Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1868
Plikter Politiet å opplyse om man får bot, eller kan det plutselig ligge et brev i postkassen? Å kverulere er vel ikke nok for å få bot så lenge du gjør det Politiet spør om før du blir tatt med til arresten?
Kommer an på hva du blir tatt med i arresten for.
Trådstarter
5 0
..

Vedkommende ønsket personalia oppga dette. Ønsket så adresse etter jeg hadde fått klarsignal på å dra. Ble irritert og mente samtidig at det ikke var en lovhjemmel som de hadde(fant ut nå at de har), oppga som sagt adresse etter jeg ble tatt tak i og truet med arresten. Ble aldri nevnt noe om en bot, og dette kan vel neppe være grunnlag for å få bot vel?
Sist endret av jaha18; 18. desember 2023 kl. 20:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvis du ikke ble informert om forelegg skal du i teorien ikke få det.
Har du allikevel fått det så svar at du ikke godtar forelegg så blir det i 95% av tilfellene henlagt (for bagateller)
Har selv fått bøter sletta pga ikke oppgi personalia osv for 15 år siden.
Fikk bot i posten nekta henlagt.
Fått bot i posten senest i år nekta henlagt.
Sist endret av Fashen; 18. desember 2023 kl. 20:35.
Trådstarter
5 0
Kommer 100% til å nekte å vedta et forelegg for dette. Vedkommende opptrådde både små aggressivt å kom med usanne utsagn om meg. Selv om Vedkommende sikkert likte å bruke makten hen besitter på meg så gjorde jeg som sagt det jeg ble spurt om til slutt og jeg har dermed ikke nektet lenger, men heller kverrulert/vært litt vanskelig. Å kverulere 2-3 ganger kan da aldri i verden være grunnlag for bot.

Det ødela hele dagen å det eneste jeg klarer å tenke på. Men det ble aldri nevnt bot, eneste var at jeg var bortvist fra stedet for en liten bagatell (fullstendig lovlig i tillegg).
Sist endret av jaha18; 18. desember 2023 kl. 20:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av jaha18 Vis innlegg
Å kverulere 2-3 ganger kan da aldri i verden være grunnlag for bot.
Vis hele sitatet...
Å ikke følge pålegg fra politiet og å nekte å oppgi personalia kan du få bot for ja. Hvorvidt du får det her må du nesten spørre politiet om.

https://www.ung.no/kriminalitet/4454...ttigheter.html
Trådstarter
5 0
Å stille spørsmål for så å svare er ikke å nekte. Hadde jeg nektet hadde jeg blitt med inn i arresten.
Sist endret av jaha18; 18. desember 2023 kl. 22:03.
Sitat av Dough Vis innlegg
Å ikke følge pålegg fra politiet og å nekte å oppgi personalia kan du få bot for ja. Hvorvidt du får det her må du nesten spørre politiet om.

https://www.ung.no/kriminalitet/4454...ttigheter.html
Vis hele sitatet...
Er man pliktig å oppgi person nummeret sitt til politiet eller kun fødseldato?

Fødseldato/nummer? Navn, yrke og adresse er man pliktig å oppgi til politiet.
Sitat av jaha18 Vis innlegg
Å stille spørsmål for så å svare er ikke å nekte. Hadde jeg nektet hadde jeg blitt med inn i arresten.
Vis hele sitatet...
Hvorfor spør du hvis du likevel bare skal kverulere?

Sitat av Tokis Vis innlegg
Er man pliktig å oppgi person nummeret sitt til politiet eller kun fødseldato?

Fødseldato/nummer? Navn, yrke og adresse er man pliktig å oppgi til politiet.
Vis hele sitatet...
Fødelsdato ja.
Sist endret av Dough; 18. desember 2023 kl. 22:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
kommer ikke langt med kverulering as, hehe

purken møter kjipe folk som oss vær eneste dag, hvorfor gidder man, får mye bedre fordeler ut av en hyggelig tone
Å kverulere med folk som har voldsmonopol er en ekstremt dårlig idé. Husk hva som skjedde med fyren i Kongsberg.
Sist endret av Juicekongen; 19. desember 2023 kl. 02:53.
Trådstarter
5 0
Sitat av Dough Vis innlegg
Hvorfor spør du hvis du likevel bare skal kverulere?



Fødelsdato ja.
Vis hele sitatet...
Søker vel bekreftelse da. Men du mener altså at å spørre om noe 3 ganger er det samme som å nekte? Så hvis du må ringe noen 3 ganger før de tar telefonen så har vedkommende nektet å tatt telefonen når du snakker med hen?
Sitat av Fashen Vis innlegg
Hvis du ikke ble informert om forelegg skal du i teorien ikke få det.
Har du allikevel fått det så svar at du ikke godtar forelegg så blir det i 95% av tilfellene henlagt (for bagateller)
Har selv fått bøter sletta pga ikke oppgi personalia osv for 15 år siden.
Fikk bot i posten nekta henlagt.
Fått bot i posten senest i år nekta henlagt.
Vis hele sitatet...
Bøter for hva da?


Sier du at du kan med god suksessjanse drite i å betale fartsboter?
Nei pga ikke oppgi personalia. Boten i år var noe annet piss men ikke trafikk. Men den ble også slettet da jeg nektet vedta forelegget.

Fartsbøter kommer du veldig sjeldent unna.
Sitat av jaha18 Vis innlegg
Plikter Politiet å opplyse om man får bot, eller kan det plutselig ligge et brev i postkassen? Å kverulere er vel ikke nok for å få bot så lenge du gjør det Politiet spør om før du blir tatt med til arresten?
Vis hele sitatet...
Tommelfingerregelen er som følger: Driiit i å bestille pølse i brød av folk som ikke serverer pølse i brød.
Sitat av Dough Vis innlegg
Hvorfor spør du hvis du likevel bare skal kverulere?



Fødelsdato ja.
Vis hele sitatet...
Da hadde jeg rett og politimannen som arresterte meg for noen år siden tok feil.
Sist endret av Tokis; 20. desember 2023 kl. 00:11.