Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1108
Hallo!
Har leita rundt på halve internett etter korleis eit yrke som fiskar på ei fiskeskøyte, trål etc., og har funne mykje av det eg lurar på, men har fortsatt eit spørsmål eg ikkje finn noko konkret svar på, som eg håpar å få svar på; korleis er jobbmarkedet? Er det vert å hoppa ut av utdanninga eg driv på med no (media og kommunikasjon VG2), og gå to år på skule, to år som lærling for så å ta fagbrev?
Sitat av Fjelltopp Vis innlegg
Hallo!
Har leita rundt på halve internett etter korleis eit yrke som fiskar på ei fiskeskøyte, trål etc., og har funne mykje av det eg lurar på, men har fortsatt eit spørsmål eg ikkje finn noko konkret svar på, som eg håpar å få svar på; korleis er jobbmarkedet? Er det vert å hoppa ut av utdanninga eg driv på med no (media og kommunikasjon VG2), og gå to år på skule, to år som lærling for så å ta fagbrev?
Vis hele sitatet...
Du burde gjøre ferdig utdanningen din, så du har noe å falle tilbake på om du ikke takler fiskeyrke.
Trådstarter
12 0
Sitat av ZELDUR Vis innlegg
Du burde gjøre ferdig utdanningen din, så du har noe å falle tilbake på om du ikke takler fiskeyrke.
Vis hele sitatet...
Spørsmåle var om det er vanskelig å få eit yrke som fiskar eller ikkje.
Atomic radiation
Underlaid atom's Avatar
Gå ferdig media først så heller ta og slk deg på naturbruk eller hva det heter igjen, du kan også prøve og få deg en sommer tur sånn anbud kansje skjønner litt mer hva det går ut på prøv og ring litt rundt er mitt råd
Det er svært vanskelig å få jobb.
Livet på fiskebåt kan nesten ikke forklares, for man kan ikke se for seg hvor tungt det egentlig er.
Ville gjort ferdig utdannelsen først.
Man må ikke gå skole for å bli fisker, IMO-60 (sikkerhetskurs) og en legeattest fra sjømannslege er alt du trenger.
Å få seg jobb er jo ikke vanskelig, bare møt opp på kontoret til forskjellige rederi og spør om det er mulighet for å få vere med, om enn bare få en tur, jobb bra, få rykte på deg for å vere flink osv.