Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 3450
Opium er et veldig uvanlig rusmiddel i vesten i dag. Egentlig ganske synd at Heroin og andre Opiater har tatt over. Noen her inne som har noen erfaringer med denne pene blomsten?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Infire0101 Vis innlegg
Opium er et veldig uvanlig rusmiddel i vesten i dag. Egentlig ganske synd at Heroin og andre Opiater har tatt over. Noen her inne som har noen erfaringer med denne pene blomsten?
Vis hele sitatet...
Jeg kjenner mennesker som har røykt opium i india. Denne personen sier det er absolutt fantastisk, men ikke så mye annerledes enn små doser heroin.
Det omdannes til morfin i kroppen uansett. Heroin har selvsagt andre kjemikalier i seg, men rusen er vanskelig å skille på noe bevisst nivå.
Opium

Hvor mange ganger har jeg falt for denne nydelige blomsten. Farlige greier, men funker ikke å røyke det på samme måte som Cannabis. Rusen er veldig deilig og det føles som om du flyer gjennom drømmene dine. Du kan røyke det hele dag (Dog med lite doser) og føle at dagen går bort på et blunk.

Tilgjengelighet: Hvis du ikke har venner som er veldig gamle og stammer fra midt-østen, så er det vanskelig å få tak i det. Er visst populær blant eldre ikke-vestlige innvandrer, men du kan dyrke det.
Kan vel såvidt jeg vet dyrkes i norsk klima ja, men du må nok dyrke endel for at resultatet skal bli noe særlig.

Det råe plantematerialet må vel også bearbeides på ett vis før det er røykbart også.
Opium ble brukt i Supernatural
Var første gang jeg hørte ordet "opium" frem til jeg leste denne tråden, faktisk
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Kan vel såvidt jeg vet dyrkes i norsk klima ja, men du må nok dyrke endel for at resultatet skal bli noe særlig.

Det råe plantematerialet må vel også bearbeides på ett vis før det er røykbart også.
Vis hele sitatet...
Opiumsvalmuer er enkle blomster å dyrke. Men, man trenger et par for å få en tilfredsstillende mengde. Selv har jeg 5 stk i vinuskarmen atm, gleder meg til de springer ut(skal ikke røyke dem, det er kun fordi det er pene blomster).

Du trenger ikke bearbeide råopiumen for å få effekt heller. Avskrap + fyrstikkeskebong funker faktisk helt ok.
Heisann
jeg ser også masse rare farger om dagen..
regner det hos dere?? .
Mvh..
Trådstarter
Sitat av vikingskog Vis innlegg
Heisann
jeg ser også masse rare farger om dagen..
regner det hos dere?? .
Mvh..
Vis hele sitatet...
?????? titegn
okei litt OT men hva i midterste bergsprekken betyr "titegn" ?
Danser Ompa
Laxz0r's Avatar
Sitat av shiftnøkkel Vis innlegg
okei litt OT men hva i midterste bergsprekken betyr "titegn" ?
Vis hele sitatet...
Ti tegn refererer til at det kreves at du må legge inn minst ti tegn for at posten skal godkjennes.

Du kan også bare dyrke opp opiumvalmuer og lage poppietea - er masse guider lett tilgjengelig med ett enkelt googlesøk.
thx for da information.
sending u flowers

peace n løøøv
Er det noen som har erfaring eller kjennskap til kjøp av opium(lignende/beslektede) blader/ekstrakter(lovlige) i disse urtebutikkene på nett?
Er dette en erstatning/videreføring for en som har røyket cannabis i 3-4 år og følser seg ganske immun, men ønsker ikke å begi seg ut på ulovlige stoffer. (annet enn cannabis da )
ArbeidsledigProletar
Kratom høres jo helt ut som det du leter etter Ammit. Er reseptpliktig da.
Litt OT: Har ikke satt meg veldig inn i dette, men opium er ikke det en betegnelse for råstoffet inni opiums-valmuen?

Men i Fantomet er det flere opiumsbuler hvor det røykes opium. Noen som gidder å refere til en artikkel/tråd om hvordan man behandler dette?
Sitat av SirAugustus Vis innlegg
Litt OT: Har ikke satt meg veldig inn i dette, men opium er ikke det en betegnelse for råstoffet inni opiums-valmuen?

Men i Fantomet er det flere opiumsbuler hvor det røykes opium. Noen som gidder å refere til en artikkel/tråd om hvordan man behandler dette?
Vis hele sitatet...
Det er råopium dem røyket i gamle dager på slike buler. Ikke noe annet enn lufttørket plantematriale/"sevje" altså.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Kratom høres jo helt ut som det du leter etter Ammit. Er reseptpliktig da.
Vis hele sitatet...
Flott jeg har faktisk allerede sett litt på den og impulsbestilte noen kratop kapsler for å teste.

Men leste noen plasser at dette kunne være avhengighetsdannende og burde ikke brukes mer enn en gang i uken. Kjenner du til eller har erfaringer rundt dette?
Ønsker ikke å gjøre meg fysisk avhengig av noe.
Sitat av Ammit Vis innlegg
Flott jeg har faktisk allerede sett litt på den og impulsbestilte noen kratop kapsler for å teste.

Men leste noen plasser at dette kunne være avhengighetsdannende og burde ikke brukes mer enn en gang i uken. Kjenner du til eller har erfaringer rundt dette?
Ønsker ikke å gjøre meg fysisk avhengig av noe.
Vis hele sitatet...
Har brukt masse kratom,og vil si det er ganske trygt.Bruker du det hver dag over lengre perioder så kan det gi litt abstinenser,men det kan fint brukes 2ganger i uka uten og hekte seg.
Og foresten så bør du undersøke hvilke sider som selger kvalitets-kratom,da det er veldig mange som selger kratom av dårlig kvalitet.
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Har brukt masse kratom,og vil si det er ganske trygt.Bruker du det hver dag over lengre perioder så kan det gi litt abstinenser,men det kan fint brukes 2ganger i uka uten og hekte seg.
Og foresten så bør du undersøke hvilke sider som selger kvalitets-kratom,da det er veldig mange som selger kratom av dårlig kvalitet.
Vis hele sitatet...
Tusen takk for rådet.
Har lest litt om det, men hvordan vil du karektrisere det? Beste inntaksmetode, kapsler, pulver, annet?
Varighet?
Sterkhet?
Virkning i kombinasjon med cannabis?

Skal ikke spørre om beste steder å handle, det bryter vel forumsreglene, så skal finne det ut selv
Kjøpte akkurat fra iamshaman (poster ikke nettside, det får man google) disse to kratom produktene

Kratom 20x Standardized Private Reserve Extract
Kratom Standardized 15x Extract

Bestilt morning glory derifra før og vet dem er "safe" og havner i postkassa etter en uke eller noe. Om det ikke blir stoppet da så klart.
Både [COLOR="White"]iamhaman[/COLOR] og [COLOR="#ffffff"]bouncingbearvotanicals[/COLOR] er forholdsvis trygge sider...
Når det kommer til kratom skal det nevnes at det er ultra enhanced indo som blir anbefalt av mange. Har prøvd både 15x extract og UIE og begge funket omtrtrent like ved bra ved inntak av ca. en halv teskje. Man får en god avslappet følelse i seg og man kan bli nokså euforisk litt på samme måte som alkohol. Siden jeg ikke liker å drikke så enormt mye som mange nordmenn gjør, så har jeg prøvd å spise litt kratom istedet når jeg har vært ute, og det har funket fint. Drikker man 1-2 øl ved siden av så merker man dem mye kraftigere enn vanlig, så er nok lurt å være litt forsiktig. På større kratomdoser får man selvsagt kraftigere virkning og man blir visstnok mye mer "sofa-stein". Ikke dumt å få i seg ingefær, da man kan bli litt kvalm av kratom.

Men tråden handlet vel egentlig om opium. Man skal kunne koke te av planten også (altså istedenfor å bruke selve råopiumet man utvinner). Om noen har her erfaring med tekoking så hadde det vært intressant å høre om. Tenker at det kan være en ide å først snitte kapselen og få ut opium på vanlig måte, for så å koke te på det resterende plantematrialet?
Lurer på om jeg vil få noe effekt av dette i det hele tatt. Jeg som ikke blir rusa på PF eller tramadol. Blir til tider rusa på 20 mg oxycontin, men det er ved veldig skjeldent inntak. Så skeptisk, men det får jeg da se
søsteren min ble innlagt på sykehuset etter å ha røyket litt opium....
Sitat av pyth0n Vis innlegg
søsteren min ble innlagt på sykehuset etter å ha røyket litt opium....
Vis hele sitatet...
Vel, det er ingen som påstår at Opium er direkte sunt akkurat. Trist med søsteren din, men narkotika innebærer en risiko. Dette er noe alle brukere vet.

Håper hun kom helskinnet igjennom og ikke prøver noe lignende igjen.