Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 837
Yo, Har nettop kobla tven til pcen med hdmi kabel, og det kommer ikke noe lyd fra tven. har heller ikke noen høytalere eller headset å bruke.

har installert drivere men det fungerer fortsatt ikke.

hjelp pliiiiiis.
Deaktiver lydkortet ditt

Post nr.600

Trykk på mikrofon greia nedi hjørne, hvis den er der, høyereklikk -> Avspillingsenheter -> Høyere klikk på lydkort greia så trykk deaktiver.
Yo, har samme problem, bruker dog omformer fra dvi til hdmi, vet ikke hva problemet er.
Regner med du har gått inn på lyd og valgt hvilken enhet som skal spille av lyden?
Du må ikkje deaktivere lydkortet... du trenger berre å sette HDMI som standard enhet for lyd! gjerast på same måte, men du trykker på HDMI alternativet, står gjerne namnet til skjermkortet ditt der

Då altså høgre klikke, og velg sett som standard enhet -ish.
Sist endret av R0flcopter; 25. april 2012 kl. 19:57.
Trådstarter
3 1
Sitat av weed911 Vis innlegg
Yo, har samme problem, bruker dog omformer fra dvi til hdmi, vet ikke hva problemet er.
Regner med du har gått inn på lyd og valgt hvilken enhet som skal spille av lyden?
Vis hele sitatet...
bruker også sån omformer ting. å jeg kan ikke velge hdmi som noen enhet
Sitat av Zeizeth Vis innlegg
bruker også sån omformer ting. å jeg kan ikke velge hdmi som noen enhet
Vis hele sitatet...
Så den går i frå lydutgangane du har på pcn? Gjerne ein grøn kontakt, evt. svart, også til HDMI?
Trådstarter
3 1
Nei, grafikk kortet har egentli ikke hdmi så det sitter på en anna dings som på andre sia er hdmi, sån at jeg kan bruke hdmi. åså går den til tven. har integrert lydkort, den brukes ikke
Da får du ikke lyd. Vanlig DVI overfører ikke lyd.
Du får ikke lyd ut med DVI etter det jeg vet

EDIT: Ninja'ed
Sist endret av McLovin; 25. april 2012 kl. 20:12.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Hvilket skjermkort snakker vi om ? ATIs kort støtter lyd over DVI-utgangen via et spesielt HDMI-adapter som følger med iallefall.