Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Denne tråden er promotert.
At en tråd er promotert betyr at staben grunnet kvalitet, viktighet eller av andre årsaker har valgt å fremheve tråden.
  2799 627888
Sitat av apx500 Vis innlegg
Så en film for en seks år siden.
Handlingen foregår i Italia, men jeg er usikker på om språket var italiensk eller engelsk.
Handlingen var ihvertfall fra 2. verdenskrig og en slags blanding mellom humor og drama. Den handlet om en mann som hadde en sønn og mannen ville skåne sønnen mot krigen, så han latet som om hele krigen var en lek. De havnet til slutt i en konsentrasjonsleir der faren blir skutt like før de allierte kommer.
Vis hele sitatet...
Er det denne?
http://www.imdb.com/title/tt0118799/
Sitat av apx500 Vis innlegg
Så en film for en seks år siden.
Handlingen foregår i Italia, men jeg er usikker på om språket var italiensk eller engelsk.
Handlingen var ihvertfall fra 2. verdenskrig og en slags blanding mellom humor og drama. Den handlet om en mann som hadde en sønn og mannen ville skåne sønnen mot krigen, så han latet som om hele krigen var en lek. De havnet til slutt i en konsentrasjonsleir der faren blir skutt like før de allierte kommer.
Vis hele sitatet...
http://www.imdb.com/title/tt0118799/
Javisst
Tusen takk!
Hva heter filmen med to folk som er brødre, han ene er litt feit og har mørkt hår, han andre har lyst hår. Det er en western-komedie og det handler stort sett bare om at han med lyst hår lurer han med mørkt hår. Jeg tror det het noe med navnene deres og at han feite het Bob eller noe sånt. Noen som har peiling?? Det er ganske gammel film forresten.
Sist endret av dør; 10. november 2009 kl. 02:23.
dør: Tror du mener http://www.imdb.com/title/tt0067355/ og http://www.imdb.com/title/tt0068154/ ? To geniale filmer
Sist endret av Zepplin; 10. november 2009 kl. 03:10.
Det var ikke den filme, men han med skjegget lignet noe jævlig på han feite broren. Faktisk så mye at jeg tror jeg kom på hva den heter: Terrance & Bob eller noe sånt
Sjekket du også etter jeg endret? Kan ikke skjønne at det skal finnes filmer som er så like de jeg husker. Postet feil film først, men de to filmene der bør vel være riktig? Skuespillerne heter forøvrig Terence og Bud

edit: Filmene bør sjekkes ut selv om de ikke er de du lette etter, kan være du liker dem enda bedre.
Sist endret av Zepplin; 10. november 2009 kl. 03:23.
they call me trinity
tror det er denne
damn beat by zepplin
Sist endret av ilucifer; 10. november 2009 kl. 03:24.
Ja der var den ja, Terence and Bud Takk for hjelpen!
Sitat av shonny Vis innlegg
Leter etter denne filmen: (husker ikke så mye av den)

10 stk blir plassert på en øde øy, er om å gjøre å drepe alle slik at en står igjen. Samtidig er det business folk som driver å vedder på hvem som vinner.

Noen som vet?

Er ikke Battle Royal btw.
Vis hele sitatet...
Som allerede nevnt kan det være condemned.
Bortsett fra det med en øy så er det prikk likt The tournament. En gjeng mordere slippes løs i en by og rike folk vedder på hvem som overlever.

En film jeg så for ca. åtte år siden.

Filmen er på en måte bygd opp av flere noveller som har ingenting med hverandre å gjøre. Så vidt jeg husker sitter det en mann ved en peis og foreller alle historiene.

En av disse historiene er fra 1. eller 2. verdenskrig. En mann blir dømt til døden av en militær domstol for å ha vært feig og flyktet fra fienden. Heldigvis for han er faren hans "sjefen" der omkring, så han sier til sønnen sin at han skal sørge for at geværene er ladet med løst slik at han kan fake at han dør og så rømme.

Men faren gjør ikke dette, han lurer bare sønnen for å rette opp æren til familien, for nå ser alle at sønnen ikke frykter døden i det hele tatt, der han står og tror han snart er fri til å komme seg bort.
Hei. Jeg leter etter tittelen på en film jeg ikke så for så veldig lenge siden. Jeg husker dessverre bare starten på den.

I begynnelsen sitter faren og forteller eventyr til barna sine (husker ikke helt.)
Han har en sønn og en datter.
Dattera sier noe som "You will always be my best father." eller noe som "i love you father."
Og så får vi se når de har blitt tenåringer. Jenta klager på faren osv.

Det er dessverre alt jeg husker av den. Jeg håper virkelig at noen kan hjelpe meg.
Jeg takker på forhånd.

(jeg beklager hvis det er noen skriveleifer her. Skriver nemlig på ipoden)
Hei! Så en dokumentar på nrk i 2004 - 2006 eller annen tid mellom der, husker ikke helt, det handla om ungdommer i oslo, hasj osv, barn som brukte hasj osv. Har leite på nrk nett tv, men husker ikke hva documentaren het. Har leite etter den siden jeg så den første gang så er veldig takknemlig hvis noen finner den!
Sitat av shonny Vis innlegg
Leter etter denne filmen: (husker ikke så mye av den)

10 stk blir plassert på en øde øy, er om å gjøre å drepe alle slik at en står igjen. Samtidig er det business folk som driver å vedder på hvem som vinner.

Noen som vet?

Er ikke Battle Royal btw.
Vis hele sitatet...
hva med DOAead Or Alive?? folk på en øy, som sloss. desverre er det ikke så mange business folk, men men. lov å prøve
10 stk blir plassert på en øde øy, er om å gjøre å drepe alle slik at en står igjen. Samtidig er det business folk som driver å vedder på hvem som vinner.

The Condemned

Jack Conrad is awaiting the death penalty in a corrupt Central American prison. He is "purchased" by a wealthy television producer and taken to a desolate island where he must fight to the death against nine other condemned killers from all corners of the world, with freedom going to the sole survivor.
Lurer på hva en film jeg så på tv2 filmkanalen igår mellom 1300 og 1700 heter
Den handlet om en gutt som skulle passe farens lekebutikk.
Faren var av den mere klassiske leke stilen, men da gutten passet butikken fikk han inn "roboter" som kunne snakke å lære ting, etter vært angriper robotene gutten å familie hans, det viser seg at i lekene er det brukt millitær chip.
Noen som vet hva den heter ?
http://www.imdb.com/title/tt0122718/maindetails

Det første treffet på Google-søket "toy store military chip", for øvrig.
Sist endret av Franklin; 16. november 2009 kl. 21:10.
Sitat av Havvi92 Vis innlegg
Lurer på hva en film jeg så på tv2 filmkanalen igår mellom 1300 og 1700 heter
Den handlet om en gutt som skulle passe farens lekebutikk.
Faren var av den mere klassiske leke stilen, men da gutten passet butikken fikk han inn "roboter" som kunne snakke å lære ting, etter vært angriper robotene gutten å familie hans, det viser seg at i lekene er det brukt millitær chip.
Noen som vet hva den heter ?
Vis hele sitatet...
Small Soldiers? http://www.imdb.com/title/tt0122718/

edit: too slow, Onslow
Sist endret av Marken; 16. november 2009 kl. 21:11.
Hei

Er på utkikk etter en film jeg så for lenge siden på tv. Huske bare denne scene av filmen:
Scenen gikk ut på at en mann/dame (husker ikke) gikk inn i en fotosjappe og skulle ha ett eller annet. Det var en halvgammel fyr som jobbet der, som hadde jobbet der hele livet. Så etterhvert viser han livsprosjektet sitt som er å ta bilde av gatehjørnet utenfor fotosjappa på et fast tidspunkt hver eneste dag. Han viser fram masse album av det samme gatehjørne-motivet, med variasjon i trafikk, mennesker, lys, osv.
Sitat av Sukkertøy Vis innlegg
Hei

Er på utkikk etter en film jeg så for lenge siden på tv. Huske bare denne scene av filmen:
Scenen gikk ut på at en mann/dame (husker ikke) gikk inn i en fotosjappe og skulle ha ett eller annet. Det var en halvgammel fyr som jobbet der, som hadde jobbet der hele livet. Så etterhvert viser han livsprosjektet sitt som er å ta bilde av gatehjørnet utenfor fotosjappa på et fast tidspunkt hver eneste dag. Han viser fram masse album av det samme gatehjørne-motivet, med variasjon i trafikk, mennesker, lys, osv.
Vis hele sitatet...
Kom til å tenke på denne, men veit ikke helt om det stemmer, da ikke kan si jeg husker dette fra filmen.

http://www.imdb.com/title/tt0265459/plotsummary
har sett den... er ikke den jeg tenker på, men godt forslag.
Sitat av Sukkertøy Vis innlegg
har sett den... er ikke den jeg tenker på, men godt forslag.
Vis hele sitatet...
One Hour Photo.

atlef.
Den filmen jeg leter etter handler om en politimann.
Han er veldig sterk og ble i filmen skutt med elefant-bedøvelse?
Det er flere filmer om han, og den er en liten gutt med i noen av dem.

Jeg TROR filmen er litt gammel, men jeg husker lite.
Hei. Husker deler av en film jeg så en gang i tiden.
Inneholder to (foreldreløse?) jenter, planker mellom to bygninger og i den andre bygningen bor det en indisk mann. Og plutselig har de to jentene masse mat og drikke og sånn også er det kjempekoselig. Det er nesten som om de er slaver eller noe. Hun ene jenta er svart? På slutten kommer faren til hun ene hjem fra krigen, og har mistet det ene øyet. Han ligger hos den indiske naboen. Husker ikke særlig mer.
Hjeeelp!
Ser etter en documentar, eller show, de er ihvertfall et par fyrer som betaler hjemmeløse for å spise dritt og slåss mot andre uteliggere osv, glemte hva det heter, plis trenger svar fort
Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
Ser etter en documentar, eller show, de er ihvertfall et par fyrer som betaler hjemmeløse for å spise dritt og slåss mot andre uteliggere osv, glemte hva det heter, plis trenger svar fort
Vis hele sitatet...
Google er din venn... Hvis du kan engelsk.
Jeg gidder ikke hjelpe deg å finne sånt søppel.
Sitat av Sukkertøy Vis innlegg
Hei

Er på utkikk etter en film jeg så for lenge siden på tv. Huske bare denne scene av filmen:
Scenen gikk ut på at en mann/dame (husker ikke) gikk inn i en fotosjappe og skulle ha ett eller annet. Det var en halvgammel fyr som jobbet der, som hadde jobbet der hele livet. Så etterhvert viser han livsprosjektet sitt som er å ta bilde av gatehjørnet utenfor fotosjappa på et fast tidspunkt hver eneste dag. Han viser fram masse album av det samme gatehjørne-motivet, med variasjon i trafikk, mennesker, lys, osv.
Vis hele sitatet...
"Smoke" heter den filmen.

http://www.imdb.com/title/tt0114478/
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Leter etter en film hvor det er en dame som må etterlate ungen sin i en pappeske fordi hun misbruker narkotika.

Når hun blir clean og avholds igjen, så vil hun ha tilbake ungen fra de nye adoptivforeldrene hans og det ender i rettsak om hvem som skal ha ungen.
Sitat av Splendid Vis innlegg
"Smoke" heter den filmen.

http://www.imdb.com/title/tt0114478/
Vis hele sitatet...
Herlig film
Hei, leter etter en film jeg så for et par år siden (kan godt hende filmen var gamlere enn det, men var vertfall da jeg så den).

Handler om et fly som frakter er rugbylag(eller et annet idrett/sportslag?) over en snølagt fjellkjede, og så styrter flyet. De prøver så godt de kan og overleve, og må til slutt begynne å spise av de som allerede er døde..

Noen som vet?
Sitat av kaaake Vis innlegg
Hei, leter etter en film jeg så for et par år siden (kan godt hende filmen var gamlere enn det, men var vertfall da jeg så den).

Handler om et fly som frakter er rugbylag(eller et annet idrett/sportslag?) over en snølagt fjellkjede, og så styrter flyet. De prøver så godt de kan og overleve, og må til slutt begynne å spise av de som allerede er døde..

Noen som vet?
Vis hele sitatet...
Alive (1993).
Sitat av Wtonne Vis innlegg
Hei. Husker deler av en film jeg så en gang i tiden.
Inneholder to (foreldreløse?) jenter, planker mellom to bygninger og i den andre bygningen bor det en indisk mann. Og plutselig har de to jentene masse mat og drikke og sånn også er det kjempekoselig. Det er nesten som om de er slaver eller noe. Hun ene jenta er svart? På slutten kommer faren til hun ene hjem fra krigen, og har mistet det ene øyet. Han ligger hos den indiske naboen. Husker ikke særlig mer.
Hjeeelp!
Vis hele sitatet...
A Little Princess. For øvrig en fantastisk film slik jeg husker den for 10 år siden.
Tusen takk Viva La sk33to, det var korrekt.

Kan vel slenge inn en til:

Er nok en del år gammel denne her også. Eneste jeg husker fra den er at det var 2-3 gutter som jeg tror kom i fengsel (?) fordi de dyttet ned en ganske stor "vogn" av noe slag, pølsevogn eller no sånn ned ei trapp, og det kom en person opp trappen og ble truffet av vogna. Det ble snakket engelsk i filmen. Anyone?
Sitat av kaaake Vis innlegg
Tusen takk Viva La sk33to, det var korrekt.

Kan vel slenge inn en til:

Er nok en del år gammel denne her også. Eneste jeg husker fra den er at det var 2-3 gutter som jeg tror kom i fengsel (?) fordi de dyttet ned en ganske stor "vogn" av noe slag, pølsevogn eller no sånn ned ei trapp, og det kom en person opp trappen og ble truffet av vogna. Det ble snakket engelsk i filmen. Anyone?
Vis hele sitatet...
Sleepers http://www.imdb.com/title/tt0117665/
Ah, det var det. Tusen takk!
Sitat av Butchern Vis innlegg
A Little Princess. For øvrig en fantastisk film slik jeg husker den for 10 år siden.
Vis hele sitatet...
Takker! Er en veldigveldig fin film, brukt evigheter på å prøve å finne ut hva den heter
hei ser etter en film som jeg så å si ikke husker noe av
*det jeg husker er at 3 personer tok seg inn på en rettsak der det var en narko?/menneskehandel det han var siktet for
men når dem entret så heiv dem våpna over metaldetektoren sånn at dem ikke pip
*i store deler av filmen var de yngste alene om å ta livet av flere mafia/gjengermedlemmer.
mer husker jeg ikke.
meg og broren min diskuterte her om dagen og kom fram til en film vi så da vi var barn men ingen husker hva den heter.

den handler om en gutt som går inn på et bibliotek elns, også blir tre av bøkene levende.. tror de er i tegneserieformat mens gutten er ekte, men er ikke sikker. det er hvertfall en grøsserbok som er grønn og en rosa bok som er noe fe aktig greier. så kommer de inn i mange forskjellige historier og må sloss med diverse blbalbla..

noen som har peiling?
widow wild guess rocky ?
Sitat av Twilight Prince Vis innlegg
meg og broren min diskuterte her om dagen og kom fram til en film vi så da vi var barn men ingen husker hva den heter.

den handler om en gutt som går inn på et bibliotek elns, også blir tre av bøkene levende.. tror de er i tegneserieformat mens gutten er ekte, men er ikke sikker. det er hvertfall en grøsserbok som er grønn og en rosa bok som er noe fe aktig greier. så kommer de inn i mange forskjellige historier og må sloss med diverse blbalbla..

noen som har peiling?
Vis hele sitatet...
Den heter "The Pagemaster" / "Bøkenes Herre" og er forøvring en genial film

http://www.imdb.com/title/tt0110763/
Sitat av ilucifer Vis innlegg
widow wild guess rocky ?
Vis hele sitatet...
Hadde bare et lite hukommelsestap
Fant det ut rett etter jeg skrev, det var Clubbed - http://www.imdb.com/title/tt0856778/
Grei film hvis du liker britiske "hooligan" lignende filmer.
Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
Ser etter en documentar, eller show, de er ihvertfall et par fyrer som betaler hjemmeløse for å spise dritt og slåss mot andre uteliggere osv, glemte hva det heter, plis trenger svar fort
Vis hele sitatet...
bumfights...
Sitat av Splendid Vis innlegg
"Smoke" heter den filmen.

http://www.imdb.com/title/tt0114478/
Vis hele sitatet...
Stemmer, bare jeg som ikke leser alt. Om du likte denne, anbefales Blue in the Face, alle de samme folkene, både bak og foran kamera.

atlef.
Sitat av ilucifer Vis innlegg
hei ser etter en film som jeg så å si ikke husker noe av
*det jeg husker er at 3 personer tok seg inn på en rettsak der det var en narko?/menneskehandel det han var siktet for
men når dem entret så heiv dem våpna over metaldetektoren sånn at dem ikke pip
*i store deler av filmen var de yngste alene om å ta livet av flere mafia/gjengermedlemmer.
mer husker jeg ikke.
Vis hele sitatet...
Boondock Saints.
Sitat av Butchern Vis innlegg
Vis hele sitatet...
ja det var den
kp!
http://img28.imageshack.us/img28/2687/57901.gif

Hvilken film?
Sitat av Wtonne Vis innlegg
Google er din venn... Hvis du kan engelsk.
Jeg gidder ikke hjelpe deg å finne sånt søppel.
Vis hele sitatet...
Har prøvd å søke, men finner ikke fram til den jeg vil ha.
Søppel? Kanksje det du mener, men ikke alle er som deg.

BooBoo : Takk =)
Sist endret av Dr.Feelgood; 23. november 2009 kl. 23:46.
Sitat av apebob Vis innlegg
http://img28.imageshack.us/img28/2687/57901.gif

Hvilken film?
Vis hele sitatet...
Det er nok desverre ikke en film, men den geniale tv-serien Scrubs.
http://www.imdb.com/title/tt0285403/
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei!
Jeg har sett en film med Peter Pan da han drar til den ekte verdenen og blir voksen, men jeg husker ikke hva den heter... Er en stund siden jeg har sett den så husker ikke så mye, men hadde blitt veldig glad hvis du vet hva den heter!!