektiv heller.

Cannabis blir borte med jevnt tempo.
har hatt noe psykadelika, men det har jeg aldri fått den store interessen for.

Men MDMA, APB etc, det blir konsumnert rimelig kjapt når det er innomhus, dette pga at det er den buzzen jeg liker.

Har fortsatt en del DMT liggende, men den spanderer jeg bort til habile mennesker som kommer innom istedet
Jeg klarer absolutt ikke å ha rusgivende stoffer i huset, Når jeg finner joint fimper i askebegeret ute så røyker jeg dem samme hvor våte de er, derfor jeg har sluttet å sjekke askebegeret

Holder på å trene meg selv opp, derfor har jeg under 0,1g cannabis gjemt i en plastikk pose i en flaske i en boks oppe i ett høyt skap bak en bag med dårlige minner (Det har ligget der i 1 måned om 6 dager )

Jeg klarer derimot ikke å unngå å altid ha en pakke med RC innkommende i posten, selvom det aldri har kommet frem noe.. Også er jeg på polet hver fredag for å hente kjærligheten min (får kjærlighet for å vise legg)


Å kunne gjøre som TheGloryHole sier han gjør er mitt aller største ønske og mål i livet per dags dato, når jeg ser at 1 av 10 klarer det (utifra denne tråden) så tviler jeg litt på at det er mulig for tidligere rusmiddelavhengige, men jeg skal gjøre ett så godt forsøk som mulig, kanskje jeg kan lage en guide ut av det om noen måneder
Haha, satt her isted og hadde viet kvelden til å gjøre ferdig en innlevering, hadde øl i kjøleskapet. Gjorde en av fire oppgaver og var så fornøyd med meg selv at eg syntes eg fortjente en belønning...4 øl senere er fortsatt kun den ene oppgaven gjort. Har vanligvis ikke noe særlig probem med å ha alkohol liggende...da er det værre med ganja, wake and bake and bake and bake til det er tomt...heldigvis ikke problem nå lenger da den slags er lagt på hylla for en periode, men gi meg en femmer i sommerferien...da er det kun de 10min det tar og våkne jeg ikke er skev helt til det er tomt...ahh..the good life
Jepp, jeg har, og hadde klart å ha så og si alt av rusmidler (vel, greit. Ikke nikotin og koffein om man regner med dem) liggende uten å røre eller se på det, engang. Det har jeg bevist for meg selv mange ganger nå, og glad er jeg for det.

Et unntak er medikamenter som Seroquel og Benzodiazepiner da jeg gjerne har kraftige nedturer som får hjernen nærmest til å vrenge seg uten disse, og terapi (Kompleks PTSD). Har jeg det bra og er i en god periode bruker jeg bare Seroquel og Zoloft. Mye annet som hjelper mer enn medikamenter, som kun er et lite verktøy men ikke selve maskinen. Andre metoder som ikke går på slikt tar lenger tid men er uten tvil verdt det.
Klarer fint og la det ligge, ja. Men fristelsen er der selvsagt.
Jeg sliter med å ha det meste liggende.. Spesiellt runde av alle slag og cannabis. Resten klarer jeg å spare LITT ihvertfall
Kan lett ha en haug med cannabis hjemme uten å bruke det. Hvis jeg er opptatt eller må gjøre noe, ligger det ganske stille. Men hvis jeg har god tid og ingenting å gjøre, ruller jeg en jonas.

I de periodene jeg gjør mye lekser, røyker jeg mer. Ingenting er bedre enn å røyke sent på kvelden etter mange timer med studying

Har hatt noe i en skuff på rommet i 3-4 uker en gang uten stress.
Har vanligvis en 5-grams bag med marihuana i ca 4 uker. DVS. ca to kvelder med bruk i uken. Fristelsen er det såklart noen ganger på hverdager, men hver gang jeg skeier ut så får jeg så jævla dårlig samvittighet etter at jointen er ferdig røyket, noe som hindrer meg ifra å nyte rusen skikkelig. Jeg er også avhengig av seriøse mengder usunne matvarer når jeg røyker, dvs. at om jeg hadde begynt å missbruke cannabis så ville jeg gått opp seriøst mange kilo.
Røyker bare cannabis og klarer fint og bare ha det uten å røyke det, jeg røyker jo bare noen helger hver måned så.
Intet problem
Ja, det er ikke noe problem i det hele tatt. Har for eksempel fortsatt et par lapper igjen av no LSD jeg kjøpte for omlag 3 år siden. Tar kun psykedelia ved helt spesielle anledninger, og party dop har jeg vokst i fra for lenge siden. Det er ikke noe gøy lengere.

Men cannabis er det verre med. Det går opp i røyk med en gang. Jeg røyker hver dag til det er tomt. Ser på meg selv som nogenlunde avhengig. Ikke det at jeg merker noen negative effekter når jeg ikke røyker, men viljestyrken er ikke stor nok til å være edru hvis jeg har det liggende.
Nei, ingen problemer.
Viss jeg har hasj/weed i hus,så blir det ofte røyking fra morran til kveld,til det er tomt.Opiater å benzoer forsvinner også ganske fort.
Psykadelika og stimulanter som mdma/methylone/kokain klarer jeg helt fint å spare.
Før kunne jeg ikke ha noe liggende i det hele tatt.
Men nå om dagen er det vel røykingsen som går fortest/lettest. Men nå kan jeg hvertfall ha en femmer LITT lenger enn før :P

Oxycontin kan jeg ha problemer med å la ligge, men kan klare om jeg virklig prøver..
Alkohol kan jeg ikke spare på (men det går jo heller ikke under knark da) hehe..
Sist endret av KjellFresh; 19. februar 2013 kl. 03:05. Grunn: FoRdIjEgSkRiVeRsÅjÆvLaMyEfEiL
Sitat av Dr. Robert Vis innlegg
Ja, det er ikke noe problem i det hele tatt. Har for eksempel fortsatt et par lapper igjen av no LSD jeg kjøpte for omlag 3 år siden. Tar kun psykedelia ved helt spesielle anledninger, og party dop har jeg vokst i fra for lenge siden. Det er ikke noe gøy lengere.

Men cannabis er det verre med. Det går opp i røyk med en gang. Jeg røyker hver dag til det er tomt. Ser på meg selv som nogenlunde avhengig. Ikke det at jeg merker noen negative effekter når jeg ikke røyker, men viljestyrken er ikke stor nok til å være edru hvis jeg har det liggende.
Vis hele sitatet...
akkurat samme her om cannabis.. løsningen min er enkelt å la være å ha ligende, så får man heller stresse litt ekstra i helga med handling, en annen ting er at det er lite gunstig for lommeboka å være stein hele uka
Jeg klarer ikke å ha det liggende, det blir røyket opp på 1-2 dager (spørrs hvor mye det er snakk om).
Blir hvertfall borte kjapt. Så i ukedagene har jeg som regel ingenting, har fått litt bedre viljestyrke til å gå uten med tanke på hvor mye cash man har bruk på 6 år med røyking, og ikke minst munch og andre ting Så prøver å ikke ha noe liggende, for da ender det i sofaen og gameing istedenfor lekser og andre ting.
Lar aldri rus komme i veien for andre gjøremål, så dersom jeg har ting å gjøre, blir det liggende. Har jeg ingenting å gjøre etter jobb en hel uke, hender det at jeg røyker hver kveld hele uka. Amfetamin, psykedelika og annet kan godt ligge i mange måneder, til anledningen byr seg.
Røyker et par ganger om dagen i små doser, og noen dager pause, men siden jeg kjøper en oz hver gang har jeg en stund og klarer fint å disponere.
Jeg klarer ikke ha weed liggende hjemme uten å røyke litt stortsett hver dag! Men det skal jeg bli flinkere på
Når det gjelder MDMA så er det et stort jævla problem! haha, jeg dropper gjerne gjøremål for litt MDMA!

Derfor er jeg så flink at jeg kjøper 2 ganger i året max, og ikke mere en det Mdma skal være en belønning syns jeg! og ikke missbrukes fy faen for et stoff
Har aldri hatt noe problem med å la ting ligge. Psykoaktive stoffer handler for meg like mye om samlingen som ruseffekten. Har egne oppbevaringsbokser til det som skal samles på og det som skal konsumeres. Det må innrømmes at jeg ved anledninger har konsumert noe av samlingsmaterialet, men det fylles opp igjen så fort jeg har anledning. Samler også hovedsakelig på naturlige psykoaktive stoffer som er en litt større prosess å tilberede og sette av tid til. Har svært liten interesse for raffinerte stimulanter og opiater med stort avhengighetspotensiale, men har hatt methiopropamine og laudanum liggende i over et år nå, uten noen stor trang til å innta utenom planlagt bruk.

Cannabis er vel egenltig det eneste unntaket. Her har samlingsboksene en stygg tendens til å bli forbruksbokser alt for fort og jeg har egentlig bare tatt ut cannabis fra samlingen min frem til jeg har muligheten til å være selvforsynt igjen. Men jeg har hatt en måneds toleransepause nå hvor jeg har hatt litt liggende uten noe nevnverdig problem så det er tydeligvis mulig med nok viljestyrke :P
Veldig lett for å ta seg en fyrings når en har noe liggende, men klarer også fint og la det ligge. Er bare det å motstå fristelsen, men når det passer seg godt og jeg har noe liggende fyrer jeg nesten garantert opp.
Sitat av Dos Equis Vis innlegg
Veldig lett for å ta seg en fyrings når en har noe liggende, men klarer også fint og la det ligge. Er bare det å motstå fristelsen, men når det passer seg godt og jeg har noe liggende fyrer jeg nesten garantert opp.
Vis hele sitatet...
Flere selvmotsigelser i én og samme post er det lenge siden jeg har sett.
Med mindre jeg har en god grunn til å la godsakene ligge så blir det borte.
Om jeg hadde klart å vente med å ta noe hadde jo kommet helt an på hvilke stoffer det er og om det er noe jeg kunne fikset "lett" igjen.

Men her har nok alle sammen forskjellige synspunkter, noen ville hatt det der for å bevise til deg selv
at du har det du ikke trenger om noe skulle skje (en betryggelse?). Mens andre ville nok ikke hatt det i nærheten pga. trang til å ta det.
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Flere selvmotsigelser i én og samme post er det lenge siden jeg har sett.
Vis hele sitatet...
Vel, for meg er det slik at det ikke er så ofte det virkelig passer godt å fyre opp uten å kunne bli avbrutt, men de gangene det skjer er det nesten garantert at jeg fyrer, samme når på dagen og hvilken dag i uka. Utenom det så kan det fortsatt være lett og fyre litt men klarer å la det ligge, fyrer ikke konstant hver dag. Burde begynne å lese igjenom hva jeg skriver ser det ut til.
ArbeidsledigProletar
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Flere selvmotsigelser i én og samme post er det lenge siden jeg har sett.
Vis hele sitatet...
Han er littusikker på om han klarer å motstå fristelsen. Så kom han på at han har gjort det, men så kom han på alle gangene han faktisk har røyka etter å ha tenkt at han egentlig ikke skulle det osv.
▼ ... over en uke senere ... ▼
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
går egnetlig veldig fint. weed går ut, men ting som syre osv kan jeg ha liggende. sitter på ett halvt gram kola jeg skal spare til anledningen byr seg
Kan ha en bag med marihuana liggende i minst en måned. Fyrer aldri alene, bare med godt selskap ila kompisser!
Greier ha cannabis liggende visst jeg har et opphold/pause. Har greid å ha liggende 4g i et halvt år ute å røre Men visst jeg er i en røykefase. Holder jeg nesten aldri mål, røyker somregel mer en den originale planen. Men er klar over dette selv. Derfor handler jeg aldri over 5g. kjører 7mil for å handle så dermed blir ikke noe jeg gidder ordne så fort jeg blir tom. hadde egentlig ikke trengt kjøre mer en 3 km. Men Arendal har som regel alltid skikkelig saker
Hasj kan jeg ha lignende i uker/flere mnd. Men piller er nesten umulig til trass for min ustabile psyke, så er et godt å roe seg ned samt er funksjonell i dagliglivet.
Weed er vanskelig å spare på, lett å ta noe på kvelden sammen med noe godt å spise/drikke pluss film/serie/musikk. Litt lettere å spare på hasj, da det krever litt mer å innta. Selvsagt mulig å spare om jeg føler jeg må.
Har de siste månedene venta mellom 2-3 uker mellom hver gang jeg tar meg en J med weed.
Jeg har til nå trodd at dette var et resultat av god selvkontroll, men innser nå at det bare var et følge av dårlig økonomi.
Kjøpte meg en 2'er på lørdag, og har tatt meg en nattings hver dag siden da, til tross for skole.
Ikke at det er så ille som det kan høres ut som, da jeg bare mekker 0.2 g i hver J, men selvkontrollen jeg trodde jeg hadde; den finnes ikke!
Fristelsen for å rulle en blir for stor for meg, men går derimot ikke i veien for andre gjøremål. Har jeg en prøve jeg må øve til, så øver jeg til den.
Det er først når alt er ferdig og klart jeg har samvittighet nok til å mekke en.

Skal bare legge til at 0.2g gjør meg "jolly", ikke stoned. Derfor blir jeg ikke noe særlig groggy eller slapp dagen etter som jeg ofte opplever dersom det var snakk om større mengder.

edit: dersom det er snakk om *
Sist endret av Knäppgök; 5. mars 2013 kl. 22:19.
Sitat av Snilepisk Vis innlegg
Weed er vanskelig å spare på, lett å ta noe på kvelden sammen med noe godt å spise/drikke pluss film/serie/musikk. Litt lettere å spare på hasj, da det krever litt mer å innta. Selvsagt mulig å spare om jeg føler jeg må.
Vis hele sitatet...
Jeg føler faktisk det er enklere med hasj enn weed. Nå røyker jeg alltid rent uten tobakk og som regel i en pipe eller liten akrylbong, men har funnet det at hasjen kan røykes i utrolig små biter. 1g kan fint fyres vekk på en dag, men det kan også holde nesten en uke med fyrings 1-3 ganger om dagen. Weed derimot, det klarer jeg sjeldent å holde på i mange dager i strekk. Det beste er når jeg har begge deler og kan sprinkle med litt grønt i bunn, så de små brune klumpene i tillegg til et nytt lag med grønne herligheter. Sandwich kaller vi det, mmmm nam. (Edit: Leste posten din om igjen nå og ser jeg misforstod. Vi mener det samme)

On topic: Ja, kan fint ha det liggende en stund, spesielt i hverdager. Når helgen kommer derimot er det vanskeligere å motstå fristelsen med mindre jeg holder meg i mye aktivitet. Om det blir en rolig helg uten særlig mange planer så klarer jeg alltid å rasjonalisere for meg selv at det å ta litt ikke er noe problem. Og det er som regel ikke det heller. Så lenge man har styringa så er det meste greit etter min mening.
Sist endret av Daybreak; 5. mars 2013 kl. 22:51.