Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1607
Hei jeg kan først starte med å snakke litt om hvilken type jobb jeg søker etter og hvorfor. Det har seg slik at jeg er nå ferdig med 3D game Design her i norge, å venter på at bachelor graden kommer hit til norge. Jeg har søkt på Gamestop,Game osv her i kristiansand i mellomtiden for å opprettholde interessen for Game design. så da lurer jeg på er det mer attraktivt for folk å ha folk som bare står å suller bak kassa å ikke brenner for produktet de selger? jeg bare lurer?.. etter å ha vært innom disse butikkene kan jeg ikke se noen glød for produktene de selger i det heletatt. å det gjør meg litt irritert egentlig at en person som går utdanning for produktet de selger der ikke skal få noe oppmerksomhet i det heletatt?

Så mitt spørsmål til dere er, hva bør jeg gjøre? skal jeg bare fortsette å sende inn søknader, møte opp å vise at jeg virkelig har lyst på denne jobben? jeg ser ikke helt hvordan jeg skal få til det her å derfor søker jeg svar ifra dere.

Jeg tenkte som så at jeg kunne alltids søkt meg jobb hos ekspert/elkjøp osv. men jeg føler jeg kan ikke selge produktet like bra om jeg selv ikke har interessen for det.

hva mener dere jeg burde gjøre?
3D Game Design, en utdannelse du har tatt i Norge, som du venter på at papirene skal dukke opp i Norge, gir deg kompetansen til å selge spill over disk? Jeg forstår ikke spørsmålet ditt. Er du irritert over de som er ansatt, og hvordan de behandler en med utdanning innen emnet, eller hvordan arbeidsgivere behandler deg som er bedre rustet til jobben enn de som står der i dag?
Du forstår ikke spørsmålet, mulig dårlig formulert. men jeg vil jobbe i en butikk som selger spill frem til at jeg kan jobbe videre på min bachelor grad. jeg mener det burde være mer intresse av å ansette en kanditat som har gått skole for produktet de selger.

å nei snakker ikke om noen kompetanse for å selge spill over disk, jeg tenker mer på at selgeren er mer lidenskaplig når det kommer til produktet man selger.
hva med og søke på jobb som 3d game designer?

jobbe på gamestop = mcdonalds for spill salg, ikke mange som gløder for hamburger og fries salg på mækkern heller

skaff deg en jobb du har utdanna deg til evt begynn på en master så slipper du jobbinga litt til, og har lengre tid på deg mtp skaffe jobb innen det du vil.

du har jo ikke gått på skole for og selge spill du har gått på skole for og lage spill go go lag ett nytt spell som er brukandes ikke sånn industri søppel som det meste er omdagen.
Sist endret av tribalgoth; 21. juni 2012 kl. 08:56.
Sitat av tribalgoth Vis innlegg
hva med og søke på jobb som 3d game designer?

jobbe på gamestop = mcdonalds for spill salg, ikke mange som gløder for hamburger og fries salg på mækkern heller

skaff deg en jobb du har utdanna deg til evt begynn på en master så slipper du jobbinga litt til, og har lengre tid på deg mtp skaffe jobb innen det du vil.

du har jo ikke gått på skole for og selge spill du har gått på skole for og lage spill go go lag ett nytt spell som er brukandes ikke sånn industri søppel som det meste er omdagen.
Vis hele sitatet...
heh, det er veldig sant, men det har seg slik at de fleste firma krever at du har noen for for erfaring " i bransjen" ifra før. så det er ikke helt greit å vite hvor man skal starte.

Derfor tenkte jeg en jobb på gamestop frem til jeg ble ferdig med studiene.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Kan det være du har gitt inntrykk av at du skal videre så fort som mulig? For noen kan det være mer attraktivt med en som "står å suller bak kassa" år etter år fremfor en som slutter etter noen måneder.
Sitat av tribalgoth Vis innlegg
ikke mange som gløder for hamburger og fries salg på mækkern heller
Vis hele sitatet...
Den var ny for meg i hvertfall!

Jeg ville ikke fokusert så mye på å få jobb som er relatert til studiene dine med mindre den faktisk er ganske relatert. Prøv heller å få sommerjobb som "hva-som-helst" hos en evt fremtidig arbeidsgiver
Sitat av luni Vis innlegg
Kan det være du har gitt inntrykk av at du skal videre så fort som mulig? For noen kan det være mer attraktivt med en som "står å suller bak kassa" år etter år fremfor en som slutter etter noen måneder.
Vis hele sitatet...
Du kan ha et godt poeng der. Men i dette tilfellet er det snakk om 2år jeg skal ha noe å gjøre frem til videre utdanning kommer hit til norge.
Sitat av wanna-b Vis innlegg
Den var ny for meg i hvertfall!

Jeg ville ikke fokusert så mye på å få jobb som er relatert til studiene dine med mindre den faktisk er ganske relatert. Prøv heller å få sommerjobb som "hva-som-helst" hos en evt fremtidig arbeidsgiver
Vis hele sitatet...

skulle ikke stå salg der
Neutral Good
Mith's Avatar
Å søke jobb på gamestop og tro man får noe ut av utdannelsen sin innen spilldesign er som å søke jobb som avisbud og tro man får brukt for journalistutdannelse.
Sist endret av Mith; 21. juni 2012 kl. 09:37.
Føler bare veldig mange missforstår hva jeg prøver å si her. jeg ønsker å jobbe på gamestop frem til bachelor utdanningen kommer hit til lands for å opprettholde interessen min for 3D-design. thats it. hva er det dere ikke forstår med det ? -__-
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Sitat av Cozativity Vis innlegg
Føler bare veldig mange missforstår hva jeg prøver å si her. jeg ønsker å jobbe på gamestop frem til bachelor utdanningen kommer hit til lands for å opprettholde interessen min for 3D-design. thats it. hva er det dere ikke forstår med det ? -__-
Vis hele sitatet...
At du lurte på hvorfor de ansatt folk uten utdanning isteden for deg
Sist endret av 8bit; 21. juni 2012 kl. 09:44. Grunn: en liten skriveleif
Jeg forstår det helt greit, om du klarer å få den brennende interessen din fram på et arbeidsintervju så er det nå rart om du ikke legges høyt opp i bunken. Ville anbefalt at du enten alene eller sammen med noen andre forsøker å utvikle et spill på hobbybasis. Trenger ikke være Half Life 3, men ett eller anna der du får vist frem litt av hva DU kan. Svært kjekt å ha med når du skal søke på skikkelig spill-jobb senere.

Gjelder forsåvidt alle som er interesserte i utvikling/programmering ellers og. Lag noe, ett eller anna.
Neutral Good
Mith's Avatar
Sitat av Cozativity Vis innlegg
Føler bare veldig mange missforstår hva jeg prøver å si her. jeg ønsker å jobbe på gamestop frem til bachelor utdanningen kommer hit til lands for å opprettholde interessen min for 3D-design. thats it. hva er det dere ikke forstår med det ? -__-
Vis hele sitatet...
Jeg forstår det, men hvordan ser du for deg at det å stå i kassa på gamestop og selge sims til mødre skal kunne gi deg noe i forhold til videre utdannelse? Hvem tror du egentlig kjøper spill på gamestop?
Av erfaring så går dagene stort sett ut på å ta inn DVDer/spill fra narkomane, hjelpe mødre med å kjøpe spill til sine små og passe på at kidsa ikke roter/ødelegger. I tillegg så synger hele bransjen om fysiske spill i butikk på siste verset, så du er tvunget til å pushe de meste populære spillene til alle, siden det stort sett er det de tar inn på lager og faktisk tjener penger på.
Du like gjerne sitte i kassa på rema 1000.
Sist endret av Mith; 21. juni 2012 kl. 09:50.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Hva med å ta den utdannelsen i utlandet da?
Sitat av Cozativity Vis innlegg
Føler bare veldig mange missforstår hva jeg prøver å si her. jeg ønsker å jobbe på gamestop frem til bachelor utdanningen kommer hit til lands for å opprettholde interessen min for 3D-design. thats it. hva er det dere ikke forstår med det ? -__-
Vis hele sitatet...
hva kan du opprettholde ved din 3d design interesse på gamestop? ok du selger 3dimensjonelle ting aka spill bokser, men thats it. folk skal ha en ting og de veit som regel hva de vil ha, ikke interesert i og høre på hvor mange polygoner etc spillet bruker til en hver tid osvosv. som sagt skal folk ha burger på mcdonalds så skal de ha burger, ikke historien til kua som blei slakta for så og miste huden for og bli prossesert til kjøtt som de...osvosv

jobb er jobb,
hadde jeg ikke hatt fast jobb ville jeg hørt med kommuna om noe slikt :P http://tb.no/nyheter/han-har-norges-...jobb-1.7408255
nabo kommuna mi detta skjer i

men lykke til med jobbsøking, kanskje søke sommerjobb på ett animasjons studio elns? trenger ikke bachelor for og ha sommer jobb vil jeg tro
Sitat av Stickyshift Vis innlegg
Hva med å ta den utdannelsen i utlandet da?
Vis hele sitatet...
Det har vært et diskusjons tema her i huset. Men siden jeg har samboer som offret alt å flyttet etter meg for at jeg skulle få følge drømmen min. så vil jeg ikke være drittsekk å bare reise. Å etter som at samme utdanningen kommer hit til norge om eksakt 2år så venter jeg heller.

Sitat av tribalgoth Vis innlegg
hva kan du opprettholde ved din 3d design interesse på gamestop? ok du selger 3dimensjonelle ting aka spill bokser, men thats it. folk skal ha en ting og de veit som regel hva de vil ha, ikke interesert i og høre på hvor mange polygoner etc spillet bruker til en hver tid osvosv. som sagt skal folk ha burger på mcdonalds så skal de ha burger, ikke historien til kua som blei slakta for så og miste huden for og bli prossesert til kjøtt som de...osvosv

jobb er jobb,
hadde jeg ikke hatt fast jobb ville jeg hørt med kommuna om noe slikt :P http://tb.no/nyheter/han-har-norges-...jobb-1.7408255
nabo kommuna mi detta skjer i

men lykke til med jobbsøking, kanskje søke sommerjobb på ett animasjons studio elns? trenger ikke bachelor for og ha sommer jobb vil jeg tro
Vis hele sitatet...
heh, grunnen for at jeg kunne tenkt meg å jobbe på gamestop er at jeg får en bedre forståelse for hva som selger og ikke. å jeg får fulgt med markede mye bedre på denne måten en å sitte i kassa på rimi Men helt klart jeg burde se om det fantes noen sommerjobb i noen av de små spill firmaene som er her i norge.

I will be a Old man before figure out wtf im gonna do
QQ ^^
http://i.imgur.com/02XSXl.png
det som selger av spill er det nyeste, for det er det som butikkene tar inn...

lykke til på ferden, ser jo ut til att du har modelering i hånda så kjør på

kanskje dissa trenger deg?
http://freak.no/forum/showthread.php?t=223553
Sitat av tribalgoth Vis innlegg
det som selger av spill er det nyeste, for det er det som butikkene tar inn...

lykke til på ferden, ser jo ut til att du har modelering i hånda så kjør på

kanskje dissa trenger deg?
http://freak.no/forum/showthread.php?t=223553
Vis hele sitatet...
Takker, ja kanskje det ja vi får se.. var jo også forslag her å starte noe eget. Jeg har allerede Gamedokument for et spill jeg lenge har hatt lyst til å produsere. skal bare få ned alle detaljer, så kanskje jeg kan kjøre litt i samme stilen her på freak. Ser ut til at de fleste gjerne hjelper til. alt jeg trenger å si er vel se på minecraft. Jeg spilte det før det gikk mainstream, sykt egentlig.. at noe så enkelt ble så stort :P
Som du sier selv, prøv å få en jobb innen for et av firmaene i Norge som driver med slikt, spør etter en trainee stilling, eller en liten stilling/prøve stilling hvor du kan få vist hva du kan osv!

Ha en blogg/nettsted hvor du kan jobbe deg opp noen "mål" innenfor fagområdet ditt, 1 oppgave i uken f.eks, til slutt sitter du igjen med 104 forskjellige ting som du har produsert. (SHOWREEEEL!!!11oneone)

Lag gjerne en tråd på freakforum også, jeg vil gjerne følge deg i din fremtid!
Hva slags utdannelse er det du har tatt nå egentlig? Hvor mange år? Hva har du lært?
Å jobbe på en spillbutikk mens du venter på at den bachelor graden du har lyst til å ta dukker opp i norge høres ut som en særdeles dårlig plan.

Jeg anbefaler enten å se om du finner en annen utdannelse i Norge som inneholder de samme elementene, eller forsøker å finne deg en relevant jobb.