Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2120
Hei,

Dette er mitt første innlegg. Har lest her inne i ny og ned i maaange år. Men det er først nå, jeg er kommet dit at jeg tør å tre inn i offentligheten- ved å poste et innlegg.


Dere skjønner; Jeg sitter her. Klokka er 20:53. Det er torsdag. Jobb i morgen.

Allikevel- Så sklei jeg ut i dag. IV injeksjon av 50mg Oxycontin. Røyka ca. 1g Pot. Av krem kvalitet. Knekte så ei 0.5l Jäger.

Status pr nå:

Har 3 x 0.5l pils i kjøla.

Null fyrings

Null noe

Bare for å nevne det - Så er dette etter at jeg sklei ut hele
jula. IV inj. ca. 2.-3 ggr daglig med amf.
Dette var en planlagt utskei. Det vil si: Hadde gledet meg lenge i tankene mine på pendlings ruta mi på vei hjem fra jobb.

Nyktra opp morgenen nyttårsaften. Ble så klar for jobb 2 dager senere.
Gikk fint.
Frem til nå - Fikk litt angst av den Jäger flaska ++
Samtidig som jeg føler det er en challenge.
Rir jeg av denne - Jo da kan jeg sertifiseres som en "Funksjonibel Knarkare"

Samtidige så er jeg smertelig klar over risikoen og fallhøyden i det som skisseres over.

Prøver bare å sortere eget hode- og håper jeg kan være så heldig at jeg trigger noen som kan kjenne seg igjen i deg jeg har skrevet.
Det hadde vært GULL

Fordi at da er vi plutselig flere enn 1. Vi ha faktisk dobla til 2.
Tenker vi da eksponensielt - Så er den potensielle veksten videre "off the charts"


- Så får vi se da. Ta dette som min klagesang for nå!

* Peace out
Skjønte ikke helt poenget med tråden.. Utblåsning?

Uansett, høres ut som om du sjonglerer jobb (og familie eller??) og ganske tung rus. Ettersom du nevner injisering, Amfetamin, Oxy og Alkohol.

Hvor gammel er du?
Hva jobber du med?
Hvor lenge har du holdt på med rus, og hva foretrekker du av rusmidler?

Har du planer om å slutte eller har du holdt på så lenge at det virker utenkelig? Har du lyst til å slutte?
Trådstarter
3 2
Krystallkongen - Takk for at du tar deg tid til undersøke litt videre.

Ja. Korrekt - Som du antar. Dette er en utblåsning.


Lang historie fryktelig kort:

Gikk meg på en psykose for 1.5 år siden. "Fagfolk" sier rusutløst. Jeg er delvis enig. Men det er bare fordi at jeg har brukt rus i 17 år. Uten problemer.
Før jeg byttet jobb. Til mye stress. Mye ansvar. Hadde ansvar for ca. 100 mill omsetning. Ny oppstart. Høy risk.

Uansett- Hadde Ritalin på resept. Det gikk jo med på midt uka. Så sklei det ut et lite år før jeg ble psykotisik.

I midt hode så har jeg analysert meg frem til at jeg tror jeg fikk psykose fordi det ble komplett "overload" i toppen.

Begrunner dette med at jeg har brukt og lært meg og "mestre" rus i ca. 17 år.

Er i dag. 36 år. Ingeniør utdannet med en tung stilling i olja.

Så tilbake til smellen. Brukte da isolert sett, så lite rus som på mange år.

Men ritalin hver dag. LSD på helg. For å gire opp. Kjenner du til LSD, kjenner du kanskje til afterglow også. Det er en ting.

Uansett. Tenningsnivået mitt ble på mystisk vis manipulert opp til flere hundre % overload. Samtidig som at min daglige lovlige dose med Ritalin gjorde meg kapable til å kjøre meg helt i grøft. Ikke bare litt. Men skikkelig. Som å rygge ut igjen etter en grunnstøting. For så å dundre rett nedi igjen fordi Du kan/klarer.

Åhoi..

Nå har jeg skrevet lengre enn langt. Påvirket og greier. Må avslutte nå. Håper teksten henger sammen.
Trenger hjelp. På et eller annet vis.
Men er skeptisk etter 1 år i terapi i regi av det offentlige.
Skralt.
Skeptisk.
Litt redd


Men samtidig vært ute ei vinternatt før.

* Winners never quit - Quitters never win *
Du mener den hulken følelsen etter en lang speed sesjon da følelsene er blanda godt med frustrasjon, rastløshet å ekstase? if so... kjenner meg igjen, men det går desverre over ^^
Hvis du har penger kan du søke proff hjelp privat. Be om å at alt skal bli mellom deg og din private lege, alt er lettere med penger og gode leger kan være veien ut. Men du må ville det selv.
Heisann
Flott at du går i terapi. Selv om du føler at behandlingen ikke "treffer" innertier for din del. Anbefaler deg å komme i kontakt med en Erfaringskonsulent. Finnes på DPS og enkelte kommuner. En Erfaringskonsulent skal ha masse bagasje...
Når det gjelder rus i det lengre løp er du reflektert nok til å trekke egne konklusjoner. Trur eg...
For egen del fungerer fleinsopp bra som lykkepille og booster for en periode. Godt kjent med syra.
For "grunnstemningen" er CBD olje å anbefale. Gir ro og velvære.
Ingen fasit, men godt ment
Trådstarter
3 2
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Skjønte ikke helt poenget med tråden.. Utblåsning?

Uansett, høres ut som om du sjonglerer jobb (og familie eller??) og ganske tung rus. Ettersom du nevner injisering, Amfetamin, Oxy og Alkohol.

Stemmer. Begge deler, delvis. Har endt opp i samlivsbrudd, med en liten gullklump som ble igjen hos mor. Har fult samvær når jeg ønsker og fantastisk samarbeid med x ang det da. Måtte bare nevne det siste. Hehe (Finner støtteputer til seg selv over alt)

Hvor gammel er du? 36
Hva jobber du med? Vil ikke bli for spesifikk. Vet jo aldri hva folk klarer å sette sammen i disse dager. Litt generelt så kan vi si salg/ledelse. Har en Bsc i Petroleum samt fagbrev som mekaniker

Hvor lenge har du holdt på med rus, og hva foretrekker du av rusmidler?

Ca. 17år. Røyka i perioder "hver dag" hele denne perioden. Enkelte avbrekk her og der. Stort sett holdt meg til å røyke på kveldstid. Typ 0.5g - 1g på det verste.
Ellers har det stort sett gått i pepper/kokain/Ecstasy på party. I slik utstrekning at jeg klarer ikke bare å drikke alkohol. Må justere.

Hadde forøvrig en magisk periode hvor vi knakk koden på MDMA da. (Vi = Meg og to venninner)

Oppskrift:

Edru ---> God middag. Pampas biff f.eks ---> så frontloade på vitaminer og mineraler via tilskud, samt inntak av vitamin vann jevnt under trip. ---> Dosering (Basert på topp kvalitet påvist etter bruk av test kit) 150 -200mg som drop (Kjøp tomme kapsler, eller gjør det enkelt, surr inn i en lapp og svelg/skyll ned ---> Etter 30-60 min kommer det snikende. Ta så overmadrassen fra senga di og legg på stua foran Tven. Lysbryter av. Få på levende lys. Apple Tv. Koble Spotify slik at lyd spilles fra mobil via apple tv med lyd på high end lydanlegg. ---> Boxershorts og undertøy ---> Resten av tripen nytes da foran en vegg av lyd og lys(bilde) - Husk å rotere på hvem som ligger i midten. Optimal bekledning pleier som regel og være boxer/hipster/truse mens Bhen stort sett faller fra. Etter eiers ønske. Anbefalt låt i en setting som beskrevet: Eva Weel Skram - Evig eies kun et dårlig rykte


Har du planer om å slutte eller har du holdt på så lenge at det virker utenkelig? Har du lyst til å slutte?
Vis hele sitatet...
Meget godt spørsmål. Enkelte dager. Spesielt typisk de 3-4 påfølgende dagene etter en utskei - Da tenker jeg: Aldri mer. Nå MÅ jeg slutte. Utover det, så kan en vel kanskje estimere med 40/60 hvor 40% av meg ønsker å slutte, sett over en snitt periode. 60% _føles vertfall slik_ ønsker dermed at jeg skal bare stå i det. Ride the Lightning.

Som et siste tilskudd i denne posten, så kan det nevnes at IV injeksjoner er relativt nytt. ca. 1.5år siden huden sprakk. Var egentlig meget stolt av at jeg ikke brukte nåla tidligere. Var egentlig imot det. Frem til jeg gikk gjennom en personlig krise, og plutselig fant meg selv i en situasjon hvor nåla kom frem. Og hvor jeg injiserte.
Våknet litt opp etter den smellen. og tok avstand til nåla og rus. Lenge. Frem til tankene sådde et frø, vannet og gjødslet avlingen. De nye ideene/tankesettet som utviklet seg, siste seg å være av den karakter som fyrer under bruk av "medisin". Med medisin så mener jeg at jeg får en "medisinsk" virkning ved inntak av amf f.eks (Søker helst Ritalin, men jeg har desverre resepten min seponert for en periode. Også en årsak til at jeg plutselig har sklidd ut med amf IV) (excuses/støtteputer)
Uansett. Det jeg satt igjen med ettet at jeg skøyt første gangen - Det var at rusen grunn var den samme som om du inntok medisinen oralt, nasalt eller t.o.m rektalt. Foruten det at jeg følte virkningen var "renere" på et vis. Da plantet det seg tanker om at det var vel det samme om man spiser, skorter eller skyter. Samme skiten som går inn i kroppen. Så det som gjør at jeg liker nåla. Det er rett og slett kicket ved å gjøre det. Sette "hele livet" på spill (Man tenker jo plata synonymt med nåla) Samt at jeg liker ritualet ved å mekke en smell.
Men må anerkjenne, at selv om jeg tror/og føler (merk tror og føler = synsing) at jeg har kontroll - Så må jeg innrømme at det kan være jævlig fort gjort å skli skikkelig utpå etter at nåla kom inn i bildet. Det er en vane som lett lar seg legge seg over alle andre vaner.

Avslutter med at jeg håper at om det er noen som leser dette, som har hatt lyst til å eskalere oralt/nasalt inntak med stikking: IKKE GJØR DET!! Gevinsten på ny rusglede/opplevelse er ikke tilstedeværende sett opp mot økt sannsynlighet for failure. Man skaffer seg bare et eksem som klør. Det er digg og klø når noe klør, men det går fort over til å bli en plage om det ikke gir seg.

Ble litt så som så dette svaret, men håper jeg treffer noe lunde på det du etterspør da.

Kan svare på spørsmålet ditt om jeg har lyst å slutte? Ærlig.. Nei. Det er det som er problemet. Jeg er min egen verste fiende


Sitat av 1Calvin1 Vis innlegg

Dere skjønner; Jeg sitter her. Klokka er 20:53. Det er torsdag. Jobb i morgen.

Allikevel- Så sklei jeg ut i dag. IV injeksjon av 50mg Oxycontin. Røyka ca. 1g Pot. Av krem kvalitet. Knekte så ei 0.5l Jäger.

Status pr nå:

Har 3 x 0.5l pils i kjøla.

Null fyrings

Null noe
Vis hele sitatet...
Glemte å oppdatere dere etter jeg skrev første post. Quoter meg selv. Som dere ser, har jeg referert til hva som er inntatt og at det nå var tomt. Skrev det, egentlig for å vise det at jeg klarer å sette meg en smell og slutte med den ene, om jeg så må.

Vel. Etter at jeg publiserte posten, ble jeg rastløs. Skjønte fort at de 3 x ølboksene jeg hadde, ikke kom til å "slå meg ut" etter oxy skuddet.
Erfaringsmessig, så medfører økt promille med negative handlinger. Mister sansen for risiko, mister hemninger. Blir gæren.

Men i kveld, trengtes det ikke mere alkohol. Hadde jo allerede knekt ei 0.5l Jäger (Også fordi at jeg gikk tom for fyrings)
Så jeg må derfor innrømme at jeg har vært en runde på byen for proviantert. Kom hjem igjen med 2g A og 0.5 hasj (deler var tom for mere fyrings)

For den nysgjerrige og andre som ønsker å mer, avslutter jeg kort i denne omgang. Still heller flere spørsmål eller kom med input. Det settes pris på.

Sitat av alboo Vis innlegg
Hvis du har penger kan du søke proff hjelp privat. Be om å at alt skal bli mellom deg og din private lege, alt er lettere med penger og gode leger kan være veien ut. Men du må ville det selv.
Vis hele sitatet...
Ja. Nødløsningen er privat rehabilitering, om jeg ikke skal klare meg som tenkt, på egenhånd.

Prisforespørsel er allerede sendt og blitt besvart.

Til info for andre som kanskje har behov:

Privat rehabilitering kan i mange tilfeller dekkes via arbeidsgivers forsikringer. Avhengighet begynner heldigvis å bli behandlet mer og mer som en sykdom og ikke noe som skal straffes ut av deg.

For å sette dere inn i sinnstemningen ---> Bradley Cooper - Maybe its Time

A Star is born er forøvrig en super film. Skildrer mørket ganske bra!

Statusoppdatering:

Helt om natten - Helt om dagen, sier dem.

Vel, vet ikke om jeg klarer å finne spor etter noen direkte heltedåder etter å ha lest gjennom nattens oppsummering over.
Ei heller føler jeg meg i nærheten av å kunne påberope meg helt om dagen heller.
Skal jeg være ærlig - Det føler jeg at jeg må, spesielt siden jeg har "gått ut" med disse innleggene offentlig. Da er det desto viktigere å ha en reell debrief med seg selv i etterkant/på nedtur.

Min debrief har denne gangen vært utført så nøytralt som mulig. Noe innspill fra støttespillere har det vært, men konklusjonen blir den samme uansett hvordan vi vrir og vrenger på det.

Faktum er som jeg skrev i første innlegget over her. Jeg sklei ut. Heavy og. På en torsdag. Så kan jo hver enkelt gjette seg til hvordan det gikk i forhold til å komme seg på jobb siste arbeidsdagen i uka. Fredag.

Armene bærer preg av å ha blitt herjet med gjennom natten. Noe øm og hoven. Psykisk står det overaskende bra til.
Inntok siste dose med A for ca. 2 timer siden. Etter det, så fikk jeg det i "vrangstrupen". Tankene ble overraskende klar ei vending.
Noe som fører til at jeg kaster siste rest med A. Ca. 0.5g i vasken og skyller det ned i avløpet.

"Nå er det faen meg nok" var stort sett det som gikk gjennom hodet mitt i situasjonen som nå skildres.

Så, for å være helt ærlig med dere. Spesielt til den yngre generasjonen. De som er up and coming.

Konklusjon

Nattens dokumenterte- og udokumenterete samtaler, hendelser- Ja alt sammen.. Har fått meg til å innse alvoret i egen adferd. Hvor giftig og destruktiv denne adferden ofte er.

Eneste reelle muligheten for at dette skal løse seg. Er å kvitte seg med rusen. For godt.
Utfordringen er de underliggende problemene. Hva er det som driver meg til kanten av stupet om og om igjen.
Hadde det bare vært å "nyktra" opp, så hadde det vært greit.
Er allerede i gang med den prosessen. Cold turkey. Ingen cannabis. Ingen Benzo el. lignende.
All historikk og tidligere erfaring viser meg, heldigvis, at det ikke er nok for meg å nyktre opp. Kanskje holder det en mnd denne gangen, men før eller siden så vil mine demoner ha snodd seg frem til- og tukla med Neo Cortexen. Som vil medføre en sprekk eller kall det og en utskei.
I det tilfellet, jo, da havner vi tilbake til start. Og ikke minst kvalifiserer oss til VM i å jage sin egen hale.

Jeg er lei nå. Sliten. Det er ikke lenger like gøy som det var.

Derfor, mine damer og herrer, så ønsker jeg å meddele dere at jeg i samråd med beste-kamerat, har valgt å akseptere realiteten for det den er.
Neste stopp vil nok bli et rehabiliterings senter. Jeg er klar for det nå. Det er langt på overtid.

Om noen har erfaring eller tips til hvor det er best å innlosjere seg. Kom hjerne med innspill.
Pr. nå så er det Vangseter som er min foretrukne destinasjon. Liker hjemmesiden- og deres beskrivelse av sitt 6 ukers behandlings program.
Sist endret av 1Calvin1; 10. januar 2020 kl. 14:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Grønn Kjempefisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du virker til å være reflektert nok og på rett spor, ønsker deg all lykke til videre! Du klarer detta her.