Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1035
Har vi regler som hindrer at folk hamstrer viktige varer og selger til blodpris i tider som dette? Finn tillater ikke salg av slikt nå.
Sitat av angstbarn Vis innlegg
Har vi regler som hindrer at folk hamstrer viktige varer og selger til blodpris i tider som dette? Finn tillater ikke salg av slikt nå.
Vis hele sitatet...
Formelle regler i form av lov eller forskrift? Nei, det tror jeg ikke. Men uformelle regler, og sosiale sanksjoner? Visst faen. Profittering på kriser er noe folk hisser seg ganske godt over, og det med god grunn. Dette vet finn.no utmerket godt, og de vet også at de vil få tyn hvis de legger opp til det. Derfor har de, som den private aktøren de er, tydeligvis benyttet seg av sin selvskrevne rett til å nekte visse former for innhold bare fordi de vil.

Dersom konsekvensen er at en håndfull grådige parasitter brenner inne med varelageret sitt, så er det en nyttig lekse: Profittører pleier alltid å rettferdiggjøre drittoppførselen sin ved å henvise til det frie markedets lov og alt det der, men de ignorerer elegant det frie markedets rett til å snu seg vekk i avsky. Det er ganske finurlig.
Sist endret av Myoxocephalus; 15. mars 2020 kl. 17:58.
Personlig ønsker jeg folk som skal proffitere på nåværende situasjon til en ekstra varm plass langt innerst i helvete. om det være seg antibac, munnbind, gassmasker eller noe så latterlig som dasspapir.

Generelt føler jeg avsky for folk som prøver å proffitere på andres elendighet i noen form.