Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Denne tråden er promotert.
At en tråd er promotert betyr at staben grunnet kvalitet, viktighet eller av andre årsaker har valgt å fremheve tråden.
  2799 628351
Sitat av Gromle Vis innlegg
Det kan høres ut som den jeg leter etter ja, har du peiling på noe navn?
Vis hele sitatet...
næh, det første jeg tenkte var NYPD blue, men er ikke sikker og husker hvertfall ikke hvilken episode eller sesong Men det er av de eldre seriene, ikke CSI hvertfall, og ikke Criminal Minds tror jeg
Mener å huske at det var noe sånn selvmordsgreier i Pacific Blue
Sist endret av Herremann; 6. april 2010 kl. 16:40.
Sitat av Arisia Vis innlegg
Leter også etter en film som handler om en merkelig mann med hockey sveis.

Det eneste jeg husker er at han finner en "meteor" som viser seg til å være en størkna bæsj fra verdensrommet. Han triller rundt på denne (har et unormalt godt forhold til den) og reiser en del tror jeg. Er kjempemange år siden jeg har sett den.
Vis hele sitatet...
Trommevirvel.....Joe Dirt!
Hei...
Leter etter en barnefilm.

Men alt jeg husker er en person som sier søtt og forsiktig " Puusen? puuuseeen?" Rett før h*n brøler "PUSEN!?"
Sitat av Ondskap Vis innlegg
Hei...
Leter etter en barnefilm.

Men alt jeg husker er en person som sier søtt og forsiktig " Puusen? puuuseeen?" Rett før h*n brøler "PUSEN!?"
Vis hele sitatet...
Høres veldig ut som en Shrek film
Hei

Leter etter en film som er laget i England, om en gruppe ungdommer, ene fyren slår "kompisen" sin ihjel på en bursdag med balltre, og må sone 8(?) år for det. I etterkommeren( film 2) kommer han ut av fengsel, og har mange etter seg, husker en spesiell scene, i starten sitter han i en park, og det kommer en som prøver og drepe han, med kniv.

Er vel ktegorisert som en gjengfilm.
Sitat av norwaygt Vis innlegg
Hei

Leter etter en film som er laget i England, om en gruppe ungdommer, ene fyren slår "kompisen" sin ihjel på en bursdag med balltre, og må sone 8(?) år for det. I etterkommeren( film 2) kommer han ut av fengsel, og har mange etter seg, husker en spesiell scene, i starten sitter han i en park, og det kommer en som prøver og drepe han, med kniv.

Er vel ktegorisert som en gjengfilm.
Vis hele sitatet...
Kunne høres litt ut som Boy A, selv om jeg ikke tror jeg treffer helt her.
Det var "kidulthood" fant den etter en god økt med leting på imdb
Leter etter en film.

Jeg så bare trailern på en film som handlet om et forelsket par som reiste på tur i skogen, men så var det noen unger som plaget dem, kastet stein på dem og bilen om jeg ikke husker helt feil. Tilslutt blir mannen forbannet og tar tak i den ene, og det er her alt går til helvete. Ungene får kidnappet hu dama og holdt henne fanget eller noe sånt...

Noen som kan ha den minste anelse om hvilken film det kan være? Thriller / spennings film...
Sitat av Human-Xit Vis innlegg
Leter etter en film.

Jeg så bare trailern på en film som handlet om et forelsket par som reiste på tur i skogen, men så var det noen unger som plaget dem, kastet stein på dem og bilen om jeg ikke husker helt feil. Tilslutt blir mannen forbannet og tar tak i den ene, og det er her alt går til helvete. Ungene får kidnappet hu dama og holdt henne fanget eller noe sånt...

Noen som kan ha den minste anelse om hvilken film det kan være? Thriller / spennings film...
Vis hele sitatet...
http://www.youtube.com/watch?v=bnrr73pNnfU

Filmen heter Eden Lake.
Leter etter en film. Jeg tror den har Jim Carrey i hovedrollen.

Alt jeg husker er at hovedpersonen klatrer opp et vindu, eller noe sånt, og faller ned. Han lander i hundedritt.
Også husker jeg en isbil eller noe sånt, som han stjal (tror det er fra samme film).

Noen som vet?
Sitat av xamntR Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Takk takk!
Sitat av Husemann Vis innlegg
Leter etter en film. Jeg tror den har Jim Carrey i hovedrollen.

Alt jeg husker er at hovedpersonen klatrer opp et vindu, eller noe sånt, og faller ned. Han lander i hundedritt.
Også husker jeg en isbil eller noe sånt, som han stjal (tror det er fra samme film).

Noen som vet?
Vis hele sitatet...
Kan det være Dum, Dummere og Dummest (Dumb, Dumber and Dumbest)?

Tror det i tilfelle er snakk om Junior varianten.
Sitat av Filosofen Vis innlegg
Kan det være Dum, Dummere og Dummest (Dumb, Dumber and Dumbest)?

Tror det i tilfelle er snakk om Junior varianten.
Vis hele sitatet...
Isåfall er det Dum og Dummere..
Sitat av Filosofen Vis innlegg
Kan det være Dum, Dummere og Dummest (Dumb, Dumber and Dumbest)?

Tror det i tilfelle er snakk om Junior varianten.
Vis hele sitatet...
Niks. Er ikke den.

Dumb and dumber/dumberer

Der kjører han en hundebil, og han tømmer dassen ut vinduet. Har ikke noe med at han faller ned fra huset, i hundedritt (?).

Jeg så denne filmen for ca 5-6 år siden, tror jeg.
Sist endret av Husemann; 10. april 2010 kl. 20:58.
Kan det være noen av K-9 filmene?
så en film for mange år siden! husker noe av den å vil gjerne fått sett den igjen!
hær er det jeg husker: Handlet om en gutt ca 8-10 år med blåndt hår. han "drømmer" eller havner i et bilotek. i dette bibloteket er det snakkende bøker, gutten er en virkelig person, men bøkene er animasjons. de leiter vist etter exit skiltet i bibloteket. er det noen som har en anelse om hva jeg snakker om?
Sist endret av plopp; 12. april 2010 kl. 01:56.
Sitat av plopp Vis innlegg
så en film for mange år siden! husker noe av den å vil gjerne fått sett den igjen!
hær er det jeg husker: Handlet om en gutt ca 8-10 år med blåndt hår. han "drømmer" eller havner i et bilotek. i dette bibloteket er det snakkende bøker, gutten er en virkelig person, men bøkene er animasjons. de leiter vist etter exit skiltet i bibloteket. er det noen som har en anelse om hva jeg snakker om?
Vis hele sitatet...
The pagemaster http://www.imdb.com/title/tt0110763/
Jeg leter etter en film der det handler om en snikskytter og det blir et stort komplott mot denne snikskytteren osv.
Veldig ny film!
Shooter tenker jeg.
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Jeg leter etter en film der det handler om en snikskytter og det blir et stort komplott mot denne snikskytteren osv.
Veldig ny film!
Vis hele sitatet...
http://www.imdb.com/title/tt0822854/
3 år siden ny? :P
Sitat av Kirie Vis innlegg
Vis hele sitatet...
med tanke på hvor lenge film har blitt laget ja
Sitat av Kirie Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Alle filmer som er over 2000 er nye for meg
ser etter en litt eldre fransk film. Den handler om en ung jente som har mye rare tanker i hodet sitt, bl.a sexfantasier. hun har en "kjæreste" men det er mye frem å tilbake mens han prøver å forstå seg på henne. Til slutt blir hun voldtatt av en av hans gamle venner, å ting begynner å gå opp for han

nyone? send PM om du vet
Leste en anmeldelse av en film i en avis for en stund siden, men husker ikke navnet.

- Var i svart/hvitt
- Satt til 50 eller 60-tallet
- Omhandlet en mann, på bildet tror jeg han satt i en bil
- Fikk kritikk for at det kunstneriske ødela for selve handlingen
Sitat av Roundsound Vis innlegg
Leste en anmeldelse av en film i en avis for en stund siden, men husker ikke navnet.

- Var i svart/hvitt
- Satt til 50 eller 60-tallet
- Omhandlet en mann, på bildet tror jeg han satt i en bil
- Fikk kritikk for at det kunstneriske ødela for selve handlingen
Vis hele sitatet...
Sin City? Vet den ikke egentlig er i bare svarthvitt men ofte masse av det
Sitat av Roundsound Vis innlegg
Leste en anmeldelse av en film i en avis for en stund siden, men husker ikke navnet.

- Var i svart/hvitt
- Satt til 50 eller 60-tallet
- Omhandlet en mann, på bildet tror jeg han satt i en bil
- Fikk kritikk for at det kunstneriske ødela for selve handlingen
Vis hele sitatet...
The Spirit kanskje? Den har er svart/hvitt, og den har fått kritikk for at det kunstneriske ødela for selve handlingen, men jeg vet ikke om den er satt til 50/60-tallet og fant ingen poster med bil på.
Takk for svar, men har nå funnet det ut.

"A single man" var jeg jeg lette etter.
For drøyt et halvt år siden så jeg en film på en utenlandsk kanal, muligens svensk tv 4. Ut i fra språket er jeg ganske sikker på at handlingen foregikk i Russland. Fikk ikke sett begynnelsen, men det handlet hvert fall om en far som ikke hadde vært der for barna sine (rundt 8 og 14 år). En helg tok han dem på en fisketur, motvillig fra barnas side. Han er en hardhendt og barsk type, og under bilturen til fiskeplassen setter han av den ene sønnen fordi han bråket for mye (mulig det var en annen grunn). Gutten stod/satt hvert fall på toppen av en bro hele dagen, og det begynte å regne etter hvert. Det blir en del uoverensstemmelser mellom barna og faren, og det ender med at den yngste sønnen stikker av og klatrer opp i et gammelt, falleferdig vanntårn. Faren klatrer etter, men faller ned og dør momentant. Dette er det mest følelsesladde øyeblikket jeg noensinne har opplevd i en film. Filmen ender med at faren, som de har plassert i en robåt, synker ned til havs.

Veldig sterk film. Noen som har tittelen for hånden?
Mulig dette blir den værste oppsummeringen dere har hørt, men jeg prøver.

Som liten fikk jeg ikke lov til å se "grusome" filmer. Men fikk sett de første minuttene.

Det starter med et gjengopprør der en mann blir holdt i gun-point og kommer seg unna ved å kutte strupen til alle med et kredittkort (som om han dro ned en bit av kortet for å få frem en skapell).
Jeg leter etter tittelen på en film jeg så for mange år siden.

Det jeg husker fra filmen er en gutt som kommer i kontakt med USA's president på et nettsted, der han hjelper presidenten med noen taler.
Senere i filmen blir den gutten venn med presidenten, og han lærer presidenten å spille bowling.

Tror jeg så filmen på disney channel eller noe slikt.

Er det noen som vet hvilken film dette kan være?
Sist endret av Chaos117; 19. april 2010 kl. 14:46.
Sitat av Chaos117 Vis innlegg
Jeg leter etter tittelen på en film jeg så for mange år siden.

Det jeg husker fra filmen er en gutt som kommer i kontakt med USA's president på et nettsted, der han hjelper presidenten med noen taler.
Senere i filmen blir den gutten venn med presidenten, og han lærer presidenten å spille bowling.

Tror jeg så filmen på disney channel eller noe slikt.

Er det noen som vet hvilken film dette kan være?
Vis hele sitatet...
Med det plottet høres det ut som en disney channel film
Leter etter en film jeg så for en del år siden. Eneste jeg husker fra den, var at det var en familie på 4 stk tror jeg. Mor, far, datter og en sønn?.. De kjørte i en gammel stasjonsvogn (mener den var gul/brun eller grønn) ute i ørkenen helt til de kom til en spøkelsesby hvor det ikke var noen. Husker at en av barna tror jeg, forsvant ned i et hull/brønn ned i bakken.. Så måtte resten av familien lete etter han. Var solskinn og ørken.. bygningene var gamle og laget av tre. Så ut som en western-by..
Mulig at faren hadde en cowboy-hatt på seg.

Lite å gå på.. men men! Husker at den var ganske bra ihvertfall!
Sist endret av Outier; 19. april 2010 kl. 16:22.
Sitat av Tengel Vis innlegg
For drøyt et halvt år siden så jeg en film på en utenlandsk kanal, muligens svensk tv 4. Ut i fra språket er jeg ganske sikker på at handlingen foregikk i Russland. Fikk ikke sett begynnelsen, men det handlet hvert fall om en far som ikke hadde vært der for barna sine (rundt 8 og 14 år). En helg tok han dem på en fisketur, motvillig fra barnas side. Han er en hardhendt og barsk type, og under bilturen til fiskeplassen setter han av den ene sønnen fordi han bråket for mye (mulig det var en annen grunn). Gutten stod/satt hvert fall på toppen av en bro hele dagen, og det begynte å regne etter hvert. Det blir en del uoverensstemmelser mellom barna og faren, og det ender med at den yngste sønnen stikker av og klatrer opp i et gammelt, falleferdig vanntårn. Faren klatrer etter, men faller ned og dør momentant. Dette er det mest følelsesladde øyeblikket jeg noensinne har opplevd i en film. Filmen ender med at faren, som de har plassert i en robåt, synker ned til havs.

Veldig sterk film. Noen som har tittelen for hånden?
Vis hele sitatet...
Det er filmen "Tilbake" ("Vozvrashchenie"). Veldig fin film, typisk Arthaus.

http://www.imdb.com/title/tt0376968/
Hei eg såg en film for mangen år siden som handlet om en familie som var på tur i en bil så slutten kompasset å virke å di havnet i en by der det var folk som virket hjernevasket, di ignorerte det som skjedde rundt dette området det var en slags ørken der og en plass der di fant et video kamera og masse klær fra folk som hadde vore der før, i hulene eller noe, det va en mini cowboy by, å en skraphaug full av bil der folk ble offret, di prøver også å forlate byen men da kræsjer di og blir hjernevaska og eller noe

takk på forrhand
Sitat av The Edge Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Ser ut som noe fra Mannen med den nakne pistol filmene, er ihvertfall leslie nielsen
Er på leting etter en skrekkfilm jeg så for rundt om et år siden. Filmen er noen år gammel, men er rimelig sikker på at den er under 10 år gammel.
Den handler om en far (~50 år) og datter (<10 år) som flytter til et hus på landet. Mora\kona har tatt selvmord, men det er ikke med i filmen. Far og datter opplever mystiske ting og datteren får seg etter hvert en venn som faren tror er en fantasivenn. Utover i filmen våkner faren på samme klokkeslett hver natt og finner noen døde dyr i badekaret en gang og et lik en annen gang. Det stod også skrevet ting i blod på veggen over badekaret.
Mot slutten av filmen får vi vite at det var faren selv som var denne fantasivennen til datteren. Han har altså splittet personlighet.

Jeg tror, men er langt unna sikker, på at faren er skuespilleren Eugene Levy, men det kan godt være noen andre som jeg bare forbinder med han.
Sitat av anxo Vis innlegg
Er på leting etter en skrekkfilm jeg så for rundt om et år siden. Filmen er noen år gammel, men er rimelig sikker på at den er under 10 år gammel.
Den handler om en far (~50 år) og datter (<10 år) som flytter til et hus på landet. Mora\kona har tatt selvmord, men det er ikke med i filmen. Far og datter opplever mystiske ting og datteren får seg etter hvert en venn som faren tror er en fantasivenn. Utover i filmen våkner faren på samme klokkeslett hver natt og finner noen døde dyr i badekaret en gang og et lik en annen gang. Det stod også skrevet ting i blod på veggen over badekaret.
Mot slutten av filmen får vi vite at det var faren selv som var denne fantasivennen til datteren. Han har altså splittet personlighet.

Jeg tror, men er langt unna sikker, på at faren er skuespilleren Eugene Levy, men det kan godt være noen andre som jeg bare forbinder med han.
Vis hele sitatet...
Han har knapt spilt i noe annet enn komedier da. Sjekka ut hvilke filmer han hadde spilt i på Wiki og ikke en slik film. Så om det ikke er en B-film du ser etter så tror jeg ikke han er skuespilleren -Ja jeg sjekka alle filmene

http://en.wikipedia.org/wiki/Eugene_Levy
Sist endret av Totskalle; 30. april 2010 kl. 19:09.
Den filmen som snakkes om to postero pp her husker jeg og, hadde vært kult å vite navnet. Husker at det var faktisk faren som var denne vennen, og faren som drepte dyrene.
Sitat av EivindH Vis innlegg
Den filmen som snakkes om to postero pp her husker jeg og, hadde vært kult å vite navnet. Husker at det var faktisk faren som var denne vennen, og faren som drepte dyrene.
Vis hele sitatet...
Husker denne filmen selv tror jeg, drit bra hvis det er den jeg tenker på. Faren og datteren bor i et hvitt ganske stort hus ved skogen, og et vann ligger ganske nære? Huset minner faktisk om Amityville huset
Sist endret av Totskalle; 30. april 2010 kl. 19:14.
Sitat av anxo Vis innlegg
Er på leting etter en skrekkfilm jeg så for rundt om et år siden. Filmen er noen år gammel, men er rimelig sikker på at den er under 10 år gammel.
Den handler om en far (~50 år) og datter (<10 år) som flytter til et hus på landet. Mora\kona har tatt selvmord, men det er ikke med i filmen. Far og datter opplever mystiske ting og datteren får seg etter hvert en venn som faren tror er en fantasivenn. Utover i filmen våkner faren på samme klokkeslett hver natt og finner noen døde dyr i badekaret en gang og et lik en annen gang. Det stod også skrevet ting i blod på veggen over badekaret.
Mot slutten av filmen får vi vite at det var faren selv som var denne fantasivennen til datteren. Han har altså splittet personlighet.

Jeg tror, men er langt unna sikker, på at faren er skuespilleren Eugene Levy, men det kan godt være noen andre som jeg bare forbinder med han.
Vis hele sitatet...
Det er Hide and Seek med Robert De Niro og Dakota Fanning.
Sitat av HossCarter Vis innlegg
Det er Hide and Seek med Robert De Niro og Dakota Fanning.
Vis hele sitatet...
Korrekt! Dette var filmen jeg lette etter. Takk
Beklager den misvisende informasjonen om skuespilleren.
Jeg leter etter en film ^^

Det eneste jeg husker er at den handlet om 2 jenter som var tvillinger. De var onde og kunne få folk til å gjøre akkurat som de ville. Innbiller meg at noen scener var i svart hvitt. Jentene fikk røde øyne når de kontrollerte folk.
Filmen er vertfall 10 år gammel
Leter etter en film som gikk på TV2 for mange år siden ( var ganske ung på den tiden så jeg fikk ikke lov å se )
Men det starter med noen som flykter fra et krigsområde og stikker av i et fly, så styrter flyet i havet og det er et par mennesker som overlever og blir liggende i en liten redningsflåte helt til det kommer til en øy.

Her finner de ferskt vann og alt ser ud til å gå bra, helt til plutselig frukten og maten de spiser begynner å få rare farger... mer enn dette fikk jeg ikke lov å se, men ettersom jeg hørte fram rommet mitt er jeg nokså sikker på at det var et slags monster inne i bildet... Noen som vet?
(Beklager dårlig beskrivelse)
Sist endret av Atuhl; 30. april 2010 kl. 23:49.
En film som er over ti år gammel, kanskje fra begynnelsen av nitti-tallet. Filmen handler om biljard der det er en gammel spiller som skal lære opp en ung ny en slik at han kan leve av å spille. Det ender med at de krangler og går hver til sitt, men de møtes til slutt i en final match så og si der han unge taper med vilje for å tjene penger dama hans har satset på spillet.

Stoka hvis noen klarer denne.
Sitat av apx500 Vis innlegg
En film som er over ti år gammel, kanskje fra begynnelsen av nitti-tallet. Filmen handler om biljard der det er en gammel spiller som skal lære opp en ung ny en slik at han kan leve av å spille. Det ender med at de krangler og går hver til sitt, men de møtes til slutt i en final match så og si der han unge taper med vilje for å tjene penger dama hans har satset på spillet.

Stoka hvis noen klarer denne.
Vis hele sitatet...

Høres ut som The color of money

http://www.imdb.com/title/tt0090863/
Arg, blir gal her, leter etter en film som jeg bare husker bruddstykker fra, godt mulig jeg blander flere filmer. Det er en film med enten Steve Martin, eller en som ligner på Steve Martin, som heter no' sånt som «9,5 mm» eller «Nine and a half mm» eller lignende. Det er en komedie hvor de parodierer klassiske agentgreier, tror jeg. Husker veldig vaaagt.

På coveret/plakaten så sitter hovedpersonen (Steve Martin, eller han som ligner …) på en kule.

Noen som aner hva jeg snakker om?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
The Naked Gun?

http://img.filmfront.no/pictures/release/large/1054125536_naked_gun_1.jpg
Sitat av Viva la Opium Vis innlegg
Arg, blir gal her, leter etter en film som jeg bare husker bruddstykker fra, godt mulig jeg blander flere filmer. Det er en film med enten Steve Martin, eller en som ligner på Steve Martin, som heter no' sånt som «9,5 mm» eller «Nine and a half mm» eller lignende. Det er en komedie hvor de parodierer klassiske agentgreier, tror jeg. Husker veldig vaaagt.

På coveret/plakaten så sitter hovedpersonen (Steve Martin, eller han som ligner …) på en kule.

Noen som aner hva jeg snakker om?
Vis hele sitatet...
Javisst, du snakker om The naked gun.
Og det er Leslie Nielsen, ikke Steve Martin.

http://www.imdb.com/title/tt0095705/

http://www.imdb.com/title/tt0102510/

http://www.imdb.com/title/tt0110622/