Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 595
Hei. Sitter på UIT sitt studentnett (Eneste kablede nettet jeg får testet de neste 30 dagene) Og det har seg slik at pcen plutselig mister IPV6 connection, og ikke alltid IPV4. Men det fører ihvertfall til at jeg ikke kan browse i feks Chrome.

Det eneste jeg har funnet som løser problemet er å restarte pcen.

Noen som har vært borti dette? /Windows 7.
Uhm? Har du en av dem skal det virke, men hyblene på prestvannet kjører iallefall ikke IPV6.. såvidt jeg vet har ikke noen av de andre studenthyblene det heller. Regner virkelig med det er IPv4 du bruker hele tida.

Uansett, PEAP-autentiserings-serveren her er notorisk ustabil.. regner med det er det som er problemet ditt. Sett på fast-reconnect og alt det andre som står i guiden for å koble seg til, og be til gudene om at det skal funke. Det er ikke mye annet du kan gjøre.

.. utover å bytte operativsystem. Booter jeg opp i windows opplever jeg stadig at jeg mister forbindelsen, imens Linux mint holder den rimelig stabil. Blei faktisk så lei problemene at jeg autentiserer med linux-maskinen, og kobler meg deretter til trådløst med windows-maskinen (bare skru av DHCP / NAT hvis du skal bruke trådløst og ikke vil bryte it-reglementet).

Forøvrig, det du opplever når du mister forbindelse er at når autentistering din går ut (hvert 20.minutt c.a.) så må den re-autentisere.. noe som feiler rimelig ofte. Får den ikke til det mister du muligheten til å sette opp nye forbindelser, men alle tcp-forbindelser som allerede er oppe (skype, dataspill, etc) og ikke lukkes for lov til å leve.
Sist endret av DumDiDum; 12. november 2012 kl. 22:24.
Mannen i gata.
SkyMarshal's Avatar
Trådstarter
Bor faktisk på Prestvannet. Ser du har helt rett, det går på IPV4, vet ikke helt hva jeg tullet med når jeg skrev IPV6. Merker at Stars og slikt virker, så du har helt rett. Har bare en maskin her oppe, så jeg må belage meg på å restarte maskinen ca en gang i timen resten av tiden min her oppe?
Choose life...
Bardo's Avatar
Har du tilgang til skype osv når dette skjer? Jeg hadde problemer med dette selv, løste det med å disable og enable enheten.
Mannen i gata.
SkyMarshal's Avatar
Trådstarter
Disabling av enheten fungerer ikke. Må restarte maskinen.
Samme som jeg opplevde. Har fucka mye rundt med det lille av settings som er på PEAP, og jeg fikk det absolutt aldri stabilt stabilt under Windows 7 heller. Verken å disable enhet, starte/stoppe wired services, plugge kabel inn/ut funket når det slo seg vrangt. Særlig søndag var det håpløst på.

Om du ikke har gjort, gå inn på adapter settings (hvor du skrudde på PEAP), gå på"addionals settings", huk av "specify authentication mode", velg "user credentials" og replace credentials.. skriv inn og passordet ditt. Det gjorde det mer stabilt hos meg, men fortsatt ikke godt nok. Hele greia er drit sær.

Skal du bo her oppe noe særlig lenge hadde jeg virkelig vurdert å kjøpt inn en trådløsruter og driitbillig laptop (som denne) for å få stabil autentisering og trådløs.

Hvis du bor i nærheten nok av meg til å se trådløsnettverket mitt (dumdidumdi) så er passordet dumdidumdidumdidumdi forresten
Mannen i gata.
SkyMarshal's Avatar
Trådstarter
Takk for tipset Dumdidum. Ser ikke nettverket ditt beklageligvis =/ Men jeg loffer med meg en laptop når jeg drar hjem på ferie. Så sender jeg de en PM angående oppsettet