Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 845
Juli forrige år begynte jeg å ta benzodiazepin preparatet Rivotril.
Først tok jeg det hver helg for å ruse meg, men senere utviklet det seg til at jeg tok det mot angst flere ganger i uka.
Etterhvert ble jeg avhengig av medikamentet, og etter ca. 1 halvt år så fikk jeg ingen virkning av medikamentet lenger uansett hvor stor dose jeg tok, og tok det til slutt bare annenhver dag for å unngå abstinenser.

Så skulle jeg en tur til Lillestrøm, var tom for Rivotril og hadde ingen med meg, og da fikk jeg virkelig kjenne abstinensene, og når jeg var kommet hjem havna jeg på sykehus av nettopp grunn abstinensene.
Etter 1-2 uker hadde jeg ikke lenger abstinenser, men en ting som har skjedd etter at jeg har blitt rusfri fra benzodiazepiner er LATSKAP.

Før jeg begynte og når jeg gikk på benzodiazepiner barberte jeg meg f.eks hver dag, nå gidder jeg kanskje ikke å barbere meg oftere enn 1-2 ganger hva 2.uke og det kan gå flere uker før jeg dusjer mens jeg før pleide å dusje minst 2 ganger i uka.

Jeg er ganske sikker på at dette skyldes det at jeg ikke lenger går på benzodiazepiner.

Så det jeg lurer på er om det er flere av dere freaks som har merket denne "latskapen" etter å ha sluttet med benzodiazepiner og om det til slutt gikk over.
Setter også stor pris på tips til andre medikamenter eller rusmidler som enten kan dempe eller fjerne denne latskapen.
Benzodiazepiner er iallefall ikke noe jeg skal tilbake på.
Sist endret av Addiction; 21. august 2012 kl. 21:33.
Kan denne latskapen du beskriver være symptomer på noe annet? Depresjon kan feks utarte seg slik for en del mennesker. Det er heller ikke uvanlig at mennesker med ubehandlet depresjon tyr til rusmidler som et ledd i egenmedisinering eller for å unngå å kjenne på ubehaget av den underliggende depresjonen. Noe å tenke gjennom kanskje, eller ta en prat med fastlegen.
Trådstarter
22 4
Sitat av ompapa Vis innlegg
Kan denne latskapen du beskriver være symptomer på noe annet? Depresjon kan feks utarte seg slik for en del mennesker. Det er heller ikke uvanlig at mennesker med ubehandlet depresjon tyr til rusmidler som et ledd i egenmedisinering eller for å unngå å kjenne på ubehaget av den underliggende depresjonen. Noe å tenke gjennom kanskje, eller ta en prat med fastlegen.
Vis hele sitatet...
Nei, depresjon er jeg ganske sikker på at det ikke er.
Har gått på 2 forskjellige SSRI'er, men aldri på grunn av depresjon.
Og om jeg hadde hatt depresjon så hadde ikke benzodiazepiner vært det jeg hadde brukt.
Sikkert lurt å snakke med legen om det uansett, hva vet vel vi freaks om slikt egentlig?
Vi er jo bare vanlige folk.
så og ikke barbere seg er ett tegn på latskap?
da er jeg fan så latgitt

ta en tur til legen og ta blodprøver for alt mulig, og si du føler deg lat i kroppen

evt kanskje bare hodet lurer deg til og skyle på att du har jo slutta med banzo så da kan du være litt lat for du har jo slutta på benzo
Trådstarter
22 4
Sitat av tribalgoth Vis innlegg
så og ikke barbere seg er ett tegn på latskap?
Vis hele sitatet...
Det er bare en av eksmplene

Sitat av ompapa Vis innlegg
Sikkert lurt å snakke med legen om det uansett, hva vet vel vi freaks om slikt egentlig?
Vi er jo bare vanlige folk.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg burde nok det.
Vel, jeg bare lurte på om flere av dere freaks hadde merket det samme etter å ha sluttet med benzo
Sist endret av Addiction; 21. august 2012 kl. 22:53.
Regner med at du er klar over at en depressiv lidelse ene og alene kan skyldes langvarig bruk av rusmidler eller abstinens fra visse sedative legemidler (slik som benzodiazepiner)? Om du hadde det fra før eller ei spiller liten rolle.
Her er en tråd om symptomer på benzodiazepin abstinsenser. http://freak.no/forum/showthread.php?t=220372.
Sitat av tribalgoth Vis innlegg
så og ikke barbere seg er ett tegn på latskap?
da er jeg fan så latgitt

ta en tur til legen og ta blodprøver for alt mulig, og si du føler deg lat i kroppen

evt kanskje bare hodet lurer deg til og skyle på att du har jo slutta med banzo så da kan du være litt lat for du har jo slutta på benzo
Vis hele sitatet...

Kanskje ikke isolert sett men sammen med dårlige rutiner på kroppsvask så er det langt unna det som er vanlig vil jeg nå si. De fleste av oss dusjer vel 1 gang om dagen og oftere om vi trener eller har masse sex. Når det nå kan gå flere uker mellom hver gang ts tar seg en dusj så vil jeg si han er langt unna det som er vanlig i forhold til omgang med såpe og vann.

Er jo mye lurere å snakke med en fagmann om dette for å evt. få satt i gang behandling for tror det må være ille å ha det slik ts beskriver.