Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1990
Hei, kom over opp til flere slike "annonser" mens jeg var i Bangladesh (mer nøyaktig: Dhaka). Lurer dermed på om det er en reklame for LSD slik det ser ut som, eller om dette står for noe helt annet.
Hadde ikke forundret meg om det hadde vært en reklame, ettersom jeg fikk et inntrykk av at det var et land med relativt liberale narkotikalover, ettersom at alkohol er ulovlig (det er straff ved besittelse) for alle bengalere. Og at det derfor var mer "godtatt" å nyte andre rusmidler. Ble også selv tilbudt diverse av flere rickshawsjåfører!

http://i.imgur.com/zRC24.jpg

En enkel oversettelse eller lignende hadde hjuplet veldig, men satser dog ikke på at noen på forumet kan lese bengalsk!

Noen som evt. har sett lignende annonser i andre land? Disse var å finne på flere gatehjørner, også i de bedre strøkene av byen!

BTW: Er ikke sikker på at jeg har lagd tråden under riktig delforum, men lagde den der jeg følte den passet best. Venligst flytt den hvis den hører til et annet sted

Edit: Endret bildestørrelse!
Sist endret av Schapz; 15. oktober 2010 kl. 20:38.
Part time ninja
locked65's Avatar
Stort bilde !!!
Schapz's Avatar
Trådstarter
83 6
La merke til det :P Fikk endret bildestørrelsen nå!
Hmmm.... kjeder meg, så jeg sjekket opp på dette:
http://www.unodc.org/pdf/india/publi...bangladesh.pdf

Hevder at marijuana er veldig utbredt, det samme er heroin bruk. "Drug use
is considered a treatable condition rather than a criminal offence". Hmmm...
De har underskrevet FN Konvensjon om drugs i 1961. Virker som de er mer liberale??
Men jeg tror ikke det er lovliggjort, så jeg vil tippe bildet IKKE er reklame for LSD :P
Satt på fly fra Thailand til Indonesia, og traff på ei svensk dame på rundt 50 som nettopp hadde vært i bangaladesh. I følge henne solgte de "happy-pizza" på restaurantene. Stoffer som amfetamin, kokain, cannabis og forskjellig sopp florerte, og enhver hadde enkel tilgang på det. Det var tydeligvis ikke lovlig, men for en billig penge, tilsvarende rundt 30 norske kroner, kunne man bestikke politiet uten problemer og spankulerer fredelig videre =)

Har ingen kilder som kan bekrefte det hun fortalte meg, men velger å tro på det hun sa.
Det står noen tall nederst der, kanskje nr. til dealeren? :P
▼ ... over en måned senere ... ▼
Politiske partier i danmark har jo kjørt mer åpenbar LSD reklamering enn det der. Tror egentlig ikke den der fra bangladesh er reklame for syre...
Reklamering i bangladesh og danmark kan være ekstremt forskjellig. Det er helt andre tilstander.
Hvilke reklamer i danmark sikter du til?