Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 5801
Bruker en bluetooth adapter i min stasjonære til å koble til trådløst headset(dyre headset så de burde ha sitt på stell).

Det er snakk om en bitteliten leilighet og den faller ut ofte hvis jeg får for langt fra.

Noen som har noen anbefalinger bluetooth adapter med god range?
Det kommer veldig an på hvilken type leilighet du har. Bor du i en blokk med bare betongvegger så vil du få dårlig signalstyrke uansett hva du prøver. Bor du i et hus bygget av tre øker signalstyrken betraktelig. Mitt Logitech G935 har rekkevidde på 10-15 meter med mindre signalet skal gjennom betong.
Du får ikke rekkevidde med Bluetooth. Bortkastet å bruke penger på.
Rekkevidden er 10m i fri sikt. Dekning mellom 2 rom er bare flaks og tilfeldigheter.
Trådstarter
35 9
Sitat av daffe Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Absolutt ute etter tips om hva jeg bure kjøpe, men i linken din står det "USB to Bluetooth Class 1 Link
This product has been discontinued" og ikke mulig å kjøpe. Den er dessuten ikke støttet for windows 10, i følge deres sider, høyeste OS er Windows XP
Sist endret av newuser; 21. februar 2021 kl. 01:36.
Du ser etter Class 1. som har opp til 100mW sendestyrke. Problemet ditt er bare at du ikke finner det i nyere konsumprodukter da alt handler om LE low energi.
Du kan jo starte med å sjekke det supre headsettet ditt så er det garantert Class 2 og du er låst med det.

https://www.bluetooth.com/learn-abou...adio-versions/
Sist endret av Dough; 21. februar 2021 kl. 11:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
35 9
Sitat av Dough Vis innlegg
Du ser etter Class 1. som har opp til 100mW sendestyrke. Problemet ditt er bare at du ikke finner det i nyere konsumprodukter da alt handler om LE low energi.
Du kan jo starte med å sjekke det supre headsettet ditt så er det garantert Class 2 og du er låst med det.

https://www.bluetooth.com/learn-abou...adio-versions/
Vis hele sitatet...
Prøvd å google modell samt bluetooth class 1 uten hell. Aldri hevdet at jeg har det beste headsettet, men relativt dyre og gode produkter, bose quietcomfort 35 ii og HyperX Cloud MIX.

EDIT: fant ut at bose sin har low energy etter å ha byttet ut class 1 med low energy i søkefeltet.
Regner med det samme gjelder for HyperX
Sist endret av newuser; 21. februar 2021 kl. 23:19.