Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1802
Hei.

Lastet ned 2 filmer i går, når jeg setter på filmene så kommer det lav lyd når personene snakker å høy lyd visst feks noen slår til en over tryne.

Noen her som har vet hva som kan være årsaken til dette? Kjører filmene gjennom vlc.

Takker for alle svar
Har filmen surround-lyd/ 6 lydspor (5.1 lyd) ?
Har du surround-anlegg koblet til pc-en?
Game disconnected
pokemon's Avatar
Har akkurat det samme problemet, er sånn med alle filene jeg ser. Bruker 5.1 surround Kunne tenke meg at det har noe med innstillingene å gjøre men finner ikke ut av det sykt kjipt å måtte høre på så høyt volum når de prater for så å skvette til med en gang det kommer en action scene. Dette skjer uansett om jeg har en nedlastet film eller en DVD.
Sist endret av pokemon; 6. juli 2012 kl. 20:45.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Dette problemet har ikke jeg og jeg gjør det på samme måten. Har ikke endra lydinnstillinger bortsett fra på EQ-en, ville ha mer bass (ja, fjortistendenser, jeg vet...).

Vet ikke om det kan ha noe med saken å gjøre, men prøv å høyreklikk volumikonet nede på startlinja, venstreklikk avspillingsenheter, høyreklikk på lydenheten (er mest sannsynlig den øverste), egenskaper, forbedringer og aktiver volumutjevning.
Pratingen i filmer, pleier å være på senter-høytaleren(høytaleren under bilde), i surround-anlegget. Så hvis senter ikke funker, så bli stemmene borte, eller svakere. Prøv å spill av i stereo, eller endre til surround. Er litt vanskelig å vite, uten mere info.
Sist endret av davidentotre; 6. juli 2012 kl. 21:02.
Det høres ut som om det er akkurat som det skal være. Det er dynamikken som gjør at man får skikkelige smell osv når det skjer noe.
Kjenner ikke VLC så mye, men i Windows Media Player, så har man en instilling for dolby digital, som komprimerer lyden. Det gjør at lyden blir mer samme volum, men da mister du en del av dynamikken i lyden. Kan være greit om man bor i leilighet, eller ikke har anlegg som takler det.
Ja jeg har surround-anlegg koblet til pc-en. Jeg har hdmi kabel så går fra pcen til tv`n, åsså har jeg og kabel så jeg kobler i pcen til surround-anlegge.

Lastet ned sesong 2 av Walking Dead og der gikk det helt fint så det er derfor jeg ikke helt skjønner va som kan være problemet.
Hvis det står "WEB-DL.AAC2.0.H.264-C..." i filnavnet til Walking Dead-episoden. Så er det kun stereo-lyd.
Ok Jeg velgte stereo på vlc, å da virker lyden bra, men jeg spillte lyden gjennom høytalerne på pcen. Hva vil skje når jeg spiller filmen på surround-anlegge? Vil lyden bli ganske dårlig når jeg velger stereo?
Spill av film med surroundlyd, i vlc-player.
trykk på audio.
Velg audio device.
Så velg A/52 over S/PDIF

Det er alt jeg kom på nå

Gi meg rapport tilbake takk

Kommer det opp Dolby Digital, eller DTS, på det digitale displayet, til forsterkeren?
Når du spiller av Film?
Hva står det på forsterkeren?
Sitat av davidentotre Vis innlegg
Spill av film med surroundlyd, i vlc-player.
trykk på audio.
Velg audio device.
Så velg A/52 over S/PDIF

Det er alt jeg kom på nå

Gi meg rapport tilbake takk

Kommer det opp Dolby Digital, eller DTS, på det digitale displayet, til forsterkeren?
Når du spiller av Film?
Hva står det på forsterkeren?
Vis hele sitatet...
Hater å holde på med sånn som dette :P Skal jeg trykke på lyd instillinger på vlc du mener? for eneste jeg kan gjør der er : Velge lydspor eller lydenhet. Lydenhet står nå på 5.1 surround.
LifeHacker har "nettopp" lagt en liten video der du kan gjøre lyden høyere der den er lav, og lavere der den er høy, i VLC.
Sitat av Bob_marley Vis innlegg
Hater å holde på med sånn som dette :P Skal jeg trykke på lyd instillinger på vlc du mener? for eneste jeg kan gjør der er : Velge lydspor eller lydenhet. Lydenhet står nå på 5.1 surround.
Vis hele sitatet...
Prøv og velg noe annet på lydenhet.