Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 520
Vet ikke om dette er riktig underforum å poste det på. Men er det noen flere her som kjøper billett for bare en sone og bruker det til flere? Kommer sjåfør eller konduktør til å merke at du bare har kjøpt billett for bare en sone? Dette er for Oslo området. Takker og bukker.
Det kommer an på hvilken sone konduktøren sjekker deg i. Er det kontroll kommer du til å få bot med mindre du er en kløpper på å unnskylde deg. Har opplevd kontroller på bussene hvor du må vise billett ved adgang, tipper det er på grunn av det du spør om.
Fatti å sulten
putinerdritt123's Avatar
Trådstarter
Jeg har blitt tatt en gang før. Men da hadde jeg ikke kjøpt billett. Kontrolløren ville gi meg bot men jeg nekta og sa at jeg ikke hadde råd. Endte med at hun ble enig om å ikke gi meg bot men jeg måtte oppgi kontaktinfoen min. Hva betyr det? Hva kommer til å skje hvis jeg blir tatt igjen og det samme skjer?
På de røde bussene er det ofte kontroller, så glem det. På de grønne bussene er det nesten ikke kontroll, så der har du en sjanse. Sjåøren legger vel ikke merke til hva som står på biletten en gang. Og om h*n gjør, skal det mye til at h*n husker det, med mindre du reiser regelmessig på tider med få pax. Jeg kan ikke huske å noengang ha sett sjåføren gå bakover for å sjekke biletten.

Og så litt moral: Du stjeler fra fellesskapet og gjør at billetten blir dyrere for oss andre. Moral slutt.
Ja dette fungerer jo veldig fint helt til det blir kontroll.