Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2917
Hei! tenkte jeg skulle poste her i håp om litt feedback rundt mitt nye prosjekt. Prosjektet har tidligere gått under navnet Dropply men valgte å gå til innkjøp av et mye enklere domene som ga litt mer mening og som er lettere å huske.

Hva Multi.sx går ut på:
Du har garantert sett lignende sider eller gått inn på linker som lar deg laste ned filen(e) via mange forskjellige fildelingstjenester. Dette er samme konsept, du laster opp en fil og kan velge opptil 8 fildelingssider å laste opp filen til!

Hvorfor?
For det første så sparer du tid, du sparer også massevis av båndbredde for du laster bare filen opp til oss så laster vi den videre opp til de x antall fildelingssidene du valgte.

Ikke bare det, men filen vil også være lengre tilgjengelig på nett. Om siden du lastet opp til er nede grunnet f.eks angrep, vedlikehold osv. så kan man enkelt velge et annet nettsted å laste ned filen fra.

Om Multi.sx
Selve prosjektet er laget fra scratch og basert på nyeste Bootstrap. Servere i Frankrike og Canada med OVH. SSL og nginx+CloudFlare.

Bilder
SPOILER ALERT! Vis spoiler








Linker
https://multi.sx - selve prosjektet.
https://multi.sx/f - eksempel nedlastningslink(kort url!)

Litt skrivefeil her og der, dette blir fikset snart

Setter stor pris på feedback!
Sist endret av Exonize; 19. september 2014 kl. 23:57.
Ingen mulighet for å se progresjonen? Nå står siden å sier den laster, det er litt kjipt å ikke vite hvor mange av de 700 sekundene som er igjen... Og hvorfor kan man bare velge 8?

Nå er det eneste jeg savner en nettside som laster opp samme filen til deg flere ganger, slik at man får alle de forskjellige mirrorene.

https://multi.sx/noref/x/ <- dette virker som en redirect-loop, den kom som følge av at opplastingen til en side ikke funket.

Irriterende mye reklame og popups på nedlastningsidene. Jeg regner med at du tjener penger på å laste opp filene?
Sist endret av xae8koo; 20. september 2014 kl. 00:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av xae8koo Vis innlegg
Ingen mulighet for å se progresjonen? Nå står siden å sier den laster, det er litt kjipt å ikke vite hvor mange av de 700 sekundene som er igjen... Og hvorfor kan man bare velge 8?

Nå er det eneste jeg savner en nettside som laster opp samme filen til deg flere ganger, slik at man får alle de forskjellige mirrorene.

https://multi.sx/noref/x/ <- dette virker som en redirect-loop, den kom som følge av at opplastingen til en side ikke funket.

Irriterende mye reklame og popups på nedlastningsidene. Jeg regner med at du tjener penger på å laste opp filene?
Vis hele sitatet...
Det er ikke noen grunn til at det er maks 8, vi føler dette passer bra siden vi ikke har så veldig mange fildelingssider å velge mellom. Men det er mulig at vi øker til 10 etter startfasen

Når en side ikke funker så blir den fjernet fra linkene men du som laster opp filen må refreshe siden for å se det. Skal legge til litt informasjon om det.

Hvor mye reklame som er på de forskjellige sidene styrer ikke jeg, noen har en god del andre har mindre. Jeg tjener ikke noe på siden. Prosjektet er finansiert via større prosjekt jeg driver.
Sist endret av Exonize; 20. september 2014 kl. 01:52.
Noen av sidene du laster opp til tilbyr jo penger for opplistinger, hvorfor ikke benytte det?
Sitat av xae8koo Vis innlegg
Noen av sidene du laster opp til tilbyr jo penger for opplistinger, hvorfor ikke benytte det?
Vis hele sitatet...
Mener du at jeg bør benytte det eller la brukere logge inn på kontoene sine på fildelingssidene via Multi.sx?

- Om jeg skulle tjent penger med de sidene som vi tilbyr så hadde jeg nok nådd "maks limit" på antall GB du kan lagre hos dem, jeg prøver heller ikke å tjene penger på prosjektet nå i startfasen.

- Om du mener å la andre brukere tjene penger via de forskjellige sidene så er det noe som garantert kommer en gang, men dette er endel jobb og planlegging. Ønsker å holde det så simpelt som mulig for å se hvordan det går.

Takk for tipsene
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trenger tips til forskjellige fildelingstjenester som ikke krever innlogging, setter pris på tips og tilbakemeldinger
Fattigmannsblod;
Underklass's Avatar
Det gikk dårlig med Dropply?
Sitat av Underklass Vis innlegg
Det gikk dårlig med Dropply?
Vis hele sitatet...
Hehe, ble egentlig aldri helt fornøyd så byttet domene og gjorde en rekke endringer før jeg re-lanserte
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Dette prosjektet er fortsatt i sving, har blant annet byttet server og forbedret mye på server siden.

Hadde satt pris på mer feedback
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Exonize's Avatar
Trådstarter
Prosjektet er fortsatt oppe, godt over 1 år siden jeg åpnet nettsiden. Ikke skjedd så veldig mye på selve siden. Bare litt forbedringer her og der, byttet forresten nylig domene til mirrorshare.net - alle gamle opplastinger under det gamle domenet linker selvfølgelig direkte til det nye så ingenting er gått tapt

Håper på noe input